he meiden, Mag ik ook meekletsen. Ik ga eind aug beginnen met de pil en dan zal de punctie ongeveer eind sept/begin okt zijn denk ik, ligt aan de planning van het zkh natuurlijk. Iedereen heel veel succes. xxxx Maaike
Hoi meiden, @ Annerie: Dank je wel. Dus jullie gaan in september nog een weekje? Lekker hoor! Hopelijk zal dat al met z'n drietjes zijn. Wat erg van je mk meid. Ik hoop echt dat je dat niet meer mee hoeft te maken. En ik kan me voorstellen dat dat weer extra spanning opleverd mocht je straks weer zwanger zijn. @ Lisa: ook bedankt meid! Hoe is het met je? Het leven is soms zo oneerlijk. Fijn dat je al wel een gesprek hebt gepland 1 september. @ Maaikie: Klets lekker mee meid. Beterschap voor nu! @ Pat:Klets ook lekker mee. En alvast heel veel succes met jullie 2e ICSI poging! @ Confidence: Ook bedankt meid. Nog 3 weken en dan beginnen, schiet al op he? Ik snap je angst van wat als het niet lukt. Ik kan alleen maar heel hard voor je duimen en hopen, helaas kan ik niet meer doen, als dat kon zou ik het zeker doen. heel veel sterkte komende periode. Ik stel me niet zo heel veel voor van de intake hoor. Het belangrijkste vind ik dat we ongeveer weten wanneer we kunnen beginnen. Het gesprek zelf is ingepland voor 30 minuutjes. Wat betreft je afscheiding, nee daar heb ik geen ervaring mee. Maar kan me voorstellen dat het naast lastig ook nog eens zorgelijk is. Fijn dat je arts het nu op kweek zet. Is toch een gerust stelling, er komen de komende tijd al spanningen genoeg. @ Ieoor: Ook bedankt. Wat rot dat het zo'n vervelend spuitje is. Sterkte ermee! Maar toch ook wel spannend zeg, je bent nu echt begonnen en zo snel al. Morgen het gesprek, eindelijk, wat duurt wachten lang soms. Anders zou ik vandaag mijn 1e FM voor de volgende IUI gehad hebben. Ik ben benieuwd wat mijn cyclus nu gaat doen uit zichzelf, aangezien ik PCO heb maar wel een eisprong van mezelf en ik cyclussen heb gehad tussen de 32 en de 129 dagen. Zul je zien dat ik ongi word op Tenerife. Gister ook na een goed gesprek met mannetje de papieren voor adoptie ingevuld en die gaan vandaag op de post. Het duurt dan nog 15 maanden voor je uitgenodigd word voor de info avonden, maar dan is het formulier in ieder geval weg. Nog meer mensen die denken aan adoptie als het niet mag lukken?
Hoi Zora, Wij staan ook als sinds december 2008 ingeschreven voor adoptie en kregen 2 maanden geleden een brief dat we tussen november 2009 en januari 2010 een uitnodiging kunnen verwachten voor de informatiebijeenkomsten... vonden we wel vrij snel al, hadden we nog helemaal niet verwacht.... oh ja...en of we even 900 euro wilden overmaken voor de infobijeenkomsten, dat was wat minder, maar ok....
Ja, dat is zeker snel zeg. ben benieuwd hoe lang het bij ons duurt je hoort hele wisslende berichten. En ja, die rekening dat had ik al gelezen. Is een boel geld, maar ja....
Wij hebben ook de papieren in huis om ons aan te melden voor adoptie. Alleen moeten we eerst nog trouwen, dan heb je toch meer kans in meer landen. We willen nog deze poging afwachtten en dan gaan we serieus alles regelen.
Ja klopt als je getrouwd bent zijn er meer mogelijkheden in verschillende landen. Wij gaan ook nog wel trouwen voordat we echt de hele adoptie-molen ingaan. Duurt toch nog wel even, tegen die tijd zijn we wel getrouwd denk ik.
He allemaal, Wat is het hier gezellig! Ik komt snel weer mee kletsen maar, ben ziek (griep) en lig dus veel op bed) Liefs Alice
@Zora, wij hebben de papieren voor adoptie ook ingevuld vorige maand. In de wetenschap dat het toch allemaal niet zo snel gaat vonden we dit een goed plan. Nu maar zien hoe het verder gaat lopen. Ik ben eerlijk gezegd (nog) niet zo bezig met adoptie momenteel. Daarnaast spelen er voor ons ook nog lastige (gezondheids)problemen waarbij ik me afvraag of we er wel voor in aanmerking komen. Ik moet nu nog niet denken aan het afleggen van weer zo'n lange weg en niet wetende of het ooit gaat lukken. Ik heb m'n hoop op de Jantjes gevestigd (m'n emmies). @Lieselot, beterschap meid ! *Annerie perst een sinaasappeltje voor je uit*
@ Lieselot: Beterschap meid. @ Annerie: Wij zijn er ook nog niet heel erg mee bezig. Maar wilde het formulier toch alvast invullen omdat eht al zo lang duurt. @ all: Wij hebben de intake achter de rug. Stelde inderdaad niet veel voor. Heb alle contracten meegekregen, die lezen we thuis. Beide bloedgeprikt. Een snelle prikinstructie gekregen van de assisitente, en de recepten alvast meegehad. Als ik ongi word moet ik bellen dan nemen we telefonisch het definitieve schema door. Goed nieuws dus, we kunnen meteen beginnen, geen wachtlijsten. Alleen is het even afwachten wat mijn cyclus nu zonder medicijnen doet. Ik hoop dat ik vlak voor of ergens in mijn vakantie ongi wordt. Dan kunnen we snel na de vakntie beginnen. Afwachten maar.....Gaat het heel lang duren mag ik bellen voor Provera. Heb net het recept al bij de apotheek gebracht. Wil alles voor mijn vakantie in de koelkast hebben liggen. Dan loop ik niet zo te stressen als ik het na mijn vakantie snel nodig blijk te hebben. Moet zeggen dat ik er wel 'zin' in heb. Nu nog 2 weken werken en dan eerst herlijk met vakantie. Hoe is het met jullie meiden? Het is rustig hier.
Confidence; tot nu toe heb ik nog geen last van de Decapeptyl. De 1e avond deed het echt pijn. Maar gister en eergister ging het een stuk beter. Wel heb ik mijn eerste blauwe plek inmiddels..... Wat waren jouw klachten van de Decapeptyl? 6 jaar ofzo geleden heb ik veel last gehad van afscheiding. Ik ben toen doorverwezen naar de gyn. En die heeft toen uiteindelijk mijn baarmoedermond dichtgebrand. Daar had ik schijnbaar iets zitten wat er niet hoorde ofzo. Daarna is de 'gekke' afscheiding weg gegaan. Wel bleef ik last van gewone afscheiding houden zo nu en dan. Sinds ik in de MMM zit en medicatie gebruik, heb ik stukken minder last van afscheiding. Erg raar bedenk ik me nu.... Wanneer krijg jij de uitslag van het kweekje? Maaike; hey leuk, jij ook hier op dit topic. Welkom. Zora; wat geweldig; geen wachtlijst. Direct starten als de ongesteld zich aandient. Meid ik ga hopen dat je cyclus een goed ritme aan gaat nemen. Koelkast vol met medicijnen voor je op vakantie gaat. Heel slim om dat allemaal maar vast geregeld te hebben. Scheelt je weer wat kopzorgen. Adoptie; je hebt me aan het denken gezet. Maar vooralsnog hebben wij daar geen oren naar. Gisterenavond in bed, na aanleiding van jouw stukje tekst, nog even over gehad..... Lastig zeg... En wat je zegt. Als je de adoptie in gang wilt gaan zetten. Dan moet je dat snel op gaan starten. Wie weet ben je dan over een paar jaar aan de beurt. Want zo werkt dat toch? Tussen de 1e brief versturen en een kindje krijgen zit toch echt een periode van jaren....... Wat komt er toch allemaal veel bij kijken. Als je er alle 2 achter staat. Is het een geweldig systeem. Ga ervoor zou ik zeggen. Afbellen kan altijd nog. Lindinha; jullie ook voor adoptie. Goed zeg. Die 900 euro. Ben je die altijd kwijt? Krijg je die nog terug ooit? Of is dat echt een soort eigen bijdrage / inschrijfgeld? (sorry als het niet zo heet....). Hoe werkt dat dan met adoptie? Komen er, als je definitief een kindje wilt / mag adopteren, nog meer kosten bij? Of blijft het bij die 900 euro? Je moet waarschijnlijk ook het kindje in zijn/haar land op gaan halen. Zeer waarschijnlijk gewoon tegen eigen kosten..... Herma; ook al over adoptie aan het denken. Wel goed meiden dat jullie al verder vooruit kijken. Lieselot; beterschap meid. Annerie; ik hoop voor je dat 'de Jantjes' je heel veel geluk gaan brengen!!!! Maar ook al met adoptie bezig... Hier gaat het goed. Heb nog geen last van de spuitjes. Maar is misschien ook nog wat vroeg. Heb er pas 3 gezet. Nog een paar dagen en dan hoor ik ongesteld te worden. Dan moet ik voor een uitgangsecho naar het Geertgen..... Jee we zijn gewoon écht al begonnen.....
Maaike welkom en succes Er zijn aardig wat meiden vooruitstrevend wat betreft adoptie Helaas zit dat er voor ons niet meer in Wel knap dat jullie al zover vooruit kijken Lieselot, beterschap meid, knap maar gauw op Annerie, hoe is het met jou emmy`s, zitten ze nog stevig wat is je gevoel? Zora, wauw, je mag al meteen beginnen na je ongesteldheid Hopen dat je menstruatie niet lang op zich laat wachten waar ga je naar toe op vakantie? Ieoor, die hoofdpijn kwam bij mij pas na 1 week spuiten geloof ik maar dan wel hoofdpijn die bijna niet te behandelen was met paracetamol, echt vervelend maar zo gauw als je gaat mixen wordt dat minder Verder had ik wel degelijk last van stemmingswisselingen en opvliegers, echt de overgang Ik heb trouwens ook minder last van die afscheiding als ik met de spuiten bezig ben, dus inderdaad raar ik krijg over 2 weken de uitslag, ben benieuwd de gyn zei wel dat het er goed uitzag, dus geen wondje of zo aan de baarmoedermond Ik heb vandaag mijn drugs opgehaald, haha Wat een tas vol weer, en de koelkast is ook vol Dan weet je wat je te wachten staat Zora Wel grappig die gezichten van de apothekersassistenten als ik vraag of ik even alles mag controleren Dan zeg ik altijd: het is te belangrijk om daar fouten in te maken en dan knikken ze begrijpend Een tip voor de nieuwe IVFers: maak altijd een copy van je recept en check alles wat je meekrijgt Vraag ook naar de spuitjes en naaldjes vreemd genoeg doen ze die er vaak niet bij, alsof je het spul afslikt of zo
Hoi Confidence, dat doe ik ook altijd, alles in de apotheek checken (en het is me toch een berg!!!) Ik maak ook altijd een kopie van het recept. De vorige keer had ik namelijk veel te weinig Gonal-F en moest ik halsoverkop naar het ziekenhuis. Dat zal me niet nog eens overkomen! Ik hoop dat deze drugs jou heel veel geluk gaan brengen! Mijn gevoel over de Jantjes is wisselend. Het kan 2 kanten op (dat wist je nog niet he, hihi). Ik durf niet meer te hopen maar ik probeer positief neutraal te zijn (of iets in die richting)..... X Annerie
Hallo meiden, Schrijf ook al mee in andere topic's maar ben ook wel benieuwd naar de meiden in dit topic (zag al een paar bekende ) aangezien ik precies in deze periode ook mijn eerste ICSI krijg! Las hier boven al een goede tip (thnx confidence ) over het kopieren van de recepten! Dus toen was ik overtuigd: ik moet hier vaker een kijkje gaan nemen Ik begin op 17 augustus met de deca. Kunnen nu dus eindelijk ook gaan aftellen! Groetjes
Annerie, echt waar kan het 2 kanten uit!!! dat wist ik niet Maar weet je, bij jou gaat het de goede kant uit, dat moet!!! Sinja welkom, leuk dat ik nog eens goede tips kan geven, hahah Jij begint 2 dagen eerder dan mij, spannend
hihi ja vond het een goede tip! leuk dat we bijna gelijk lopen! zijn er nog meer meiden precies rond dezelfde tijd/week?
hihi wel handig (voor mij, kun jij me tips geven ) Is dat sowieso per ziekenhuis ook verschillend? na hoeveel dagen je moet beginnen met de hormonen? Ik las ook al dat de testdatum per ziekenhuis kan verschillen! Bij ons is het namelijk 15 dagen na tp (en 18 dagen na punctie). Weet je ook al wanneer je je eerste fm hebt? Wel leuk dat we bijna gelijk lopen
Wat ik in de loop van de tijd gehoord en gelezen heb, is dat de behandeling per ZH verschilt Zo moet ik `s morgens spuiten en de meeste `s avonds Ik heb 31 augustus de uitgangsecho en als alles dan rustig genoeg is gaan we de boel op fokken met puregon hahah Dan 1 week later de 1e follikelmeting, dat is dan de 7e september? Ik mag geloof ik 14 dagen na terugplaatsing testen Enne...vraag maar raak hoor als je nog iets meer wilt weten
Er zullen nog vast meer vragen komen! thnx Wij moeten inderdaad ook savonds spuiten. En de uitgangsecho hebben ze afgeschaft als in het voortraject alles goed was. En pas op dag 10 van het puregon gebruik een echo, want dat scheelde weer 1 of 2 ziekenhuisbezoekjes Vind het allemaal zo spannend, tis voor ons ook de 1e poging natuurlijk. Heb je uit vorige pogingen cryo's gehad? En hoe vond je die gaan?