Wie ook rond aug./sept. de volgende IVF/ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Confidence, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Herma: het kan inderdaad zijn dat je dan een volgende ampul moet aanbreken en dus de resterende IE met een volgende naald moet bijspuiten. Alleen kan het zijn dat je net 2x 200 IE uit een ampul haalt want er zit meer in. Gek trouwens dat je van die kleine krijgt, je hebt namelijk ook ampullen van 600 en 900.

Mijn cystes groeiden trouwens ook altijd iets en ik kreeg inderdaad ook antibiotica.

Veel succes meiden allemaal!

Confidence, is had de laatste keer ook extreme last van de deca, echt tot aan de punctie toe, ben zelfs eerder gestopt met werken, maar zet 'm op hoor!

2. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Herma: ik ben nog niet begonnen maar heb een recept gekregen voor 900E en de uitleg in het zkh was dat ik die 4x kan gebruiken en dan de resterende 100 weggooien omdat ze het me niet aan willen doen om dan op een dag 3x te moeten prikken. Ik zou het zkh bellen en vragen of je niet over kan.

3. MenM

MenM Actief lid

Dag dames!

@ Herma, ik zou ook het ZH bellen voor duidelijkheid. Zelf heb ik (als ik moet spuiten) Gonal-F en Cetrotide. Waarvan de Gonal-F een pen van 900/450/300 is en ik moet dan steeds 150 spuiten. Dat gaat wel op. Meestal zit er nog wel een restant in, maar dat moet ik weggooien. En de Cetrotide is afgepast en moet ik mengen. Wat een gedoe hè?

@ Confidence, best lastig al die bijwerkingen. Ik moet het natuurlijk even afkloppen, maar ik heb de vorige keer geen centje last gehad. Ook volgens mijn man niet... nou, dan geloof ik het wel, haha.

Volgens mij hebben de meeste dames hier een langer IVF traject dan ik. Ik moet vanaf de menstruatie pas gaan spuiten. Dat is ongeveer 2 weken. Kan iets minder zijn, maar kan ook iets langer zijn. Misschien dat ik er daarom ook minder last van heb gehad.

Maar goed, hier voorlopig nog niets van ongi te bekennen. Ik verwacht het weekend of ergens begin volgende week ongesteld te worden. Dan dus eerst weer een uitgangsecho. We hebben in elk geval besloten, dat wanneer ik nog niet kan beginnen i.v.m. de cyste, dat we een maand overslaan. Mijn volgende ongi valt dan precies in onze vakantie en we willen er echt even tussenuit. Om dan alleen voor die uitgangsecho thuis te blijven... Mogen we wel beginnen, dan kunnen we na de -hopelijke- TP nog wel weg.

Hoe is het met de andere dames? Zijn er al (behalve Ieoor) puncties geweest en eventuele TP-en?

In elk geval succes iedereen!

x M

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland

Ik heb ook een buisje met 300Eh. Maar volgens het radboud zit er in werkelijkheid ruim 400Eh in. Dus als je 200 moet spuiten kun je als het goed is precies 2x doen met 1 buisje.
    Ik moet 150 Eh. gaan spuiten, en mij raden ze aan om dus de 3e dag het buisje op te spuiten en dan een nieuw buisje aan te breken waar je dan een klein beetje nog bij moet spuiten. Zo kun je langer met 1 buisje Puregon doen, maar t betekent voor mij wel dat ik constant op de 3e dag een keertje extra moet spuiten. Dus daar denk ik nog even over na ;)

Ik ben nu ook alweer een tijdje met de deca bezig. tot gister weinig klachten maar nu voel ik me al de hele dag ellendig. Kan wel om alles janken en voel me zwaar ongi (maar ben t helaas nog niet...) Ook paar zweetaanvallen gehad... Hopelijk wordt ik snel 'echt' ongi en voel ik me beter ;)

5. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hoi meiden
    Ben even een tijdje niet op het forum geweest. Erg druk op het werk en ook bewust een beetje afstand genomen hier. Momenteel gaat het even zwaar, de hormonen doen hun werk. Ben erg moe, heb hoofdpijn en stemmingswisselingen en heb veel buikkrampen. De vorige keer was dat ook zo en die buikkramp was een voorteken van de overstimulatie. Ben dus erg bang voor wat komen gaat. Morgen de 1e FM, dus wordt erg spannend.
    Ben trouwens vorige week woensdag ongesteld geworden en bloed nog steeds:( Kan me niet herinneren dat dit de vorige keer ook zo was. Hebben jullie ook zo'n lange menstruatie of is dit echt niet normaal?

@Ieoor, kan me voorstellen dat je teleurgesteld was. Maar misschien is dit wel een hele goeie en blijft ie lekker zitten. Ik ga in ieder geval nu heel hard voor je duimen en hoop dat je de eerste bent met fantastisch nieuws!

@Confidence, wij kunnen elkaar de hand schudden wat betreft de bijwerkingen, lekker stel zullen wij zijn zeg :D

@Sinja, jij dus ook al die rottige bijwerkingen. Ik ben al een week ongi en de bijwerkingen nemen bij mij niet bepaald af, hoop dat dat bij jou dan wel het geval is.

@Herma, hoe gaat het met jou? Jij hebt vandaag de tweede puregon gezet begrijp ik? Heb je nog contact gehad met het ziekenhuis over de hoeveelheid vloeistof en of je een nieuwe moet aanbreken? Ik heb ook 600IE in een ampul, maar nu spuit ik 125 IE. De vorige keer spoot ik 150 IE en kon ik precies vier keer met een ampul doen. Nu hou ik iets over, maar dat mag ik weggooien.

Nou, hoop dat ik niemand vergeten ben. Ik duim voor ons allemaal!

Liefs Miepje

6. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi, ja ik heb gebeld naar het ivf spreekuur. Er zit 400 in in een buisje dus ik kan 2 x spuiten. Maar op de verpakking staat 300 daarom raakte ik in de war. Maar er blijkt dus meer in te zitten. Je kan er net 2x mee doen als je niet te veel druppels verliest. En ook nog te weinig gekregen voor 6 dagen maar. Ik krijg een nieuw recept opgetuurd, Wat een stress weer haha.

Miepje wat balen dat je bijwerkingen hebt, mijn menstruatie vorige week duurde 5 dagen.

7. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Tjonge, wat een gedoe zeg. Dat kan toch ook makkelijker zou je zeggen. Ik moet er morgen ook weer om denken dat ik nieuwe spuiten meekrijg, mijn puregon is morgen op en van de deca heb ik ook niet genoeg. Niet vergeten dus!
    Toch vreemd van mijn menstruatie, zal er morgen eens naar vragen. Vind het wel vervelend, want ik heb dus morgen wel een echo :)

Meiden, welterusten!

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    sterkte meiden!!!

9. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    O miepje, dus jij hebt ook niet genoeg meegekregen. Mischien doen ze dat uit voorzorg omdat die spuiten zo duur zijn. Heb je al mooie follikels?? Hopelijk is je menstruatie over vandaag, ik heb ook wel eens daar gelegen terwijl ik menstrueerde. Ik schaamde me dood maar de gyn. zij ''ach meid dan hadden we maar een ander beroep moeten kiezen. We zien dit zo vaak''.

Linda; had jij grote cystes? En zaten ze ook op de plek waar eitjes moeten groeien? Ik hoop echt dat ze niet te groot worden tijdens het stimuleren. Ik lees ook wel eens dat ze de behandeling dan stop zetten. Daar moet je toch helemaal niet aan denken. Dat je niet eens een kans hebt.

10. MenM

MenM Actief lid

#170 MenM, 26 aug 2009
    Laatst bewerkt: 26 aug 2009
    @ Herma, moed houden wat de hormonale buien en de Cystes betreft, hoor! Maar het is idd een behoorlijke domper -en dat is eigenlijk veel te zwak uitgedrukt- als deze de behandeling in de weg staan en het als poging meetelt. Ik duim voor je dat dit allemaal niet het geval is! Want Cystes hoeven helemaal geen belemmering te zijn.

@ Miepje, Het is vervelend om ongi te zijn tijdens een echo, maar ze zijn zeker wat gewend. Ik ben nu met de uitgangsecho's ook steeds nog ongi. Succes in elk geval.

x M

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb er altijd 1 rechts gehad en inderdaad in mijn eierstok, dus tussen de eitjes, hij was rond de 25 mm en groeide eigenlijk niet echt tijdens de behandeling, ze hebben 'm ook niet altijd gemeten, als ik weer met een nieuwe behandeling begon was de cyste vaak rond de 3 mm groter dus niet heel veel, soms werd ie weer wat kleiner omdat ik tussendoor orgametril slikte.

12. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    sorry...... probeer er altijd aan te denken mijn banner uit te zetten

13. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Linda, geeft niet hoor. Je hebt er ook heel wat voor moeten doen, dus je hoeft het wat mij betreft echt niet te verbergen hoor!

Hier teleurstelling zoveel. Ben de tel inmiddels kwijt..... :(
    Vanmorgen de echo gehad en die was erg teleurstellend. Er zaten wel wat eitjes, maar niet eens duidelijk genoeg om te meten. Mijn baarmoederslijmvlies was ook nog erg dun en die bloeding die ik nog steeds heb is ook niet goed. De gyn wilde het eerst nog even aankijken en vrijdag weer kijken om te zien wat er zou gebeuren. Daarna begon hij over afbreken omdat er volgens hem nu toch weinig kans zou zijn dat dit zou lukken :$ Toen heb ik maar eens even gewezen op mijn verzekering. Ik ben verzekerd bij Menzis en die rekenen een afgebroken poging vanaf de hormoonstimulatie al als een poging. Dat zou dus betekenen dat ik poging twee kwijt ben.
    Hij begon zelf nog over een IUI (op papier dan om de verzekering om te leiden), maar waarschijnlijk kan dat ook niet meer. Ik spuit al twee weken decapeptyl en dat heb je niet nodig bij IUI. Dus volgens hem zou de verzekering daar ook niet in trappen.
    Ik moet nu doorgaan met spuiten en vrijdag weer komen. Dan hoop ik dat de eitjes toch zijn gaan groeien en dat we nog een kans hebben, hoe klein die ook maar mag zijn. Anders is onze poging voorbij...

Dit kwam wel erg onverwacht, hier had ik totaal niet op gerekend. Kon me nog erg goed houden, maar op een gegeven moment brak ik gewoon. Kon de tranen niet meer bedwingen. Waarom moet dit nou weer gebeuren? Waarom is het ons nou niet gegund? Waarom....

14. MenM

MenM Actief lid

@ Miepje! Wat een grote teleurstelling! Maar is er geen optie om dit toch niet als poging te laten tellen? De verzekering weet niet wanneer je precies begint met de hormonen en hoeveel je er nodig hebt. De een heeft meer nodig dan de ander. Laat je artsen of de IVF-verpleging het ook nog even nakijken voor je. In het UMCU geven ze het pas aan de verzekering op als er een punctie is geweest. Ik hoop verder dat het gewoon nog goed gaat komen. Sterkte meis!

@ Linda, het geeft helemaal niet dat je onderschrift erbij staat. Dat geeft ook nog enigszins hoop voor ons. En we gunnen je het van harte. Geniet van je zwangerschap! En heel lief dat je ook nog aan ons denkt.

x M

15. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Miepje , aah nee he wat een teleurstelling. Dat verwacht je inderdaad niet. Bij je eerste ivf had je er nog 11 daarom. Hopelijk groeien ze nog door en blijkt vrijdag dat je toch door kan gaan voor een punctie. Sterkte en heel veel succes.

X Herma

16. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    O ja en Linda, jij bent ons groet voorbeeld nu he haha!

17. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ohnee Miepje, wat een teleurstelling. Snap dat je dan echt ff breekt op zo'n moment. Ik duim heel hard mee dat je eitjes flink gaan groeien en dat t vrijdag er toch allemaal goed uitziet... Sterkte voor nu en ik hoop op een goede afloop!

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    o nee miepje dat meen je niet!!!

ik dacht toch echt eens bij freya.nl gelezen te hebben dat verzekeraars de poging pas MOGEN tellen na de punctie... wet het ziekenhuis dat niet? nijmegen zei inderdaad altijd dat ze het pas als ivf declareren na de punctie.

maar goed de ellende blijft nu even,

eerlijk gezegd vind ik het nog wel wat vroeg om nu al te concluderen dat het afgebroken zou moeten worden. hebben ze de bloedwaarden gemeten? daar kunnen ze aan zien of de groei er zeg maar aankomt, adhv die waarden kunnen ze ook beslissen of de puregon toch iets opgehoogd kan worden. Hou de moed er nog even in, ik zou toch eerst zeggen beter te langzaam dan te snel. Ik duim voor je want ik zou het erg heel erg voor jullie vinden na wat jullie alleen al afgelopen jaar hebben meegemaakt!

19. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    meiden, bedankt!
    Ik vond het zelf ook te vroeg om nu al af te breken, na één echo. Naar mijn idee kan het ook beter te langzaam dan te snel gaan. Ik heb geen bloed hoeven prikken, heeft de gyn niet eens voorgesteld. Ik heb nog gevraagd of ik nu meer puregon moest prikken, maar volgens de gyn kon dat niet. Waarom weet ik eigenlijk niet meer :(

Heb ook nog eens met mijn moeder gevraagd hoe zij zit soort gevallen doen. Zij werkt ook op de afdeling gynaecologie en ze krijgt dit soort dingen dagelijks mee. Zij had het erover dat zij pas declareren na de punctie en dat de verzekering niet eens weet of dit een afgebroken poging is geweest. De één heeft inderdaad meer hormonen nodig dan de ander. Dat zal ik dus morgen overleggen met mijn gyn.

Voel me nog erg ellendig. Voor mijn gevoel is het al afgelopen. We hebben ons weer opgeladen en we stonden weer erg positief in deze poging. En nu dit weer, het voelt alsof de grond onder je voeten wordt weggeslagen. Dit maakt het zo zwaar he? Die teleurstelling elke keer. Iedere keer weer vallen en opstaan. Maar hoe vaker je valt, hoe moeilijker het wordt om weer op te staan.
    Meiden, duim alsjebieft voor me voor een goede echo morgen!

Liefs Miepje

20. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Jeetje miepje, wat spannend.. Ik denk aan je en duim heel heel heel hard mee!

Deel Deze Pagina