Wie ook rond Nov./Dec. (de volgende) IVF/ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Springmuis, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hoi hoi,

ik gebruik voor de gonal die pen. Moet gewoon zelf de spuit klaar maken en dan in de pen doen. Die pen zet je dan op je buik en dan druk je hem aan en tegelijkertijd druk je op een knopje en voila:)
    Zie ik tenminste niet dat het een spuit is, wat ik toch een eng idee vind;). En volgens mij als ik op internet de spuitinstructies doorlees van mijn zh kan de lucrin ook gewoon in die pen...dus daar hoop ik op...haha.

En die foto die gaan ze voor in ons dossier doen zodat het persoonlijker is. Dat hun ook weten welk gezicht bij welke naam hoort op het moment dat we bellen. Moet zeggen was ook erg verbaasd toen ik het hoorde, maar vind het eigenlijk wel erg goed.

Hier nog geen foontje gehad dus we wachten rustig(nouja rustig;)) af.

Snap wel dat je je daar druk om kan maken. We moeten nu ook zoveel onthouden en wanneer je wat moet gebruiken en dan ook nog die spuiten klaar maken..ik zou ook als je twijfelt nog een keer langs gaan.

2. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Net telefoontje gehad, bloeduitslagen negatief (hiv en hepatites) en het gaat uiteindelijk toch ICSI worden.
    Ben toch wel overdonderd....

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Jeetje... wat enorm K*T!
    hadden ze al aangegeven dat het waarschijnlijker was dat het ICSI zou worden? of was het echt 50 -50 ?
    Jemig logisch dat je overdonderd bent meis, is ook niet niets om dat te horen! hele dikke knuffel meis!

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoi meiden heb even een lijstje gemaakt, kunnen we precies zien wie wanneer wat heeft ;) heb alleen natuurlijk niet alle info, heb even het topic door gespit hihi

IVF/ICSI

November/ December/ Januari 2009-2010!

De meiden:

Bereke 1e ICSI
    Wennes 1e ICSI
    Springmuis 1e ICSI
    Meriam 2e ICSI

Medicijnen:
    Bereke: Gonal-f, Cetrotide, Pregnyl
    Wennes: Gonal-f, Lucrin, Pregnyl
    Meriam: Puregon
    Springmuis: Lucrin, Menopur, Pregnyl

Afspraken:

Het wachtbankje:

ZWANGER!:

Meiden waarbij het helaas niet gelukt is:(:

5. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Wat ben je goed bezig springmuis;);)

Is wel erg fijn, lekker overzichtelijk.

Ik moet ook nog beginnen met de microgynon 30. en 16 nov om 10.30 spuitinstructies.

6. bereke

bereke Niet meer actief

Hier ook al de uitleg over het spuiten gehad. Maar was enkel theorie, geen praktijk ;) . Dus heb nog helemaal niet kunnen oefenen. Ik heb wel een beetje schrik dat ik bij de gonal niet de juiste hoeveelheid ga nemen. Maar zal wel loslopen toch?

Ook hebben wij geen foto moeten afgeven. Maar onze identiteitskaart werd ingelezen en daar staat een pasfoto op. En die foto staat wel in je dossier in de computer.

Ja ik ga ervanuit dat de dokter wel een reden heeft om de korte weg te nemen bij mij. Had het wel gevraagd en kreeg als uitleg dat het makkelijker is omdat je anders eerst alles moet stil krijgen en dan weer op volle kracht moet krijgen... Dus ik probeer maar te geloven dat dit echt het beste is voor mij. Ik ben uiteindelijk geen fa hé ;) ...

Spotting sinds deze morgen. Dus zal ik morgen wel flink ongi zijn hoop ik. Als ik dan 31 dagen verder tel (zo lang duurde deze cyclus) dan zijn we 7/12 ipv 2/12 als ik ongi wordt. Dus een paar daagjes extra wachten. Niet zo erg maar toch...

Wennes, ik snap wel dat je overdonderd bent! Maar probeer zo maar te denken: uiteindelijk is ICSI gewoon hetzelfde als IVF alleen is er wat meer labowerk mee gemoeid... En hoe meer werk, hoe mooier het kindje ;):D. Ik lach er nu wel mee maar was zelf ook overdondert hoor!!!

Springmuis, heel goed idee dat lijstje! Ik zal eens kijken of ik nog iets kan aanvullen.

7. bereke

bereke Niet meer actief

Ja het is inderdaad veel hé. Maar ik denk dat we er vlug mee zullen weg zijn eens we gestart zijn hoor! Dat gaat ons gewoon lukken :D.

8. bereke

bereke Niet meer actief

IVF/ICSI

De meiden:

Bereke 1e ICSI => startdatum: rond 08/12/2009, kort protocol
    Wennes 1e ICSI
    Springmuis 1e ICSI
    Meriam 2e ICSI

Medicijnen:

Afspraken:

Het wachtbankje:

ZWANGER!:

Heb nog twee kleine dingetjes toegevoegd. Als je het niks vindt springmuis roep dan maar even!

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    IVF/ICSI

De meiden:
    Bereke 1e ICSI => startdatum: rond 08/12/2009, kort protocol
    Wennes 1e ICSI
    Springmuis 1e ICSI => startdatum: +- tussen 15/11/2009 & 15/12/2009
    Meriam 2e ICSI

Medicijnen:
    Wennes: Microgynon 30, Gonal-f, Lucrin, Pregnyl
    Springmuis: Microgynon 30, Lucrin, Menopur, Pregnyl

Afspraken:
    Wennes 16 November om 10:30 Prikinstructies

Het wachtbankje:

ZWANGER!:

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Bereke helemaal goed! heb er bij mezelf geen protocol bijgezet, werd met de startdatum al een veel te lange zin hahaha :D

11. bereke

bereke Niet meer actief

Springmuis we lopen nu wel vrij gelijk qua timing hé!

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja goed he! ik een weekje later, nouja weten we precies wat een ander doormaakt he zo op ong, hetzelfde moment ;)

13. bereke

bereke Niet meer actief

Ja ik vind dat wel erg fijn! Kunnen we elkaar goed begrijpen en steunen!

Wennes, heb je het nieuws van gisteren al wat kunnen verwerken?

14. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Ja moet zeggen, na het even te hebben laten bezinken en het er met mensen over gehad te hebben....ja we gaan ervoor. Voel me goed gelukkig. Vanaaf laatste tablet provera op dus laat maar komen die menstruatie. Wij zijn er klaar voor...haha

15. bereke

bereke Niet meer actief

Hoe zat het ook al weer niet je ongi wennes? Sorry maar ik onthou zoiets heel slecht (schaam schaam...)...

Fijn dat je terug positief bent!

16. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    haha, maakt niet uit. Ik vergeet zulke dingen ook meestal. Gewoon vragen dus.
    Maar je bedoelt hoe nu verder?
    Als het goed is moet ik zo rond zondag menstruatie krijgen en dan meteen beginnen met de pil, 14 dagen lang. De laatste 4 pildagen ook lucrin spuiten.

17. he meiden..

mag ik me bij jullie aan sluiten zie namelijk ook januari staan...
    ik ben nu ongi en als ik in dec ongi ben moet ik aan de pil en dan de decaptyl etc..

het is onze 1e icsi..

liefs yippie

18. bereke

bereke Niet meer actief

Welkom yippie! Gooi jezelf maar bij op het lijstje. Dan weten we wanneer we moeten duimen voor je ;) . Spannend allemaal hé!

Wennes, je moet dus nu de pil nemen gedurende 14 dagen waarvan de laatste 4 dagen gecombineerd met lucrin. En wat moet je daarna van medicatie? Hoe lang duurt het dan nog eer de pu plaatsvind?

19. Hoi meiden heb even een lijstje gemaakt, kunnen we precies zien wie wanneer wat heeft ;) heb alleen natuurlijk niet alle info, heb even het topic door gespit hihi

IVF/ICSI

De meiden:
    Bereke 1e ICSI
    Wennes 1e ICSI
    Springmuis 1e ICSI
    Meriam 2e ICSI
    Yippie 1 e ICSI

Medicijnen:
    Yippie: Decapeptyl, Glonal, Ovitrelle (moet eerst microgynon)

Afspraken:

Het wachtbankje:

ZWANGER!:

Meiden waarbij het helaas niet gelukt is:(:[/QUOTE]

20. bereke

bereke Niet meer actief

Is "ouder" lijstje geloof ik yippie... Ik ga even opzoeken wat het meest recente lijstje is hoor. Momentje...

Ja heb het gevonden en heb jouw gegevens er bij opgezet yippie.

Deel Deze Pagina