Wie ook rond aug./sept. de volgende IVF/ICSI?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Confidence, Jul 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MenM

MenM Actief lid

#61 MenM, Jul 30, 2009
    Last edited: Jul 30, 2009
    Hoi Dames!

Wat een drukte op dit forum. Ik hoop voor iedereen dat dít dé behandeling zal worden waar we allemaal zo vurig op hopen.

Om alles een beetje van me af te zetten, ben ik een poos niet op het forum geweest. En ik probeer er ook echt minder mee bezig te zijn :), maar af en toe op het forum geeft ook wel een fijn gevoel.

Zelf was ik eind juni begonnen met een 2e IVF. Helaas moest ik deze na 6 stimulatie dagen al stop zetten, omdat er een cyste van 5 bij 6 cm op de linker eierstok zat. Deze zorgde voor een verkeerde hormoonafgifte, waardoor de andere follikels niet groeiden. Nu moet ik wachten totdat ik weer ga menstrueren. Hopelijk is dat één deze dagen. Dan eerst een uitgangsecho, om te bekijken of de cyste weg is. Hoop het zo! Eén voordeel van de snelle stop, is dat ik nog zó veel medicijnen in de koelkast heb liggen, dat het niet als een poging telt. Pff...

Nogmaals, iedereen succes!!!

x M

2. Confidence

Confidence Fanatiek lid

Jul 5, 2009
    1,024
    0
    0
    Sinja, uit de vorige pogingen heb ik nooit cryo`s gehad, das wel erg triest
    De pogingen zelf vond ik lichamelijk wel meevallen, maar het psychische deel vanaf de vraag of er een terugplaatsing is, tot de testdatum is slopend
    Maar ach....alles voor dat ene wonder, toch?

MenM, wat verselijk voor je
    Ik hoop echt voor je dat de cyste weg is en dat je er weer voor kunt gaan

Zo het zonnetje schijnt en ik heb vrij........wat zullen we eens doen?
    Wat gaan jullie doen? en dit weekend?

3. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi meiden!

Confidence: Zeker een goede tip, voor mij alleen net te laat haha...heb dus geen kopie. Maar ik weet wel zo ongeveer wat er op het recept stond. Heb het namelijk even zitten bestuderen. Ik ga het vanmiddag ophalen. Nu zit ik me af te vragen of ik niet beter nog even had kunnen wachten met halen, maar wil het ook niet op het laatste moment halen. Ben veel geruster als alles in huis is.

Ik ga vandaag naar de apotheek, boodschappen doen, naar mijn bijrijdpaard en huis poetsen, dat doe ik altijd op vrijdagmiddag. Vanavond lekker bankhangen en morgen moet ik de hele dag werken van 7.15 - 20.00 uur. Moet een keertje invallen in verband met vakantietijd, mijn vroegere bijbaantje. En wat heb jij voor plannen?

MenM wat rot zeg van die cyste, ik hoop echt dat je snel ongi word en dat de cyste weg is. Dan kun je verder.

Sinja: welkom hier, gezellig. Dan kan ik jou ook een beetje beter volgen.

Gister heb ik vruchtbaar slijm gesignaleerd. Was helemaal verbaasd, dat betekent dat ik vandaag of morgen mijn ei heb. Dan zou ik dus een super mooie cyclus hebben. Ben helemaal verbaasd. Of mijn lichaam houdt me gigantisch voor de gek. (Ik heb PCO namelijk), heb nu op dit moment wat steken in mijn buik (eisprong?) Het is afwachten maar dat zou wel super zijn dan kan ik een paar dagen na mijn vakantie al beginnen met de Decapeptyl.

4. MenM

MenM Actief lid

Thanks dames!
    Hopelijk zijn jullie leuke dingen aan het doen. Het weer is hier in Utrecht erg goed. Helaas zijn er mensen die moeten werken (waaronder ik; zei de gek). Voor iedereen een fijn weekend en succes met de behandelingen.
    x M

5. lieselot

lieselot Bekend lid

May 29, 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Wat zijn er weer een hoop meiden bij gekomen! Gezellig!!!
    Ik ben inmiddels gelukkig weer beter en weer aan het werk...

Groetjes Alice

6. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    nou meiden, vanmorgen had ik wat bruinverlies dus ik verwacht het ergste. Ik probeer me in te houden, het kan natuurlijk nog 2 kanten op (bij poging 1 had ik twee dagen na bruinverllies een positieve test...) maar stiekum word ik er wel een beetje verdrietig van. Als deze poging niet lukt, dan weet ik echt niet meer wat we moeten doen. Nou, toch maar gewoon even blijven afwachten (dat woord kan ik echt niet meer horen).

groetjes, Annerie

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Annerie; een dikke knuffel meid. Ik duim voor een positieve test.

8. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    hoi hoi mag ik mij hier ook aanmelden?
    Ik ben nu aan het wachten op mijn ongi.....hopelijk dinsdag! Dan ga ik 3 weken aan de pil. 25 augustus een echo en als het goed is gaan we dan beginnen!! en dan hebben wij ook in september de punctie. Vind het heel spannend! Leuk om een forum te hebben waar iedereen tegelijk hetzelfde meemaakt.

9. Confidence

Confidence Fanatiek lid

Jul 5, 2009
    1,024
    0
    0
    Hoi allemaal
    hebben jullie een leuk weekend gehad?

Zora heb je je spulletjes veilig in de koelkast liggen?
    Ik moest helaas werken het weekend dus niet veel tijd om nog andere dingen te doen, maar dat halen we volgend weekend wel in ;)

Lieselot gelukkig weer opgeknapt, het was toch geen griep met een mexicaans tintje :D

Annerie, nee toch
    Ik kan me je angst en onzekerheid goed voor stellen
    Ik duim toch nog even heel hard voor je door dat je 2 emmy`s nog stevig zitten

Mootje welkom

Zo augustus is begonnen en dus is het aftellen echt begonnen
    Met gemengde gevoelens gaan we er tegen aan
    maar ik denk dat een ieder dat wel zo voelt
    enerzijds die kans aangrijpen en zo positief mogelijk erin staan en anderzijds de angst voor de teleurstelling en de spanningen die weer gaan komen
    maar hier zijn gelukkig genoeg meiden die mij en anderen kunnen oppeppen als de moed zakt

Zo nu ga ik pitten, ben kapot

slaap lekker

10. MenM

MenM Actief lid

@ Annerie: Toch nog even volhouden -dat wachten- maar ik begrijp precies hoe je je voelt. Maar toch hoeft het bruinverlies niets te betekenen. Hoop blijven houden meis! Sterkte met wachten en dan duim ik met je mee voor die positieve test.

@ Confidence: Dat heb je goed verwoord!

Zelf ben ik in elk geval vandaag ongi geworden. Dat betekent dus dat ik morgen naar het UMCU moet voor een uitgangsecho. Nu maar hopen dat die cyste verdwenen is en we morgen weer voor de prikken kunnen gaan.

Slaap lekker allemaal!

x M

11. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    @ Annerie: Hoe is het vandaag met je? Meid, ik duim nog even hard door voor je.

@ Lieselot: Gelukkig weer beter. Werk ze weer!

@ Mootje: Welkom hier en klets gezellig mee.

@ Confidence: Augustus alweer en het komt steeds dichterbij. Je hebt het mooi verwoord. En ik ben nu al aan het duimen!

@ MenM: Succes vandaag met de uitgangsecho! Ik zal duimen dat de cyste weg is. Zie dat je ook in het UMCU loopt. Wij moeten daarheen voor de punctie en TP. Echo's kunnen we gewoon doen in Amersfoort.

Vrijdag de medicijnen opgehaald. De hoeveelheid viel me mee eerlijk gezegd. Hoeveel eenheden Puregon spuiten jullie? Had bij de apotheek nog even een kopie van het recept meegevraagd. Dus heb het thuis kunnen controleren en alles was er. Ik zie dat controleren in de apotheek niet zitten, we wonen in een dorp en ik zou het echt niet trekken als er een bekende langs komt. Ik heb trouwens ook neit va die Progestan (?) bolletjes gekregen zoals ik dat hier wel eens lees, maar moet na de Tp 3 x Pregnyl zetten. Hoe is dat bij jullie?

12. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Lieve allemaal,

Ik leef in vreselijke spanning. Gisterochtend licht bruinverlies, maar het gekke is dat ik na die tijd niks meer gezien heb. Ik voel me echt een idioot, loop continu naar het toilet om slipje-te-loeren en af te vegen, vanochtend werd ik klappertandend wakker en durfde ik niet op te staan. Ik ben zzoooooo bang om ongesteld te worden, dit heb ik nog nooit gehad. Wat een ellende. Ik wil zo graag positief blijven maar het is zo moeilijk. Wat denken jullie? Niks geen bruin meer te herkennen. Als ik normaal ongi wordt, begint het ook met bruin, maar dan zet het geleidelijk aan door. Het is dan niet zo dat ik opeens een dag helemaal niks zie. En nu dus wel. Ik zit vandaag op 10 dagen na de TP en 13 dagen na de punctie. Zal ik al testen vanavond of zou het echt onverstandig zijn??

@ MenM, wat jammer dat je 2e IVF is afgebroken. Hoe ging jouw eerste keer? Ook afgebroken of mislukt? Gelukkig heb je dus nog een 2e poging tegoed en heeft deze keer niet meegeteld! Succes en hopelijk is de cyste verdwenen.

@ Zora, jouw koelkast ligt dus ook weer vol met niet-etenswaren ;). Goed dat je het gecontroleerd hebt, het kan dan al misgaan is mijn ervaring. Ik ken Puregon niet, ik gebruikte Gonal-F/Cetotride en inderdaad van die vieze Progestan bolletjes. Gelukkig gisteren de laatste, ik was die vieze smurrie aardig zat.

@Ieoor, ben je al ongesteld, of duurt het nog even?

@ Mootje, spannend, ik hoop dat je gauw ongi wordt, op naar de behandeling eind deze maand, veel succes hoor.

@ Confidence, die angst en spanning is gelukkig iets wat we met elkaar kunnen delen hier. Je wordt heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Ik word daar zo ontzettend moe en gespannen van.... het wordt voor jou een spannend maandje!!

@ SInja, het aftellen is voor jou ook begonnen, nog twee weekjes geloof ik?

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    #73 Ieoor, Aug 3, 2009
    Last edited: Aug 3, 2009
    Confidence; koelkast weer vol. Je kunt er weer tegenaan!!

Annerie; trek je het wachten nog een beetje? Wat een onzekerheid.....
    Ik heb geen idee of een zwangerschapstest al echt positief kan zijn? Wanneer heb je voor het laatst Pregnyl gezet? Als die al uit je lichaam verdwenen moet zijn, zou je er een testje aan kunnen wagen. Dan kan het in ieder geval niet meer van de Pregnyl komen.
    Tja, ik heb geen idee. Sommige vrouwen hebben bruin en rood verlies en zijn zwanger..... Maar heel veel andere vrouwen worden dan ongesteld. Sorry meid. Ik kan je echt niet helpen.
    Maar zolang de echte ongesteld niet doorzet moet je hoop houden!!!
    Mijn duimen draaien overuren voor je.

Sinja; welkom hier.
    Ook jullie aan de vooravond van de 1e poging.
    Spannend he.

M&M; balen van je afgebroken poging zeg.
    Hoe is de uitgangsecho vandaag gegaan? Alles weg?
    Ik hoop van wel, dan mag je direct weer van start.

Mootje; heb je dit topic ook gevonden! Gezellig. Welkom hier!!

Zora; ik hoop dat je een perfecte cyclus krijgt deze maand. Des te eerder kun je starten.

Dames een vraagje; ik ben 27 juli met de Decapeptyl gestart (dag 21 van mijn cyclus, ik hoefde de pil niet te slikken). Ik moet vandaag eigenlijk ongesteld worden. Zodra ik ongesteld ben moet ik voor een uitgangsecho.
    Normaal is mijn ongesteld altijd keurig op tijd.... Vreemd dat dat nu niet zo is, maar goed. De dag is nog niet voorbij zal ik maar denken.

Ik was er van uit gegaan, dat ik dan op dag 3 met de Gonal F zou moeten gaan starten. En dat dat ergens rond 20 aug de TP zou zijn.
    Maar nu lees ik op een ander topic waar ik veel schrijf, dat iemand op 28 juli met Decapeptyl moest starten, op 15 aug met Puregon moet starten en op 24 aug de 1e FM heeft.
    Weet iemand hoe het zit?

14. MenM

MenM Actief lid

Goedenavond dames!

@ Zora: Er zijn verschillende methodes, maar vraag me niet waarom ze voor de één of de andere kiezen. Ik moet na de TP wel die Progestan bolletjes inbrengen. Deze zorgen er dan voor dat het baarmoederslijmvlies "in vorm" blijft. De vorige keer werd ik meteen na het stoppen van de Progestan ongesteld. Dat was 14 dagen na TP. In mijn eigen cyclus heb ik een LF van 10 dagen. Het hield bij mij dus echt hij slijmvlies in vorm.

@ Annerie: Heel begrijpelijk dat je je zo voelt. Maar probeer pas te testen op het moment dat je zou moeten. Het wachten duurt eeuwen, maar het heeft geen enkele zin om vroeger te testen. Sterkte meis, ik duim nog steeds voor je.

@ Ieoor: Zelf heb ik een korte IVF gehad. Dat houdt in dat je begint met stimuleren op dag 2 of 3 en zodra de follikels groot genoeg zijn, is de punctie. Ik heb dus ook niet de pil hoeven slikken, omdat mijn cyclus vrij regelmatig is (28 tot 32 dagen). Succes in elk geval!

Nou, ik zag het al zodra de echostaaf naar binnen werd gebracht, dat de cyste nog niet weg was. Einde verhaal, dacht ik. Maar... toch kan deze nog vanzelf verdwijnen. Het kan alleen een paar maanden duren. Tot die tijd moeten we, elke 1e of 2e menstruatiedag, weer een een uitgangsecho maken om te zien of het weg is. Spuiten van de hormonen heeft in elk geval geen zin. Gaat het erg lang duren, dan gaan ze het in het UMCU weer bespreken. Wat een geduld moeten we opbrengen. Maar voor nu weer even rust. De koelkast blijft gewoon nog even gevuld.

Onze 1e IVF is helemaal goed verlopen. Behalve natuurlijk het belangrijkste: Geen innestelling. Er waren 6 eitjes, waarvan er 3 top embryo's waren uitgekomen, 2 werden ingevroren. Mijn eega wil absoluut geen 2 emmy's terug laten plaatsen. Hij vindt het risico voor mij en de eventuele kids te groot. Eén cryo heeft het ontdooiings proces helaas niet gehaald en de ander heeft weer niet ingenesteld. De cryo TP, kon overigens in mijn eigen cyclus. Dat was heel prettig. Ik hoefde alleen maar voor de FM naar het ziekenhuis en toen mijn follikel 2 cm was, moest ik de Pregnyl zetten. 3 Dagen later was de TP.

Ik zal dit topic wel blijven volgen meiden. En ik duim dat jullie allemaal met goed nieuws komen! Zet 'm op!

x M

15. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    #75 Sinja, Aug 3, 2009
    Last edited: Aug 3, 2009
    Thnx meiden voor jullie welkom:)

MenM balen zeg dat de cyste nog niet weg is!!! Vooral het wachten en de onzekerheid dat je niet weet wanneer je nu verder kunt lijkt me echt zo vreselijk balen!

Annerie, wat superspannend zeg! Ik hoop het zó voor je/jullie!!!!
    Ben benieuwd of je uiteindelijk nog hebt getest. lijkt me erg moeilijk die wachtweken doorkomen...

Zora jij hebt de spulletjes dus ook al in huis? Ik ga het morgen ophalen :) Ik moet 150 E Puregon spuiten. En heb voor na de punctie Utrogestan (is hetzelfde als Progestan ook van die bolletjes) die moet ik 3x per dag 2 inbrengen. Hoelang spuit jij alles? Want daar schijnt dus ook verschil in te zitten! Ik heb pas op mijn 10e dag van het Puregon spuiten mijn eerste fm. Verder geen uitgangsecho ofzo.

Confidence, het schiet al op voor ons. Hoewel ik de dagen écht aan het aftellen ben :)

Ieoor hoe is het? Al ongi geworden? Bij mij staan de data al vast en ik krijg ook geen uitgangsecho. Tis bij ons standaard op dag 21 beginnen met decapeptyl en 15 dagen later starten met puregon en 10 dagen later de eerste fm. Ténzij je niet ongesteld wordt tijdens de deca. Dan krijgen we wel een uitgangsecho en moet ik langer doorspuiten met de deca. Dan schuift alles dus op. Eigenlijk best vreemd dat dat per ziekenhuis verschilt. net als de testdatum. Daar heb ik ook al verschillende variaties van gehoort (qua aantal dagen na tp testen) Hoe gaat het verder met spuiten?

Mootje ook welkom hier! We zullen bijna gelijk gaan lopen (aangezien ik 17 aug. start. dus maar 1 weekje eerder waarschijnlijk)

hier geen nieuws.. nog 2 weken :D

16. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi meiden!

@ Annerie: Hoe is het met je? Ik duim nog keihard hier. En heb je een testje gedaan gisteren of toch maar niet?

@ Confidence: Hoe is het met jou?

@ Ieoor: ik duim voor je dat de ongi snel komt hoor, is altijd zo als je erop zit te wachten duurt het altijd langer.

@ MenM: wat rot zeg, dat die cyste er nog zit, ik hoop echt voor je dat ie snel weg gaat uit zichzelf end at dat niet al te lang gaat duren.

@ Sinja: ja, heb ze al in huis. Vind het wel een veilig gevoel als het er al ligt voor onze vakantie. Vooral omdat mijn cyclus onregelmatig is en ik dus al voor de vakantie ongi kan worden. Ik weet neit hoe lang ik moet spuiten. Als ik ongi ben moet ik bellen en dan krijg ik telefonisch het schema. Ik moet inderdaad ook 150E Puregon spuiten maar ik heb dus voor na de TP 3 x 5000E Pregnyl ipv die bolletjes.

17. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Ik heb nog geen test gedaan, denk toch dat het er vandaag maar van moet gaan komen. Voel me echt een wrak. Ik ben vanmorgen trillend wakker geworden, ben chagrijnig en ik durf bijna geen stap te verzetten in de angst dat "het" gaat lopen. Dit herken ik helemaal niet aan mezelf, maar blijkbaar zijn de spanningen me allemaal een beetje te veel geworden.

Hebben jullie nog nieuws dames?

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Annerie; meis wat een onzekerheid zo de laatste wachtdagen.
    Probeer er niet zoveel aan te denken zegt de buitenwereld dan.... Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Meid ik hoop echt heel erg dat de ongesteld wegblijft. Ik duim voor je.
    Succes met die laatste wachtdagen.

M&M: wat neem je het rustig op dat de cyste nog niet weg is. Geen IVF poging voorlopig dus.... Wat ontzettend balen.
    Het gaat bij jullie ook niet van een leien dakje zo te lezen.
    Succes meid. Ik hoop dat de cyste heel snel verdwenen is, en jullie fijn weer door mogen.

Sinja; het is echt overal anders. Heel verwarrend soms.
    Vandaag je spulletjes ophalen. Is toch wel leuk om allemaal al in huis te hebben. Dan wordt het ineens heel echt!
    Die 2 weken zijn om voor je het weet. Let maar op.

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Zora; ok, dus jij hoeft geen bolletjes.... Da's fijn.

Ik ben vandaag ongesteld geworden...........
    Ik ben een beetje een doos vrees ik....... ''materie blindheid'' zal ik het maar even noemen. Mijn cyclus is altijd 28 dagen.
    Gisteren was cyclusdag 28. Vandaag ben ik ongesteld geworden, dus cyclusdag 1 van een nieuwe cyclus........
    Als ik gister ongesteld was geworden, had ik maar een cyclus van 27 dagen.......
    Oftewel. Sorry voor mijn gezeur. Ik zat er gewoon compleet langs. Ik zat er zo op te kijken, dat ik het helemaal over het hoofd heb gezien.

Maar goed. Zojuist Geertgen gebeld. Wat een geweldige kliniek is dat toch.
    Wanneer had je zelf gedacht dat je wilde komen; noem maar een dag en een tijdstip.....
    (daar hoefde ik in Den Bosch in het ZH echt niet op te hopen, dat ik zelf mocht kiezen, maar dat terzijde).

Morgenavond om 19.00 uur de uitgangsecho (ze zijn er ook gewoon savonds en op zaterdag....... yoehoe).
    De arts kijkt tijdens de uitgangsecho hoeveel eitjes dat er klaar liggen. Aan de hand daarvan gaat hij de eenheden bepalen.
    Het gaat Gonal F worden naar ik begrepen heb.

Ik krijg de medicatie steeds in etappes mee, en hoef er niet voor naar de apotheek.
    Bij Geertgen krijg je eerst je afspraak met de arts. Direct daarna heb je áltijd een gesprek bij de verpleekundige. Daar kun je al je eventuele vragen (wederom) stellen.
    De verpleegkundige heeft dan ook al je medicatie die je nodig hebt, in een tasje klaar staan. Ideaal.
    Vorige keer heb ik 3 dozen Decapeptyl meegekregen. Meer niet.
    Morgen krijg ik de Gonal F mee, en gaat ze daar uitleg over geven.

20. Confidence

Confidence Fanatiek lid

Jul 5, 2009
    1,024
    0
    0
    Annerie, heb je al getest?
    Ik wilde ook altijd vroeger testen ( of ik werd al ongesteld)
    Maar om me te beheersen zei ik tegen mezelf: als ik zwanger ben en het zit goed, dan is dat over een paar dagen ook nog zo, dus kan ik net zo goed nog even wachten
    Maar dat is juist het probleem dat wachten is zoooooooooooooo slopend, sterkte meid en ik hoop dat je snel met goed nieuws komt

Ieoor, ze hanteren in elk ziekenhuis andere manieren van behandelen
    En ik vind het altijd wel grappig om te lezen hoe hier op het forum mensen die de 1e IVF doen, denken te weten wanneer de punctie is
    Tuurlijk schatten ze het ongeveer in, maar elk lichaam reageert anders op hormonen
    Laat het maar op je afkomen
    Succes morgen bij je 1e FM, wel spannend hoor

M&m, wat ontzettend balen joh van die Cyste
    En het erge is je kan er zelf niks aan doen en zo sta je weer te wachten
    vreselijk, sterkte meid

Sinja, ja ik tel de dagen ook wel af, maar ik denk dat het voor jou nog spannender is omdat het je 1e poging is
    Ik ben al allround wat dat betreft :D

Zora, ik spuit 100 IE puregon, op de 150 IE reageerde ik te heftig en kreeg ik overstimulatie
    Ik gebruik ook altijd de bolletjes utrogestan
    Ik heb wel eens gevraagd in het ZH naar de pregnyl, maar ons ziekenhuis werkt niet daarmee

Meiden hier gaat het op en neer
    Soms komt het verdriet weer erg naar de voorgrond
    Weer iemand die me zo nodig moest vertellen dat ze zwanger was, pfff
    Tuurlijk gun ik het een ander, maar sorry na zoveel tijd, mag je het jezelf toch wel net iets meer gunnen, of niet dan?

zo nog precies 2 weken en dan heb ik de 1e prik al erin zitten
    We spuiten namelijk altijd `s morgens, de meeste van jullie `s avonds denk ik?

Nou, ik ga maar weer eens, mag weer lekker werken ;)
    Fijne dag en tot gauw
    En Annerie, laat je nog wat horen?

Share This Page