Wie ook rond okt./nov. (de volgende) IVF/ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door beehappy76, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    IVF/ICSI rond oktober /november 2009!!!

Stoere chicks:
    AstridDi 1e IVF
    Beehappy76 5e IVF/ICSI
    Elif82 1e ICSI, 2e TESE
    Els82 1e cryo tp van 1e IVF met PGD
    Hypo 1e ICSI
    Klingel 2e IVF/ICSI
    Lindinha 4e ICSI
    Lisa 1e cryo tp van 2e IVF met eiceldonatie
    Loesie1982 2e ICSI
    Maaikexxx 2e ICSI/IVF
    Maartje84 1e IVF
    Marj 1e ICSI
    Marjah 1e IVF
    Mommy to be 1e ICSI
    Noordtje 1e ICSI
    Sabje79 3e ICSI
    Sabrien 4e ICSI
    Sikki 4e ICSI
    Yasmine1974 1e

Afspraken van stoere chicks:
    28 november Klingel FM
    30 november Maartje84 uiterlijk ongi worden om door te mogen voor een 2e poging IVF1!!!
    30 november Marjah echo en gesprek start provera
    1 december Sikki punctie en uitslag bloedonderzoek wel of geen tp bij eventuele bevruchtingen
    6 december Loesie1982 testen!!
    7 december Mommy to be testen!!
    9 december Lindinha testen
    10 december AstridDi testen!!

Stoere chicks op het wachtbankje:
    21 november Mommy to be tp 2 top emmy's
    22 november Loesie 1982 tp 2 emmy's!
    25 november Lindinha tp 2 emmy's
    28 november AstridDi tp 1 topemmy

Stoere zwangere chicks:
    sabje79 uitgerekend op:
    Marj uitgerekend op: volgens mijn berekeningen rond 31 juli

Afspraken stoere zwanger chicks:
    9 december Marj 1ste echo om 10.10 uur
    14 december Sabje 1ste echo om 16.00

Stoere chicks waarbij het helaas :(:(:( niet gelukt is:
    Maaikexxx
    Beehappy76 zwanger tijdens spuiten van decapeptyl voor 5e IVF/ICSI, maar helaas bzz
    Maartje84 IVF afgebroken op stimulatiedag 11 ivm cystes en vreemd reageerdende eierstok
    Sikki Backup Bartje heeft het ontdooien niet gered, geen tp
    Elif geen TP ivm ernstige overstimulatie, wel 3 cryo's
    Sabrien 16-11-2009 test negatief, nog 4 cryo's!
    Noordje 19-11 ongesteld, nog 2 cyro's
    Lisa: negatief getest, nog 4 cryo's

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Jemig Sikki, dat is ook balen zeg... maar dan is het dus ook nog maar afwachten (als je geen tp hebt) of die embryos wel goed genoeg zijn om in te vriezen, of niet??? Dus even heel negatief gedacht.... in het ergste geval heb je helemaal niks...? Of zie ik dat verkeerd???

Ik vroeg me nog iets af eigenlijk.... ik zag in je onderschrift dat je 1e ICSI eitjes gesprongen zijn voor de punctie. Dus je hebt geen punctie ondergaan?? Dan wordt dit toch niet meegerekend als behandeling voor je verzekering?? Bij ons is het iig zo dat zolang er geen punctie heeft plaatsgevonden het ook niet als behandeling telt voor je verzekering. Hebben jullie dat niet?

Succes meid!!

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Weet je wat mij trouwens opvalt !!

Jullie hebben allemaal zoveel cryo's !! Hier hadden we 8 bevruchtingen en na 1 tp, nog maar 1 cryo !!
    Hier worden ze ook pas ingevroren als ze minimaal 8 cellig zijn.

Verschilt dit dan zo erg per ziekenhuis ?
    Ik loop voor de punctie en TP in het UMCU (utrecht)

De vorige pogingen hadden we helemaal geen cryo's. Ondanks dat we de eerste keer in 2003 6 bevruchtingen hadden (van de 10 eitjes) en de 2e keer in 2004 hadden we 12 bevruchtingen (van de 16 eitjes).

4. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    ik heb 3 8cellige cryo's in gevroren gekregen

5. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    wij hebben ook geen cryo's:( gisteren een brief gehad met deze mededeling.
    wel balen maar goed volgens mijn hubbie gaan deze 2 het helemaal worden!
    ik hoop het zo......

astrid gefeliciteerd met je toppie!!!! heel veel succes de komende 12 dagen.
    jij mag wel al snel testen by the way, veschilt dit zo per ziekenhuis? wij mogen pas na 16 dagen testen

6. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    ik mag na 2weken van tp testen.
    dus dat verschil maar meid wat vervelend geen cryo's!!
    maar idd dit word het hoor!!!
    dikke knuffel voor jullie!!
    knuf

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ook hier geen cryo's!!!!
    Wij zitten in Zwolle en daar zijn ze ontzettend streng! De vorige keer 8x bevruchting, 1 tp, 2 cryo's en dat was veel zeiden ze!
    Nu 5x bevruchting, 2 tp en geen cryo's....

Dus dat wordt ICSI 3, als deze poging mislukt! Maar daar mogen we nu nog niet vanuit gaan!
    Het wordt wel spannend nu, want de 1ste poging ging het op de maandag mis...morgen dus...durf bijna niet meer naar de wc! Helemaal omdat het met de cryo's al na 3/4 dagen mis ging...
    Maar tot nu toe niks...alleen wit spul van die bolletjes, maar zolang het daarbij blijft!

Dus op dit moment veel meiden die geen cryo's hebben! Dan gaan we gewoon voor deze toppertjes afgesproken!??!
    Weet je dat er nu meiden zijn die 6-7-9-10 december mogen testen! Lekker achter elkaar aan, allemaal op roze!!!!

Fijne zondag!

Liefs Loesie

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Dat is ook een reden waarom ik in DD loop.
    Ze mogen wettelijk gezien niet meer dan 3 embryoos kweken.
    Dus je moet van te voren op geven hoeveel je er teruggeplaatst wilt hebben (keuze uit 1, 2 of 3!) en de rest gaat direct nadat de eicel bevrucht is de vriezer in. Ze wachten dus geen celdeling af.
    Je weet dus ook niet wat de kwaliteit is van de ingevroren bevruchte eicellen, maar omdat ze zoveel ervaring hebben ontdooit 80-90% goed. Echt dus dikke pech dat Backup Bartje het niet overleeft heeft.

Lindinha, Menzis telt een poging zodra je start met de stimulatie. Maar gelukkig heeft ons ziekenhuis het destijds niet als ICSI gedeclareerd. Dus deze poging is ook nog vergoed.
    Trouwens vanaf 1 januari ligt het wettelijk vast dat een poging pas begint te tellen als er een succesvolle punctie heeft plaatsgevonden. Tot nu mocht iedere verzekering dat zelf bepalen.

9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Okay, dat verschilt idd een hoop bij iedereen !!

Jaja, de eerste 10 dagen van december worden heeeeeel spannend!

Hier alleen nog wat menstruatiekrampen, maar volgens mij is dat nog een nasleep van de punctie! Ik heb ook geen idee wanneer het eitje zich gaat innestelen!
    In een normale cyclus is dat rond een week na eisprong, maarja, hoe dat zit bij ivf .... geen idee! Iemand van jullie een idee ???
    Al met al .. door die krampen heb ik al gelijk geen hoop meer, terwijl dat echt onzin is, want ik draag emmy nog maar 1 dag bij me :(

Ik word trouwens al helemaal gek van die vent van mij!
    Gisteren lekkere toastjes neergezet .. met o.a. filet american!! Nou, als je denkt dat ik die mocht eten van hem ... no way!

En zonet wou ik ff een uitsmijter met rosbief maken! Had de rosbief al op mijn brood liggen, maar toen me man eraan kwam lopen, zat er gelijk geen rosbief meer op mijn brood! Had hij eraf gehaald en weggegooid!

En dan moet ik nog ong 11 dagen wachten voordat we met zekerheid kunnen zeggen of ik uberhaupt zwanger ben.

Zucht ........... ik mag ook niks ;);) :D

10. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    @mommy to be

Ik mag testen 15 dagen na punctie, dus dat is 12 dagen na tp!

Maar zo hoor ik ook verhalen over vrouwen die pas 18 dagen na tp mogen testen en dan zelfs ook niet thuis mogen testen, maar gelijk een bloedtest in het ziekenhuis moeten laten doen.

Dat lijkt me pas killing zeg !!

11. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    loesje na hoeveel dagen werd je ongi bij de eerste terug poging dan?

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bij de eerste poging kreeg ik één emmy teruggeplaatst en kreeg ik na 9 dagen (tpdag meegeteld) bruinverlies...2 dagen later zette het echt door.

Bij de cryopoging kreeg ik 4 dagen na tp bruinverlies, een dag later zette het door. Ws is dat niet goed gegaan omdat ik een dag na de tp ziek werd, erg overgeven en diarree...de acupuncturist en ikzelf denken dat het daarom mis is gegaan, omdat mijn lichaam als reactie daarvan de cryo's heeft afgestoten.

Astrid, 3-5 dagen na de tp vindt de evt innesteling plaats. Ongeveer 8 dagen na de punctie!

Liefs!

13. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    ohh balen zeg meid!!
    ik duim heel hard voor je dat nu alles lekker blijft zitten!!!

ik kan woensdag/donderdag testen!opzich ben ik er nog rustig onder

knuf

14. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    @Astrid: wij zitten in Rijnstate (Arnhem) en ook in UMCU (Utrecht), maar in het UMCU vriezen ze echt niet alleen maar 8-cellige emmies in hoor, toen wij woensdag in het ziekenhuis waren vertelde ze dat ze ook 6-, 7- en 8-cellige embryos invriezen, maar 6-cellig is wel het minimum. Onze 7e embryo was uiteindelijk namelijk maar 5-cellig en dus net niet goed genoeg om in te vriezen.

15. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ik heb ook bij 3 terugplaatsingen altijd op dag 9 bruinverlies en daarna zet ongi door. Bij de laatste behandeling had ik al na 7 dagen (tp-dag meegerekend) bruinverlies en heel snel daarna ongi. Heb het idee dat het toen kwam omdat we voor de 2e keer slecht nieuws kregen van het ziekenhuis dat deze keer de invriesmachine een storing had gehad met onze cryo's erin.... denk zelf dat dat wel meegespeeld heeft.... maar zeker weten doe je het nooit.

@ dames op het wachtbankje:
    Hoe voelen jullie je? Hebben jullie veel last van krampjes, ongipijn, steekjes etc??? Gek wordt je van dat wachten..... maar goed, een geduldig mens telt voor 2!!!

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Jij dus ook Lindinha! Ik denk ook wel dat het meegespeeld heeft hoor! Je lichaam reageert daar toch op!
    Jullie hebben inderdaad al heel veel pech (understatement) gehad!!! Hopelijk is geluk nu aan jullie zijde en blijven ze lekker zitten!

Ik had de 1ste keer op dag 4 na punctie een 10-cellige teruggekregen en 1 10-cellige en 1 8-cellige ingevroren...en nu hebben ze dus 2 8-cellige teruggeplaatst.
    Want we hadden afgesproken dat als er iets ingevroren kon worden we er 1 terug lieten plaatsen. Nu wilden ze dus die 8-cellige niet invriezen...misschien toch fragmentatie? Hebben ze het trouwens niet over gehad!

De zondag gaat maar langzaam voorbij...vriendje zit naar eredivisie live te kijken...Vitessa-Ajax...ik heb net nog wat cadeautjes ingepakt voor Sinterklaas en nog een gedichtje gemaakt...
    Mocht ik nog niet ongesteld zijn, dan zie ik het meest op tegen morgen! Ben vrij en heb niks te doen! Whaaaaaaaaaa!
    Ga een beetje schoonmaken enz, maar of de tijd daar nou van vliegt!?! Ook nog naar de tandarts morgenmiddag en morgenavond even bij mijn schoonouders op de koffie!

Had vanmorgen mijn zus aan de lijn en die heeft me al uitgenodigd voor dinsdag...zij is dan vrij, 2 jongste kids zijn thuis, de oudste is naar school. Zij helpen mij die dag dus door!
    Ik hoop echt zoooooooooooooooooooooooooooo dat er nu een keer positief nieuws komt hier!

Of ik ergens last van heb...ik heb steken/krampen soms. Af en toe pijnlijke boobs...en dunne ontlasting (sorry!)
    Ben ontzettend moe, maar slaap ook niet heel goed! Heb wat oprispingen en soms maagzuur!
    En ook heb ik een paar keer vandaag een heel warm gevoel en tintelingen onderin de buik gehad!

Maar heb zoveel al eerder gehad, dat ik niet meteen durf te hopen!

Ik ga maar even weer mijn zinnen verzetten!

Liefs

17. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    hoe ik me voel,heb veel last van maagzuur vooral als ik op me buik lig.en vooral snachts dus.ik slaap er dus heel slecht van.
    en soms ongi gevoel.
    dus het is gewoon afwachten

18. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    vraagje!
    is het verstandig om met een volle eierdoos (>20) in bad te gaan?

zo'n zin in..

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Geen flauw idee Klingel, heb nog nooit gehoord dat dat slecht zou zijn! Wel als je zwanger bent kan een TE heet bad gevaarlijk zijn, maar nu volgens mij niet!

Kan me voorstellen dat je er zin in hebt!
    En wat zegt google!??!!

Liefs

20. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Meiden, ik ga jullie weer verlaten. Zit vandaag 7 dagen na de terugplaatsing en had net bloed. Dus het is over voor ons. Wij gaan ook dit jaar niet zwanger afsluiten. Dit doet weer pijn....:(

Deel Deze Pagina