Wie ook rond okt./nov. (de volgende) IVF/ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door beehappy76, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hallooooo!

Ben net terug van de FM. De score zoals ie nu is: links 7 follikels en rechts 2 van ongeveer allemaal 1 cm groot. Dus dat is prima!!! Baarmoederslijmvlies was mooi dik, dus het zag er allemaal goed uit!!!!! :D A.s. vrijdag 2e FM dus das dan weer spannend!!!

Ben toch stiekum weer bang voor een overstimulatie (zoals bij 1e poging) maar daar was nu absoluut nog geen sprake van zei de dokter. Het zag er volgens haar nu bedeesd uit. Dus we spuiten en broeden maar rustig verder!

Zo ga koken, opruimen, zuigen, dweilen, douchen en dan lekker pyamatje aan en op de bank hangen mmmmmmmmm :).

Fijne avond!

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sabrien, goed nieuws!!! De dokter zal het wel weten toch...???
    Veel succes met lekker broeden!! :)

3. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Sabrien, super goed nieuws meis! Ga maar weer lekker broeden en dan op naar vrijdag maar weer!

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Wow Sabrien, dat ziet er goed uit!

Hypo, wat fijn dat jullie door kunnen!!!

Hier nog steeds geen ongi doorgebroken :(
    Alleen maar een zeurende buik en af en toe roze/oranje afscheiding.
    Ik hoop maar dat het morgen er wel eindelijk is. Ik zit namelijk voor mijn werk op 9 en 10 november in het buitenland. Stel dat ik morgen ongi wordt dan moet ik op 2 nov (CD12) komen voor een echo, dan zal vermoedelijk 4-5 nov m'n eisprong zijn en zaterdag 7 november mogelijk de tp. Als ik dan net 1 of 2 dagen later ongi wordt dan is de tp precies als ik in Parijs zit. En ik heb de trip al eens eerder verzet wegen de vorige tp. Grrrrrrrrrrrrr
    Ik word hier zo gestresst van!!!!!!!!!!!!

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Sabrien, JOEHOE!!!!!!!!!!!!!!!Geweldig meis!
    Ze zullen wel weten waar ze over praten en het ziet er inderdaad erg goed uit hoor! Vrijdag zijn ze vast mooi gegroeid en dan komt de punctie al in zicht! HOERA!

Sikkie, wat vervelend, dat gestress zeg...normaal zou je zeggen, Parijs, geweldig en nu moet je overal omheen plannen!
    Wat anderen zo even doen met een leuke bezigheid, is echt niet voor ons weggelegd he?! Het is soms erg frustrerend! Ik hoop voor je dat het snel doorzet!

Hier vanmorgen naar curves geweest...vrouwenfitness in 30 minuten per keer! Erg intesief, maar heel leuk! Heb echt het idee dat ik goed bezig ben geweest.
    En over die jurk Sikkie, wat je in het andere topic, haha...dat komt vast goed hoor. Moet in februari terugkomen om opnieuw alles op te meten, dus het lukt vast!
    Hopelijk heb ik dan een beginnend buikje, maar dan ergens anders van!

Fijne avond!

Liefs Loesie

6. Noordje

Noordje Lid

12 okt 2009
    16
    0
    0
    Hey Meiden,

Zoals wel meer van ons zeggen ; wat een hoop berichtjes...heerlijk om allemaal te lezen, er gebeurt een hoop in een paar dagen !

Hebben jullie ook wel eens een blauwe plek gehad na het spuiten van Deceptatyl ? Ik prik het liefst links in mijn buik, maar had nu eens even voor de verandering de rechterkant gerbuikt...meteen 2 blauwe plekken.

@ Els ; Welkom, leuk dat je mee komt kletsen. Ik ben zelf ook nog niet heel lang bij de club stoere chicks, volgens mij gaan wij bijna gelijk op !

@ Sabrien ; Wat supernieuws !! Wat zal je een heerlijk gevoel hebben. Je follikeltjes hebben hun best gedaan, en wel verdiend om lekker op de bank te hangen :p Spannend hoor vrijdag, voor je het weet is het zover !

@ Sikki ; Wat kan je toch vreselijk verlangen naar je ongesteldheid...ik hoop dat ie vanavond of morgen snel komt kijken en je de vlag uit mag hangen.

@ Sabje ; Wat houd precies een uitgangsecho in ?

Fijne avond & groetjes :)

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wauw sabrien wat goed!!
    En al zo groot, daarom zeiden ze tegen mij klein:(.
    Ben erg benieuwd naar vrijdag hoe groot ze dan zijn:D.
    Sikki meid hoop toch dat je ongi gaat worden een van deze dagen heh.
    Dat je bij ons komt!
    xxx Elif
    nu ff rustig bijlezen

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hypo wat goed zeg!!!!
    proficiat!
    dikke kus

9. sabje79

sabje79 Actief lid

17 sep 2009
    298
    0
    0
    Wat een goede nieuws allemaal heerlijk!!!!

Hypo superrrrrrrrrrrr nieuws ben blij voor jullie nu mooi lekker ontspannen en genieten van het goede nieuws!!dikke knufff

Sabrien dat is toch goed nieuws:) niet bang zijn probeer positief te blijven meid! (weet dat het moeilijk is)dikke knufff

Sikki klote!!! stomme ongi:x als je niet wil dat het komt is het op tijd en als het mag komen laat het op zich wachten!!het moet gewoon vanavond doorzetten!!! MEGA DIKKE KNUF VOOR JOUW:)

Noordje dat zijn de echo die je elke keer krijgt als je een tp in eigen cyclus doet met een cryo (of heb ik het nu niet goed? :()

ook een dikke Knuffel voor de andere dames!!

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Noordtje en Sabja, een uitgangsecho is gewoon een echo om te zien hoe de boel er voor staat voordat je echt begint met de poging ;)
    Dus dat kan voor een stimulatie zijn, maar ook na een mislukte poging voordat je start met een cryo TP ;)
    Het kan bijv. ook zijn om te gaan bekijken of je nog cystes hebt voordat je mag beginnen.

Mensen mensen mensen!! Nog 2 nachtjes slapen voordat ik mag starten met het stimuleren!!! Oggghhhhh ik wil beginnen!!!!!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hihih maartje ik herken het gevoel idd ik had dat ook heel erg!
    Ik hoop dat het snel voorbij mag gaan.
    xxxxxx

12. sabje79

sabje79 Actief lid

17 sep 2009
    298
    0
    0
    dankje maartje

:):):)dat heb ik nooit gehad! wordt er ook een fm bij een cryo tp gdaan dan? of noemen ze dat gewoon een echo?

sorry noordje voor de verkeerde infomatie:)

liefs,sabje

13. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ik had vanmorgen ook ineens een blauwe plek (gaat al 3 weken goed zonder blauwe plekken). Dan heb je gewoon toevallig in een bloedvaatje geprikt; kan geen kwaad!

Dames; bedankt voor jullie lieve enthousiaste reacties!

Sabrien; klinkt idd wel goed hoor; een gestage, nette follikelgroei.

Maartje: spannend he, dat we nou straks echt gaan broeden? Het is ook jullie eerste poging toch? Of niet? (ben t ff kwijt)

Ik ga nu maar lekker slapen; drukke dag gehad.

Sweat dreams allemaal!
    xxx hypo

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sabje, bij een FM kijken ze dus naar je eitjes: hoe groot zijn ze en hoeveel heb je er?? Maar ze kijken ook altijd naar je baarmoederslijm. Dat moet namelijk minimaal 7 MM zijn om goed innestelbaar te zijn. De term FM wordt dus voor deze 2 dingen gebruikt. Maar het is dus gewoon een echo, een inwendige echo... Dus tsja, hoe wil je noemen? ;)

Bij een cryo TP zullen ze ook deze echo's maken lijkt me... Hoef je alleen maar pregnyl te gebruiken als hormoon of moet je eerst ook stimuleren??
    In beide gevallen zullen ze moeten weten hoe groot je eitje is, want pas als die gesprongen is weten ze dat je cryo in je buik geplaatst mag worden. Eerder is je buik namelijk nog niet klaar voor ontvangst. Sommige ZH'en kunnen ook via bloedonderzoek bepalen wanneer het moment het best is voor de TP, maar volgens mij doen ze ook altijd een echo/FM, maar weet dat niet zeker.

Hypo, dit wordt dus onze eerste IVF. Ik heb echter al wel eens Lucrin en Puregon moeten gebruiken. Toen zouden we enkel voor ovulatie-inductie gaan: oftwel stimuleren voor een mooi ei en dan zelf seksen. Alleen ik blijk echt idioot op de hormonen te reageren: met 25 eenheden Puregon had ik al 6 uberrijpe eitjes klaar liggen na een weekje spuiten. Alles verliep toen zo idioot (overstimulatie, niet rustig te krijgen cystes, veel bloedverlies, rare hormoonwaardes) dat uit eindelijk besloten is om voor IVF te gaan. De kans is namelijk te groot dat ik weer uit de bocht zal vliegen met weinig eenheden Puregon. En omdat ik naw ook een eisprongprobleem heb, lijkt het de dokter verstandiger om ons eindelijk een echte kans te geven en dus met IVF te gaan starten. Dus het is de eerste IVF, maar heb al wel de hormonen eerder gebruikt.
    Op onze Hyves heb ik een meer uitgebreide hormoongeschiedenis geplaatst onder het stukje 'hormonen'.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Noordtje, ik heb ook zo nu en dan blauwe plekken. 2 maand terug moest ik elke dag 3 spuiten per dag doen en toen zat ik onder de blauwe plekken. Nu spuit ik alweer een hele poos slechts 1 injectie per dag en ging het een hele poos goed. Alleen van het weekend heb ik weer in een ader geprikt en heb nu echt een idioot blauw plek. Vandaag bloede mn buik ook erg na, dus dat zal ook wel een blauw plek worden. Hypo heeft helemaal gelijk dat dit verder geen kwaad kan ;)

16. beehappy76

Meiden wat is er weer veel geschreven!

Maartje, ik begrijp heel goed dat je niet kunt wachten met starten, nog 1 nachtje en dan is het zo ver!

Noordje, ik heb dat ook wel eens gehad hoor dat ik ineens een blauwe plek had van het spuiten. Maar zoals de anderen al schreven, het kan helemaal geen kwaad!

17. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties!!!!!!!!!!!!!

Ik probeer maar niet te bang te zijn en laat alles op me afkomen. Gisteravond had ik ook zo'n last van mijn buik (misschien ook wel door het gepor bij de inwendige echo) nu gaat het wel weer gelukkig. Probeer me maar niet meer al te druk te maken..... morgen weten we hopelijk meer. Hoop volgende week woensdag of vrijdag hopelijk de punctie te hebben.

Elif, zo klein zijn die van jou ook weer niet hoor. 10 stuks van jou zijn toch ook al tussen de 8 en 9,5 mm, dit is ook bijna 1 cm!!!!!!!!!!!!!!!
    Jij moet vandaag terug toch? Spannend!! Succes alvast in ieder geval. Hopelijk zitten we vanaf eind volgende week samen op het wachtbankje, kunnen we daar verder onzeker zijn brrrrrrrrrrrrr.

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Meiden, de vlag mag uit, ik ben ongi geworden! Het is een cyclus van 28/29 dagen geworden.
    Maandag 2 november de echo. Hoop dat ik dan ook een postieve ovutest heb zodat ze Bartje woensdag 4/11 gaan ontdooien en dan vr 6/11 de eventuele tp.
    Komt de positieve ovutest later, dan wordt het dus héél erg lastig met mijn tripje Parijs!

Noordje, hier ook iemand met veel blauwe plekken ervaring!!!
    De ene keer heb je gewoon een net wat lekkerder plekje te pakken dan de andere keer ;)

Sabrien, ben benieuwd vandaag!

19. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Sikki, wat GOED!!!!!!!! Fijn dat jullie ook weer verder kunnen :D.

20. beehappy76

Sikke, super! Ik hop dat je volgende cyclus ook volgens plan zal verlopen en dat Bartje mee kan naar Parijs!:)

Deel Deze Pagina