Maartje, wat een toestand meid! Maar kan je gyn niet de cyste puncteren? Dat hebben ze bij mij gedaan tijdens mijn tweede poging. Bij de uitgangsecho zat er een enorme cyste die weg moest zijn voordat ik mocht beginnen met stimuleren. Ik had 2 opties, doorgaan met deca (in de hoop dat de cyste vanzelf weg zou gaan), maar daar hadden ze niet heel veel hoop op, of een cystepunctie. Ik koos voor het laatste en ze hebben nog dezelfde dag de cyste leeggezogen, zodat ik toch door kon gaan. Beehappy, wat een onzekerheid. Ik hoop met je mee dat je lichaam nu wel doet wat het moet doen. Knuffel! Astrid, ook voor jou blijf ik hopen!!! Vandaag wordt Bartje ontdooit! Spannend! Morgenochtend weet ik of het goed is gegaan en of ik 'm op mag halen.
Backup Bartje heeft het niet overleefd............. Ik ben er helemaal down van En ze hebben ook nog een winterstop in december, dus het is maar de vraag of ik nog voor de winterstop een poging kan doen. Baal, baal, baal Ik haal me gelijk van de lijst af. Einde hoofdstuk Bartje...
IVF/ICSI rond oktober /november 2009!!! Stoere chicks: AstridDi 1e IVF Beehappy76 5e IVF/ICSI Elif82 1e ICSI, 2e TESE Els82 1e cryo tp van 1e IVF met PGD Hypo 1e ICSI Loesie1982 2e ICSI Lisa 1e cryo tp van 2e IVF met eiceldonatie Maaikexxx 2e ICSI/IVF Maartje84 1e IVF Marj 1e ICSI Mommy to be 1e ICSI Noordtje 1e ICSI Sabje79 3e ICSI Sabrien 4e ICSI Sikki 3e ICSI Afspraken van stoere chicks: 4 november Mommy to be uitgangsecho 4 november Hypo terugplaatsing 5 november Lisa echo 7 november sabje79 tp als cryo goed ontdooit!!! 16 november Sabrien testen Stoere chicks op het wachtbankje: 2 november Sabrien terugplaatsing 1 topembryo 4 november Hypo terugplaatsing 1 topembryo Stoere zwangere chicks: Stoere chicks waarbij het helaas niet gelukt is: Maaikexxx Beehappy76 zwanger tijdens spuiten van decapeptyl voor 5e IVF/ICSI, maar helaas bzz 9-11 hcg controle 12-11 controle echo
Ik kom even alle dames hier een dikke knuffel brengen. Wat een slecht nieuws krijgen jullie keer op keer te verwerken zeg. (ik volg een aantal dames van hier, dus vandaar dat ik meelees) @Sikki: ohh nee toch meis Heel veel sterkte met deze klap te verwerken. @BeeHappy: heel veel sterkte met alles. @Elif: meis, ik hoop dat je snel weer uit het ziekenhuis mag. @Maartje: kunnen ze niet die cyste weghalen? Sterkte met de komende 2 maanden doorkomen meis, @Alle overige dames: heel veel succes en sterkte met de behandeling! Dat er eindelijk maar eens goed nieuws mag komen voor iedereen.
sikki, meis, wat en enorme teleurstelling...dikke dikke knuf! Dreamer, lief dat je zo met ons meeleeft.
Sikki, nee!!!!!! ook jij al zo'n slecht bericht! Ben net terug uit het UMCG, heb de punctie gehad. Ben erg moe, de punctie was heftig dit keer. Eerst wilde het infuus al niet (ben moeilijk te prikken), daarna bleek mijn ademhaling niet goed te gaan (oorzaak waarschijnlijk fentanyl), zuurstof te laag. Dus heel geconcentreerd ademhalen. Een kant is gedaan door een arts in opleiding (met onze goedkeuring), ging best goed. Geen pijn oid tenminste, het duurde wel iets langer. De andere kant werd door dr. de Bruijn gedaan, heeft al eerder een punctie bij mij gedaan. Eileider lag erg los, dus moest er hard op mijn buik worden gedrukt. Dit was zo pijnlijk... ik moest de pijn echt wegzuchten. De punctie heeft al met al bijna een uur geduurd... Verder was het zuurstof in mijn bloed erg wisselende gedurende de hele punctie, dus moest ik na de punctie nog een poos op bed blijven, controle hartslag en zuurstof. Er zijn 6 eicellen, die, zoals ik heb begrepen, goed zijn, gevonden en waren voldoende zaadcellen (minimaal 6 dus in ons geval...). Vanmiddag worden ze bij elkaar gebracht en zondag worden we tussen 9 en 10 uur gebeld of we een tp hebben. Ga nu mijn bedje in, heb buikpijn en ben erg moe. Lekker slapen maar! Liefs Marjan
Ik lees ook al even mee (zit zelf in rustmaand voor cryo terugplaatsing) maar wil nu wel even Sikki een knuffel geven. Meis wat is dit kl.te zeg. Ik heb op afstand zo met je meegeleefd. Hopelijk gaat het nog lukken voor de winterstop. Sterkte!!
Wat een verdrietig nieuws allemaal ........ Sikki, wat ontzettend verdrietig dat Back-up Bartje het ontdooien niet heeft gehaald. Je weet dat het kan gebeuren maar toch............. Bah en dan nu ook nog wachten vanwege de winterstop, zucht......... Sterkte en een dikke knuffel! Beehappy, vindt het nog steeds zoooo verdrietig voor jullie, bah wat een ellende nu na 4 jaar jullie grote wens opgeven.............. Sterkte. En voor jou ook een dikke knuffel! Maartje, wat ontzettend balen. Je weet dat het beter is nu 2 maanden rust te nemen maar dit is zo frusterend................. Hoop dat je je zo snel mogelijk beter voelt en dat die stomme cyste vanzelf weggaat!!!!!!!!!! Marj, jeetje wat een heftige punctie. Neem je tijd en rust goed uit en denk goed aan jezelf! Ik ben trots op je!!!!!!!! Spannend zondag!!!!! Ik duimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm! Astriddi, nog getest? hoe voel je je verder? Hypo, he medebankzitser hoe gaat het? Voel je je al wat beter? Dreamer, wat leuk dat je hier ook meeleest. Ik heb jouw verhalen ook al eens gelezen. Heftig zeg, vindt het ook ontzettend frusterend dat jullie zo lang moeten wachten! Ik heb ontzettend veel respect voor jullie, dat meen ik echt!!!!!!!!!! Vanuit hier zomaar een knuffel!!! Lisa, voor jou wordt het ook ontzettend spannend!!!!!!!! Whoeeeeee, ik ga kei-hard duimen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu MOET het GOED gaan, gezellig dat je bij ons op het bankje komt! Met mij alles goed, voel me nu gelukkig iedere dag beter. Heb het alleen sinds een aantal dagen flink benauwd en ben ik kortademig. Door alle hormonen is waarschijnlijk mijn astma lekker aangewakkerd (heb ik al 10 jaar). Dit is de afgelopen jaren heel rustig geweest. De longarts heeft mij gisteren Prednisolon voorgeschreven maar voel me daar niet echt goed bij om dit nu te gaan slikken, hij heeft me ervan verzekerd dat het veilig is. Ik kijk het het weekend nog even aan hebben mijn man en ik besloten, als het niet nodig is dan liever niet! Meiden, ik denk aan jullie en hoop dat er allemaal betere tijden komen hier met allemaal goed nieuws! Ik ben nu ook verdrietig door al het goede nieuws , en leef met jullie mee. Dikke knuffel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Vanochtend getest met KV (die met de kruis). Na 2 minuten mooi licht resultaat, dus zwanger ....... echter toen ik na 12 minuten keek, was het streepje bijna helemaal weg. Ik durf nog nergens op te hopen, en ga dit weekend nog een keer testen ......
Bah meiden, we begonnen zo positief in dit topic, en nu... Nu allemaal sjaggie en verdrietige meiden... Gelukkig niet allemaal, maar toch een handje vol waar het potverdorie niet zo goed mee gaat... Ik weet dat verstandelijk gezien dit misschien wel het beste voor mijn lijf is, maar emotioneel valt het me heel erg zwaar. De reden waarom ze de cyste niet weghalen is omdat de dokter het niet aandurfd. Ik heb dat beste mens zowat gesmeekt om een cyste-punctie te gaan doen of om mij anders te gaan opensnijden en dat kreng weg te gaan halen, maar ze durft het niet aan bij mij. Alles gaat steeds verkeerd, elke behandeling verloopt anders dan dat we willen en ik ben niet alleen radeloos, ook de dokter is dat en durft het dus niet aan. Ik moet nu verplicht 2 maand niets doen qua behandelingen en medicijnen. En wat valt mij dat ontzettend zwaar. Ik wil niet stil staan, ik wil door gaan met behandelen want met stil staan word ik niet zwanger. En ik ben geen type om stil te gaan staan. Daar wordt ik juist dood ongelukkig van. Ik wil door gaan en actief bezig zijn om de wens in vervulling te laten komen... Ik heb nu een afspraak staan op 7 januari... Ik ben bang dat die rotcyste van mij er dan nog steeds zal zitten en ik alsnog geopereerd moet gaan worden en dit dan echt 2 nutteloze wachtmaanden zijn geweest... Misschien zouden sommige mensen psychisch wel baat kunnen hebben bij 2 maanden ff niets, maar ik ben niet zo'n type en wat doet dit zeer zeg. Ik mag wel over 2 week langskomen om nog een keer de boel door te spreken. Maar dat is dus meer om me psychisch bij te staan en niet om me toch al eerder wel te gaan behandelen... Au au au... Dit doet mij zo veel pijn. Ik ga zo de lijst nog een keer aanpassen, had mezelf laatst al bij de niet zwangeren geplaatst, maar iemand heeft mij daar weer van af geknikkerd, maar ik wil daar wel tussen staan, want ik was begonnen met IVF en we zouden eindelijk een kans krijgen, maar deze IVF is dus niet gelukt en dus niet zwanger, dus wil ik op dat lijstje staan Ik wens iedereen heel veel succes en sterkte en geluk toe. De meiden op het wachtbankje: zet hem op, goed je buikkie warm houden!! De meiden die nog bezig zijn met stimuleren: succes met broeden!! De meisjes die net als ik op de 1 of andere wijze deze poging negatief moeten afsluiten... Heel veel sterkte lieve meisjes!! Ik wens jullie alle kracht toe om dit verdriet boven te gaan komen!! Ik ga afscheid nemen van dit topic, heb hier weinig nog te zoeken... Helaas... Maar als ik het kan opbrengen, ga ik wel nog zo nu en dan meelezen. Ik hoop op goede berichten!! Toi toi toi
Meiden hier ben ik weer ff, Ff snel bijgelezen nou beehappy wat is dat nu weer allemaal wat erg zeg! Dikke knuffel voor je , en dan na zo'n wonder! Astriddi ik duim voor je. Nou meiden zoals jullie al gelezen hadden via mounia in mijn eigen topic. Ik moest zondag voor bloedprikken gaan en een echo of de tp wel echt plaats kon vinden. Maar die nacht!! Ik wist niet waar ik het zoeken moest zo'n pijn mijn rug mijn buik!Ik kon niet meer lopen. Wij heel vroeg zondag daarheen, konden ze niet eens meer mijn aders vinden zo dik was het bloed al geworden! het hele personeel was in paniek, na veel zoeken en prikken had eentje er dan een gevonden. Ik werd op een kamer gelegd zodat ik kon rusten want ik kon niet zitten. Toen kwam er na 1 uur een arts aan want de uitslagen waren pas binnen. Hij was helemaal geschrokken en zei me dat ze me direct naar een andere afdeling gingen brengen . Hij vertelde me er ook bij dat mijn nieren een groot gedeelte niet meer werkten en dat ze zich ernstige zorgen hierover maakten. Het was op 2 dagen ineens zooooooo heftig geworden. Eerst werd er een echo gemaakt om te kijken, nou dat zag niet zo goed uit vol vocht en de eileiders helemaal opgezwollen. Ik kreeg via de infuus flesjes met eiwitten zodat het water zich zou oplossen, hoopten ze. Zondag en maandag hebben ze het zo aangekeken , maar maandag op dinsdagnacht ging het ineens helemaal niet goed. Ik kreeg geen lucht , ik piepte als een gek, en ze legden me aan de beademing. Het was duidelijk het vocht moet er weer met een punctie worden uitgehaald. Dus snel naar het ontbijt kwam al een prof we gaan het nu doen en ik ga het doen. Nou het was niet leuk natuurlijk die punctie opnieuw te moeten ondergaan maar na zo'n eerste 2 liter vocht voelde ik me langzaam wat beter. Uiteindelijk hebben ze 3.8 liter vocht uit me gehaald en dat was nog niet alles maar ze konden niet aan alles. Meiden ik wens dit niemand toe wat een afschuwelijke pijn en gevoel. Zo'n buik , net 7 maanden zwanger en dat vol water! Soms steekt het wel eens van heh nog niks maar eerlijk gezegd dit me dat ook niks meer. Als ik maar hier gezond uitkom. De artsen waren zo nerveus en bang geworden. Zo weten jullie een beetje hoe alles is gegaan. Ben net thuis nu en moet nog goed rusten, anders weer naar het ziekenhuis. Heel weinig drinken max 1 lt en veel eiwitten eten zodat die alles opslurpen. ga zo nog ff verder bij lezen. xxx
wat een slechte berichten hier zeg! ik had zo'n goede hoop dat we met zijn alle zwanger zouden gaan raken deze maand maartje: Ik duim voor je dat de cyste toch kleiner gaat worden/gaat verdwijnen. beehappy; ik ben er stil van, weet ff niks te zeggen **dikke knuf** Sikki: wat erg dat Bartje het niet heeft gehaald, veel sterkte. marj: doe lekker rustig aan dat je weer lekker opknapt, ik duim dat er 6 mooie emmy's gaan ontstaan astrid: het blijft spannend bij jou, heb je nog gen bloedtest laten doen? dan heb je toch meer zekerheid? elif: ik had al gereageerd in je eigen topic maar nogmaals veel sterkte, lekker rustig aan doen en hopelijk ben je snel weer op de been. Hier alles rustig, ik ga zodadelijk de 3e gonal-f zetten. Ik heb verder nog nergens last van wel voel ik af en toe wat krampjes down under dus ik heb wel het idee dat er iets gebeurd. ik wacht maar rustig af wat er komen gaat. kus
Weh ;-( ; ik had vanmorgen een heel verhaal getypt maar er ging iets mis, dus staat t er niet op. He bah! Nog een poging dan; Beehappy: hoe is t meis? Geen last van buikpijn? Erg verdrietig om te lezen dat je zo'n verdrietig besluit hebt genomen; sterkte! Maartje: 2 maanden rust is idd lang als je andere verwachtingen had en er even helemaal middenin zat. Zeker als je al zo lang hormonen spuit als jij. Ik hoop dat je cyste snel foetsie is en dat je de rust vindt om die 2 maanden door te komen. Hopelijk vind je wat afleiding ondertussen. Volgens mij heb je igg hele lieve vriendinnen daarvoor. Dat maakt t alleen niet minder moeilijk en heel pijnlijk. Veel sterkte! Elif: Fijn wat van je te horen; we hebben ons erg zorgen om je gemaakt. Wat jij mee hebt gemaakt is de nachtmerrie van elke vrouw die met ivf begint. Je gezondheid is je allerbelangrijkste bezit en als dat in gevaar is telt maar 1 ding; beter worden. Ik hoop dat je je heel snel beter gaat voelen! Marj: hoe is t met jou na de punctie??? Mommy to be: spannend, t schiet al op richting 1e FM! Astrid: hoe is t met jou? Al wat meer duidelijkheid? Wat onzeker toch met die testen. Kan je niet beter zo'n digitale doen, dan zie je toch meteen zwanger of niet-zwanger staan. Sikki: en we hadden nog wel zo'n goede hoop voor Bartje. Wat een ontzettende teleurstelling meid. Sterkte! Wat een hoop verdriet toch allemaal in deze tijd. Ik hoop snel op wat beter nieuws hier op dit topic! Want Sabrien...wij willen wel wat gezelschap he, op dat wachtbankje! Met mij gaat t redelijk goed. Doe t nog steeds rustig aan; maandag weer aan t werk. Vrijdag nog even naar het zh geweest voor controle van mijn buik. eierstokken waren nog wel wat opzet, maar dat vond ze logisch na zo'n heftige punctie. Ook zat er wel wat vocht nog in mijn buik. Maar ze vond t niet zodanig om bloed te prikken. Ze vond t heel acceptabel gezien t aantal follikels dat aanprikt is. Ik was ook niet aangekomen, dus dat scheelt. Wel kan t zo zijn dat na de tp alsnog overstimulatie optreedt (meestal ben je dan zwanger, want dat HSGhormoon kan die overstimulatie veroorzaken), dus ik heb volgende week vrijdag nog een belafspraak om te checken hoe t met me is. Blijf mijn gewicht dus goed in de gaten houden. Verder heb ik nog af en toe wat buikpijn en een opgeblazen gevoel, maar als ik veel slaap gaat t beter. Ik heb wel erg veel bijwerkingen van de puregonbolletjes. Erg gevoelige borsten....pfff. Maar ben blij dat ik dat nu al voel, want dan weet ik tenminste dat t van die bolletjes is. Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen hier! xxx hypo
Hi meiden Wat veel slecht nieuws hier!!!! Ik schrik er van! in zo een kort tijd zoveel verdiet bij sommige dames!! het is gewoon niet eerlijk:xheel veel sterkte dames!!! liefs sabje79
Hey Hypo!!! Ja ik vind ook dat het wachtbankje flink drukker mag worden!!!!!!!!!!! Vindt het ook allemaal zoooo verdrietig en oneerlijk allemaal . Brrrrrr......maandag gaat voor mij de 2e wachtweek in........vindt het weer zo spannend!! Hypo, ik heb ook megagevoelige borsten maar dit had ik tijdens het spuiten van Puregon ook al maar nu door de progestan nog veel erger. Ze zijn ook mega opgezet , zeker een cupmaat meer. Voel me net lola ferrari, mijn man vindt het niet erg . Hahaha. En ja wat voel ik, eigenlijk helemaal niets op dit moment!!!! Heb gelukkig geen buikpijn meer, voel me wel nog wat opgeblazen en mijn buik is ook nog wat opgezet! Ik denk aan jullie allemaal!
IVF/ICSI rond oktober /november 2009!!! Stoere chicks: AstridDi 1e IVF Beehappy76 5e IVF/ICSI Elif82 1e ICSI, 2e TESE Els82 1e cryo tp van 1e IVF met PGD Hypo 1e ICSI Loesie1982 2e ICSI Lisa 1e cryo tp van 2e IVF met eiceldonatie Maaikexxx 2e ICSI/IVF Maartje84 1e IVF Marj 1e ICSI Mommy to be 1e ICSI Noordtje 1e ICSI Sabje79 3e ICSI Sabrien 4e ICSI Sikki 3e ICSI Afspraken van stoere chicks: 4 november Mommy to be uitgangsecho 4 november Hypo terugplaatsing 5 november Lisa echo 16 november Sabrien testen 21 november sabje79 testen Stoere chicks op het wachtbankje: 2 november Sabrien terugplaatsing 1 topembryo 4 november Hypo terugplaatsing 1 topembryo 7 november sabje79 terugplaatsing 1 top cryo Stoere zwangere chicks: Stoere chicks waarbij het helaas niet gelukt is: Maaikexxx Beehappy76 zwanger tijdens spuiten van decapeptyl voor 5e IVF/ICSI, maar helaas bzz 9-11 hcg controle 12-11 controle echo
Hoi allemaal, Ook vandaag heb ik het rustig aan gedaan. Vanochtend even boodschapjes gehaald, werd helemaal duizelig en zweverig?! Oké, naar mijn lichaam luisteren... Ben zenuwachtig, zal er morgen kunnen worden teruggeplaatst? Zo ja, 1 of 2? Zijn er cryo's? Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr........................... Groetjes!