@ Sabine: welkom op het wachtbankje, 10 bevruchtte emmy's echt goed zeg. @ MenM fijne vakantie en broed ze lekker, hopelijk heb je na de vakantie goed nieuws te melden hier. @ Miepje: ik heb nu ook bruinverlies maar gepaart met menstruatie pijn. Ik hoop zo dat het bij jouw nog oud bleod is van je vorige bloeding. dat kan heel goed namelijk, dat het meekomt met de afscheiding van de progesteron balletjes. Hopelijk heb jij beter nieuws straks! Ik ben zo benieuwt. @ Confidence: gelukkig voel je je al weer wat beter na de eerste teleurstelling van 1 emmy. Dit MOET m gewoon worden. Tussen dag 2 en 5 nestelt de embryo zich in na terugplaatsing heb ik mij laten vertellen. Ik ga er van uit dat mijn poging mislukt is over en uit. Vandaag ook bruinverlies en menstruatie pijn. Gelukkig heb ik nog 2 betaalde pogingen in het vooruitzicht, maar daar moet ik nou nog niet aan denken. Ik denk eerst maar een half jaartje wachten en mn buik weer tot rust laten komen. De endometriose zal ook wel weer opgewoekert zijn , mischien maar weer aan de lucrin een paar maanden. Maar aan de andere kant, ik word ook ouder en met het jaar neemt de kwaliteit van de eicellen af. Ik overleg morgen wel met de arts aan de telefoon om de uitslag door te geven. MEIDEN allemaal heel veel SUCCES , ik ga het wel blijven volgen van jullie maar zal niet meer mee schrijven. Ik wil alleen maar goed nieuws lezen hier. X Herma
He bah, Herma. Je hebt er dus geen vertrouwen meer in. Heel veel sterkte meid, weet hoe je je voelt. Vanmorgen getest: negatief! Bah, gatver, ben er weer helemaal door van slag. Voel me zo leeg, teleurgesteld en verdrietig. Ging net de test weggooien en toen zag ik een heel licht tweede lijntje. Weet dat die nu niet telt, maar toen ik mijn vriend vroeg of dit lijntje er vanmorgen ook stond, wist ie het niet helemaal zeker. Het was ook nog erg vroeg. Ik durfde zelf niet te kijken, dus hij heeft alleen gekeken. Ben ook nog niet ongi, nog steeds beetje bruin en verder geen tekenen van naderende ongi. Ik weet dat de progestan de ongi tegen kan houden, maar krijg je dan wel bruin? Weet iemand dit misschien? Bah, was liever gewoon ongesteld geworden, dit maakt een mens ook onzeker zeg. Maar goed, het is over, zal morgen het ziekenhuis maar bellen.
Miepje en Herma: heel veel sterkte! Jullie weten zelf toch het beste hoe het voelt om ongesteld te worden. Confidence: fijn dat je je zo goed voelt en ik hoop de zenuwen de komende week onder bedwang blijven. Sabine: spannend, jij ook al op het bankje. MenM: weet niet of je het nog leest maar fijne vakantie. Zora: ben je inmiddels ongesteld geworden? Sinja: hoe is het met jou? Ik heb gisteravond de 1e Puregonspuit gezet. Wat viel die tegen zeg. Ik hoor jullie allemaal over de decaspuiten maar die vind ik reuze meevallen, vind die puregon echt vervelend. Maar misschien kwam het omdat mijn schoonma beneden zat (en niets weet) en ik daarom wat nerveuzer was. We zullen het vanavond wel weer zien/voelen.
Miepje, wat erg. Dat bruin kan een voorbode zijn van de ongi, dat heb ik ook altijd als je stopt met progestan zal de ongi wel doorzetten Zou je morgen niet voor je eigen rust nog eens testen? en dan inderdaad het ZH bellen Ik wil je in ieder geval een hele dikke knuffel geven Herma, je ook nogmaals een knuf Ladouce, je gaat snel, nu al puregon Dus jij bent een stiekeme spuiter....? haha Vandaag weer een dagje van: o had ik dat nu wel moeten doen en was dit wel goed b.v. het optillen van mijn peetkind maar ik denk maar zo, vrouwen die voor een 2e gaan en weer IVF doen, zeggen ook niet dat ze hun kind 2 weken niet tillen toch? Alhoewel zorgen alom en waarschijnlijk om niets Wel vanmiddag iets beige/ bruine afscheiding, verdund door de progestan Ik schrok wel, maar ik zit pas op wachtdag 5, dus een innesteling.....misschien Maar ik kan natuurlijk ook wat beschadigd hebben vanbinnen met het inbrengen Heb mijn nagels maar weer kort gemaakt, hihi Maar het was echt maar heeeeeeeel weinig Ik kom pas dinsdag weer online Succes iedereen
Lieve meiden, Kan soms wel janken als ik met jullie meelees, zoveel spanning, hoop en helaas ook wéér teleurstellingen, waarom nou he, vraag ik me dan al zo vaak af!!! @miepje wat vreselijk zeg, bij mijn 2e ivf had ik ook een vaag lijntje en bruin betekende ook nooit wat goeds, ik hoop zo dat jij met een tegenovergesteld verhaal komt, dit is zó slopend, dagen van onzekerheid, ik denk aan je, dit zijn volgens mij de ergste dagen van de mmm, niet normaal zoveel energie vreet dit, ik denk aan je!!!!!!!!!! @herma, he nee he! dat meen je niet, ik vind het echt heel erg en dan gelijk dat piekeren over hoe nu verder, ik wens jullie heel veel sterkte en denk ook aan jou!!!!!! @spuiters: heel veel sterkte, en ik duim voor mooie fm's!!! @wachters: houden jullie het een beetje vol? (euh nee waarschijnlijk) ik ben aan het duimen voor jullie allemaal!!!!!!!!! wat ik nog even met jullie wilde delen is dat ik me nu soms tijdens mijn zw zo vreemd voel, de mmm zit zo diep, ik voel me als het ware meer verwand met mmm-érs als met de zwangeren, ook nu weer opmerkingen waar je niet op zit te wachten, ik denk dat de mmm je voorgoed veranderd, wat ik er eigenlijk voor jullie mee wil zeggen dat ik soms het idee had dat als je dan eenmaal zwanger bent dan sta je aan de andere kant van de lijn en dan ga je weer verder (tenminste zo lijkt het soms, ook op het forum) maar ik ervaar het helemaal niet zo, meer alsof ik op de lijn sta in plaats van links of rechts, en ergens wil ik ook niet helemaal naar de andere kant want ik ben trots op meiden zoals wij, die dit allemaal doorstaan!!! jullie zitten misschien helemaal niet op zo'n verhaal te wachten maar ik wilde het toch even kwijt!
UP!!! September Start IVF / ICSI 8-9-2009 Zora (gestart Deca) 9-9-2009 kvk (gestart met 300 IE puregon) 17-9-2009 Ladouce (gestart Deca) Follikelmeting 14-09-2009 sabine, 14-09-2009 kvk (3 follikels gezien) 19-09-2009 kvk 26-09-2009 Ladouce Punctie 14-09-2009 MenM 14-09-2009 Sinja (6 eicellen gevonden) 16-09-2009 sabine 21 of 22-09-2009 kvk Terugplaatsing 07-09-2009 Miepje 10-09-2009 Herma 2 emmy's 15-09-2009 Confidence 17-09-2009 MenM 18-09-2009 Sinja??? (onder voorbehoud natuurlijk) 19-09-2009 sabine (onder voorbehoud) Testdag 21-09-2009 Miepje 25-09-2009 Herma 29-09-2009 Confidence 01-10-2009 (maar dit wordt waarschijnlijk na onze vakantie pas, als ik nog niet ongi ben geworden en als ik dit vol kan houden...) Oktober Start IVF / ICSI Astrid cd3 bloedprikken FSH, 29 oktober 2e intake ws met datum deca Follikelmeting Punctie Terugplaatsing Testdag
@ Herma en Miepje. Meiden toch! Wat is dít frustrerend zeg! Bruinverlies hoeft niets te zeggen, maar ja, uit eigen ervaring... En de utrogestan of progestan kan een menstruatie uitstellen. Maar ik heb ook genoeg verhalen gehoord van dames die ook bruinverlies hebben gehad en toch zwanger waren. Zelfs menstruatie pijn hoeft niets te zeggen. De baarmoeder "ruimt" namelijk de "rotzooi" op en pas daarna wordt je òf ongesteld òf niet. Maar zoals de rest ook al zegt, je voelt je eigen lichaam het beste aan. Maar zolang er nog niets écht is doorgebroken, blijf ik voor jullie door duimen! @ Confidence, voor jou is ook al weer de spanning te snijden. Volgens mij kun je bij "normaal gedrag" op dit moment niets doen om een zwangerschap tegen te werken of te laten mislukken. Dus maak je niet druk over het oppakken van je petekind. Goed voor jezelf zorgen, dat is veel belangrijker denk ik. Ik vraag me ook af of de angst überhaupt wel overgaat. Of we nu wel of niet zwanger zijn. Het is een lange weg met hele dubbele gevoelens. Angst en geluk. Afleiding zoeken is volgens mij een goede manier om de dagen door te komen. Maar ja, er zullen ook genoeg dagen tussen zitten dat je even geen afleiding hebt... @ Sabine, gefeliciteerd met je emmy's on board. Nu ook goed voor jezelf zorgen. Zou ook fijn zijn als de ander 8 ingevroren konden worden. @ Linda, ik denk ook dat de mmm niet zomaar vergeten kan worden. Je draagt een wondertje in je waar je heel veel voor hebt moeten doorstaan. Dat veeg je niet zo uit je geheugen. En ik denk dat je een goed voorbeeld bent voor ons en ons hoop geeft dat het écht zou kunnen. Thanx. Hoe gaat het trouwens met je zwangerschap? @ Ladouce, het komt voor jou ook steeds dichterbij. Spannend die 1e FM. Ik zal er pas later over lezen, maar ik wens je alle succes toe en hopelijk zit je ook op het wachtbankje als ik terug ben van vakantie. @ Zora, hoe is het met jou? Kans dat je ook op het wachtbankje zit als ik terug ben? Nou, ik heb sinds gisteravond dan eindelijk vakantie! Moet nog even onthaasten. Gister nog gezellig uit eten geweest en vandaag een kinderverjaardag gehad, morgen nog de laatste boodschapjes en dan dinsdag vertrekken. Ik voel me goed, maar ben wel wat moe. Echt toe aan vakantie. Twee weken geen telefoon (alleen de belangrijke sms-jes) en geen internet. Ik zal dus flink moeten bijlezen als ik terug ben. Dan hoop ik meer positieve verhalen te kunnen lezen en natuurlijk zelf een positief bericht achter te kunnen laten. Ik zal morgen nog wel even spieken naar jullie laatste berichten, maar ik denk niet dat ik echt tijd heb om te reageren. Daarom, ook voor degenen die ik vergeten ben: houd je taai en heel veel succes allemaal. Voor degenen die definitief weten dat het tóch weer mis is, een hele dikke knuffel! Meiden, ik denk aan jullie en duim voor jullie allemaal. x M
UP!!! September Start IVF / ICSI 8-9-2009 Zora (gestart Deca) 9-9-2009 kvk (gestart met 300 IE puregon) 17-9-2009 Ladouce (gestart Deca) Follikelmeting 14-09-2009 sabine, 14-09-2009 kvk (3 follikels gezien) 19-09-2009 kvk 26-09-2009 Ladouce Punctie 14-09-2009 MenM 14-09-2009 Sinja (6 eicellen gevonden) 16-09-2009 sabine 21 of 22-09-2009 kvk Terugplaatsing 07-09-2009 Miepje 10-09-2009 Herma 2 emmy's 15-09-2009 Confidence 17-09-2009 MenM 18-09-2009 Sinja??? (onder voorbehoud natuurlijk) 19-09-2009 sabine Testdag 21-09-2009 Miepje 25-09-2009 Herma 29-09-2009 Confidence 01-10-2009 (maar dit wordt waarschijnlijk na onze vakantie pas, als ik nog niet ongi ben geworden en als ik dit vol kan houden...) 30-09-2009 sabine Oktober Start IVF / ICSI Astrid cd3 bloedprikken FSH, 29 oktober 2e intake ws met datum deca Follikelmeting Punctie Terugplaatsing Testdag
hoi meiden heb het ziekenhuis net gebeld was er nieuwschierig naar hoeveel er ingevroren waren en ze zijn alle 8 ingevroren ben er weer erg blij mee xjes sabine
September Start IVF / ICSI 8-9-2009 Zora (gestart Deca) 24-9-2009 starten Puregon 150E 9-9-2009 kvk (gestart met 300 IE puregon) 17-9-2009 Ladouce (gestart Deca) Follikelmeting 14-09-2009 sabine, 14-09-2009 kvk (3 follikels gezien) 19-09-2009 kvk 26-09-2009 Ladouce Punctie 14-09-2009 MenM 14-09-2009 Sinja (6 eicellen gevonden) 16-09-2009 sabine 21 of 22-09-2009 kvk Terugplaatsing 07-09-2009 Miepje 10-09-2009 Herma 2 emmy's 15-09-2009 Confidence 17-09-2009 MenM 18-09-2009 Sinja??? (onder voorbehoud natuurlijk) 19-09-2009 sabine Testdag 21-09-2009 Miepje 25-09-2009 Herma 29-09-2009 Confidence 01-10-2009 (maar dit wordt waarschijnlijk na onze vakantie pas, als ik nog niet ongi ben geworden en als ik dit vol kan houden...) 30-09-2009 sabine Oktober Start IVF / ICSI Astrid cd3 bloedprikken FSH, 29 oktober 2e intake ws met datum deca Follikelmeting 2-10-2009 Zora 1e FM Punctie Terugplaatsing Testdag
Goedemorgen meiden! @ MenM: Hoop dat je dit nog leest: Ik wens je een hele fijne vakntie en blijf voor je duimen, hopelijk kom je terug met goed nieuws. Ondertussen lekker genieten! @ Miepje: Jeetje meis, wat een onzekerheid weer. Ik blijf nog even zachtjes doorduimen voor positief nieuws, maar als je het eigenlijk zelf al weet wens ik je veel sterkte en geef ik je een dikke knuffel! @ Herma: Ook bij jou geen goed nieuws. Ook voor jou heel veel sterkte en een dikke knuffel meid. Neem je tijd en rust om dit te verwerken. @ Sabine: Zie dat jij inmiddels 2 mooie emmy;s bij je hebt. Ik zal heel hard gaan duimen meis. En ook nog 8 in de vriezer, goed hoor! @ Confidence: Meid, dat van dat bloedverlies klinkt goed hoor! Ik wil je geen valse hoop geven maar een innesteling is toch altijd tussen de 3-5 dagen na ei? Weet niet precies of dat bij IVF ook 3-5 na TP is maar hoop het wel voor je. Probeer lekker afleiding te zoeken ik blijf duimen. @ Ladouce: je gaat snel meid, je loopt al een week voor op mij. Succes met alles! @ Linda: Meid, ik snap wel wat je bedoelt, ook al raak je zwanger je blijft toch een MMM meid en zult ook als je zwanger bent nog geconfronteerd en gekwetst worden met opmerkingen van anderen. Lief dat je ons blijft steunen hier! @ all: Ik ben gisteren ongi geworden, mooi op tijd gelukkig. Ik dacht dat ik vandaag al met de Puregon mocht beginnen maar hoef pas op dag 5 te beginnen. De assistente nam aan dat ik vandaag ongi was geworden en heeft dus gezegd dat ik vrijdag de 1e Puregon moet zetten maar ik ben dus gister ongi geworden dus denk dat ik donderdag de 1e Puregon al zet, dat is namelijk cyclusdag 5. Of is dat onverstandig? Ik heb niet zo'n zin om weer te bellen eigenlijk. Ik heb dan vrijdag 2 oktober de 1e FM. Poeh, wat duurt dat nog lang zeg. Heeft iemand enig idee wanneer ik de punctie ongeveer kan verwachten als mijn follikels gewoon goed meegroeien? Ik heb nl. 16 oktober een bruiloft die ik echt niet wil missen, maar dan heb ik de punctie waarschijnlijk al wel gehad toch? Hoelang zat er bij jullie tussen de 1e FM en de punctie?
@MenM: een hele fijne vakantie meid. Geniet er lekker van en ik hoop dat je een beetje tot rust komt! @Sabine: 8 ingevroren, goed zeg. Ik hoop voor je dat je ze niet nodig zult hebben. @Confidence: kan me voorstellen dat je bent geschrokken. Maar zoals je zelf zegt, het kan een innesteling zijn geweest. Rot is dat he, dat je nu alleen maar kunt wachten. Dit vind ik nog wel het meest erge van de mm. Ik blijf heel hard voor je duimen dat het lekker blijft zitten hoor! @Linda: ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Een vriendin van mij is ook zwanger, via ICSI. Zij zegt ook steeds dat het heel moeilijk is om er van te genieten zoals je het graag zou willen. Je bent je heel bewust van alles wat er kan gebeuren en alles wat je ervoor hebt moeten doen. Vind het ook erg lief van je dat je ons hier steeds blijft steunen. @zora: "fijn" dat je ongesteld bent geworden, nu schier het al op. Zou als ik jou was, toch even bellen met het zh. Dan weet je het helemaal zeker. Dit is toch niet iets waar je fouten mee moet maken. Dus voor de zekerheid gewoon even bellen meid! @All: vanmorgen met het zh gebeld. Aangezien ik nog niet ongesteld ben geworden, adviseerden ze me om nog even door te gaan met de progestan en dan woensdag weer een test te doen. Als die weer negatief is, mag ik stoppen met de progestan en dan zal de ongi waarschijnlijk wel doorbreken. Volgens haar had ik nu nog niet volledige zekerheid en kon het nog beide kanten op. Nou ja, ik ga er nog steeds vanuit dat ik niet zwanger ben (hoewel ik niets voel van een aankomende ongi en behalve het bruin ook geen andere voortekenen heb) Ik voel me gewoon niet zwanger en heb er door dat bruin geen vertrouwen meer in. Maar ja, dat bruin duurt nu al wel 5 dagen en dat is anders ook nooit zo. He bah, die onzekerheid, om gek van te worden!!
He bah Miepje, die onzekerheid....en dan nog wachten tot woensdag...ik zal nog even goed doorduimen voor je! Tis toch wel spannend. Ben heel eigenwijs maar heb met mannetje overlegd en hij had ook begrepen dag 5 bij het gesprek dus we starten donderdag met de Puregon op cyclusdag 5 en dan heb ik 9 dagen later de 1e FM. En dan zeg ik dan wel dat ik een dag eerder ben begonnen. Of zal ik morgen toch even bellen? 9 dagen na de Puregon is wel erg laat voor de 1e FM of niet? Begin nu toch te twijfelen. Heb even zitten rekenen en na wat advies hier op het forum en kom dan ergens in week 41 de punctie als alles goed gaat? Dus dan hoef ik me geen zorgen te maken over de bruiloft denk ik. Moet ik alleen even een smoes verzinnen waarom ik geen alcohol drink dan.
@Herma en Miepje, ik wil jullie beide heel veel sterkte wensen! Ondanks dat jullie nog erg in onzekerheid zitten, is deze bruine troep een aanslag op jullie emotie Ik hou jullie in de gaten en ga duimen voor een enorm groot wonder!!! @Iedereen. Ik zelf ben nog lekker aan het wachten en dus aan het niksdoen. Volgende week maar ff zwemmies van mannetje langsbrengen (moet voor 15 oktober) en wachten op mijn ongi, zodat ik op CD3 bloed kan laten prikken (FSH) en dan is het wachten tot 29 oktober voor de 2 intake. Pas dan krijgen we te horen wanneer we de eerste spuit (decapeptyl) mogen zetten. Best irritant die onderzoeken, want toen wij in juli een gesprek (met een andere gyn) hadden en vroegen hoe of wat als we weer ivf wouden doen, zei die gyn. dat we die onderzoeken niet allemaal nog een keer hoefde te doen, we kregen zelfs voorrang in ons dossier gezien ons verleden. Maar helaas, de ene gyn is de andere niet Ik vraag me echt af, waar is dit allemaal voor nodig. Been there, done that. Ik ben bekend in het wereldje wat mmm heet (al 12 jaar), en dus ook met iui en ivf, dus geef me die hormonen en gaan met die banaan. Maar helaas Zij hebben de macht in deze. Heb echt het idee alsof ik nu voor spek en bonen met jullie meeschrijf , ik vind dit wachten geen bal aan! Ik heb gewoon een flinke baaaaaaldag vandaag.
Herma en Miepje: voor jullie beiden een hele dikke knuffel... getsie zeg... wat een rotdagen zijn dit voor jullie... Astrid, wat balen zeg dat je nog langer moet wachten.. Dat wachten vond ik nog het frustrende aan de hele mmm. Veel succes... Zora, in ons ziekenhuis doen ze pas op dag 10 van het puregon gebruik de 1e fm. Maar zou als ik jou was gewoon even bellen, dan weet je het echt zeker! Sabine wat fijn dat ze allemaal zijn ingevroren! Echt super zeg! Hier gaat het niet zo. Heb veel last van ongi buikpijn. Al is dat nog wel te vroeg. Heb zo weinig hoop door alle slechte resultaten...
September Start IVF / ICSI 8-9-2009 Zora (gestart Deca) 24-9-2009 starten Puregon 150E 9-9-2009 kvk (gestart met 300 IE puregon) 17-9-2009 Ladouce (gestart Deca) Follikelmeting 14-09-2009 sabine, 14-09-2009 kvk (3 follikels gezien) 19-09-2009 kvk 26-09-2009 Ladouce Punctie 14-09-2009 MenM 14-09-2009 Sinja (6 eicellen gevonden) 16-09-2009 sabine 21 of 22-09-2009 kvk Terugplaatsing 07-09-2009 Miepje 10-09-2009 Herma 2 emmy's 15-09-2009 Confidence 17-09-2009 MenM 18-09-2009 Sinja (1 emmy van slechte kwaliteit) 19-09-2009 sabine Testdag 21-09-2009 Miepje 25-09-2009 Herma 29-09-2009 Confidence 01-10-2009 (maar dit wordt waarschijnlijk na onze vakantie pas, als ik nog niet ongi ben geworden en als ik dit vol kan houden...) 30-09-2009 sabine 02-10-2009 Sinja Oktober Start IVF / ICSI Astrid cd3 bloedprikken FSH, 29 oktober 2e intake ws met datum deca Follikelmeting 2-10-2009 Zora 1e FM Punctie Terugplaatsing Testdag
@zora bij mijn eerste IVF moest ik 7/8 dagen na de 1e puregon komen voor de echo en vanaf de 2e IVF ook 9/10 dagen later, ik maakte me toen ook zo'n zorgen maar dat was dus nergens voor nodig. In ieder geval wel altijd eerlijk zeggen wanneer je begonnen bent want anders kunnen ze de voortgang niet goed volgen, een dag kan zoveel verschil uitmaken!
Hallo allemaal Zora, ik zou ook jou gevoel volgen maar toch even het ZH bellen Ik ben ervaren dat ze het helemaal niet erg vinden als je ALWEER belt Begin gewoon donderdag en deel het ze gewoon mee en vraag dan of die FM zo kan blijven staan Ik had 8 dagen na de start met puregon de 1e FM maar in elk ZH hebben ze andere richtlijnen Miepje, je zit nog steeds in onzekerheid Ik hoop niet voor niks en dat je alsnog verrast wordt met een positieve test, wat zou dat toch mooi zijn Die bruine afscheiding maakt me inderdaad ook erg onzeker Ik heb gister nog de IVF afdeling gebeld en ze zeiden dat ik me nog geen zorgen hoefde te maken, dat het nog alle kanten op kon tja geen zorgen maken.....hoe doe je dat? Astrid, dat wachten is zeker erg vervelend Je wilt door maar dat lig in de handen van de artsen, helaas en je mag gerust voor spek en bonen mee blijven schrijven ik zag ook dat er een clubje was voor mensen die in oktober begonnen, misschien is dat ook wat voor je Sinja, jij ook al zo onzeker? ik denk dat het heel normaal is hoor je voelt wat en weet niet of het juist goed of niet goed is en dan voel je niks en maak je je vervolgens daar weer druk om Ik zou het liefst 2 weken wllen slapen en wakker worden op de 29e en dan een test met 2 vette strepen in mijn hand hebben Sabine, hoe kun jij al op 30-09 testen? dat is toch pas 11 dagen na TP? Gister had ik nog best wel last van bruine afscheiding het lijkt veel door de mengeling van de progestan, maar misschien is het wel niet veel het maakt me erg bang vandaag zijn borsten minder gevoelig, wat betekent dat nu weer? Het is zo NIET LEUK meer...haha vandaag 1 week erop zitten, nog 1 week te gaan Stiekem heb ik gedachtes als: stel dat het niet lukt dn ga ik dit doen, en via dat en dat zwanger raken enz enz. Ik kan immers zwanger raken, dat hebben we vaker bewezen Dat is het frustrerende van het hele gebeuren maar ik hoop gewoon nog steeds dat dit `m gaat worden en als we dan positief mogen testen dan komt het wachten en de angst weer voor het volgende, de echo en zo blijven we bezig ik hoop echt dat als je b.v. die 20 weken voorbij bent dat je dan nog tijd genoeg hebt om te genieten, want zoals Linda al omschrijft, is dat heel moeilijk Zoveel doorstaan dat je bijna niet gelooft dat het je gebeurd die angst die blijft
bij mij rekenen ze vanaf de punctie dat is net als je ei sprong elk ziekenhuis is anders blijkt maar weer zat ook al te kijken bij de andere