@karin: hoe gaan jullie dat straks doen als jullie kindje er is? Allebei minder werken of 1 van de 2 ofzo? Ben wel een benieuwd hoe andere toekomstige ouders dat gaan doen. Wij gaan beide 24 uur pw werken. Met ons salaris is dit voor ons makkelijk zat te redden.
@Melanie: hoe ironisch gaat het klinken als ik zeg dat vriendlief zijn onregelmatige diensten, voor ons de oplossing is om samen ons kindje op te voeden. Ik wil minder gaan werken 34uur..ik ben ook beetje workaholic, en wil toch ook mijn studie nog niet opgeven. Deze volg ik tijdens mijn werk Vriendlief blijft gewoon 36uur werken. Maar heeft recht op 25 papadagen per jaar.. Dus als ik overdag werk, is hij thuis en als hij gaat werken ben ik weer thuis..Daarbij wil schoonmoeder dolgraag een dag oppassen en mijn moeder wil ook wel een dag oppassen..probleem opgelost
Same here. Ik werk nu 36 en vriendlief 40. Ik wil 32 uur werken waarvan 1 dag thuis. Vriendlief wilt 4x9 gaan werken zodat hij ook een dag door de weeks heeft. Schoonmama wit oppassen en mijn moeder wil ik afwisselen om de week met mijn schoonzus. Moeders en zus wonen gewoon te ver weg en mijn zus krijgt in oktober een kleine dus dat is gewoon niet haalbaar.
Goedemorgen allemaal, bah wat een rot nacht heb ik gehad. om het uur wakker geweest. En heb verkeerd gelegen denk want heb overal stijve spieren. Van de ongi nog weinig te bekennen. Me boobbies beginnen steeds zeerder te doen hahaha. Het word nog is wat met die erwtjes van me hahaha. @karin & An1985 Mooi om te zien dat jullie daar ook al aan hebben gedacht. Het nichtje van me vriend is over 2 maanden uitgerekend, toen we daar vorige week waren en vroegen hoe ze dat straks met werk gingen doen schrokken ze allebei. Tja ze hadden alleen aan het zwangerschapsverlof gedacht maar niet aan daarna.. Ik en mannetje lief keken elkaar echt zo aan van huh... nu pas? Dat wisten wij vorig jaar al haha. Blij dat we niet de enige zijn dus.
hoi meiden, Jeetje heb gisteravond niet gekeken en er is weer genoeg gekletst. ik was gisteren met vriendlief op kraambezoek, zo leuk, de kleine uk is nog maar een weekje oud, wat ontzettend klein zeg...lag lekker in mijn armen te slapen. vanavond ook op kraambezoek en dat kleintje is 5 dagen oud maar moet helaas in het ziekenhuis blijven omdat ze 7 weken te vroeg geboren is. ach ik vind het zo lief die kleintjes maar je word dan wel even met de neus op de feiten gedrukt, helemaal doordat ik net ongi ben geworden!! ik hoop ook dat moeder natuur dit zelf even regelt voor mij en dat we de mmm niet in hoeven, maar ik denk het haast wel...we gaan nu toch al weer de volgende ronde in...bah bah bah bah... krijg nu ook commentaar van de mensen die het weten, je bent er teveel mee bezig, je hebt nog alle tijd, word je contract wel verlengd volgend jaar, zou je het dan wel moeten doen etc.... jeetje waar bemoeien ze zich mee? alsof het om geld draait, je kunt ook gelukkig zijn met een kindje als je financieel wat minder sterk staat....toch? (of heb ik dat verkeerd?)... maar goed we zullen zien wat komende maand gaat doen!! fijne dag allemaal, het word heerlijk weer, ga zo mooi met de hondjes naar buiten...
@Deb27, in mijn ogen zie je dat niet verkeerd. Als jullie kunnen zorgen dat alle rekeningen betaald worden, er voldoende eten drinken, verzorgingsproducten etc etc. is, dan lijkt me dat stel het zou 1 jaar wat minder gaan dat je dat vooral op je eigen kunt korten. Dan maar 1x minder naar de kapper, Dan maar voortaan onder in de schappen kijken ipv de merk artikelen. Realiseer je alleen wel goed dat je voor een pas geboren kindje toch best veel geld kwijt bent. Het zijn de meubels, gordijntjes, behang/verf, vloertje, babyuitzet etc etc. Maar ik neem aan dat dat geen probleem mag geven anders zou je denk ik niet aan kinderen zijn begonnen. Sommige mensen bedoelen het zo goed met hun advies maar weten niet dat dit soms zo anders kan overkomen.. Nja meid, hou je hoofd omhoog want als jij en je vriend er vertrouwen in hebben en jullie weten dat jullie de BASIS aan het kindje kunnen geven, dan lijkt me dat het helemaal goed moet komen.
Ok, en toen was ik even een paar dagen afwezig, ik zal zo even een paar pagina;s terug lezen. mijn verhaal...-melanie vroeg ernaa-. In oktober gestopt met de pil, in de waan dat ik dan ook wel snel zwanger zou zijn. Hele familie wordt vrij makkelijk zwanger, dus ik ook. Dacht ik. Nou ben ik in januari door gegoogle achter gekomen dat het misschien toch niet zo makkelijk gaat. Man is geboren met niet ingedaalde balletjes, en daar pas op 13 jarige leeftijd aan geopereerd. Veel te laat. Nu worden kinderen voor de 2e jaar aan geholpen. Half mei de stap naar de huisarts gemaakt, en eind mei de eerste uitslag. Die was erg slecht. 2mln per mll. 2e uitslag net zo slecht, ook 2 mln, per mll, maar dan veel slechter qua zwemmen en vorm. En nu sinds de 31 in de mmm dus. Wat is jullie verhaal?
@marjolein mijn verhaal kun je hier lezen: MIJN VERHAAL Wat vervelend voor je vriend dat ze hem pas zo laat hebben geholpen. Bij mijn schoonbroer hebben ze dit op zijn 9e gedaan en hij heeft er met zijn vriendin 5 jaar over moeten doen voor ze zwanger raakte. Hoop voor jou dat snel het een en ander duidelijk wordt voor jullie. liefs Melanie
Jeetje mel wat een verhaal!!! Ik ben 3cm langer en weeg 4 kilo's meer, maar heb wel een regelmatige cyclus. Kan ook eten wat ik wil maar kom geen gram aan. Zelf ben ik de mmm ingegaan na 2 vmk's was bang dat het met mijn operatie te maken had en wilde gewoon gecontroleerd worden. Eerste onderzoeken (chromosomen en antistoffen) waren allemaal goed en moest, als het nog niet gelukt was, over een jaar terug komen! Pffff ondertussen dus weer een vmk en toen was ik een half jaar verder en vond t wel best. Zit niet aan medicatie maar ze controleren ms volop. Ben benieuwd!!
@an daarom was ik er ook van overtuigd dat mijn gewicht er weinig tot niets mee te maken heeft. Heb nu gelukkig een arts gevonden die het hier volledig mee eens is. Het verhaal voelt voor mij als gewoontjes inmiddels. We hebben gewoon de pech gehad een arts te treffen die niet wilde luisteren of het ons niet gunde. Ik heb echt wekenlang liggen janken. Waarom snapte. Nu ik eindelijk een nieuwe echt kans krijg met de bijbehorende eisprong ben ik weer helemaal happy.
Ben blij dat je de hulp krijgt die je verdiend. Ik heb er zelf wel van gehoord dat bij onder en overgewicht je menstruatie stopt. Net als je turnsters. Die hebben ook meestal geen menstruatie meer. Maar ik ben van mening dat als je er niks aan kunt doen dat je gewoon via medicatie je cyclus moet krijgen. Als je dit zelf wilt, wie zijn zij om nee te zeggen. Trouwens nog wel een dingetje over dat ze je dossier niet wilden geen. Dat mogen ze niet eens!! Jouw dossier is jouw eigendom. Toen ik ging verhuizen moest ik mijn dossier ook hebben. Zeiden ze dat ik moest betalen voor t papier voor het printen! Oprotten!!
@AN: wettelijk gezien is het dossier het eigendom van de arts. Je mag hier echter wel altijd inzage inkrijgen en/of een kopie van vragen. Hiervoor kunnen ze je idd geld berekenen. Ik stond hier zo van te kijken toen ik dit hoorde van onze advocaat/notaris. We hebben ook een hele klachten procedure doorlopen, maar de klachtenfunctionaris (die onafhankelijk hoort te zijn) is in dienst van het ziekenhuis, en zat letterlijk en figuurlijk aan de kant van het ziekenhuis tijdens "de zitting". Vooraf al kansloos. Maar......... NU weer hele goede hoop. @ALLEMAAL: Auw auw auw...! wat doen mijn borsten zeer!! ik zat toen straks even op de fiets en bij alle bobbels in de weg deden gewoon echt echt pijn. Mijn god, ik ben vaker ongi moeten worden maar dit slaat gewoon nergens op. Heb dit nog nooit gehad. Heb vanmiddag voor het eerst in me leven!! een grotere cup bh moeten kopen omdat het gewoon niet past hahaha. Blijft dan toch spannend als je moet afwachten op die ongi. sorry moest het even kwijt. Liefs Melanie!
Ja nou euh dat begin ik zelf ook soms te denken. Al praat ik me dat wel snel uit me hoofd. Heb toch een stoot hormonen gehad. Maar kan egt haast niks eten word overal misselijk van. Mocht t vrijdag nog niet zijn doogebroken dan doe ik wel even een testje. Zou wel te gek zijn net voor ik zou beginnen met clomid haha. Xx
Ja dat zou inderdaad n goeie zijn. Wie weet, u never know! Heb ook je uitgebreide verhaal gelezen. Wow, wat frustrerend. Ben blij dat jullie nu serieus geholpen worden. Wat lijken die artsen oppervlakkig dan, iedere individuele situatie is toch anders? Ik hoop niet dat wij diezelfde arts hebben. :O Ow goedemoregn trouwens, ja, ikben er vroeg bij. Heb gisteren wel een beetje meegelezen, maar had zooooo'n dip. Een "jantje lacht, jantje huilt"- dag. Maar man heeft me er gelukkig doorheen gesleept. Ik was ook regelmatig misselijk gisteren, begon ook bijna te denken...zwanger? Maar dat is volgens mij veelste vroeg, want volgens mij krijg je pas last daarvan als die hcg hormonen worden aangemaakt en dat is pas rond je NOD. Maarja, als je dr zo mee bezig bent, dan denk je bij elk symptoom; zou het? zou het? hihi, ikke wel iig. Ow, mijn verhaal in het kort; Wij zijn 34 en anderhalf jaar geleden begonnen. Sinds juni lopen er afsprake bij de FA. Bloed: ok. Zaad; niet super maar voldoende, eicallen; aanwezig, cyclus; regelmatig, mijn gewicht; veel te zwaar. Moet van de FA eerst afvallen omdat dat volgens hen beter is voor een aankomende zwangerschap. En tuurlijk is dat zowieso gezonder, dus dat is wat we nu aan het doen zijn. En tussendoor gewoon verder proberen Fijne zondag nog allemaal X
@zuuske, Het zou zomaar kunnen dat we dezelfde arts hebben gehad. Ik had in ieder geval een vrouwelijke. Ze was super lief hoor. Maar zo achterdochtig als wat. Ze wilde niet luisteren naar wat ik als patient had te zeggen, want nee dat was toch niet zo het kwam door het ondergewicht.. Was een hele grote frustrerende tijd toen. Ik had gister zelf ook even mijn kuren, vriendje lief en ik moesten nog eten. Nou we waren in de stad en hij zei wat wil je eten dan, ja euhm doe maar een McChicken dan.. Ik vraag aan hem en wat pak jij.. Euhm ik denk alleen wat drinken. Dus ik gelijk ja dan hoef ik ook niets en ik loop naar buiten.. Hij blijft staan, besteld de McChicken en toch maar 2 hamburgers voor zich zelf. Hij komt naar me toe en zegt nou thuis maar op eten dan.. IK GING ME TOCH INEENS TEKEER tegen hem haha.. Ach bekijk het maar sukkel, en rij jij maar naar huis toe ik zie wel wat ik ga doen.. En vriendje lief helemaal in shock van hallo wat is dit.. ik probeer lief te doen.. Nja dat zag ik dus helemaal niet dat hij lief probeerde te doen.. Thuis aangekomen pakte hij me vast en zei nu moet je is even naar mij luisteren en je mondje zelf heel even dicht houden... Hij verteld het verhaal nog een keer hoe het ging.. En ik begon me toch te janken.. hahahaha ik kon echt niet meer stoppen met huilen.. Hij moest er gelukkig om lachen en zei heel droog: "lekker hoor zo'n hormonenkuurtje" hahaha. Nu kan ik er wel zelf om lachen maar echt ik ging helemaal over de rooie over eigenlijk helemaal niks haha.
Haha, wat goed van hem dat ie zo rekening houdt met je hormoon kuurtje. Ik ben normaal een heel nuchter persoon, maar met alles wat er speelt merk ik echt wel verandering in mijn gemoedstoestand. Man kent mij zo niet echt, dus weet ook soms niet zo goed wat hij ermee aan moet. Maar aldoende leert men en hij doet zn best. Ik heb achteraf altijd een beetje medelijden met hem wanneer hij weer een uitbarsting van me heeft moeten doorstaan, haha. Ik heb alleen ipv een kuurtje alleen mijn eigen hormonen te verwijten, hihi. Zou best een goede film titel kunnen zijn;"Attack of the hormoons" starring Zuuske en Mel. whaha
@Zuuske hahahaha, ja juist hele goede film titel. Wat kan een lichaam dan toch raar in elkaar zitten..