@dani, wow 2 eitjes! Goed bezig meid! Dat waren die emo buien wel waard toch? Hoop dat de iui helemaal goed mag gaan. @Karin, Ieuw tandarts.. Ik moet ook nodig weer eens gaan. Over 2 weken ofzo heb ik een afspraak.. Nja hij mag kijken meer niet... Na de bevalling gaan we wel wat laten doen mocht het nodig zijn.. @an, hier gaat het gelukkig wel weer goed. De nachten begin ik wel zwaar te vinden ja.. En zowaar misselijk idd.. Vreemd want hcg zou nu toch uit mijn lichaam moeten zijn.. @deb traag groeiend eitje, maar dat kan nog wel een positief zijn.. @jipje, nee jammer genoeg geen contact mee.. @afspreken, ja moeten echt eens gaan plannen.. Zo weer even bij gelezen en nu lekker nog even in me bedje liggen daarna douche aankleden en lekker gaan ontbijten. Woehoe vandaag gewoon al 17 weken.. De tijd gaat gelukkig zo snel! Liefs
Woe wat een eitjes! Lijkt al wel pasen Maar wat lijkt medat fijn om te weten dat er eitjes zijn en dat ze groeien! An en Mel wat gaat het snel zeg! Nog niet getest, ookal is vandaag mn NOD. Vind het ook een beetje onzinnig op de een of andere manier omdat de iui niet zoveel goeds beloofde en het ons nu inmiddels in twee jaar nog niet zelf gelukt is. En daarbij; borsten doen zeer, puist op mn gezicht en krampjes vertellen me dat de ongesteldheid er weer aan komt. Morgen progestron prikken, dan weten we ook wel weer genoeg.
Zuus, niet zo verbitterd hoor... geen bloed geeft moed! Geluk zit soms in een klein hoekje. Ik duim voor je mee!!! Deb, ik vind 16 mm al heel wat hoor. Dan is ie vandaag vast 18 en dan heb je idd vast donderdag de IUI. En ook al wordt het vrijdag, je hebt een mooi eitje dat groeit. Mel, wat gaat het snel, je zit al bijna op de helft!!! En morgen weet je wat het wordt, spannend hoor! An, ik begrijp dat jij blij bent als je van de zwangerschapshormonen af bent! Maar als niet zwangere wil je het ook wel eens ervaren. Maar ik voel he-le-maal niets van de pregnyl... Afspreken lijkt me nog steeds heel erg leuk . Op wat voor dag zullen we dat doen, een zaterdag -of zondagmiddag? Ik heb niets meer van Jipje gehoord. Denk nog wel regelmatig aan haar. Ik denk dat ze een pauze rondje heeft en daarna weer verder gaat met de isci. Hopelijk lezen we haar dan ook weer! Ik ben aan het stresskippen . Gisteren was het grootste ei al 20,4 mm, vandaag dus vast 2 mm groter en nu ben ik bang dat ie al springt voor de IUI. Maar goed, zolang ik nog krampjes voel in m'n eierstokken zitten ze er nog. Al met al vind ik zo'n eerste IUI ronde wel heel spannend. Wat dat betreft ben ik blij als het de 2e ronde is, want dan is het allemaal niet meer zo nieuw. Nu ben ik net zo hyper als de eerste ronde proberen ....
Dani, ik voelde ook niks van de pregnyl hoor....pas een paar dagen na de iui kreeg ik 'symptomen' en voelde ik van alles... jij hebt ook al goede eitjes zitten...doe rustig aan en het komt allemaal goed!! Al wat besloten over het huis? Mel, wauw wat gaat de tijd snel, en An ook al zover jeetje zeg... spannend mel morgen, wel laten weten hoor, hoelaat moet je? An, heb jij al een gesprek gehad? en is alles verder een beetje rustig? Zuuske, spannend spannend spannend zeg...denk de hele tijd aan je en blijf voor je duimen!!! Karin, meid hoe is het? kan je weer gewoon alles eten en drinken? Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, mijn eitje is nu 17,6 mm dus morgenavond om 23u spuit zetten en vrijdagochtend inseminatie.... gewoon op dag 14!!!!!!! :O dat had ik niet verwacht, hopelijk is het een goed teken maar dat zal wel niet... ook gelijk bloed laten prikken oa voor chromosomenonderzoek...mnu 6-8 weken wachten en dan met icsi beginnen, al hoop ik dat het niet meer nodig is maar ben bang voor wel... de schoonfamilie was wel een beetje geschrokken en schoonmams in tranen...ze vinden het ontzettend erg...maar ja net zoals vorige keer vertel ik het en een paar seconden later gaat het over het eten... we zijn dan ook naar huis gegaan voor het eten, het was me allemaal teveel en ook het zien en knuffelen met mijn nichtje maakte me dat ik bijna weer compleet overstuur raakte en het alles verstikte me... heb Jipje nog gemaild, ze zit goed in haar vel en is net begonnen met de pil voor de volgende ronde icsi!! hoop het zo voor hun!! liefs ps hoop dat ik niks/niemand vergeten ben!!
@deb, lieverd hoe moeilijk het ook is niet al zeggen "zal toch wel niet" als het nog moet plaatsvinden. Blijf in jezelf en je mannetje geloven aub! Morgen moet ik om half 4 daar zijn voor de geslachtsbepaling.. Of ik het laat weten weet ik eigenlijk niet.. misschien via een pb maar niet open op het forum of via faceboek. Houden het namelijk geheim voor onze vriendjes kennissen en familie.. LIefs
Stuur maar pb hoor...snap dat je t geheim wilt houden,als je dat ook voor ons wil doen dan gewoon doen hoor,dat is echt aan jou... Ik probeer wel positief te blijven hoor,maar zelfs de artsen hebben er geen vertrouwen in.en dan is t erg moeilijk om er zelf vertrouwen in te hebben...maar heb wel weer die fijne spanning...
Heel even een ego berichtje voor Deb, Ik wil je even mee 2 maanden terug in de tijd nemen. Ongeveer op de dag dat wij van de artsen kregen te horen dat het hartje wel klopte, maar niet goed. De artsen hadden het vertrouwen in de zwangerschap verloren, waarmee ook bij ons de aarde onder onze voeten verdween. Geen enkel vertrouwen meer en de positiviteit was ver te zoeken. Ik kreeg dezelfde dag nog een PBtje van je met de vraag of je mijn adres mocht hebben. Ach waarom niet dacht ik, heb toch niks te verliezen. Nauwelijks 2 dagen later lag er een kaartje in onze brievenbus met de woorden : een kaartje om te laten weten dat ik aan jullie denk en voor jullie duim!! Het zal een zware week worden maar weet dat ik er voor je ben ook al kennen we elkaar alleen maar van het forum. Je bent een topper die alle geluk verdient! We blijven positief dat gummibeertje donderdag een mooi knipperend hartje heeft. Liefs Deb. En vanaf dat moment ben ik gaan vechten. Want als zelfs een "vreemde" gelooft in dingen die misschien onbereikbaar zijn, waarom zou ik dat dan niet doen. Jij hebt ervoor gezorgt dat ik positief ben blijven denken. En elke keer als het even niet meezat, dan las ik je kaartje. Want ondanks dat de artsen de hoop hadden opgegeven, zijn er toch mensen die erin geloven. En hierdoor ben ik erin gaan geloven dat alleen positiviteit mij kan redden. En dit gevoel wil ik je ook meegeven. Blijf geloven in jezelf en in je vent. Ondanks datgene wat de artsen zeggen. Ik geloof je!!! Ik vertrouw in je!! en ik geef nooit de hoop voor je op!! zoals je dat ook niet bij mij hebt gedaan. Zet het knopje om in je hoofd ondanks dat dat niet makkelijk is. Echt ik weet het, maar ik wil gewoon niet dat je gaat denken : De artsen hebben er al geen vertrouwen in want waarom zou ik dat wel doen. Jij, alleen jij moet en kan dit doen. als ik een potje had met positiviteit dan had ik het voor je deur afgezet. Echt je moet in jezelf vertrouwen en in de behandeling. Je zal zien dat het je sterker maakt!! Vertouw in jezelf, vertrouw op je vriend, en vertrouw op jullie kindje. Want ik geef het vertrouwen en de hoop in je niet op! En als ik het niet doe, doe het dan zelf ook niet!!! Dikke knuffel!!!
en nu even de rest hihih Dani ik voel je enthousiasme gewoon, zit met een grote glimlach achter me lappietop! Meid we gaan er gewoon voor!!!! Melanie morgen weet je wat er in je groeit. Spannend!!! en tuurlijk hoef je het niet op het forum te zetten, dit is jullie geheimpje..Ookal ben ik wel ontzettend nieuwschierig Deb ik kan alweer eten en drinken maar het gaat niet van harte. Het doet meer zeer dan voor de behandeling maar dat komt wel goed. Zuuske en en en ????? Hier super emotioneel, heb krampen in mijn buik, verlies veel afscheiding en voel me raar. De ongi zal er binnenkort wel aankomen. Ik weet alleen niet wanneer want ik heb geen idee hoe mijn cyclus verloopt. Dat is heel raar en voor de rest geen nieuws hihihi
oke.... JANK.... wat mooi karin.. en ook van jou Deb dat je kaat een kaartje hebt gestuurd.... deze zwangere dame trekt dit niet hoor KNUFFEL
Ah Karin en Deb wat lief! Ikke vanmorgen naar het ziekenhuis om progestron te laten prikken, maar was vanmorgen al ongesteld . Balen maar uiteraard weer niet onverwacht. Straks even bellen voor de uitslag die ik natuurlijk al weet maar dan dus meteen een afspraak maken met FA voor een nieuw plan. Hopelijk is het dán echt zover! Mel veel plezier bij het horen of jullie een zoon of dochter gaan krijgen!
@karin Mooi gesproken meid! @deb super lief!! ik kreeg laatst ook een kaartje van een vrouw uit een ander topic.. Helemaal super dat je dat voor karin hebt gedaan! @zuuske wat ontzettend klote weer van die rot ongi!! tzou gewoon verboden moeten worden.. Ja ja nog maar 367 minuten.. Dan krijgen we te horen of we papa en mama van een jongen of van een meid gaan worden Ben benieuwd en ben heel zenuwachtig.. haha Liefs
Oh Deb, wat onwijs lief van je om Karin een kaartje te sturen!!! En luister maar goed naar de wijze woorden van tante Karin Mel, het is aan jullie aan wie jullie het vertellen. We hebben altijd nog een afgeschermd praathoekje, mocht je ons iets willen vertellen . Want ik ben natuurlijk ook erg benieuwd of ik gelijk heb... (ben verder niet helderziend, dus rechten kunnen er niet aan worden ontleend ) En tuurlijk ben je zenuwachtig, dit is hartstikke spannend!!! Zuus, $#*^%*** zooi!!!! Ik baal echt met je mee! Misschien toch eens met de fa iui met hormonen bespreken? Het geeft net een beetje meer kans... Karin, spannende dagen nu dus voor je! Het is je zooooo gegund dat je ongi de rest van het jaar niet meer komt! An, ik las gisteren dit artikel Antidepressiva blijken schadelijk voor foetus - AD.nl . Ik weet niet of het bij jou evt gaat om ssri (ik weet niet eens wat het is), maar deel het toch maar even voor de zekerheid met je. Dan nog even mijn egotripje; de zwemmers zitten erin!!! Was wel even een drama, want we moesten de zwemmers binnen een uur inleveren. Dat redden we dus niet vanaf huis naar het zkh in de spits. Dus vriendlief had bedacht dat hij z'n ding wel zou doen in de parkeergarage van het zkh,op de bovenste etage. Die was helemaal leeg, dus hij in een hoekje geparkeerd. En ja hoor, net op het moment supreme komt er een auto en moet perse in het hoekje naast onze auto . Resultaat... een halve dosis. Ik vind het echt zó stom dat ze daar geen kamertjes voor hebben! Maar goed, het was nog 3 ml, dus meer dan genoeg. Toen moesten we anderhalf uur wachten, zodat ze het konden bewerken. Ik werd helemaal emo, toch even het besef dat het over en uit is met de natuurlijke methode. Paar tranen verder ons potje weer opgehaald. We mochten de zwemmers bekijken onder de microscoop. Nohhh, het leek wel een aquarium vol met roadrunner-visjes , super!!! Tot nu toe hadden we met de slt-en alleen maar dode gezien, dus hier werden we heel erg vrolijk van. Exacte cijfers hebben we nog niet, maar de laborante zei ook dat het er heel positief uitzag. Dus En toen de IUI. Ik was wel zenuwachtig, vooral omdat ik de HSG niet zo heel tof vond en dacht dat het net zo iets was. Maar ik heb er niets van gevoeld (behalve dat m'n lief m'n hand fijn kneep) . Toen nog een kwartiertje blijven liggen en nu 2 weken wachten. Mocht ik niet ongi worden, dan mag ik de 19e pas testen. Ik had vanmorgen heel erge krampen in m'n eierstokken, dat zelfs over een hobbel heen rijden onwijs veel pijn deed. Nu is het sinds een half uurtje weg, dus misschien dat m'n eitjes nu wel gesprongen zijn. I hope so!!! Ik vind het zoooo spannend! Laatste maanden had ik echt 0,0 hoop en nu heb ik wel het gevoel dat we een reele kans hebben. Vanavond moeten we het ook nog een keertje zelf doen, omdat dit nu eenmaal m'n vruchtbaarste dag is. En misschien is dat ook wel goed. Want als het raak is, weet je nooit zeker of het door de IUI of door de seks raak is geweest en dat maakt het voor m'n gevoel meer acceptabel. Nou, heerlijk om hier even m'n verhaal kwijt te kunnen. Want het liefst wil ik iedereen in m'n telefoon bellen, maar ja bijna niemand weet het, dus dat kan niet... Ik heb over een week nog een echo voor de dikte van m'n baarmoederslijmvlies, maar dan kunnen ze vast nog niets zien hè?
@dani, wat een verhaal meid.. En wat rot aan de ene kant dat je mannetje "betrapt" werd.. En aan de andere kant SUPER van die roadrunners!! Hoop zo dat je over 2 weken een posi test in je handen hebt.. En geniet vanavond lekker van elkaar! Ik laat het jullie straks idd wel via een pb of via ons clubje.. maar dan wel voor jullie houden dames haha.. liefs!
oh dani, ik lig hier even helemaal blauw om je verhaal! ik ben een beelddenker en ik zie je vriend al in de auto daar zitten en dan uhhhh shit shit shit!!! hahaha wat fijn om te horen dat er veel zwemmers gespot zijn!! er is er maar 1 nodig!! en vanavond je vriend wel een knaller geven he want zo laf klaarkomen van vanochtend is zielig haha @ Mel, jaaaaa zet het in ons clubje!! ik ben ook onwijs nieuwsgierig!!! hier een suf dagje... ben er pas net uit en loop nog in mijn kloffie.. vanavond hebben we de belastingdienst op t program staan... alle papieren liggen klaar (we hebben dit keer hulp geroepen ivm kopen van het huis, geregistreerd partnerschap en ik niet weet of ik nu al rekening moet houden met de baby in aankomst etc) maar ik heb er zooooo geen zin in... toen de zon scheen had ik wel goeie zin, maar dat is nu weer helemaal weg hoor! ik ga het artikel eens doorlezen! super bedankt!!
Het staat in ons cluppie dames!! Super mooi en leuk was het.. 20 min gekeken.. 10 foto's van het echoburo gehad.. 105 zelf nog gemaakt.. Filmpje van blijdschap per ongeluk verwijderd haha domme ik.. En nog een stukje 3d mogen zien.. Heel bijzonder en heel speciaal.. Vanavond de foto's Liefs Melanie
Dani; wat goed dat het er allemaal in zit en als zo zo snel zijn? dankomtdat welgoed. Inderdaad zelf ook nog even doen, iksnap je als je zegt dan weet je nooit of hetvan IUI of van jezelf komt en dan kan je lekker het laatste geloven Zou ik ook doen! Mel ik ga zo even spiekeloeren wat hetis Domme ik, vanochtend prikken, hadden ze niet ingevuld wat ze moesten testen, dus ikzegprogestron, dat dacht ik ook (heb ik hier volgens mij ook gezegd) maar dat is natuurlijk hcg. Ik ben soms ook zoz'n warhoofd!! Bel ik dus braaf op voor de uitslag, hebben ze die dusniet, whahaha. Inmiddels wel over terug gebeld en indd negatief. Mja das behoorlijk duidelijk als je mega ongesteld bent. 25 April hebbenwe een afspraak met de FA. Pfff..dat dat dan weer zo lang moet duren he?
An, we konden er achteraf ook wel om lachen. En hij kan straks z'n schade inhalen haha! Zuus, ik dacht dat je moest prikken om te kijken of je ei echt gesprongen was, maar hcg dus... duhhh, had ik natuurlijk kunnen weten. Het is zoooo irritant dat je soms zo lang moet wachten in de mmm, geduld hebben we niet en we willen NU zwanger worden. Ik zat al te rekenen voor je dat in geval van hormonen je mooi deze cyclus meteen kon beginnen. Niet dus. Heb je nu een pauzerondje of gaat de IUI wel door?
Nee iui gaat niet door, we zullen zelf wat aan moeten prutsen deze ronde. Ik ga dit weekend eens een keer goed aan de zuip denk!