zondag weer voor een echo, en bloedprikken. Ik ben er zo onzeker van. na hoeveel dagen prikken doen ze bij jou in het zh de eerste fm sabje?
Oke wordt i.i.g goed in de gaten gehouden meid! Ik duim voor je! wel positief blijven meid! Ik hoef niet te prikken krijg tp in eigen cyclus 29 okt dag na mijn verjaardig mijn 1e fm en dan die week erop de tp als alles goed is daar gaan we gewoon voor liefs sabje
ooh wat leuk zeg op je verjaardag. Ik duim heel hard voor je. ik heb het gevoel dat ze in jette al vroeg de 1e fm hebben , mijne was na 5 dagen?!?! In nl is het volgens mij pas na 8 dagen? xxx
nee 1 dag na mijn verjaardig ik had bij mij 1e fm met hormonen ook pas na 8 dgn (ik heb mijn afsprakenlijstje er ff bij gepakt)dat is wel een verschil misschien dat zij een andere protocool op houden weet het ook niet? anders moet je het ze vragen zondag hoe dat zit. liefs
hypo: knuffel, het is ook wel wat zo'n spuit zetten en alle spanningen erom heen, ik heb net ook al ff gejankt ben op van de zenuwen als mijn mannetje zo thuiskomt gaat de eerste decapeptyl erin. maartje: heb jij de puregon er al in? viel 't mee? sabrien; ik ben aan het duimen voor je!!! en vrijdag de 13 e evt testen??? misschien gaat die datum vanaf nu geluk brengen?!? beehappy: vakantie!!! jippie!!! ga je nog weg? iedereen die ik vergeet sorry!! maar ik denk aan jullie Hier verder weinig nieuws nog, straks als mijn man thuis is (hij werkt in de horeca en we willen het spuiten samen doen)begin ik met de decapeptyl, verder gaan we as maandag met de hele familie (12 personen) een midweek weg naar sunparcs in de eiffel Komt voor ons als geroepen natuurlijk dus we gaan volop genieten. Ik ben er dus aankomende week ook weinig maar zal proberen om een keer bij te lezen. Succes allemaal en een heel fijn weekend kus
heb ff na gezocht wat voor hormoon dat is en het heet ovitrelle oja en ik heb ook toen gonal-f en lucrin moeten spuiten voor de eerste punctie (had ergens in de topic wat anders neer gezet) liefs
sabrien, wow dat ziet er goed uit meid, op naar de punctie, en de 13e is helemaal niet zo'n rotdag hoor, ik kreeg vorig jaar op 13 nov. de tp en was zwanger. ging helaas niet goed, maar maak je niet te druk om die datum meis, mss wordt de 13e nu juist een hele mooie dag. elif, wat een spanningen weer zeg, hopelijk maken de kleintjes nog een flinke groei spurt. ik duim voor je meid. @ all, dikke knuf, x lisa.
hi els82 Veel succes vandaag meid! kom maar terug met een goed bericht!en dat je volgende week de tp mag doen! Jullie hoeveelste behandeling is het en wat doen jullie icsi of ivf? liefs sabje
Hoi meiden, voel me zo kut. Heb niets teruggelezen, sorry daarvoor dus een heel ego-stukje deze keer: Ik heb eerder Lucrin gespoten maar moest overstappen omdat na een poosje mijn eigen hormonen niet voldoende meer onderdrukt werden. Ik ben toen gestart met Decapeptyl en dat ging beter. Alleen nu heb ik sinds donderdag een beetje en sind vrijdag het heel erg het gevoel dat hetzelfde nu weer bezig is met de Deca als toen met de Lucrin. Heb bloed mogen laten prikken van het ZH maar de uitslag was nog niet binnen toen gisteren de afdeling dicht ging. Ben gisteren wel begonnen met de Puregon omdat als mn bloed wel goed is, ik niet op de afgesproken dag de punctie kan gaan hebben en mijn ZH heeft lab-tijd gereserveerd in het VU voor mijn eitjes, dus moest gewoon gaan starten, als het bloed niet goed is, moet ik maandag weer kappen met prikken en dus deze poging :'( Ik voel me nu zo kut en verdrietig en onzeker... En als klap op de vuurpijl toen ik gisteren om 18.30 mijn eerste Puregonspuit naar binnen had gejast, gingen we uit eten en sloeg ik een alcoholisch aperatief af en vroeg die vieze vuile trut die ons serveerde of ik toevallig zwanger was... Boehoeeee :'( Ik ging maar naar de tafel staren terwijl ik vocht tegen mijn tranen, mijn vriend bestelde snel wat te drinken voor mij en toen had die trut dus pas door dat ik echt zat te vechten tegen mn tranen. Zegt ze: ja want als je rood vlees had besteld, dan had ik aan de kok kunnen doorgeven dat hij het wel moest doorbakken...:x Alsof ik dan niet zelf in staat zou zijn geweest om te gaan zeggen dat ik mijn vlees doorgebakken wilde hebben... Ik was het liefst toen wegegaan maar vriendlief wild blijven.. PS ben trouwens vegatarier dus helemaal geen vlees besteld...
o lieve maartje wat een k*tdag en wat een onzekerheid Ik ga heel hard duimen dat alles toch goed is en dat je gewoon door kunt gaan met deze poging hele dikke** knuffel** en wat een lef van die serveerster, sommige mensen kunnen gewoon hun kop niet houden, ik zou denk ik helemaal uit mijn slof geschoten zijn dus vind het knap dat jeje zo goed hebt gehouden. Hier zit de allereerste prik erin!!!! poeh wat vond ik 't eng zeg! maar...... het is gelukt mannetje heeft me goed aangemoedigd en lieve woordjes gesproken toen ging het gelukkig goed. dus op naar vanavond voor de 2e. Een minpuntje: ik ben vanmorgen licht ongi geworden inclusief de bijbehorende krampen. Is dit normaal? ik had het pas volgende week maandag/dinsdag verwacht na de laatste pil. Ik ben nu 2 weken aan de pil dus een beetje vreemd??? wie weet hier iets van?
Dank je mommy to be. Ja ik hasd het liefst haar echt helemaal verrot gescholden Want ben nu behoorlijk een hormoniaal en en emotioneel monster geworden van al het gebeuren ja het is normaal dat je wat bloedverlies tussendoor hebt, komt van alle hormoon-rommel. Is absoluut niet schadelijk, heb ook regelmatig bloedverlies tussendoor gehad in de begin/middentijd van het spuiten van de onderdrukkers. Pas de laatste weken heb ik geen tussendoorbloedverlies meer. Goed van je dat het gelukt is en lief van je vriend om je zo goed aan te moedigen!!
och lieve maartje toch!!! Ik hoop toch echt dat ze je vandaag bellen dat alles in orde is en je met de puregon mag beginnen. Laat je direct wat weten?? Een heeeeeeeeeele dikke knuffel xxx
jeetje zeg maartje wat een k*t dag voor jou. en als klap op de vuurpijl die stomme trut van een serveerster, waar haalt ze het lef vandaan, en dan ook nog eens die stomme hormonen, waar je je al helemaal een hormonstertje door gaat voelen. dikke knuf meid, ik hoop dat het ziekenhuis met goed nieuws gaat bellen. @mommy to be, goed dat de 1e spuit erin zit meid liefs lisa.
Hallo meiden, Wat een spannende tijd voor ons allemaal ! Als ik alle berichtjes lees dan denk ik wat is er een hoop gebeurt in een korte tijd. De MMM (medische malle molen) door, fijn om met jullie hierover te kletsen, een buitenstaander heeft soms geen flauw idee waar het over gaat. @ Sabrien ; Wat spannend, hoop dat je eitjes lekker doorgroeien, trouwens mooi aantal ! En dan je a.s. woensdag voor punctie mag...hoop 't zo voor je !! Proberen leuke dingen te doen en voor je het weet is het straks zover. @ Beehappy ; Fijne week, lekker even je zinnen verzetten, geniet ervan !! @ Elif ; Kan me voorstellen dat je aan het piekeren bent...hoe zal het allemaal komen. Heel veel sterkte & hoop snel dat er goed nieuws voor jou komt. @ Mommy to be ; wat goed dat jullie saampjes de prikken doen, ik doe het alleen, maar heb wel eens een moeilijk moment gehad hoor.....dat ik even niet meer durfde ;-( Ik heb ook bloedverlies gehad tussendoor, is idd niet erg...je lichaam is gewoon een beetje in de war. @ Maartje ; Sommige mensen kunnen idd. beter hun mond houden, ze hebben geen flauw idee....hoe ze hier iemand mee kunnen kwetsen. Probeer er maar boven te staan, gewoon erg zielig zulke mensen !! Ik duim voor goed nieuws a.s. maandag !! Weten jullie ongeveer hoe lang een FM duurt in het ziekenhuis ? En geeft dit een akelig gevoel ? Ik moet a.s. dinsdag voor de 1 keer..maar heb geen flauw idee wat ik me erbij voor kan stellen. Ook heb ik nu ik Puregon spuit 's avonds last van een opgezette buik en voel ik mijn eierstokken wel behoorlijk werken, herkennen jullie dit ? Nog een heel fijn weekend & allemaal een dikke knuffel.
@ Maartje; wat een onzekerheid meis! Kan me erg goed voorstellen dat je dan weer even in een emotionele achtbaan terecht komt. En die serveerster....pfffffffffffffffff. Ik denk dat ze gezien jouw reactie wel begrepen heeft hoe ongelooflijk dom ze was en dat ze zoiets nooit meer vraagt! (dat hopen we dan maar) Sterkte meid; dikke knuffel jouw kant op. @Elif: logisch dat je je onzeker voelt. Het is ook allemaal hartstikke spannend. Ik begrijp niet zo goed hoe dat monitoren in elkaar steekt, maar blijkbaar is de informatie niet zodanig dat je er rustiger van wordt. Sterkte ermee! @Noordje: dat je een zware buik krijgt en je eierstokken voelt is volgens mij normaal hoor. Maar je spuit nog niet zo lang toch? Het enige wat je zelf kan doen is je gewicht in de gaten houden. Als je per dag een kilo of meer aankomt dan is dat niet goed (gaat t te snel). Maar er gebeurt daar van binnen van alles, dus dat kan je wel gaan voelen! @Mommy to be: ja, dat is ff slikken die eerste spuit. Wel stoer dat t gelukt is; you go girl! @Alle andere meiden; ik vind ons nog steeds hele stoere Chicks! Hier gaat t spuiten van de puregon wel goed inmiddels (na een flinke drempel bij de eerste spuit). Ik voel mijn buik nog niet echt geloof ik. (maar ook nog maar 3 spuiten gehad) Wel heb ik behoorlijke darmkrampen, maar mijn darmen zijn best stressgevoelig, dus dat kan daar ook van zijn. Mijn vakantie zit er weer op en dat is wel ff slikken...de combinatie van behandeling en hard werken valt me zwaar...Maar eens kijken hoe ik de komende week mezelf in acht kan nemen. Fijne zondag verder lieve meiden! xxx hypo
Maartje, wat ontzettend spannend dat afwachten of het bloed wel goed is...................vreselijk die onzekerheid he? En dan die duffe serveerster, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :x. Laat haar maar kletsen en trouwens er zijn toch ook vrouwen die gewoon nooit alcohol drinken zijn die dan ook automatisch zwanger? Wat een onzin..... Elif, kwam nog even kijken omdat jij ook vandaag naar het ziekenhuis moest. Hoop dat je goed nieuws hebt gehad,dat de follikeltjes mooi zijn doorgegroeid. Ik duim nog door........... Mommy to be, je bent een echte bikkel!! Het is ook zo'n mijlpaal als je met de Puregon gaat starten. Dan gaat het echt beginnen!!!!!! Lisa, hoe is het met jou? Dankzij jou heb ik wat meer vertrouwen in VRIJDAG DE DERTIENDE hihihihi. Noordje, zo'n FM duurt ongeveer 10 minuutjes. Je voelt er in principe niets van, het is gewoon een inwendige echo. Alleen als je wat meer follikels hebt en ze wat groter zijn kan je er wat last van hebben omdat ze met de echostaaf tegen je eierstokken aan porren zeg maar. Succes alvast dinsdag!!! En het is normaal dat je je eierstokken voelt dit begint meestal na een paar dagen spuiten. Ik heb vooral ook 's avonds er wat meer last van en dan is mijn buik ook wat meer opgezet. Dus das normaal, er gebeurt van alles in je buikkie!!! Hypo, succes met het spuiten!!! Ik heb tijdens het spuiten ook wat meer last van mijn darmen (heb ik ook vaker tijdens de ongi). Heb dat nagevraagd en schijnt te komen dat er toch echt wat aan de gang is in je buik en daar kunnen je darmen ook van slag van raken. Morgenmiddag mag ik weer voor de FM, ik kan er niets aan doen hoe goed het er vrijdag ook uitzag. Ik ben zo bang....... Zo bang dat deze poging wordt afgebroken wegens dreigende overstimulatie........ Ik moet vertrouwen proberen te hebben maar er is al zoveel misgegaan bij ons waardoor het ook allemaal moeilijker is. Hoop dat deze avond snel voorbij is en dat ik morgen goed nieuws mag brengen !!! Ik probeer positief te blijven maar vindt het steeds moeilijker worden. Fijne avond en tot morgen!!
sabrien, dit wordt vast de mooiste vrijdag de 13e ooit voor jullie. ik snap heel goed dat je bang bent, als er al zoveel mis is gegaan, kun je je gewoon bijna niet voorstellen dat je ook wel eens een keer goed nieuws kunt krijgen. ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht. ik ga heel hard duimen dat je morgen de pregnyl mag zetten. dikke knuffel @hypo, fijn dat het spuiten nu wat beter gaat, ik denk dat je na 3 spuiten ook nog niet echt iets kan voelen. jammer dat je vakantie er weer op zit. ik vind het ook altijd relaxter als ik niet zoveel moet werken tijdens een behandeling, er komen zoveel spanningen bij kijken, dat je je hoofd er af en toe niet echt bij kunt houden, maar een beetje afleiding vind ik wel lekker. @elif, je was vandaag toch weer voor een echo geweest, hoop dat het er goed uit zag meid. met mij alles oke, donderdag over een week hebben we de echo, ik voel me eigenlijk wel goed, probeer er niet zoveel mee bezig te zijn, en lekker afleiding zoeken, maar vrees dat als straks de tp is geweest dat vast niet meer zo goed zal lukken. ik laat het maar weer allemaal op me af komen. fijne zondag nog meiden, knuf lisa
Nou meiden hier ben ik dan!!! De pregnyl gaat er vanavond in en dinsdag de punctie!! Er waren in totaal met de kleinere 28 follikels te zien! 10 van 16,5, 4 van 18 en dan nog 3 van rond de 20. de rest was onder de 15. Maar toch de tijd om groen licht te geven voor de punctie. Ben erg benieuwd hoor en ook nerveus. Moest ook nog koopzondag werken dus dat was helemaal:S hihi. Maar we zijn blij. Nu nog hopen dat de tese goed is. xxx