Wie ook rond aug./sept. de volgende IVF/ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Confidence, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Goedenavond allemaal,

Annerie ik begrijp dat je even wat afstand wilt, maar ben vrij om hier je gevoel van je af te schrijven als je daar behoefte aan hebt
    Nogmaals een dikke knuffel van mij

Sinja, ik ben dus helemaal niet zenuwachtig voor de behandeling zelf, het is een moeilijk omschrijfbare onrust
    Ik weet immers wat me te wcahten staat
    Ik doe denk wel een iets andere behandeling dan jullie
    Hebben jullie wel eens van PGD gehoord? Dan controleren ze de embryo voor de teruplaatsing
    Ik heb hier in het verleden wel eens verhalen gelezen van meiden die ook deze behandeling doen, maar ik zie ze nu niet meer

M&M, ik denk dat afleiding de beste remedie is
    Ik merk ook dat ik een soort van "stel dat" in mijn achterhoofd houdt
    Puur uit zelfbescherming
    Niet TE positief, want dan komt de klap eens zo hard als het mislukt, maar zeker ook niet TE negatief
    Alleen wat men zegt dat het mislukt als je niet positief bent, is onzin
    Mijn psycholoog zegt ook: je doet je best en meer kun je niet

Zora, wat knap dat jij je rust vindt in het geloof
    Sorry maar ik heb dat helemaal niet
    ik steek wel eesn een kaarsje aan in de kerk, maar na de zoveelste tegenslag had ik zelfs het idee dat dat niet meer helpt
    ( ik had stiekum het idee dat als ik een kaarsje aansteek al mijn wensen dan uitkomen) hoe naief, ik zou beter moeten weten

Linda, bedankt voor je steunende woorden

Herma, ik denk dat ik het precies zo voel als jij, als heb ik dus absoluu geen spaningen voor de punctie enz, maar eerder de angst voor als het niet lukt
    Je komt toch steeds een stukje dichterbij kinderloosheid en dat beangstigd me
    Daarbij hebben enkele van jullie nog toekomst plannen mbt adoptie of iets dergelijks
    Je hebt nog iets anders om je kinderwens invulling te geven
    Bij ons houdt het na de IVF en spontaan proberen op

Miepje, de eerste stap is gezet, spannend weer he?
    Hoe graag je ook positief zou willen zijn, door wat je al ervaren hebt is het heel moeilijk om niet daar aan te denken
    Soms zeggen mensen ( niet in de MMM) om me op te beuren, waarom zou het niet lukken deze keer gaat het goed
    Dan denk ik: waarom zou het WEL lukken, het is nog nooit eerder goed gegaan
    Oke, het is misschien doemdenken, maar ook een vorm van zelfbescherming
    Maar goed jij bent weer begonnen en ik en vele anderen zullen je snel volgen

Conclusie van de antwoorden op mijn vraag: ik denk dat iedereen wel op zijn tijd met moeilijke gedachten en gevoelens te kampen heeft
    Ik was bang dat ik de enige was die zo dacht;)

Nog 1 week, dan gaan we weer ervoor
    Het klussen zit er bijna op en dus kan dan hopelijk de rust wederkeren

Ik heb nog een ander onderwerp om over na te denken:
    Stel je krijgt de kans om in je laatste wachtweek op vakantie te gaan, zou je dat doen?
    Met in overweging nemend: een eventuele vliegreis, buitenlands eten, van de andere kant wel ontspanning omdat je even weg bent, maar ook de angst om ongesteld te worden op vakantie en dus ook de eventuele teleurstelling op vakantie
    Hoe zien jullie dit?
    Wij zouden namelijk dan een korte vakantie kunnen doen, maar vind het best eng

Nou fijne avond nog en tot gauw

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Confidence, ik snap heel goed hoor wat je voelt, ik heb precies hetzelfde, je wilt niet doemdenken maar soms kan je het niet helpen. Waarom zou het deze keer wel lukken.... ja dat denk ik ook vaak, maar dan probeer ik heel snel weer wat positievers te denken iets van: elke keer is een kans op zich en kan ook maar zo eens wel lukken (kijk naar Linda), dus dat geeft me dan weer hoop en moed om door te gaan.

Die wachtweken vind ik echt verschrikkelijk. In onze vorige behandeling zaten wij ook met het issue "vakantie" tijdens wachtweken, uiteindelijk is de cryobehandeling niet doorgegaan en gingen we "gewoon" op vakantie. Maar ik zou zeker wel gaan, je hebt lekkere afleiding en ook al mocht het niet goed gaan, of je nou daar of hier zit, het is toch niet makkelijk en daar heb je misschien dan ook wel weer wat afleiding en om weer ff tot rust te komen en het laten bezinken en als het wel goed gaat, dan maakt het niet uit je nou hier of daar bent, als het goed gaat gaat het gewoon goed....klaar!! Dus meid, ik zou zeggen: ga lekker op vakantie!!!

Ik ben gister weer ongesteld geworden, ziekenhuis weer een schema laten maken, dus na vakantie in begin september weer starten met spuiten.

Liefs Linda

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    meiden ik denk zoveel aan jullie!!!

4. MenM

MenM Actief lid

Thanx Linda!

Vakantie... Weer zo'n lastig punt. Wij hebben eind september vrij, maar nog niets gepland. We kijken wel op dat moment. Maar we willen toch wel even weg. Misschien een last minute. Alleen wil ik er toch geen behandeling voor uitstellen. Dan gaan we maar niet weg en gaan we gewoon leuke dingen in eigen land ondernemen. Anyway... Ook weer lekker dubbel allemaal. Voor iedereen die nog op vakantie mogen en ook gaan, geniet ervan.

x M

5. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Confidence, wat is eigenlijk de reden dat je tot ivf 'veroordeelt' bent? Als je niet wilt antwoorden begrijp ik dat ook. En vaknatie in de wachtweken lijkt me op zich wel lekker. Je hebt dan afleiding en doet leuke dingen. Je hebt dan ook alle tijd voor elkaar mocht het niet goed zijn en alle tijd om het te vieren als het wel goed is. Ik zelf heb 2 weken vrij met de puregon echo's punctie en terugplaatsing. Ik vind het fijn om dan niet meer terug te hoeven naar mn werk na de afspraken en lekker thuis aan te modderen.

6. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Herma het is een heel vreemd verhaal, maar eigenlijk hebben wij geen vruchtbaarheidsproblemen
    We kunnen gewoon zwanger worden ( al is het zaad van mijn man niet al te best, tenminste niet altijd) maar door zijn chromosoomafwijking is er een grotere kans op miskramen
    Toen dat aan het licht kwam hebben ze IVF met PGD voorgesteld, en omdat het zaad toen op dat moment niet goed was, leek ons dat de beste optie
    Ze passen dan PGD toe om te zorgen dat de juiste embryo`s terug worden geplaatst
    maar we kunnen dus wel degeljk zelf zwanger worden

Weet iemand waar die dames zijn gebleven die een tijd geleden hier ook meeschreven over IVF met PGD?
    Ik zag wel al het topic van Nicoletta over translokatie, maar die heeft van een spontane zwangerschap weer een miskraam gehad
    Ik zou toch zweren dat ik een tijd geleden meer dames heb gezien, of vergis ik me?

Wat zijn jullie plannen voor het weekend?
    Ik mag lekker werken

Oja, en wat betreft die vakantie, ik denk dat we het maar gewoon doen
    Of je inderdaad hier zit of in het buitenland, vreugde en verdriet kun je overal voelen

7. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    O Confidence dus dat betekent pgd, ik vroeg me al af wat dat was. Nou werk ze nog het weekend. Groetjes Herma

8. MenM

MenM Actief lid

Hey dames?
    Hoe gaat het met iedereen?
    Bij deze een fijn weekend. Ik mag ook nog even werken zaterdag!
    x M

9. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hey meiden, hoe gaat het hier verder?
    Ik heb vandaag spuit nummer 6 gezet, maar ik begin nu al te merken dat er veel hormonen in mijn lijf zitten. Ik heb af en toe echt stemmingswisselingen, het ene moment voel ik me prima maar het volgende moment bekruipt me zo'n onbehaaglijk gevoel en dan kan ik wel janken. Bah!
    Vrijdag voor het eerst weer naar mijn werk geweest. Ik werk in het onderwijs, dus heb een heerlijk lange vakantie achter de rug. Iedereen was er weer. Kwam er weer iemand vertellen dat ze 12 weken zwanger is. In februari begonnen, dus al heel snel gelukt. Iedereen natuurlijk erg blij, maar ik voelde de brandende blikken gewoon. Proberen natuurlijk je allerbeste glimlach op te zetten, maar ik wist niet hoe snel ik weg moest komen. Kon het nog net opbrengen om haar te feliciteren, maar daarna ben ik maar naar mijn klas gegaan. Kon wel janken! Daarna kwam er nog even een collega naar me toe, zegt ze dat ze begrijpt dat het moeilijk voor me is. Ja, heel lief hoor, maar natuurlijk begrijpt ze er geen bal van! Hoe goed iedereen het ook bedoelt, ze snappen er gewoon echt geen bal van! Had de hele dag een behoorlijk rotgevoel en moet er nu nog steeds aan denken. Dit is nummer 7 die na ons zijn begonnen en eerder zwanger zijn. Het is zo ontzettend oneerlijk!

Mijn bericht is toch iets negatiever geworden dan de bedoeling was, sorry hoor. Maar Herma, hoe is het met jou? Wanneer begin jij met de puregon? En wanneer heb je de eerste echo? Ik begin woensdag met de puregon en heb 26 aug de eerste echo. Vooral die echo vind ik weer erg spannend.

En hoe gaat het met de andere meiden hier?

10. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    hallo dames,

Miepje dikke knuffel!!! Ik snap zó wat je bedoeld... kreeg binnen 1 week tijd van 3 mensen te horen dat ze zwanger waren :( En allemaal nog heel kort bezig (1 tje is nu 14 weken en is ruim 4 maanden na ons begonnen voor de 1e... en is nu dus 14 weken zwanger van de 2e.. zoooooooooo frustrerend) En dan via een superblij smsje terwijl er 1 echt een goede vriendin is.. Voelde me echt ff heel verdrietig. Iedereen wordt maar 'zo' even zwanger. Dikke knuffel voor joe! Maar je bent dus al bij spuit 6! Ik mag morgen beginnen.. vind het allemaal heel spannend en ben benieuwd wat ons te wachten staat...

Hoe is het met de rest?

x

11. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Miepje, ik voel nog niks van de decapeptyl. Ja behalve dan dat ik vandaag ga menstrueren.Ik moet nog een bloeding krijgen tijdens het gebruik van decapeptyl. Dat zal wel een ander soort menstruatie zijn als een 'natuurlijke menstruatie' verwacht ik. Ik heb de 24e een echo om te kijken of het allemaal goed onderdrukt is en dan mag ik savonds beginnnen met puregon. Jij hebt een korter schema dus.

En het is inderdaad niet leuk om te horen dat iedereen om je heen zo snel zwanger raakt. Het was toch jouw beurt! In mijn omgeving zijn er toch ook wel een aantal bij wie het niet van zelf gaat.

12. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Knuf voor jullie meis, het is zo oneerlijk, sterkte met de spuiten, de 3e keer vielen mij de hormonen nog mee tegen, ik ben zelfs voor de punctie gestopt met werken en had me ziekgemeld. Ik denk aan jullie!!!

13. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    WHAAAAAAAAAAAAAAAAAA meiden, morgen gaat de 1e decapeptyl er weer in.
    We gaan er weer voor.....................................
    Spannend

Iedereen die ook start veel succes, en houd me op de hoogte van jullie ontwikkelingen

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Confidence: spannend!!! Toch altijd weer wennen he zo'n eerste spuit, ook al heb je het al vaker gedaan. Nu ECHT beginnen :) heel veel succes en doe het rustig aan, zorg goed voor jezelf !!!

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    #135 Ieoor, 18 aug 2009
    Laatst bewerkt: 18 aug 2009
    Miepje en Herna; hoe gaat het spuiten?

Miepje; bah weer een zwangere. Hoe leuk het ook voor haar is, voor jou is het zwaar. Heel herkenbaar.

Herna; wanneer mag je voor de uitgangsecho?

Sinja; ook bij jou weer zwangeren! Bah. En zeker als ze korter bezig zijn, en nu zwanger zijn van nummer 2. Het is zó oneerlijk.
    Hoe is je 1e spuit gegaan gister?

Confidence; in de wachtweken op vakantie gaan? Lijkt mij een goed plan. Wij gaan dat ook doen. De dag na de TP (als het zover komt) dan gaan wij op vakantie.
    Morgen de 1e spuit! Spannend. Succes ermee.

M&M + Linda: hoe is het met jullie?

Ik hoop dat ik niemand vergeet?

Sorry meiden, ben de afgelopen week niet veel geweest. Druk, moe en niet lekker.
    Gister de 2e FM gehad. Er zitten 8 eitjes, maar nog niet allemaal groot genoeg om mee te kunnen doen.
    Het aantal eitjes van 8 viel me een beetje tegen, al was ik hier al bang voor (ben ik echt al een half jaar bang voor). De arts zei ook dat ik beneden het gemiddelde zat met deze aantallen, gezien mijn leeftijd (32) en zeker gezien de hoeveelheid Gonal F die ik spuit (300 eenheden).
    Voor nu geen probleem; want 8 eitjes zou voldoende kunnen zijn. Maar voor de toekomst.... Als we ooit een nummer 2 zouden willen... Het is afwachten zegt de arts, hoe het dan met de ei voorraad is.
    Dit heeft ons doen besluiten om hoe dan ook 2 emmy's terug te laten plaatsen (als er uberhaubt emmy's ontstaan dan he).

Vandaag moet ik de laatste Gonal F zetten. Woensdag de Pregnyl en dan vrijdag om 10 uur de punctie.
    Daar zie ik best een beetje tegenop moet ik zeggen. Ik lig er niet wakker van, maar vind het wel spannend. Ben erg bang dat het erg zeer doet.........

Maandag is dan vervolgens de eventuele terugplaatsing.

Verder vandaag de uitslag van de internist gekregen over mijn schildklier. Vorige week was er paniek dat ik zou moeten stoppen met deze poging.
    De uitslag bij de internist was prima (1,2), terwijl de uitslag 2 weken terug bij de huisarts 5,1 was. Heel vreemd maar ik ben er blij mee. Geen reden tot paniek meer voor wat betreft het schildklierprobleem.

Meiden allemaal veel succes, en ondanks dat ik niet dagelijks schrijf op het moment. Denk ik wel aan jullie hoor.

xxx

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ieoor spannend de punctie en tp in je onderschrift, zet 'm op!!!

17. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Ieoor, je bent al aardig op weg! 8 eitjes is niet zo slecht hoor. Ik snap je teleurstelling wel maar het gaat ook om de kwaliteit he. Ze mogen nog effe lekker doorgroeien. Vrijdag de punctie alweer ,nog effe doorzetten het zit er bijna op!

Ik heb maandag de uitgangs echo hopelijk mag ik dan beginnen met puregon. Ik krijg nu meer dan de vorige keer.Ga nu 250 eh spuiten. Zo hopen we toch wat meer eitjes te krijgen. Vorige keer had ik er 6 waarvan 4 bevrucht. En 2 teruggeplaatst. Een gemiddelde en een matige embryo. En van 1 zwanger. Dus het kan allemaal. Zelfs met weinig eitjes. Succes allemaal!

18. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Confidence succes morgen!!

En Ieoor fijn dat alles gewoon doorgaat! Wel spannend nu!!! Volgende week ben je hopelijk eigenaar van 2 prachtige emmy's! :)

Ik heb inmiddels mijn 2e spuit gehad. Gister vond ik 'em behoorlijk irritant. Prikte behoorlijk en had echt direct een grote blauwpaarse plek die nu heel beurs is. Maar vanavond nergens last van gelukkig en vond de spuit totaal niet vervelend!

19. MenM

MenM Actief lid

Hey Ieoor! Blij te horen dat je toch door mocht gaan. En acht eitjes! Zie het positief in meis. Nog een paar keer prikken. Succes!

Ook voor alle andere dames die nu vol met hormonen gespoten worden: Ik duim voor mooi emmy's!

Hier is het nog 2 weken wachten voor de volgende ongi, voor weer een uitgangsecho. We wachten nog maar rustig af.

x M

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    spannend meiden hier, het gaat nu echt beginnen,

ieoor, acht is echt goed hoor, ik had er vijf en twee gemiddelde emmies, cryos heb ik nooit gehad.

meiden als jullie het vervelend vinden dat ik meeschrijf dan moeten jullie me dat wel echt even laten weten, of per pb als je dat liever wil, kan me dat namelijk ook voorstellen.

Deel Deze Pagina