Wie ook september de medische malle molen in

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door flower 27, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Nou ben net terug van de ha en het gaatje in mijn oor zit nog steeds niet dicht :(
    Moet nu vettige watten gaan halen en dan mag ik daarmee gaan douche. Moet over 1 maand terug komen om dit nogmaals te laten zien. Had om eerlijk te zijn niet verwacht dat ie nog openstond... Nja maar weer afwachten haha.

Heb overigens besloten om toch te vragen aan de arts of hij me de eerste maand met clomid toch in de gaten wil houden dmv inwendige echo's. Zo weten we of de clomid nog steeds zijn werk doet en wanneer ik mijn ei kan verwachten. Alleen het prikken van bloed op dag 22 vind ik zelf toch niet echt een fijn idee.

Liefs Melleke

2. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    he wat balen dat het nog niet dicht is!!

ik moet volgende week ook bloed laten prikken om te kijken of mijn ei is gesprongen... erg spannend

ook krijg ik vandaag uitslag van mijn CT-scan ben op van de zenuwen

3. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Snap ik zijn toch altijd van die spannende momenten waarop wachten dan gewoon echt niet fijn is. Helemaal stressen is dat haha. Maar kzal duimen voor goede uitslagen meid.

liefs Mel

4. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    An, wat een spannende dag voor je! Laat je ons weten hoe en wat?

Melanie, gewoon doen om wat echo's! Ik zou ook wel willen weten wat er in m'n buik af zou spelen, het kan me soms zo onzeker maken.

Hier toch maar geen testje vandaag. M'n temp is een halve graad gedaald! Daar komt m'n ongi aan dus :x. Nu was ik vannacht wel even op voor een kopje thee omdat ik niet kon slapen, dus misschien telt m'n temp wel niet. Ik maak mezelf weer eens vanalles wijs haha!

5. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Hey Danitcha bah vervelend! maar hoezo zou die test dan niet tellen?

liefs mel

6. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen girls!!!

JAAAAAAA vandaag is het woensdag!!!!!!!!!
    Uitslagendag :D
    Klusdag :D
    Eisprongdag :D

@Melanie: Nog maar 2 dagen!!!!!!! YEAHHHHHHHHHH :D:D:D:D

Nou mijn ochtend begon al goed….NOT…Ik had gisteren aan vriendlief gevraagd of hij me wilde wakker maken s’nachts als hij thuis zou komen dan konden we nog ff “aan de slag” Nou weet ik dat hij daar niet van houdt…het moeten, en mij s’nachts wakker maken ervoor. Dus vriendlief heeft me lekker laten slapen…super lief hoor, maar juist nu heb ik zijn zaad nodig…klinkt weer beetje raar maar jullie begrijpen me wel hé!?

Ik heb last van vruchtbare afscheiding dus mijn ei gaat er snel aankomen…En voor mijn idee kunnen er niet genoeg klaarliggen toch?!!!!!! Dus toen de wekker ging was ik al boos omdat we “het “niet gedaan hadden…zegt ie met zijn suffe kop, nou dan doen we het nu toch?....ahaha NOT….s’ochtends moet je gewoon niet teveel vragen aan me..Dat ik mijn brood kan smeren is al heel wat, dus laat staan dat ik dan sex wil..mijn zin is ver te zoeken…Verplichting roept en dan ga je toch een poging wagen…wat een drama…vriendlief kon niet komen door mijn druk… ik zat alleen maar op de wekker te kijken omdat ik op moest schieten om naar me werk te komen…Geen suc6 uiteraard…

Ben nu echt superpissed omdat het nog niet gelukt is en ik vandaag mijn ei heb..Vriendlief zit weer in de late dienst, dus hij is pas om 00.00 uur thuis vannacht en dan lig ik alweer in coma…Zo kunnen we toch nooit een kindje maken…grrrrrr…sorry hoor L

Ik zou al : Nou dan kom ik gewoon rond 20.00 uur naar je werk en dan doen we het daar wel ff snel (hoe bedoel je wanhopig) Krijg ik als antwoord : Nee lekker hoor, mevrouw moet weer volgespoten worden en dat moet dan maar ff snel op het werk. Dat zullen de patiënten wel leuk vinden(vriendlief werkt in een psychiatrisch ziekenhuis)…Hij bedoelde het zo goed, maar het kwam zo rot over, dat ik met mijn actimel nog in mijn hand naar buiten ben gestormd om maar te gaan werken….
    Conclusie : ik zit nu gefrustreerd op mijn werk, omdat ik bang ben dat er niet genoeg klaarliggen…en tuurlijk weet ik ook wel dat het onzin is : Vrijdag, zaterdag, zondag en maandag sex moet voldoende zijn, maar toch…..ik ben vrouw…ik speel op zeker…

Dus……we gaan gewoon een goede dag tegemoet, mijn agenda is leeg en dan kan ik alles bijwerken van gisteren…Lag er al om 09.00 uur in en gelijk knok-out, heerlijk bijgeslapen…En super blij dat ik al minder hormonen in me heb dan gisteren, wat een rare dag zeg gisteren…

Heb natuurlijk wel berekend wanneer vanaf wanneer de pregnyl uit mijn lichaam is….10 dagen na gisteren dus op 9 september kan ik testen zonder dat het de zwangerschapstest zal beïnvloeden…

Nou meiden, laten we er een mooie dag van maken!!!!!

7. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Goedemorgen Ladies,

Mel: goed van je! om er toch om toch vragen. Succes met je oor.
    An: spannenddddd! Moet helaas vanmiddag werken en kan t niet bijhouden, maar lees vanavond wel hoe het is.
    Karin: Daar kun je inderdaad heel pissig van worden ja. Kan ie in zn pauze niet naar jouw werk komen? ;) Ach het voelt ws als een gemiste kans, maar misschien moet het zo wel zijn, zodat het uiteindlijk op het juiste moment gebeurd.

Wij hebben gisteren maar weer alles op alles gezet. Met een beetje humor was onze tegenzin zo weg, haha. Nu maar hopen dat ie in een dag genoeg nieuw zaad aanmaakt die dan ook nog eens goed kunnen zwemmen. Het is toch meestal zo dat om de twee dagen het zaad beter is? Of zijn dat ook weer broodje aap verhalen. Ik weet soms niet meer wat ik allemaal lees?

8. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    @Melanie: Ik heb ook een gaatje in me oor hahahaah...links in me trommelvlies...al jaren!!!! hahaha...ik heb azijnzuurhoudende druppels en trafloxal...zijn oorspronkelijk oogdruppels maar ze werken super goed...altijd standaard in huis :)

Als klein kind altijd standaard elke 4 weken naar het ziekenhuis met oorontsteking...40 graden koorts...heb er nog steeds last van maar we kunnen het aardig onderdrukken met medicijnen...maar als ik oorontsteking krijg....hou je dan maar vast...dat wordt gelijk met spoed naar de kno -arts en de boel uit laten zuigen...

Fijn hé van die oren!!!!

9. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Wat een overeenkomsten hier in dit topic!!

10. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Hè wat balen Karin. Ach denk maak zo: de kans op een meid is nu het grootst :)

11. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Helaas gaat dit niet....we werken ongeveer 20 minuten bij elkaar vandaan...als hij pauze heeft is het etenstijd daar, en meestal gaat hij met de patienten eten..Hij werkt op een gesloten afdeling en moet ze dus in de gaten houden..je weet maar nooit wat die manische mensen doen daar, hartstikke gek zijn ze hahahahahaahhaha
    En dan ben ik allang klaar met werken..werk maar tot 16.45 uur, dus het zal vanaaf/vannacht wel worden..

Danitcha : Ben je nu wel wakker gebeleven met de thermo??? ik weet niet of het dan nog wel telt als je eruit bent geweest...wat ik al eerder zei, thermometer de deur uit en gewoon lekker ovutesten gebruiken...veel duidelijker dan dat rare lichaam van ons hihihi

ik weet ook niet beter dan dat om de twee dagen de kwaliteit beter is...misschien ook wel goed dat we gisteren dan geen sex hebben gehad....hmmmmm
    Wel blij dat het gelukt is....onze humor was ver te zoeken vanmorgen hihihi, mag ik een beetje van jou??

@An: we leven met je mee hoor, jij zenuwachtig, wij zenuwachtig, jij blij, wij blij...!!!! suc6...hoelaat mag je ongeveer bellen of ga je gebeld worden?

12. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Heey karin: Ik word helemaal gek van dat oor, en wat jij zegt van vroeger af aan.. pff lijkt me eigen verhaal wel haha. Echt zoveel hetzelfde. Wat shit dat het nu niet helemaal gaat zoals je wilde met de zaadjes. Maar lieve schat ze blijven 72 uur in leven. Dus ze kunnen zeker nog wel een eitje bevruchten. Ik snap je wel heel erg goed hoor. Je doet moeite met die spuit en zo en dan is de sex er niet die in dit geval doorslaggevend is.

13. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Super lief van je Mel, en ik weet het ook wel dat ze 72 uur leven, maar toch....Ik had vanmorgen echt zoiets van: Ja hallo zeg, ik ga 3x in de week naar het zkh voor een inwendige echo...net alsof dat zo leuk is...ik zet een spuit in me kont met alleen maar hormonen, ik voel me de hele dag raar, en het enige wat jij hoeft te doen is mij wakker te maken om je kwakkie te lozen!!!!!...zoooo platter en droger kan ik het niet opschrijven, maar zo frustie was het vanmorgen

14. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Inderdaad, Karin! Soms moet je gewoon even zeggen hoe het is.
    Hopelijk lucht het op. X

15. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Heerlijk!!!!!! die opluchting hahahaahaahaahahah

16. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    ik ben compleet in paniek... ik heb een leveradonoom.... wat betekend dat ik geen hormonen mag hebben en een grote kans heb dat ik niet zwanger mag worden.....2e x in 2 jaar tijd krijg ik nu te horen dat ik ergens een tumor heb zitten.. &*(@$^&$#^*

17. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    #257 Danitcha, 31 aug 2011
    Laatst bewerkt: 31 aug 2011
    Kom op Karin, waar is je "ik ben zoooo blij, want ik heb vandaag m'n ei!" gebleven? ;)
    Nee hoor meis, ik begrijp je he-le-maal!!! . Maar het is wel zo dat sperma optimaler is als er 48 uur tussen zit. Is het een optie als jij vanavond je wekker zet? Dan kun je nog even van bil als je vriend uit z'n werk komt en zit er 48 uur tussen. Misschien springt je eitje wel pas vanavond. Ik word ook helemaal gefrustreerd als ik op m'n vruchtbare dagen geen seks heb. Mijn lief lukte het ook 1 keertje niet deze maand, ik heb hem toen een half blauw pilletje gegeven. (ooit gekregen van iemand, dus kwam nu goed van pas) Schijnt niet goed te zijn voor de zwemmers, maar ik had op dat moment zoiets van "beter iets dan niets". Het lukte iig wel! En hoe! :D
    Wanneer moet je trouwens weer naar het ziekenhuis?

Ik ben vanmorgen met tempen niet weer in slaap gedonderd, dat overkomt je maar 1 keer :). Ik weet ook niet of m'n temp telt, vooral omdat ik niet meer in slaap kon komen nadat ik m'n bed was uitgeweest. Ik ben benieuwd wat m'n temp morgen zegt!

Melanie, ik kan gewoon testen hoor, is ook geldig. Maar na m'n gedaalde temp heb ik wel weer genoeg drama gehad voor vandaag. Een omowitte test hoeft er ook niet nog eens bij, dus m'n testdrang is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik kan mezelf nu nog leuk valse hoop geven door te denken aan een veeeeeeel te late innestelingsdip... tsja, hoop doet leven :p

18. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    @an : oh nee oh nee oh nee, meissie toch..gvd (sorry)...dit had zo'n mooie dag moeten worden...MEGA KNUFFEL VOOR JOU!!!!!!!!!!!!! wat een ellende toch...kunnen ze iets aan doen? Kan je geopereerd worden? wat nu??? oke teveel vragen sorry daar zit je helemaal niet op te wachten....DIKKE DIKKE DIKKE KNUFFEL!!!!!!!!!!

19. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Lieve lieve An, wat verschrikkelijk! Ik heb geen idee wat een leveradanoom is, maar is dat een tumor? En hebben ze gezegd dat je een tumor hebt of heb je die ook echt? Tsjeee, wat een ongelooflijke rotdag is dit op zp!

Dan maar geen hormonen, jouw gezondheid gaat nu even voor. Misschien dat je het al eerder hebt verteld op dit forum, maar is er al een reden bekend van je onvervulde kinderwens? Misschien is er niets aan de hand en heb je nog geen geluk gehad en is het snel raak zonder hormonen!

K*tzooi! (van m'n vriendje geleerd)

20. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Goed bedoelde informatie zodat we ons kunnen inlezen en An1985 zoveel mogelijk kunnen steunen!!!!

Leveradenoom
    Een leveradenoom is een goedaardig gezwel in de lever, dat bestaat uit een groepje dicht op elkaar gelegen cellen. Meestal is er geen scherpe afscheiding tussen het normale leverweefsel en het gezwel, maar soms is het gezwel (het adenoom) duidelijk afgekapseld van de rest van de lever. Het geheel is meestal goed doorbloed.
    Leveradenoom is een zeldzame afwijking die bijna alleen bij vrouwen voorkomt. Het aantal adenomen en de grootte ervan, worden bevorderd door hormonen die o.a. in de anticonceptiepil zitten.
    De oorzaak van de adenomen is meestal onbekend, maar hormonen bevorderen de groei ervan. Ook anabole steroïden en andere vormen van doping, kunnen de groei van de gezwellen stimuleren.
    Kleinere adenomen veroorzaken meestal geen klachten. Worden ze echter groter dan 6 cm. dan kunnen ze pijn veroorzaken in de bovenbuik. Meestal ontstaat de pijn door een kleine bloeding. Ook het plaatselijk afsterven van adenoomweefsel kan pijn veroorzaken.
    Grotere adenomen kunnen gevaarlijk zijn: soms scheuren ze open en dan kan er een levensgevaarlijke bloeding in de buikholte ontstaan.
    In zeldzame gevallen kunnen de goedaardige adenomen kwaadaardig worden. Het stellen van de diagnose

Leveradenomen worden meestal gevonden door middel van een echografie. Vaak is een CT-scan of MRI-scan noodzakelijk om een adenoom aan te tonen. Dit kan nodig zijn om het onderscheid tussen een leveradenoom en een andere, soms kwaadaardige aandoening te kunnen maken.
    Bloedonderzoek heeft meestal geen zin omdat bloedwaarden meestal normaal blijven bij een leveradenoom. Behandeling van leveradenomen

De belangrijkste behandeling van leveradenomen is het staken van het hormoongebruik. Als een groter gezwel niet slinkt of als het gezwel blijft groeien, kan een operatie nodig zijn om het gezwel te verwijderen.

Deel Deze Pagina