Wie ook rond Nov./Dec. (de volgende) IVF/ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Springmuis, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Dank je dames! Ben erg zenuwachtig!!!! Hoop zo op goed nieuws morgen!

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    goh meid las je vraag over de utrogestan.
    Ik moest al de dag na de punctie beginnen met de utrogestan, maar misschien is dat idd bij jou pas vanaf morgen.
    Ik duim heel hard voor je, morgen goed nieuws en een mooi tp!

3. bereke

bereke Niet meer actief

Ik moest ook na de punctie beginnen Elif. Maar vroeg me af of ik nu morgenvroeg ook een bolletje zou opsteken of beter niet? Ik ga het maar gewoon doen denk ik. Anders zouden ze dit toch wel erg duidelijk gezegd hebben, denk ik. Toch bedankt voor je antwoord!

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    gewoon doorgaan.
    Hahaha weet toen tijdens de spoedpunctie zei ik ook , ja sorry het is nog van de utrogestan.
    Ach mevrouwtje we zijn dat gewend hoor hahaha

5. lucky18

lucky18 Actief lid

30 jul 2009
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden

een gelukkig nieuwjaar toegewenst,
    dat 2010 voor ons allemaal een topjaar mag worden,

bereke ik hoop dat je vandaag je tp krijgt,

ik heb 8 januari afspraak gyn dan hoor ik waneer ik de cryo tp krijg

6. bereke

bereke Niet meer actief

Lucky, spannend! Hopelijk hoef je niet te lang te wachten!

Terugplaatsing zit erop. Van de 20 eicellen zijn er 15 gebruikt voor de ICSI. Van die 15 zijn er 7 bevrucht geraakt. Er is nu een emmy van zeer goede kwaliteit teruggeplaats. Er zullen er ook in de vriezer kunnen maar hoeveel daar wilden ze nu nog geen uitspraak over doen. Maar de kwaliteit van die anderen was ook goed dus ik heb goei hoop op een paar cryo's.

7. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Hoi Meiden,

Ik wens jullie allemaal een super gelukkig nieuwjaar en dat 2010 ons jaar mag worden !!!!

@Bereke: En heb je vandaag een tp gehad ? Spannend hoor !!

@Lucky: Ik hoop dat je snel de cryo tp kan krijgen ! nog een klein weekje geduld en dan weet je het.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat goed bereke!!
    Dat deze emmy maar mag blijven zitten!
    De cryo's krijg je ook nog een brief over.
    Een hele goede tip of waarschuwing, jette is HEEL streng ivm cryo's.
    Bij ons waren de 9 ook allemaal van goede kwaliteit maar slechts 3 top toppers zoals tournaye ze noemde.
    Deze zijn ook alleen maar ingevroren helaas:( ik wil je gewoon ff zeggen als het er niet zoveel zijn dan wees niet teleurgesteld , ik was het ook hoor , maar ff een waarschuwing.
    EN nu op naar 14 januari:D
    xxx

9. bereke

bereke Niet meer actief

Er schieten er nu zo'n 6 over. Ik hoop op drie cryo's eerlijk gezegd maar da's dan misschien wat hoog gegrepen als bij jouw 1/3e werd ingevroren. Dan zouden het er bij ons 2 zijn... Maar goed, elke cryo is een kans uiteindelijk. En hopelijk doet dit toppertje gewoon heel erg zijn best!

Wel lief dat je me waarschuwt want anders zou ik inderdaad érg teleurgesteld geweest zijn denk ik...

En hoe gaat het met jou nu? Nog niet teveel stress ;) ?

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ja ik wou je geen pijn doen ofzo alleen waarschuwen.
    Want ik was enorm teleurgesteld:(.
    Hoe kon dat nou, toen legden ze me dat uit idd.
    Hahaha ik heb mijn babykamer al gevonden:D erg heh vandaag tijdens het meubels kijken ( niet alleen babykamers heb ik die gevonden die ik heel mooi vind)
    NU hopen met allah's wil ( het andere woord mag ik niet gebruiken:)) dat we zwanger mogen raken!!!!
    Ik ga dua voor je doen!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    oh ja you've got pb :D

12. bereke

bereke Niet meer actief

Heb pb terug gestuurd!

Mag je enkel nog "met god's wil" zeggen??

Ja je hoop toch op zoveel mogelijk cryo's hé! Maar ja, als ze het ontdooien toch niet overleven of geen kans maken in de baarmoeder heeft dat uiteindelijk ook geen zin hé. Maar goed, ik hoop toch op zoveel mogelijk toppers! We zullen wel zien! Ben in elk geval gewaarschuwd!

Kinderkamers kijken is zooooooooo leuk hé :) ! Hopelijk kunnen we vlug eentje gaan uitzoeken!

Succes meid!

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja we mogen niet het woord van mijn banner schrijven ;).
    Een grote biecht: ik heb al zwangerschapstesten gekocht toenstraks bij kruidvat.
    Zodat ik er zeker thuis heb hihihi erg ben ik zeg

14. bereke

bereke Niet meer actief

Da's ook straf. Kan nu toch echt geen kwaad... Maar goed, regels zijn regels zeker?!

Oh Elif toch! Jij bent stout geweest ;) :) ! Ik weet niet of ik ga wachten op bloedresultaten of al eerder zelf ga testen. Durf er nog niet aan te denken!

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tja omdat het een buitenlandse taal is wat bijna niet te begrijpen is schijnbaar.

Mijn man vond het zelfs goed!!!!
    Ik was geschokt.
    Ik zeg die heb ik nodig straks.
    Ach dan pak je die toch al.
    :D

16. bereke

bereke Niet meer actief

Hoe lief van je ventje! En zo'n tweede streep zien verschijnen is ook leuker dan enkel via de telefoon het goede nieuws krijgen ;) !

17. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Meiden, ik zal in 2010 ook aan de ISCI moeten. Maar ik ben zo bang voor de punctie, het prikken en de bijwerkingen van de hormonen. Ik hoor jullie helemaal niet klagen over de bijwerkingen of over de punctie. Hoe heftig ervaren jullie deze?

18. bereke

bereke Niet meer actief

Maria, voor mij is deze poging ook de eerste en ik was ook erg bang. En eerlijk waar, het is me 100% meegevallen qua lichamelijke ongemakken. Psychisch vind ik het zwaarder tot nu toe: al die twijfels en steeds schrik of dat alle tussenstapjes goed gaan,... .

De medicatie wordt ingespoten met vrij kleine en dunne naaldjes en doet eigenlijk geen pijn. Enkel de pregnyl was wat venijnig maar die hoef je maar 1 keer.

Qua bijwerkingen had ik niet zo heel veel last. Beetje emotioneler en wat meer moe. Nu door de utrogestan pijnlijke borsten. Maar was geen "hormonster" zoals je soms leest.

De pickup was pijnlijk maar zeker draaglijk en zo lang duurt het niet. Het was zeker niet zo erg dat ik volgende keer onder volledige narcose wil ofzo. Dus ik kan gerust zeggen dat ik bij een eventueel volgende pickup niet meer zo bang ga zijn dan nu die eerste keer.

Zo, dat is mijn (beperkte) ervaring tot nu toe. Je weet waarvoor je het doet en dan kan je veel aan. Eens je bezig bent, lukt je dat allemaal! In elk geval, veel succes en niet teveel piekeren op voorhand!

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Maria bijwerkingen van de medicatie had ik gek genoeg niet echt.
    Alleen dat ik erg hard werd hihi.
    De punctie, tja 1 kant deed een beetje pijn, en de ene niet.
    Het viel me allemaal reuze mee.
    helaas heb ik hele ernstige overstimulatie gehad, en tja dat vond ik natuurlijk niet leuk.
    Maar zo ernstig had het ziekenhuis al jaren bijna niet meer gezien, op 2 dagen was het echt veranderd.
    Nu zeg ik telkens tegen iedereen , ook tegen bereke ;) heb ik dat gezegd, haal direct een blik met eiwitten bij de apotheker en het gespaard je een groot risico!
    Maar meis maak je niet te ongerust laat het op je afkomen.

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi Maria, welkom!

Hier geen bijwerkingen, maar een klein beetje pijn bij de punctie, maar deze was heel goed te doen. En nu heb ik af en toe een beetje (soort van) ongi krampjes. Goed te doen, dus. Vooral niet druk om maken!

Liefs, Marjah

Deel Deze Pagina