Wie ook rond Nov./Dec. (de volgende) IVF/ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Springmuis, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Het is nu zeker wat duidelijker, als ik het zo hier zie staan zal ik straks ook decapeptyl en gonal-f moeten spuiten.
    Ik zit helemaal in het VU, bij ons in Purmerend doen ze het niet. Ben wel heel erg tevreden over het VU.

Thanks !

2. he springmuis.. hier gaat het redelijk. maar goed ben natuurlijk aan het herstellen van de val van de trap..
    Verder gaat het goed we zitten in onze laatste maand en dan de icsi in.. heb er zin in..

ja en idd onze weg is een moeilijk en zware weg geweest maar we kijken niet achterom maar vooruit.. en 2010 dames word ons en jullie jaar..

liefs Yippie

3. oja nog even over mexico.. hier mag ik gewoon de laatste spuit in dec is mij gezegd.. ga toch nog maar eens na vragen..

groetjes yippie

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    bedankt voor eht welkom! En inderdaad, springmuis ik ken jou ook wel uit andere topics. jammer dat we elkaar nu in dit topic tegen komen. Hopelijk heel snel naar een ander topic weer.

Nogmaals succes allemaal!

Liefs Zora

5. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Gezellig, weer een paar nieuwe meiden erbij. Welkom.
    Tja als het dan toch allemaal zo loopt dan is het wel fijn om er met lotgenoten over te kunnen praten.

Ik weet ook nog niet wanneer ik precies de punctie en dergelijke ga krijgen. Ben nu al wel met de pil begonnen. Maandag naar het zh voor spuitinstructie en dan gaan ze de behandeling nogmaals doornemen dus dan zal ik het allemaal eens goed uitvragen;)

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik heb vandaag de prikinstructie gehad en dus voor de 1ste keer de decapeptyl gespoten ..... hij ging er niet zo makkelijk in als ik had verwacht, maar het deed geen zeer. Moest gewoon heel hard duwen voordat hij door me huid heen ging.

7. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ja dat kan wel eens gebeuren, heb er de laatste dagen ook last van. Heb het vaak als ik al wat langer aan het spuiten ben, maar kan ook per persoon en per keer verschillen hoor!

Succes verder!

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Klopt, ik had in eerste instantie ook geen last van de Deca spuiten, maar de laatste week deed het echt pijn. Omdat je ook al zo'n beetje alle plekken hebt gehad denk ik. (ik had lange schema). maar de laatste week heb ik er voor het prikken ijs tegen gedaan en dat ging goed.

9. tippie

tippie Lid

4 okt 2009
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    hoi

ik mag vandaag de eerste spuit er in zetten

erg spannend

10. spannend allemaal zeg.. ik ga lekker mee lezen kan ik me voor bereiden ik heb vandaag de medicatie besteld.. hah die worden geleverd op 25 nov.. dus dan gaan we voor het echie haha..

liefs yippie

11. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Is de Deca hetzelfde als de lucrin. Om je eigen cyclus stil te leggen?
    Nou gelukkig dat het in ieder geval geen pijn deed. hopelijk gaat het morgen wat makkelijker.

Heb net de baarmoederlengte meting gehad. Moet zeggen achteraf viel het wel mee. Deed even flink pijn maar dat zakte gelukkig snel. Nu wel beetje beurs gevoel in buik. Ze verwachten geen moeilijk heden bij terugplaatsing. Altijd fijn om te horen...haha.

Hing daar een schema over de vakantie stop met kerst. Dus op welke datum je je laatste pil mocht nemen, de laatste datum voor de punctie enz. Tot mijn schrik was de laatste pildag 22 nov en ik slik mijn laatste pil 24 nov. Ik denk zal ik ernaar vragen of gewoon niks zeggen, was zo bang dat het dus niet door zou kunnen gaan. uiteindelijk wel iets gezegd. ik ga nu de pil korter slikken. Nu maar tot de 20ste. Het kan dus zijn dat ik dan bijna tot geen menstruatie krijg maar moet dan na 5 dagen even bellen voor een echo. Pfff moet zeggen was wel een opluchting dat we wel gewoon doorgaan.:)

12. bereke

bereke Niet meer actief

Wennes, zal wel schrikken geweest zijn. Gelukkig is er een oplossing voor!

Iedereen die moet starten met prikken: veel succes!

13. bereke

bereke Niet meer actief

Ik heb toch een afspraak bij dokter gemaakt voor inenting mex griep. Maar ik bel morgen eerst naar ziekenhuis om te horen wat zij er van zeggen. Vinden ze het echt geen goed idee, bel ik de afspraak af...
    Is trouwens niet bij huisarts want ik heb deze week van mijn huisarts te horen gekregen dat vrouwen die vruchtbaarheidsbehandelingen krijgen zich niet moeten laten inenten en dat hij bovendien sowieso spuiten te kort had. Maar www.influenza.be raadt het toch aan.
    Sorry dat ik er weer over begin maar het houdt me bezig ;) .

14. bereke ik herken je strijd ook ik heb gebeld vandaag,, zoals eerder vermeld..
    en idd maar goed ook.. want idd na de inenting mag je 2 maanden niet zwanger raken..
    en voor mij zou betekenen 3dec inenten en januari icsi dus.. voor mij ondanks dat ik risico groep toch geen inenting.

liefs yippie

15. Meicke

Meicke Actief lid

12 nov 2009
    110
    0
    0
    Almere
    Hallo allemaal, dan kom ik hier ook even kijken (als dat mag ;))

Ben zelf 1 november begonnen met de 3e ivf poging. Momenteel nog aan het prikken met Deca en Menopur. Ik ben heel moeilijk te stimuleren, vandaar een vrij hoge dosis Menopur. Gisteren bij de meting zag het er goed uit! Het groeit niet zo snel, maar ze telden wel iets van 13 folikels, dus ik heb hoop!

Morgen mag ik weer terugkomen, ben er benieuwd of we al een punctie kunnen gaan inplannen..

Korte geschiedenis: sept. 2006 eerste ivf (4 embryo's geen cryo's), mislukt. Feb 2007 2e (11 eitjes, 6 cryo's), ook mislukt. Toen een lange periode rust, en heb dit jaar 2 keer een cryo terugplaatsing gehad. Ook mislukt. Nu dus weer begonnen (ander ziekenhuis). Na dubbele hydrosalpinx heb ik geen eileiders meer. Dus ivf is echt de enige hoop!

Groetjes! Meicke

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hooooi, heb het druk met werken maar wil even de nieuwe dames welkom heten en veel succes wensen!

Liefsss

17. bereke

bereke Niet meer actief

Yippie, mijn man heeft gisteren contact gehad met het ziekenhuis waar onze ICSI gaat plaatsvinden. Ze hebben me absoluut aangeraden om de prik tegen de mex griep nog te halen voor de behandeling. Dus ben gisteren mijn inenting tegen de mex griep gaan halen (laat er geen gras over groeien ;) ). Ik weet ook niet wat nou het beste is maar heb gewoon vertrouwd op het advies van mijn fert. arts.

Meicke, welkom hier! Al een lange weg afgelegd in de mmm blijkbaar! Hopelijk vindt de punctie vlug plaats en kan je hier daarna vlug heel goed nieuws komen brengen!

Hoe gaat het nou met iedereen hier? Prikken goed gelukt bij de starters?

18. Meicke

Meicke Actief lid

12 nov 2009
    110
    0
    0
    Almere
    Dank jullie wel!

Had net in het ivf/icsi topic al gepost, maar bij de meting net zijn 17 folikels geteld! Echt een mega score.. Morgen nog een meting en dan weet ik zeker wanneer ik de Pregnyl kan gaan prikken (waarschijnlijk dinsdag de punctie :))

Ben helemaal blij met deze score!

19. bereke

bereke Niet meer actief

Oh super meicke! Hopelijk vindt de TP vlug plaats!!!!

20. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Spannend Meicke, wel een super score.

@ All: We hebben heerlijk een weekje vakantie. Weet iemand een leuke plek om een mid weekje naar toe te gaan???

Deel Deze Pagina