Ik ben 28 weken zwanger en heb sinds een aantal dagen last van vochtverlies. Het is niet continu maar af en toe. Soms zo erg dat mijn hele onderbroek nat is. Het is geen afscheiding maar echt heel waterig. Net alsof ik in m'n broek heb geplast zeg maar. Het ruikt niet naar urine. Ik kan de geur niet echt plaatsen. Zou dit vruchtwater kunnen zijn. En zo ja kan dat kwaad? Of kan het iets anders zijn?
Ik zou voor de zekerheid de verloskundige maar even bellen. Het kan best alsnog waterige afscheiding of urine zijn. Maar vruchtwater verliezen zou niet goed zijn, daar zou je vk wel van moeten weten.
bellen meis!, vruchtwater schijnt een beetje een zoetige geur te hebben. ik zou geen risico nemen. want mocht het vruchtwater zijn. is dat niet een goed teken!
had en heb ik ook - het is gewoon afscheiding. maar voor de zekerheid kan je bij controle vragen of ze test willen doen voor de vruchtwater.
Ik zou gewoon even de VK bellen meid. Het kan waterige afscheiding zijn, maar het kan ook vruchtwater zijn. Vruchtwater met jouw termijn zou niet echt goed zijn meid. Als er een lek zit, kun je infecties oplopen, en dat wil je niet. De verloskundige kan even een test doen, en dan weet je direct waar je aan toe bent.
Rond jouw termijn had ik bij beide zwangerschappen enorm waterige afscheiding. Het liep soms als ik 's morgens uit bed kwam langs mijn benen. Maar voor de zekerheid toch even de verloskundige bellen!
Als je op de bovenkant van je hand blaast en je verliest dan vocht, dan is het zeer waarschijnlijk vruchtwater. Hoesten helpt ook. Ik had het een paar weken terug namelijk ook (was toen 35 weken zwanger) en de vk kon het op deze manier controleren. Bij mij bleek het gewoon dunne afscheiding te zijn.