@Elif, ja ik pas heel goed op en zal goed naar mijn lichaam luisteren. Mijn buik is nu al wel heel gevoelig, maar daar is de gyn al van op de hoogte! En gelukkig krijg ik die bolletjes ipv pregnyl, zodat dat de boel ook niet kan verergeren
Ik weet dat veel meiden nu zullen denken wat zegt die nu, want in nl beweren ze anders. Maar astrid NIET te veel drinken max 1 liter per dag, en heel veel eiwitrijk voedsel, pasta's rijst, kaas ook drinken met evt wat van eiwitten, melk, chocolademelk. Want ik zie nu in dat ze gelijk hadden in jette , als ik dronk liep het direct de buik in, en dan word het steeds moeilijker. Als je iets voelt van opblazen of druk op je rug, bel direct het ziekenhuis. Echt wil niet dat je dit gaat meemaken. Alleen al toen de gyn zei dat het heel riskant was geweest poeh ging het mijn gedachten door dat ik er misschien niet meer was geweest
jee als ze mij nog pregnyl hadden gezet denk ik dat ik dit niet meer zat te typen:O voorzichtig zijn hoor
Hoi iedereen! Hoe is het met de zwangeren? Is er al een besef van dat jullie ZWANGER!!! zijn?? Ik voel me aardig kut, moet deze week ongi worden want anders mag ik niet door voor IVF (ivm kerstvakantie stop) en ben zo bang dat ik niet ongi ga worden.. Probeer echt er niet te veel op te focussen omdat anders cyclussen soms wel eens langer worden. Ik zelf heb dat nog nooit meegemaakt, maar wil het ook niet gaan uitproberen zeg maar Nu is het zo dat ik dagen terug al lichte voortekens van ongi had, maar dat heb ik nu al weer een dag of 3 niet meer... Wel hadden mn vriend en ik gisteren ruzie en hij zei dat ik vast en zeker weer last had van PMS. Normaal gesproken zou ik dan alleen mar bozer worden, maar nu hoop ik zo dat hij gelijk heeft want dat zou betekenen dat ik toch binnen nu en enkele dagen ongesteld ga worden. Ik zit nu op dag 21 of 22 (ik twijfel welke dag ik als mijn eerste cyclusdag moet rekenen deze keer...) Mijn hormoonloze cyclussen zijn varierend tussen de 18 dagen en 28 dagen. Al is eentje van 28 dagen zeer zeldzaam. Volgens mijn lijstje van mn hormoonloze cyclussen: 18 dagen: 1 x 19 dagen: 2 x 21 dagen: 3 x 22 dagen: 6 x 23 dagen: 6 x 24 dagen: 4 x 25 dagen: 3 x 26 dagen: 4 x 27 dagen: 3 x 28 dagen: 2 x (mn hormooncyclussen waren: 27, 25, 24, 23, 27, 31, ?, 30 maar die tellen toch niet mee ) Aaaachhhh!!! Ik zit nu dus op CD 21 of 22, dus als ik nu vandaag wel ongi zou gaan worden, heb ik een cyclus van 20 of 21 dagen gehad. En zo kort zijn ze meestal niet, het meest logisch is dat ik een cyclus van 22 of 23 dagen zal gaan hebben, dus ik weet rationeel dat ik moet ophouden met te broekloeren want het is nog te vroeg... Ik maak de meeste kans om woensdag of donderdag ongi te gaan worden... En heb het sowieso nog aan tijd tot aan 30 november... Maar ik wil liever vandaag dan morgen ongi worden!!!! ALS ik op de laatste dag waarop ik ongi mag worden, ongi ga worden, dan zou ik een cyclus gaan hebben van 27 of 26 dagen... Bah bah bah, vind het zo spannend!! Ik heb in mn agenda gekeken en de laatste keer dat ik een hormoonloze cyclus heb gehad tussen andere hormooncyclussen in, was mijn cyclus 26 dagen.. Dus hopelijk is ie deze keer ook maximaal zo lang!! Hihi ik kom misschien als een enorme zeur over maar dit is een manier van mij om rustig te worden, door juist alles in schema te zetten en het lekker van me af te kletsen. Dames die al eens eerder een cyclus na een (al dan niet afgebroken) IVF hebben gehad. Hoe vlot werden jullie toen ongi? Ik had op zondag 1 november mijn laatst shot Decapeptyl en Puregon gehad, en begon dinsdag 3 of woensdag 4 november al te menstrueren. Hoe was bij jullie de cyclus daaropvolgend?? Groetjes van een zeuwpesige Maartje
Ik blijf heel voorzichtig! Ik zal na de punctie ook om de dag ff op de weegschaal gaan staan om te kijken of dat niet te hard gaat. Want ook veel aankomen in een aantal dagen is een slecht voorteken. Tnx voor je adviezen! Ik ga ze zeker opnemen en uitvoeren! en idd, pregnyl kan de boel enorm verergeren omdat de lege follikels dan nog een "groei" boost krijgen en zich nog meer kunnen gaan vullen met vocht
Ik kan je helaas niet helpen Maartje! Maar ik ga wel enorm duimen dat je vandaag of morgen ongesteld gaat worden !!!!!
Maartje, mijn cyclus na de afgebroken ICSI was korter als normaal (omdat er geen hormonen gebruikt waren om het progesteron op peil te houden). De cyclus daarop volgend weet ik niet want toen ben ik gelijk gestart met een nieuwe poging. Wel is tot nu toe mijn cyclus na een mislukte poging gelijk weer normaal. Maar ik hoor van anderen dan die soms ook echt wel veel langer kan zijn. Je zult het helaas gewoon moeten afwachten en niet raar op kijken als het langer duurt dan normaal Astrid, doe jij maar lekker rustig aan meid!!!
Ik heb afgelopen zondag de punctie gehad, ging allemaal goed, maar mn eierstokken zijn nog steeds gevoelig, had ik vorige keren helemaal niet en gister ook pijn in mn onderrug (maar komt misschien ook van teveel stil zitten...?), pijn in mn rug is nu wel weer over, maar mn stokkies zijn nog gevoelig. Hadden jullie dit ook? Of moet ik me zorgen maken???? Vanavond eigenlijk weer tennisles, het is waarschijnlijk wel droog, dus in principe zou ik kunnen gaan, maar twijfel een beetje....
@lindaha: ik heb nog maar 1 punctie meegemaakt, maar had toen erg veel last van (linker) stokkie. ik zou zelf geen tennisles doen! meer ook voor t gevoel, de boel even rust te geven en op te laden voor de TP.. wanneer heb je die? morgen?
@maartje: na mijn (mislukte) TP van afgelopen maand werd ik ook 5 dagen later ongi, mopper.. ik duim voor je maar ik denk wel dat het verstandig is je (mentaal) voor te bereiden op een teleurstelling, dan kan t altijd meevallen (.. mijn MMManier ..) @iedereen: even advies, waar ' hoor ' ik nu thuis in alle topics? ik ben net bezig (dag6) voor mijn 2e poging IVF/ICSI, maar ik zie meerdere topics hierover. nov, dec, wachtbankje, ivf/icsi deel2.., dusseldorf, cryooo.. uiteraard wapper ik overal rond, maar eigenlijk mis ik wel een vaste thuishaven met fijne lijst enzo herkennen jullie dat?
Klingel, kom maar, hier kun je thuis zijn Schrijf zelf al lang mee in het topic geopend door Loesie, Direct beginnen met ICSI... Alleen zijn hier nu al een boel meiden zwanger geworden. Dus heb ik me aangesloten hier en aangezien m'n cryopoging afgelopen maand mislukt is, heb ik geoppert om deze topic door te trekken tot december. Maar uiteraard zijn we helemaal thuis in ons Dusseltopic.
Hallo!!! 'Mijn' topic is een supertopic, want er zijn er al heel veel zwanger! Alleen jammer dat wij daar niet bij horen he sikkie?!?! En nog een paar meer niet (sinja, saffie, nellas, maar het gaat wel hard!) Maar ik schrijf hier dus ook mee, want hier zitten we er middenin! Lindinha, wel rustig aan doen hoor! Tennisles...lijkt mij een beetje vroeg, maar je moet echt doen waar je je goed bij voelt! Goed luisteren naar je lichaam! Morgen telefoontje over bevruchting geloof ik he?!? Maartje, ik ga erg voor je duimen, maar dek jezelf een beetje in! Voor zover dat kan denk ik altijd, want op het moment dat het dan teleurstellend is, is het gewoon k*t, of je nou ingedekt bent of niet! Ik doe nog steeds de ongidans! Klingel, wie is nadine?! Beetje nieuwsgierig, haha! astrid, mooie score zeg! Laat ze maar lekker doorgroeien!!! Spannend voor je! hhhmmm...ben het even kwijt! Het kan nog helemaal niet, ik weet het, maar alles smaakte heel vies vandaag! Had echt zo'n vieze nasmaak, of het nou soep, krentenbrood of beschuit was, er zat overal dezelfde smaak aan! Ben gister begonnen met vitaminepillen, moeder & baby heet het...zit omega 3 & 6 in, teunisbloemolie, visolie en vitamine E, heel gezond dus, maar misschien dat daar die smaak van komt! Ik ga even voorbereidingen treffen voor het eten! Fijne avond! Liefs Loesie
Denk dat ik ook maar niet naar tennisles ga, vorige week ook al gemist omdat mn stokkies toen zo vol zaten, maar mis niet heel veel denk ik. Het is toch K-weer met veel wind, niet echt lekker tennissen. En had vanavond eigenlijk ook nog een vergadering, dan ga ik liever daar heen...!! Morgen hopelijk tp ja!!! We worden tussen 10 en 11 gebeld of er bevruchting is opgetreden en zo ja hoe laat we dan de tp hebben 's middags! Spannend dus!!! Bedankt voor jullie advies meiden!!! @Klingel: ik schrijf ook op een aantal topics, waaronder deze en IVF/ICSI deel 2, maar kom veel dezelfde meiden tegen.
*ploft neer in dit topic* @loesie: nadine is het dochtertje van (forum)vriendin elke, die is met 26.4 weken geboren. haar andere dochtertje charlotte is anderhalf jaar geleden geboren met 24.4 weken en is overleden. vandaar dat veel meiden van ons topic ( de bus ) op deze manier ook power zenden! @sikki: ha! als december erbij wordt getrokken dan is t een grote icsi-ivfarm he! kunnen we elkaar mooi steunen. @linda: goede keuze denk ik, lekker binnen blijven vanavond. kies jij, indien de keuze er is, voor 1 of 2 emmys terug? @hier: ben benieuwd wanneer ik me een rammelende eierdoos voel. vorige x was dat echt wel na een dag of 10, en toen had ik 9 eieren. spannende en rare wereld.. wie had 2 jaar geleden gedacht dat ik daar ooit nog eens in verzeild zou raken, nou ik niet... smak!
Klingel ... blijf maar lekker hier hoor, dat heen en weer gewip is niet goed voor je hahaha Ik heb hier nu een knal positieve test voor me neus liggen , maarja, dat is ook niet vreemd, aangezien ik gisterenavond de pregnyl gezet heb Ik ga nu even kijken wat de testen gaan doen de komende dagen. Even checken hoe snel de pregnyl uit mijn lichaam is en dus niet meer op een test zichtbaar is. Je moet toch wat he,, als je je verveeld en nu al geen zin hebt in de wachtweken . Ik hoop dat ik over 2 weken ook een posi test in handen heb, maar dan wel van de zwangerschap
@astrid: idd, er moet minder gewipt worden! bij mij is de pregnyl na een dag of 7 uit bloed/test. gek he, om dan een posi test te zien.. gemeen ook.. ik duim!
Tja wel gek Maarja ik hecht nu absoluut geen waarde aan deze uitslag ... we zullen zien! Ik heb nu 10.000 EH gespoten. Hoeveel had jij toen gespoten ?
astrid meid hihi! ik heb helemaal niet getest om te kijken of pregnyl al uit mijn lichaam is!! moet dat!! knuf
Nee hoor, dat moet niet! Vind het alleen wel leuk om te zien Zo weet ik ook gelijk wanneer een posi test een betrouwbaar is hahahaha