Wie ook rond Nov./Dec. (de volgende) IVF/ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Springmuis, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hoi meiden,

Ik zou me graag bij jullie cluppie willen voegen. Heb gisteren gesprek gehad na 2x IUI met onder de miljoen zaadcellen en het gaat nu IVF of ICSI worden. Dinsdag nog zaadonderzoek en daaruit gaan ze opmaken wat ze willen gaan doen. De arts vroeg wat onze planning was, dus hoe snel we wilde beginnen...ja uhhh vandaag nog...haha.
    Ben gisteren dus aan provera begonnen(9dgn) om ongi op te wekken. En daarna begin ik aan de pil voor onze allereerste ivf/icsi behandeling. Ben heel blij dat we dit jaar nog een kans krijgen maar ben ook wel bang.
    Hebben jullie ook een baarmoederlengte meting gehad om te kijken waar ze de embryo het beste terug kunnen plaatsen?

liefs Wen

2. bereke

bereke Niet meer actief

Springmuis, mijn duimen draaien nog hoor meid! Hopelijk ben je vlug ongesteld om het daarna héél lang niet te worden ;) !

Hoi Wennes, welkom hier (al zou het beter zijn moest je je hier niet moeten aanmelden natuurlijk)!
    Jammer dat de IUI niks is geworden maar wel heel fijn dat je direct doorkan met IVF of ICSI! Spannend allemaal hé! Geen baarmoederlengte meting gehad volgens mij. Heb wel hysteroscopie gehad, misschien dat ze dit toen bekeken hebben?

3. bereke

bereke Niet meer actief

En springmuis? Al ongesteld? Aan mijn duimen zal het niet liggen ;)...

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoi hoi!

Wennes, welkom hier!
    Wat enorm balen dat de IUI's niet op een fijn resultaat is uitgelopen :(
    Succes morgen, voor het zaadonderzoek!
    enne, ik weet hier van niks over een bm meting...
    misschien is het wel gedaan met de laatste echo hoor, toen ze gingen kijken of mijn ei was gesprongen, hadden toen wel het bm slijm opgemeten.. maar verder weet ik het niet..

Bereke, snik... word januari hoor, had vandaag op het laatste moment ongi moeten worden.. en ben ik dus niet..
    heb wel enorme buikpijn al de hele dag, maar het zet dus niet door grrr...
    Naja, we zien het wel hihi
    positief blijven he... ;)

Liefs!

5. bereke

bereke Niet meer actief

Wordt het sowieso januari dan springmuis? Oh had zo gehoopt dat het alsnog nu zou kunnen...
    Weet je al concreet wat er wanneer staat te gebeuren nu?

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja, ivm met de 2 weken vakantie die het ziekenhuis heeft...
    dus dan begin ik met spuiten in hun vakantie en de TP is dan in januari..
    haha sjonge, moet ik hier alweer weg :( (maar dat doen we lekker niet :p )
    maar, nee weet het nog niet helemaal, ik bel het ziekenhuis zodra ik ongi ben..

Arts had gezegd dat ik met provera binnen 3 dagen ongi zou worden, maar nu lees ik in de bijsluiter & op het internet dat je pas na 3 tot 7 dagen ongi word nadat je gestopt bent met provera slikken (rare zin hihi) dus moet nu nog 3 dagen, vd 7, provera slikken en denk dat ik dan als ik geluk heb over 7 tot 11 dagen ongi word.. stom he.. vind het zo raar dat die arts dat zo heeft gezegd vrijdag... heb vandaag ook niet gebeld, te bang dat ik er boos om zou worden, dus ik bel wel zodra in ongi ben.. wil niet uitvallen tegen die dokter hahaha

Liefs!

7. bereke

bereke Niet meer actief

Ons hier niet alleen laten hoor ;) .

Wel stom dat die dokter zo zeker was van z'n stuk en de bijsluiter iets heel anders zegt! Kan me voorstellen dat je even wacht met bellen. Ik zou ook behoorlijk lastig zijn denk ik...

8. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @ Springmuis; Ik ben nu ook mt provera bezig en kon nog wel behandeling krijgen in december vertelde arts. Moet nu vrijdag laatste tablet en hij verwachtte dan rond zondag mijn menstruatie. Ook mijn zh heeft 2 weken vakantie dus hopelijk heeft de arts het dan wel goed gezegd en krijg ik idd nog een behandeling in dec.

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja stom he, ben nog steeds niet afgekoeld hihihi
    dus neh nog steeds geen ongi hier.. grrr!
    echt al dagen het buikpijn alsof ik al lang en breed ongi ben weetje wel... heb het idee dat die provera het tegen houdt?! maarja weet niet of dat kan, maar zo voelt het wel snap je..
    Morgen laatste pilletje.. ben benieuwd..

Wennes, ja de behandeling start dan wel in December, dus de 1e prikken enzo alleen ik zou eigenlijk volgende week zondag al beginnen me prikken waardoor de punctie in December zou zijn, nu dan dus in Januari... he potverdikkkieeee! Grrrrr hihhii :D :p

Ennneee, ik laat jullie niet alleen hoor hahaha pas als de behandeling pas in januari begint, maargoed dat lijkt me toch niet haha aangezien ik als ik ongi ben aan de pil begin, dan kunnen we niet meer voor verrassingen komen te staan ;)

10. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Snap wel dat je nog niet afgekoeld bent:(:(. Gooi je frustratie eruit meis, kan erg opluchten..haha.
    Ik heb vrijdag mijn laatste tablet provera en in dec zou ik de punctie nog krijgen. Moet zodra ongi er is ook meteen beginnen met 2 weken pil en de laatste 4 pil dagen lucrin spuiten.

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Oooh.... kan dat ook nog dan!
    ik moet de pil trouwens minimaal 1 week met de lucrin combineren..
    apart he al die verschillende dingen per ziekenhuis..
    maarja ik zie het wel hoor, ik ben allang blij dat we nog behandeld kunnen maarja.. wil wel natuurlijk ASAP hihihihi

Maar wel ontzettend fijn dat je de punctie in December dan krijgt, goeie oplossing van jouw ziekenhuis! stomme ongi's ook altijd he, doen nooit wat je wil haha, wil je nu gewoon een keer graag ongi worden komt het niet :p en wil je niet dat het komt, dan zijn ze er direct hahaha

12. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Haha...gewoon een raar lichaam hebben we;)
    Erg vreemd ja dat de behandelingen zo uiteen kunnen lopen. Dit wordt de 1ste keer voor mij dus weet ook niet hoelang alles precies duurt. Vorig week tijdens ons intake gesprek heeft de arts gebeld om te vragen of er in dec nog iemand op de lijst kon voor een ivf/icsi en dat kon. Ohw hoop zo dat we het dus wel gaan redden met al die spuiten enzo. Wil nu echt wel de punctie in dec(ja wie niet zo snel mogelijk;)). Hoop voor jou ook dat je gewoon nog in dec een tp krijgt meis.

13. bereke

bereke Niet meer actief

Inderdaad! Ik wil ook zo snel mogelijk ongesteld worden want als die rotduivels de keer daarna op bezoek komen is het zo ver!
    In elk geval, ik hoop toch dat er nog een of ander wonder gebeurd zodat je alsnog in december de hele rimram kunt hebben springmuis!!!

En ja, raar dat de behandelingen overal anders verlopen hé :$. Maar goed, we zullen maar vertrouwen op onze wijze dokters...

Fijn dat het nog zo vlug kon bij jullie wennes! Dus jij gaat al vlug écht beginnen met alles? Spannend hé!

14. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @ bereke: vind het echt zooo spannend. Krijg morgen tel van fertiliteitsarts over bloeduitslagen en zaaduitslag van afgelopen dinsdag. Hoor dan volgens mij ook of het IVF of ICSI gaat worden. Ben toch wel beetje zenuwachtig voor het foontje, raar he. En bij jou nog 4 weekjes lees ik, dat is ook snel. Zie je er tegenop?

15. bereke

bereke Niet meer actief

Wennes, veel succes gewenst met dat telefoontje! En neen da's niet raar dat je daar zenuwachtig voor bent! Het is toch allemaal niet niks hé. Er staat ons nog een speciaal ritje te wachten denk ik ;) . Maar het is wel voor een héél mooi doel hé ;) .
    Ben je al bezig met medicatie eigenlijk?Ik moet trouwens op voorhand geen pil nemen.

Ik tel echt de dagen af! Wil zo graag beginnen... Maar ben ook wel bang: voor het spuiten, mijn reactie op de hormonene, de combinatie met het werk, de pickup,... Maar toch wou ik dat ik morgen al kon starten :) .

16. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    ja zooo herkenbaar...wil nog liever vandaag dan morgen beginnen, maar vind het ook wel eng en zie erg op tegen de punctie.
    Ik slik nu provera om menstruatie op te wekken en sodra die er is moet ik beginnen met de pil. Die moet ik dan 2 weken lang slikken en ook lucrin spuiten. Daarna als menstruatie er weer is beginnen met gonal in combinatie met lucrin.

Maar waar zit jij nu dan ergens in het traject?? En jij begint meteen met hormonen dan???

17. bereke

bereke Niet meer actief

Ik zit nu gewoon te wachten tot het 2/12 is. Neem nog niks van medicatie ofzo. Begin gewoon direct met gonal-f. Soms maakt me dit wel ongerust. Bijna iedereen neemt eerst de pil en bij mij word dit overgeslagen. Maar de dokter zal toch wel weten wat hij doet zeker?

Al lijkt het me heel dubbel om de pil te moeten slikken...

Heb je schrik voor de spuitjes? Lijkt me eng om mezelf in te spuiten.

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoooi!

Bereke, bij mij wilden ze ook geen pil voorschrijven hoor, maar heb er op gestaan omdat mijn cyclussen zo onregelmatig zijn en om problemen zoals nu te verkomen.. maar met nu al de pil nemen gingen ze niet akkoord en zie de situatie nu..

Hebben jullie nog geen prikles gehad dan?

Ik wel.. en deed geen pijn, moet zelfs zeggen dat je het helemaal niet voelt! niet eens een klein prikje.. hij zit er gewoon ineens in zonder dat je het merkt haha
    Doe het ook gewoon zelf zometeen, ze wilde het mannetje ook leren maarja ik had zoiets van neh hoeft niet doe het zelf wel!

19. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Ik spuit al vanaf feb gonal f dus heb daar weinig schrik voor. De eerste keren is het wel beetje eng hoor. Zolang het met zo'n pen mag vind ik het niet erg. De pregnyl zet altijd een vriendin van mij.
    Krijg 16 nov nog wel spuitinstructies voor de lucrin. Tevens word dat ook de behandeling nog eens goed uitgelegd en kan ik vragen stellen. Ook moeten we een foto van ons samen meenemen voor in het dossier is dat bij jullie ook?

Heb ook aan de arts gevraagd waarom ze de ene keer korte behandeling(wat jij doet) en de andere keer lange behandeling(wat ik ga doen) doen. Ik kreeg daarop als antwoord dat als je moeilijk te stimuleren bent dan je dan de korte behandeling krijgt. Alleen is het dan minder te sturen is wat mij verteld is. Maar de artsen weten wel wat ze doen hoor, maar snap je ongerustheid wel helemaal omdat de meeste de lange weg begaan. Anders als je er niet gerust op bent gewoon bellen.

20. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja ach ik zie het wel, straks maar eerst de laatste provera nemen, en als ik ongi word dan zie ik wel weer.. kan moeilijk de hele tijd me &^%$% voelen hihi

De lucrin is niet met een pen, is gewoon een spuit.. maar dat is ook niet eng hoor, al had ik liever gewoon een pen gehad hihi maar hoe werkt die pen dan? zitten die medicijnen daar al in of wat? hihi misschien domme vraag hoor ;)

Enne, hier geen foto van ons samen bij de dokter hoor, hoezo is dat?

ow en die prikinstructies.. ik ga denk ik vlak voor de eerste spuit weer langs, ben bang dat ik toch het een en ander vergeten ben.. kan ik me nu al druk om maken hahaha

Deel Deze Pagina