@Melanie013 : Ik ben zo brutaal geweest om even je verhaal te lezen in een ander topic...begreep het niet helemaal, vandaar..Zelfs ik kan boos worden om het feit dat ze zomaar jullie behandeling hebben gestopt!!! me haren gaan recht over eind staan hihihihi Ik heb ook soms het idee dat er gewoon niet naar me geluisterd wordt door de doktoren. Tenslotte heb ik ook al 30 jaar een medische studie ondergaan......van mijn eigen lijf. Ik weet wel dat artsen de echte studie hebben gedaan, maar als je het gevoel hebt dat er iets niet goed zit in je lichaam, kijken ze je aan alsof ze willen zeggen : Wie heeft hier nu voor gestudeerd?? Als ik jou was zou ik me maar niet zo druk maken over je gewicht.. Ben zelf ook altijd "te"mager geweest volgens de curve..Eten, eten, eten, de hele dag door, geen gram erbij, dus ik het frustatie gevoel. Toen ik 25 werd leek het wel alsof het er ineens aanzat. Van maandag op dinsdag kreeg ik heupen, een kont en alle andere rondingen en gelijk 10 kilo zwaarder.. Ben nu 30jaar, 161cm lang en 54kilo..Voel ik me anders dan 5 jaar geleden?...nee hoor...pas alleen maatje 34 niet meer, dus goed moment om nieuwe kleding te kopen hahahahahahaah..en...de artsen zijn ook allemaal blij...geen gezeik meer dus hihihi. Lief van je dat je zegt dat ik me geen aansteller hoef te voelen!! Ik ga je in de gaten houden..je mag altijd pb-en of zoiets hoor als het even niet lekker loopt...we kennen de frustatie allemaal xxx
@karin1981: Thnx voor je reactie! Ik snap precies wat je bedoeld met dat verhaal over die studie. Wij probeerde de artsen ook duidelijk te maken dat het gewicht er weinig tot niets mee te maken heeft. Maar nee dat wilden ze niet horen. Ik kon het zelfs onderbouwen met een brief van de kinderarts van toen ik 1 jaar was. Daar stond gewoon in een te mager smal meisje staat voor me.. Maar toch wilde ze niet luisteren! Ik zelf voel me ook kiplekker en zo dus ik zag het probleem sowieso niet. Ook voor jou geld natuurlijk dat je altijd een pb mag sturen. Vind ik wel gezellig beetje nieuwe contacten op doen die toch een beetje in het zelfde schuitje zitten. liefs Mel
Meisjes, Ik ben heel blij met dit topic. Soms lijkt het alsof bijna iedereen maar in een wip zwanger is en voel ik me zo'n buitenbeentje dat dat niet zo is bij mij. Dus ik vind het heerlijk dat ik "lotgenoten" heb gevonden, gedeelde smart is halve smart . Maar ik weet dat ik zeur, want ik lees ook de andere verhalen, van stellen die al 4 jaar bezig zijn en sommigen hun droom zelfs moeten opgeven. Voor hen heb ik diep respect dat ze het zo lang volhouden!
@Danitcha : Ik vind dat je helemaal niet zeurt!!!!! je mag toch ook gewoon je ei kwijt....haha dat klinkt lekker dubbel...niet verkeerd bedoeld!! Zelf ben ik helemaal blij dat ik niet de "enige" ben waar het niet lukt...en wat je zelf al zegt : Gedeelde smart is halve smart!! We gaan elkaar gewoon lekker helpen, peptolks geven en duimen...en weet je : het kan al een geruststelling zijn als je weet dat je niet alleen bent!!!!! Wij zijn er nl!!!!
Ja ik voelde me ook vaak alleen, iedereen in 1 wip zwanger.. en jij blijft daar zwanger/kindloos over. maar ben best veel gaan praten met mensen die ik vertrouw erover en wat blijkt echt superveel mensen hebben het medische traject moeten volgen of hebben er echt lang over gedaan.. Ik snap heel goed dat sommige mensen het voor zich willen houden, maar voor mij werkt het goed als ik erover kan praten. Zo kan ik mijn "ei" kwijt
****maar ben best veel gaan praten met mensen die ik vertrouw erover en wat blijkt echt superveel mensen hebben het medische traject moeten volgen of hebben er echt lang over gedaan..***** @Jipje: Dit heb ik woensdag ook ondervonden met een mannelijke collega van me. Kwam woensdag op mijn werk na de gyno en kon wel huilen(ik nooit verteld dat ik kinderen wil, wel dat ik naar gyno moest). Komt ie naar me toe, arm om me heen, kopje koffie erbij, en zegt ie : Tis niet erg hoor meid, ik weet hoe het voelt..wij zitten al 2 jaar in een medisch traject! Alsof ie het voelde!!! Maar niemand praat erover... Ik vind het fijn dat ik er met meiden als jullie over kan praten, het geeft veel steun en begrip. Net gehoord dat mijn vriendin zwanger is van de 2de...blij en teleurgesteld hier... Morgen weer naar de gyno voor de 3de follikelmeting! Ben benieuwd Fijne avond allemaal xxx
@karin: Hoop voor je op een mooie follikel! Hier in de familie zijn er nu 3 zwanger.. allemaal pas na ons begonnen aan een kindje. Je moet blij voor ze zijn maar soms lukt het me gewoon niet. Ik gun het ze wel maar... IK WIL OOK!!! haha.
paar vriendinnen van me zijn nu zwanger.. en dan zie je die echo foto's en dan baal je verschrikkelijk, waarom zij wel en jij niet. bij 1 vriendin heb ik het er heeeel erg moeilijk mee gehad, echt een week lang gejankt, heb er wel met haar over gepraat. Dit kwam omdat het zo onverwachts bij hun kwam, super slechte relatie, iedere dag ruzie en ineens wij zijn zwanger!! ja dan ben je echt blij voor iemand ja.. (niet dus) die andere vriendin zat in de mmm dus voor haar ben ik gewoon super blij dat het eindelijk na 2 jaar is gelukt! het is jammer dat we de mmm in moeten,, maar me vriend zei heel droog, als dat de manier is voor ons om een kindje te krijgen, dan moet dat maar.. vond die opmerking eerst niet zo leuk, dacht wat voor boer ben jij nou weer, je wilt toch dat het gewoon lukt! maja mannen praten er minder over (die van mij dan toch) maar hij baalt ook enorm en als we naar het ziekenhuis moeten is hij ook zenuwachtig, dus ik weet gewoon dat die opmerking goed bedoelt was.. mijn oom en tante hebben ook het hele traject moeten volgen en hebben nu 2 adoptiekindjes.. dus met hun kan ik er heel goed over praten (gelukkig heb ik iemand). mijn ouders snappen het ook wel een beetje, maar de mensen die snel zwanger zijn geraakt hebben toch niet echt het besef dat het zo'n enorm wonder is.. (niet lullig bedoelt naar die mensen).
@jipje: Ik heb ook zoiets meegemaakt. Een vriendin van me die dagelijks ruzie had met haar lover is nu zwanger. Ze vond het best rot om het tegen me te vertellen. Maar eigenlijk was ik best blij voor haar. Ze had het goed overwogen van moet ik het wel houden of niet. De relatie tussen hun is be-eindigd maar ze wil wel voor het kindje gaan. Super vind ik dat van haar. En dat je vriend zo iets zei is idd een mannentrekje. Toen wij naar het ziekenhuis moesten zei die van mij: "ach ja dan maar naar het ziekenhuis, worden we goed in de gaten gehouden en is weer beter voor ons toekomstige kindje". Ik dacht ook van hallo.. ik wil liever dat het zo lukt. Maar ik ben zo blij dat er tegenwoordig zoveel mogelijk is. als ik 60 jaar geleden had geleefd had ik waarschijnlijk te horen gekregen, sorry u blijft kinderloos. Nu is er nog hoop! Gelukkig maar. Blijf hoop houden jipje, en dan zul je zien dat je ook ineens een wonder in je buikje hebt! liefs mel
Hey meiden, Net weer bij de gyno geweest.. Links is nog steeds 9 mm en tot onze grote verbazing...rechts 1 van 11mm en 1 van 10 mm Terwijl rechst al helemaal was uitgesloten en woensdag nog niks te zien was. We hebben nu weer de hoop op rechts gegooid.. Kijken of ze het na een jaar toch weer gaat doen..Ben super blij, maar aan de andere kant komen er alleen maar meer vragen bij... Wij zijn de ene laatste in onze vriendenkring die nog geen kinderen hebben. Wij hebben altijd bewust gekozen voor reizen, carriere enz. Ik heb de hele wereld gezien, maar nog steeds geen kindje....nu heb ik er soms wel spijt van dat ik niet 5 jaar eerder ben begonnen Laten we de hoop niet opgeven!!! Zijn jullie ook zo blij dat het bijna weekend is? Ben beetje klaar met werken voor deze week hihihihi
oh ja, en ik moet vandaag me eisprong hebben.....in de verste verte natuurlijk niet te zien. op zijn vroegst pas woensdag, maar dat ligt eraan hoe de follikels zich ontwikkelen...GEK wordt ik van mijn eigen LIJF!!!!
@karin1981: wow wat een verschil, eerst niets op rechts en nu 11mm.. Hopen idd dat het een hele mooie mag gaan worden. Een lichaam zit raar in elkaar dat blijkt maar weer. Inderdaad bijna weekend. Niet dat dat voor mij uitmaakt heb nu nog vakantie maar is toch altijd net wat lekkerder dan een doordeweekse dag. nog plannen voor dit weekend? liefs mel
hey Melanie Ja raar hé...toen ze ook zei dat er rechts 2 zaten, waren we gelijk allebei stil en stomverbaasd. Gelijk 100x ingezoomd, das raar hoor om je follikel zo groot op een scherm te zien hahahaha. Plannen voor het weekend....hmmmmm zal wel weer studeren worden en huishouden. Vriendlief zit in de nachtdienst en slaapt dus overdag...misschien trek ik wel een goede fles wijn open samen met de buuf hahahaha Vakantie...Heerlijk!!!! zijn jullie nog weggeweest of lekker in het "zonnige" NL gebleven? Wij hebben 17 september pas vakantie. Eigenlijk willen we naar Mexico, maar wat als ik zwanger ben? Weet niet wat verstandig is...nu al boeken of afwachten? Ook ik vind het leuk om op deze manier nieuwe contacten te krijgen!!!Hier heb ik het idee dat jullie me begrijpen!! Mijn vriendinnen snappen het wel, maar begrijpen het niet...allemaal in de 1ste of 2de ronde zwanger...En wat zijn jouw plannen voor het weekend??
@Karin1981, haha ik begrijp precies wat je bedoeld. ook het zinnetje van vrienden "het komt wel, ben er is niet zoveel mee bezig"... makkelijk gezegd.. Hun doen 1 wippie en boem zwanger. Wij zijn niet op vakantie geweest. We zouden op 11-11-2011 gaan trouwen, maar dat hebben we uitgesteld naar de zomer van 2012. Als het buiten namelijk ook maar rond de 10graden komt sta ik met blauwe lippen en een heel wit huidje. Niet zo mooi voor op de foto's dus. En op MIJN dag wil ik toch wel echt stralen. Dus dan maar in de zomer. (al zegt dat tegenwoordig ook niets meer) Plannen voor het weekend heb ik nog niet echt. Ze belde net of ik zondagochtend voor me collega wil invallen. Mijn collega is ook zwanger en heeft bekkeninstabiliteit dus moet rusten. Dus ik ga zondagochtend in mijn vakantie toch maar een half dagje werken. Denk dat we vanmiddag even op visite bij mijn ouders gaan en vanavond een lekker tv-avondje er van maken. Morgen natuurlijk weer boodschappen doen en naar de markt. Verder nog een beetje verven hier in het huisje. Hou je het stoppen met roken goed vol? Ik ben 4 dagen gelden gestopt en moet zeggen heb het er soms wel moeilijk mee. Mannetjelief wil ook stoppen maar vind het toch best moeilijk. liefs Mel
tja stoppen met roken...het was makkelijker om helemaal alleen naar New York te verhuizen dan te stoppen met roken....dat zegt genoeg denk ik Loop nog wel standaard met een pakkie in mijn tas hoor...dan heb ik die stress niet van: ohhhhhh ik vergeet ze !! Maar ik vertik het om het pakje open te maken En vriendlief....tja hij heeft het moeilijk, is dan ook het zwakke geslacht he, hahhahahaahhaah Wel mooie datum om te trouwen 11-11-2011 maar kan me voorstellen dat je lekker in de zomer gaat trouwen...tenslotte is het JOUW dag als je nog een taart zoekt : www.hettaartgeheim.nl Heerlijk hé, dat we op zaterdag boodschappen mogen doen...net als 16 miljoen andere NL'ers Oh en als je toch gaat verven....wil je dan de A58 uitrijden richting Rotterdam??? daar staat ook nog een huis die geverfd mag worden hahahaha Wanneer mag jij trouwens weer naar het zkh...ergens in sept toch? xx
Hey Karin, ik mag in oktober pas terug naar het ziekenhuis. moet nu tot 2 sept de provera slikken. Dan binnen 7 dagen ongi worden (of niet...) en dan 3/7 clomid slikken. 22e dag bloed prikken en de 30ste dag terug. Op zijn vroegst 1 of 2 oktober dus pas.. Voelt wel erg lang. Ben het er ook niet zo mee eens dat hij geen tussentijdse echo wil doen om de eitjes te meten. Vorige keer kreeg ik namelijk een vrijverbod wegens overstimulatie met die clomid. Moet jij aankomende week weer terug voor het meten dan of laten ze je nu afwachten? Het is trouwens een uurtje shoppen geworden ipv naar me ouders. Toch weer 2 paar leuke schoenen en setje kleding bij elkaar gezocht @allen: hoe denken jullie over pendelen en dergelijke? Liefs Mel
Tsjeee meiden, jullie gaan snel , maar ik heb weer even bijgelezen. Mooi Karin dat je eitjes rechts opeens zo snel groeien. Temperatuur je ook? En ovutesten? Ben benieuwd wat die zeggen... En een vakantie naar mexico moet toch kunnen als je zwanger bent? Bij ons staat toevallig een vakantie voor deze winter naar Mexico op de agenda, zwanger of niet... wordt dat afgeraden dan??? En Melanie, ik ben wel benieuwd naar al die hormonen die je moet slikken. Merk je daar nou wat van? Mentaal en fysiek? En roken, pfff. Hier zijn we 2 x 3 maanden gestopt afgelopen jaar, omdat aangetoont is dat het de vruchtbaarheid vermindert. Maar zwanger werden we er niet van. Nu weer in de rookmodus. Maar we willen weer gestopt zijn als we naar het ziekenhuis moeten. Dus we stoppen per 1 september weer, nu nog even pauze-stop. Netjes van jullie hoor!!! Ik ken het, ik sleepte ook zeker de 1e maand m'n pakje overal naartoe, m'n stukje eigen veiligheid. Grappig om eens te lezen dat nog iemand dat doet haha! Pendelen. Ik heb er nu een paar laten doen. We shall see. Ik droomde toevallig dat ik naar een waarzegster ging en die zei dat het allemaal niet makkelijk ging, maar ik nog wel zwanger zou worden dit jaar. 2 pendeltjes sluiten daar wel op aan. Maar ik wil er niet te veel aan vast hangen, want anders is het zo'n klap als ik in 2012 nog niet zwanger ben.
@Danitcha: van de provera merk ik weinig. Ik had eergisteren wel even flinke krampen maar dat kan van alles zijn. Merk vooral dat ik wel super verliefd tegen me mannetje doe, maar of dat van de hormonen of van het nieuws komt dat ze ons EINDELIJK weer gaan helpen of zelfs gewoon omdat we het zo fijn hebben samen, weet ik eigenlijk niet haha. Denk zelf door het goede nieuws. Van de clomid kreeg ik vorige keer wel van allerlei bijwerkingen. Hoop dat dat deze keer mee mag vallen. Heb mijn mannetje net zo ver gekregen dat hij ook gaat stoppen met roken voor ik met de Clomid moet gaan beginnen. Denk niet dat hij het lang volhoud en dat ie flink humeur zal hebben maar ik steun hem natuurlijk haha. Ik zelf geloof best wel in het spirituele, al krijg je ook 100e verschillende boodschappen te horen natuurlijk. Wij hadden vorig jaar eens een paragnost gebeld. Deze heeft tot nu toe nog wel gelijk gekregen. Hij zei dat er in aug/sept mannen met witte jassen (doktoren) ons zouden komen helpen en dat het dan niet lang meer zou duren. Maar of het waar is dat het niet lang duurt is natuurlijk altijd maar afwachten.
Melanie, dat valt dus hartstikke mee met die hormonen! Ik heb al een soort van duiveltje in me vlak voordat ik ongi word, dus ik had verwacht dat het met hormonen nog veel heftiger zou zijn. Goed dat je vriend stopt met roken! Hoe zijn zijn onderzoeken geweest? Mijn lief heeft nou niet echt geweldige zwemmers, dus ik denk dat in ons geval stoppen met roken wel uit zou maken... alhoewel we juist de drie maanden voor die test gestopt waren. Ach stoppen moeten we toch als we ooit zwanger zijn, dus beter van te voren. Ik zou ook wel eens naar een helderziende willen, maar dan echt een goede die zichzelf bewezen heeft. Ik hoop dat jouw paragnost gelijk heeft!