Oh Mel en Zuus, dat zou toch leuk zijn als jullie elkaar tegenkomen in het zkh. Kunnen jullie meteen met elkaar dat kopje thee drinken . Deb, ik heb wel zere tepels en krampjes, maar dat heb ik altijd na m'n eisprong tot m'n nod, dus daar laat ik me niet meer door gek maken (been there done that). Ik heb me voorgenomen om pas als ik kotsend boven het toilet hang, te denken... goh zou het? Goed dat jullie gisteren zelf ook nog even geklust hebben, het is toch je meest vruchtbare dag. En niet geschoten is ook mis . De mensen die het dichtst bij me staan in m'n familie en vrienden, weten onze mmm wel. Dit heb ik verteld, na overleg met m'n lief. Maar niemand van zijn kant weet het. Hij schaamt zich, iets met mannelijke trots en dat respecteer ik ook. Dus als we bij zijn vrienden en familie zijn moet ik mooi weer spelen. En dat is ook wel lekker soms, we krijgen al genoeg "en, en?" vragen. Nou, ik ben weer uitgesport. Nu ik ben gestopt met roken heb ik een overload aan energie. Was de derde x al deze week, terwijl ik normaal blij ben als ik 1x per week red. Vriendlief is er nog niet, alles zit tegen met de auto, hij krijgt iets niets los. Ik vind het zo sneu, want er zit veel tegen met de auto en hij is nog steeds niet gekeurd. Na 2 maanden heeft hij er nog geen meter in kunnen rijden. Maar ik hoop toch dat het binnen 2 weken klaar is. Meiden, we hebben een dilemma en we komen er gewoon niet uit, daarom ga ik het jullie voorleggen. Het gaat om het huis waar we maandag zijn geweest. We hebben als harde eis neergelegd dat we mogen verven en dat het te koop bord van de gevel afmoet (het is overbruggingshuur). Verhuurder is akkoord. Ik blij, lief niet. Het gaat ons nl wel wat kosten om ernaartoe te verhuizen. 1 maand huur, 1 maand borg, 1 maand bemiddelingskosten en verhuiskosten (schilderen, inbouwkledingkast maken die we nu ook hebben, verhuiswagen). Alles bij elkaar 3000 euro . Nu zie ik het zo dat je huur nu ook moet betalen, de borg krijg je terug en bemiddelingskosten heb je bijna altijd. M'n lief heeft van de week nog gekeken of er al iets op m'n rug groeide, maar helaas. Maar we hebben dit geld wel, maar kunnen dan in 2012 nog maar 1x op vakantie ipv de geplande 2. Ik vind dat absoluut niet erg (ik vier wel vakantie in de tuin ), maar H vind het wel weggegooid geld, vooral de bemiddelingskosten. Vooral omdat het tijdelijk is. Het is voor iig 6 maanden en daarna geldt er een opzegtermijn van 3 maanden. In die 3 maanden kunnen we dan iets te kopen zoeken. Op een beetje sauzen na kunnen we hier zo in, er ligt een mooie houten vloer in, de muren zijn gestuct, er hangen vitrages (de muren zijn hoger dan we nu hebben). En het staat al 2 jaar te koop, dus ik denk niet dat het snel verkocht wordt. Maar H denkt dat als wij het mooi verven het ook makkelijker verkoopbaar is. De huur is wel hoger dan dat we nu betalen, maar je hebt er ook meer huis voor. En voordat we samenwoonden betaalden we ook allebei los onze eigen huur. De eis is een bruto maandinkomen van 4x de huur. Daar zit alleen H al boven. Mijn financiele situatie is onzeker. Als ik per 1 mei geen nieuwe baan heb gevonden, zal ik de ww inmoeten en dan krijg ik nog maar 70% volgens mij. Maar dan redden we het nog. Misschien dat we wat minder vaak uit eten moeten enzo, maar ach, je kan ook lekker bbq-en in je nieuwe tuin. Dus H zegt, dan koop ik nu liever. Nu opeens wel, pfff mannen. Maar we krijgen nu alleen een hypotheek op H's inkomen. En we kunnen natuurlijk meer kopen als ik ook weer een stabiel inkomen heb. Maar H zegt als dan de hypotheekrente-aftrek wegvalt, dan hoeven we tenminste niet in paniek te raken als we het nu op mijn inkomen alleen doen. Volgens mij gebeurt dit nooit, want dan raakt half Nederland in de problemen. Maar zijn ze daar trouwens nu niet over in onderhandeling in het catshuis? Daarbij als we nu al in Haarlem gaan wonen, dan kan ik daar naar een nieuwe baan zoeken. Want als ik hier een baan heb gevonden, ga je ook niet meer zo snel naar een andere stad verhuizen. En ik wil hier gewoon weg. Ik wil een nieuw begin voor ons samen (ik heb in dit huis nog samengewoond met m'n ex). We zijn niet eerder verhuisd omdat ik met m'n werk hier gebonden was en ook vaak 's avonds nog moest werken. H heeft altijd gezegd zo graag naar Haarlem te willen en nu kunnen we en dan twijfelt hij. Hij geeft wel toe bang zijn om grote stappen in het leven te nemen. En dat is ook wel al gebleken met heel veel dingen. Ik heb een gigantische huilbui van de week gehad, was zo teleurgesteld. Hij zegt ook geen nee, maar zegt dan: nou, dan doen we het "wel". Dat voelt ook niet goed voor me, want ik wil samen enthousiast zijn. Ik weet dat ik in dit geval m'n zin kan krijgen, maar ik wil later ook niet horen als iets tegen zit dat ik het wilde. We komen er dus gewoon niet uit. Het ene moment denken we dit, dan weer dat... en de verhuurder wacht echt op antwoord. Help!!! Wat zouden jullie doen?
Morgen gaan we naar mijn oma toe, ze word dan 80 en is supertrots dat ze straks overgrootmoeder van X mag worden.. Denk dat ik het haar wel ga vertellen op een of andere manier alleen moet daar niet teveel familie bij zitten dus ik denk dat ik ze even apart roep haha.. Ik ben haar eerste kleindochter en ook haar peetkind. Ze woont in Maastricht dus ik zie haar haast nooit. En toch hebben we een heel bijzondere band. Toen ik haar net vertelde dat ik zwanger ben reageerde ze echt super lief en stuurde ze per post 2 rompertjes op. en ze vraagt nu als ik haar spreek ook steeds mag ik dan wel aan je buik voelen (SMELT!!!) sorry moest ff zwijmelen.. Ohh me mannetje net ook, ik werd vast gepakt diep in mijn ogen gekeken en kreeg een hele liefdesverklaring van hem te horen...!! WAUW LIFE IS BEAUTYFUL!!!
O dani, wat lastig zeg.... aan de ene kant zeg ik doen aan de andere kant is die 3000 euro weg gegooied geld als jullie toch willen kopen...en door dat de huizen momenteel al zo lang te koop zijn valt er veel te onderhandelen, wij hebben ons huis 2 jaar terug gekocht en hebben 30.000 van de prijs af gekregen..(stond toen 1,5 jaar te koop). en vriendlief heeft wel gelijk dat als je het alleen op zijn inkomen koopt je wel veilig zit en jou salaris extra is... wat een dilemma zeg.... ik hoop dat jullie er uit komen...
@dani, mag ik heel eerlijk zijn? Ik hoop het wel, zo niet lees me onderstaande reactie dan aub niet.. haha. Wat ik in jullie positie zou doen is niet naar dat huis gaan waar je bent weeste kijken.. Ik vind 3000 euro ook nog al erg duur.. Waarom niet DE stap zetten om samen nu een huis te kopen. En juist dat het alleen op zijn naam word berekend kan zeker in deze tijd toch aantrekkelijk zijn. Wat hij ook al zegt al het inkomen wat jij dan later er nog bij trekt als het een en ander veranderd en word besloten in het catshuis kunnen jullie het zonder problemen makkelijk redden. Is het niet mogelijk om het huis waar jij zo weg van bent te kopen? En bbq in de eigen tuin is misschien nog wel gezelliger dan uit eten hoor.. Uit eten is het genieten van de luxe dingen in het leven.. Samen thuis eten is het eren van het leven van dierbare je om je heen (mooie zin zo voor het paasweekend) Ik kom zelf maar uit een heel simpel gezin van een hard werkende militair en een moeder die thuis was voor haar kinderen. Dure verre vakantie's zaten er zeker niet in en uit eten gebeurde misschien 2 keer per jaar.. Maar mijn god wat heb ik een heerlijk leven gehad thuis. Ik genoot zo van de dagen dat we alles samen deden zoals een simpel kaartspelletje.. om je maar aan te geven dat je thuis echt wel kunt genieten.. Maar goed daar gaat het niet om want dan snap je wss al wel haah. Ik zou dus gaan voor het samen zoeken naar een plekje voor jullie 2, Een nieuw huis, wat jullie dan kopen, en samen ook gaan inrichten met super lieve mooie schattige stoere kids! Ik gun het jullie zo! Jullie zijn super sterk samen. liefs
Mel wat een scheet die vent van je. Snap dat je m getrouwd bent! Dani, zeker een dilemma. Hmmmm... ik zou als het mogelijk is kopen. Dan investeer je meteen. Maar jullie moeten er wel zelf achter staan. Als je twijfelt en ik begrijp dat jullie dat allebei een beetje doen en vooral je vriend, dan zou ik nog even wachten met dat huur gebeuren en eerst een baan zoeken op de plek waar jullie willen gaan wonen. Jullie huren nu ook toch? succesX
Ohhh, ik ben wederom zo blij met jullie! Het is heerlijk om even een mening van een buitenstaander te horen, want wij zijn ondertussen niet echt meer objectief meer. En ja Zuus, we zijn allebei 2 grote twijfelkonten . Maar misschien moeten we idd gewoon kopen. Ik heb net even online een berekening gedaan wat we zo ongeveer voor hypotheek kunnen krijgen op 1 inkomen. Toen gekeken wat voor huisjes daarvoor te krijgen zijn en ik moet zeggen dat ik al een paar hele leuke voorbij zag komen! Ik ga het meteen vanavond op tafel leggen! Ik ben alleen bang dat we dan heel fanatiek gaan kijken. Er vervolgens niet uitkomen en het dan weer op de achtergrond verdwijnt en we over een jaar nog niet zijn verhuisd. Ik hou vnl van nieuw, m'n lief van oud. Ik vind oud ook wel karakter hebben, maar dan wel gerenoveerd. En m'n lief renoveert liever zelf. Ik zie dan weer dramabeelden van "help m'n man is een klusser voor me". Tsja, 2 mensen 2 verschillende wensen. Maar waar een wil is, is een weg. Ik zie iig voor nu weer de bomen door het bos en ben weer enthousiast! Mel, tuurlijk mag je eerlijk zijn, anders vraag ik het ook niet. En je hebt helemaal gelijk! Het gaat om het samenzijn, de warmte en de liefde. En dat kan heel goed thuis. We hebben er dan ook al vele bbq-tjes op het balkon opzitten . Fijn om te lezen dat je zo'n fijne jeugd hebt gehad. Dan leer je wel waar het in het leven om gaat. Nu we het over je familie hebben, bedenk ik me opeens of zij ondertussen weer een nieuwe woning hebben gevonden? Ik heb er volgens mij niets meer over gelezen? Maar ik moet toch wel zeggen dat naast de mensen om je heen, de liefde, je gezondheid, etc. helaas geld toch ook belangrijk is. In de zin dat als je er tekort van hebt, je ook heel ongelukkig kunt worden. En heb ik het niet over een etentje dat je niet kunt betalen, maar over echt grote geldzorgen.
@dani, ja klopt ook helemaal geld is niet hoofdzaak maar wel noodzakelijk belangrijk in deze wereld. Waar moet een huis voor je aan voldoen? En met mijn familie gaat het gelukkig weer super. laatste week van Januari hebben ze een nieuwe woning gevonden en konden voor 1000 euro de vloer, gordijnen, douchecabine en keuken overnemen (SPOT SPOT SPOT goedkoop). Meteen gedaan natuurlijk. Mijn moeder ziet er nu ook weer uitgerust uit en heeft het echt naar haar zin op haar nieuwe plekkie. Ook wel handig dat het bij ons om de hoek is dus als er wat mocht zijn is mijn moeder zo hier. liefs dat je het vraagt! liefs Mel
Fijne paasdagen! Ben al een klein uurtje wakker,heb al een was hangen en 1 in de wasmachine. Nu met een kopje groene thee genieten van de zon!
Fijn paasfeest meiden, @deb, kom je mijn was ook even doen? haha Ik ga nu me bedje uit lekker douche omkleden, was ophangen en dan lekker ff met me 2 hondjes gek doen Hier dus lekker naar me oma toe! Zin in
Goodmorning! Heb zo'n gezellig avondje gehad gisteren! Ben super brak nu, vooral van het weinig slapen, maar O wat was het leuk! Vandaag lekker paaseitjes zoeken in de zon! Fijne paasdag lieverds! X
wahahahaa dani paaslunch bij mijn schoonouders gehad... ik plof!!!! verder heb ik ff nergens puf voor en hang lekker voor de buis
Meiden fijne paasdagen allemaal!!! Mag ik jullie ff spammen??? Ben nog steeds verbaasd over de testen. Vandaag is mijn nod. en ze knallen gewoon..de vorige zwangerschap had ik pas op 02 januari zo een test terwijl ik mijn nod op 26 december had. zou het een goed teken zijn?
Zo en nu zal ik ff reageren want ik heb aardig wat gemist. Dani ik zou het geld niet uitgeven aan een huurhuis. 3000 euro is heel veel geld. Daar heb je een compleet nieuw interieur voor. Ik zou dus idd gaan kopen, en dan kan je het huis helemaal zo verven en inrichten zoals jullie dat willen!! Maar mijn mening is ook niet helemaal onpartijdig hoor want ik ben zowieso een voorstander van kopen en niet van huren Tegenwoordig liggen de koopprijzen heel laag, maar dat geld voor het te verstrekken bedrag van je hypotheek. Je moet ongeveer rekenen op 4 tot 4.5 x je bruto jaarsalaris (voor de crisis was dit nog 6 tot 8 x bruto jaarsalaris) Daarbij moet 1 van jullie een vastcontract hebben. Als vriendlief dat heeft zou ik niet aarzelen en gaan kopen. Er wordt niet verwacht dat de prijzen nog mega veel gaan dalen, hooguit met 1 tot 2 % hou dat in gedachten. Jouw toekomstige salaris kunnen jullie dan als extra gebruiken. Dus...KOPEN!!!!!!!!!!!!! Zuuske fijn dat je weer een gezellige ouderwetste avond met vrienden hebt gehad!! Mel hoe was het bij oma? en hoe vind ze het dat jullie een ..... krijgen? Als het nog niet duidelijk was dat ik zwanger ben, dan is het dat nu wel. 100x naar de wc, hormonen gieren door mijn lijf, strontchagerijnig (maar kan ook door het stoppen met roken komen) de muren komen op me af, ik ben verrot, maar ook hyper tegelijkertijd en ben nu al dingen aan het vergeten. Dus hetzelfde als de vorige zwangerschap hihihihi We zijn erg blij maar beseffen het nog niet helemaal
Hihihi, Karin; Het is WAAR!kijk die testen! Hahaha, komt vanzelf een keer binnen Dani; hahaha ik had m ook via faceboook al gezien met de tekst "Pete? Is that you?" Supergrappig, ik houd zo van droge humor!
hihihi de testen liegen er echt niet om hoor Karin.... helemaal top...en vandaag de ouders vertellen toch? gister lekker dagje gehad, eigenlijk alleen maar in huis bezig geweest en buiten maar heb er ontzettend van genoten....ook even niet aan zwanger worden etc gedacht en dat was echt heerlijk. 's avonds schoonouders op visite gehad en naar de paasbult geweest, erg leuk.. net via vakantieveilingen.nl een heerlijk saunadagje gewonnen...kunnen we in onze 3-weekse vakantie heerlijk ontspannen!! fijne dag allemaal...jammer van het druilerige weer
Top testen kaat! Dit is een typische dag dat ik mijn bed niet uit kom.. wilde campina koetjes gaan kijke, maar met dit weer zal dat geen succes zijn...
Dat is een duidelijke test karin! Geniet ervan! Bij oma was alles helemaal ok Nog voor ik haar kon feliciteren met haar b-day lagen haar handen al op me buik haha. Zo lief Ze vind het echt super dat we een .......... krijgen! Gister ook nog langs me tante geweest die net hersteld is van borstkanker. Wat ziet ze er goed uit en wat zit ze voor levensenergie Soms kan het leven zo mooi zijn!! liefs