het word wat moeilijker dan ik dacht, vanmorgen het ziekenhuis gebeld, en nu blijkt dat ze een zomerstop hebben, week 30,31 en 32..en in week 30 valt mijn punctie. ze waren dan ook wel blij dat ik gister aangaf een stop te willen... nu kunnen ze het wel zo doen dat ik dan in groningen de punctie heb maar omdat ik hun daar niet ken en het wat meer geregel is, ook voor ons, gaven ze aan dat het beter was om toch een maandje rust te nemen... heb het weekend om er over na te denken... hoe gaat het met mijn lieve vriendinnetjes?
He balen deb!! lastige keuze.. ik heb me ook echt een paar weekjes zo gevoeld, je bent er al zo lang mee bezig en om dan afstand te nemen is heel lastig! moet wel zeggen dat ik nu echt stukken ontspannender ben als eerst en dat die 2 maandjes rust mij echt goed heeft gedaan! ook al wilde ik net als jij gewoon door gaan, maar natuurlijk is de keuze helemaal aan jou! Nog 1 weekje werken en dan vakantieee!! heb er zoooooo veel behoefte aan haha
Volg je gevoel Deb. Ook in het andere zkh zullen ze kundig genoeg zijn voor de punctie. Maar soms is een maandje rust ook lekker, mij doet het iig goed (alhoewel we nog steeds een paar keer per week in het zkh zitten). Het is jouw keuze, die kan niemand voor je maken, er is geen goede of foute keuze. Hier een slecht gesprek gehad van de week met de fa (dus niet met m'n eigen gyn), ben er aardig ondersteboven van, want ze was best negatief. Maar niet geschoten is ook mis, dus we gaan ervoor. Ik krijg het korte protocol, dus in m'n eigen cyclus. Dat heeft betere resultaten bij een laag amh. Ik ben er wel blij mee, dat scheelt weer 2 weken hormonen. Dus zodra ik ongi wordt, krijg ik de maximale in Nl toegestane dosis om te stimuleren. Dat is 300 eh . Ik ben het niet eens met de medicatie, ik krijg puregon en met menopur worden veel betere resultaten geboekt bij een laag amh. Maar mocht deze poging niet lukken, dan zoek ik volgende poging wel een arts die me wel menopur wil voorschrijven. De vraag is of m'n eicellen van nog wel goede kwaliteit zijn en wel bevrucht kunnen worden en goede embryo's op kunnen leveren. Als dat niet zo is, dan wil ze geen volgende ivf doen. Nou ammahoela, ook dan zoek ik wel een andere arts, ook ik heb recht op 3 pogingen. Ik ben dus erg strijdlustig momenteel, ik geef niet op voordat ik ALLES heb geprobeerd. Ik krijg ook de maximale dosis utrogestan, en daar ben ik wel blij mee, want m'n progesteron was laatste tijd niet zo geweldig. Zelf heb ik de halve tuinen leeggekocht met voedingssupplementen die je eicelkwaliteit zouden verbeteren. Mocht deze poging niet lukken, dan ga ik volgende poging aan de dhea. Maar dat is weer een hormoon en ik wil het eerst zo even proberen. We zijn ook bij de uroloog geweest. M'n lief wordt geopereerd. De kans dat het zijn vruchtbaarheid verbeterd is 50%, dus dat is toch een reeële kans. Lekker Jip, bijna vakantie, en dan ook trouwen!!! Zuus, hoe gaat het nu met je? Karin, hoe gaat het? En met de kleine? En ben je alweer aan het werk?
Vriendinnetjes!! Tis alweer ff geleden maar heb echt een drukke week achter de rug gehad. Deb nogmaals wat een kut situatie zeg. Als ik eerlijk ben zou ik toch even voor de rust kiezen. Het is niet zomaar iets wat je voor je kiezen krijgt. Ik snap je gevoel dat je door wilt en dat je deze ronde dan als verloren ronde ziet, maar dat is het zeker niet. Gebruik het om even op adem te komen, en te ontspannen. Natuurlijk moet je doen wat je gevoel je ingeeft. En als je naar Groningen wilt moet je dat zeker doen. Ze zullen ongetwijfeld vakbekwaam zijn om de punctie uit te mogen voeren. Daar zal het niet aan liggen. Wat zegt vriendlief ervan? tis moeilijk en ik kan de beslissing niet voor je nemen. Blijf vooral dichtbij jezelf staan en neem geen overhaaste beslissing Dani wat een rare situatie zeg. Je kan toch gewoon voor ivf gaan of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? En er zijn meer ziekenhuizen in NL dus als je gevoel niet meer goed is moet je zeker op zoek gaan naar een ander zkh. Echter lees niet te veel op internet he, het kan je wijzer maken maar ook nerveuser. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hoop in ieder geval dat jullie snel kunnen starten en dat er nog sneller een positieve test uitkomt! Jipje en Zuuske heerlijk dat jullie vakantie hebben!! Lekker van genieten! Het is welverdiend!! Hier gaat het eindelijk goed wat heerlijk om te zeggen zeg. Ik ben gewoon weer Karin aan het worden, en krijg langzaam mijn energie weer terug. Ik heb overleg gehad met de Arbo dat ik wel 28 tot 32 uur wil werken. Dit is goedgekeurd. Daarna het Uwv gebeld en zij keurden het af..ze hebben liever 20 tot 28 uur en dan ook nog in de buurt. werkgever was hier ook niet zo blij mee maar als ik me niet aan de voorwaarden houd vervalt mijn hele ziektewetuitkering. Dus ik zit nog steeds thuis omdat ze geen opdracht voor me hebben voor deze uren. Dinsdag heb ik nog best een zorgwekkende dag achter de rug gehad. Maandagnacht super slecht geslapen en enorme menstruatiekrampen en harde buiken gehad. Dinsdagochtend maar gebeld met het zkh. In plaats van dat ze zeiden dat het erbij hoorde (wat ik eigenlijk dacht) moest ik gelijk langskomen. Urine afgenomen en bloed. daarna inwendige en uitwendige echo, en 3 uur later weer naar huis met de conclusie dat alles in orde is en dat het waarschijnlijk groei krampen waren. Ons ukkie is dan ook al 23cm groot en heeft een groeispurt gemaakt. Dat kan nog wat worden, ik snap echt niet dat dat past in mijn kleine lijfje hihihi. Verder ben ik druk met het zoeken naar een vakantie. Het gaat Malta worden. Wel zon, zee en strand, maar niet te ver weg. Als het fout gaat zijn we binnen 3 uurtjes weer thuis. Zo dat was weer een heel verhaal zeg. Sorry! Dikke knuffel van mij voor jullie
Hoezo sorry Karin, vind het heerlijk je te lezen! Wat fijn dat het zoveel beter met je gaat, nu lekker genieten!!! Wat belachelijk dat gedoe met die ziekte-uren, je voelt toch zelf wel aan hoeveel je wel en niet kunt werken. Stomme instanties. En wat een drama-dag heb je gehad, gelukkig was er niets aan de hand, maar de paniek is natuurlijk wel even eng. Dus lekker op vakantie naar Malta? Dat lijkt me heerlijk, heb er zelf ook wel eens naar gekeken, maar het is er nooit van gekomen. Bij ons zit vakantie er voorlopig niet in. Toevallig gisteren contact over gehad met het zkh, omdat vrienden van ons vroegen of we hun camper van Spanje naar Nederland wilden rijden. Maar het is hun regel dat je tot de 1e echo met 7 weken niet mag vliegen en tot de testdatum helemaal het land niet uitmag. Logisch hoor, en de ivf is vele malen belangrijker dan vakantie, dus we doen onze oorspronkelijke Italië-reis gewoon in september. Ik mag gewoon nu ivf hoor! Maar als ze afhankelijk van de resultaten geen goede kansen zien voor een 2e ivf, dan houdt het dus op. Maar dan zijn er nog legio andere ziekenhuizen. Toen ik net hoorde van de lage amh waarde, heb ik wel veel gelezen op internet, maar nu weet ik alles, dus doe ik dat niet meer. Probeer er juist nu heel veel afstand van te nemen, nog even volop genieten voordat het circus begint. En dat lukt me aardig . Deb, heb je al wat meer duidelijkheid in je hoofd?
hey lieve meiden, dank jullie wel!! en natuurlijk loopt het nu niet zoals de vorige keren. Zaten 2 eitjes van 10 en 11 mm...dus nog lang niet groot genoeg. terwijl het nu dag 7 is en ik normaal op dag 6 al een eitje heb van 12 mm... dus niet beginnen met spuiten morgen maar donderdag weer een echo, ben benieuwd... hoe is het met jullie?
Heel fijn,er is geen enkel eitje gegroeid sinds de echo van dinsdag. Nog steeds ruim 10mm en dat op dag 9...voel me teleurgesteld en gefrustreerd,waarschijnlijk moeten we deze ronde afbreken
Hoezo afbreken Deb? Uiteindelijk gaat het eitje wel groeien toch? Je hebt gewoon een laat ei... M'n liefje ligt nu onder het mes en ik heb zo een sollicitatiegesprek. Spannende dag dus!
Dani hoe is het gegaan? met jou en met je lief? We hoeven het niet af te breken hoor, maar het word nou allemaal zo laat dat we in ieder geval moeten uitwijken naar groningen, misschien ook voor de echo's, wat veel reistijd betekent...en we komen bij ons beide op het werk in de vakantieperiode, wat betekent dat we beide moeilijk(er) vrij krijgen... dus weet het even niet.... misschien dat we toch de echo van zaterdag nog even aankijken...
M'n lief ligt bont en blauw op de bank en heel zielig te doen, mannen hihi . Maar de operatie is goed gegaan! Mijn gesprek ging ook goed . Er zijn nog meer kandidaten, dus het is nog even afwachten. Ik ben vandaag ook voor een ander gesprek uitgenodigd, dus eindelijk na 23 brieven, word ik opeens 2x in 1 week uitgenodigd . Ik moet zeggen dat ik er wel veel energie van krijg! Tsja, een ei is niet te plannen hè. Ik hoop voor je dat het toch nog door kan gaan deze ronde. Misschien even op je werk bespreken? Hopelijk heeft je ei zaterdag een groeispurt gehad!
Deb, jammer dat het niet gaat zoals je wilt, hopelijk is het morgen gewoon goed Dani, ja mannen als ze ziekjes zijn of pijn hebben, een natuurramp is er niets bij Wat goed van je gesprekken! Hoop dat je wordt aangenomen!
Daan fijn dat het goed gegaan is met je mannetjes operatie. En wat goed 2 uitnodigingen! Dat is tegenwoordig al heel wat! Hopelijk wordt het wat! Deb, hè, wat vervelend zo'n laat ei. Irritant als je zo ver moet en van dat vrij vragen zou ik gelijk dubbel zoveel stress krijgen. Ik hoop dat de eitjes snel gaan groeien zodat het nog een goede ronde kan worden. Ik ben er niet zoveel, ik lees wel vaak even snel mee. Ben gewoon lekker van de vakantie aan het genieten . Hier is het tilburgse kermis. Mel ben je al geweest? Vandaag gaan wij naar de gentse feesten, zin in! Fijn weekend lieverds!
Hoi lieve meiden, Vanmorgen weer heen geweest voor een echo en weer niks te zien dan een paar hele kleine eitjes... we hebben dus aangegeven om te stoppen voor deze maand... want we gaan volgende week bij ons beide op het werk de vakantieperiode in en kunnen dan niet makkelijk vrij voor de punctie en evetuele tp... ik baal ontzettend en ben behoorlijk teleurgesteld in mijn eigen lichaam, maar het brengt allemaal teveel stress met zich mee en misschien is een maandje rust ook nog niet zo verkeerd...ik weet het niet... maar het staat vast dat we pas in augustus weer verder gaan.... dit betekent ook dat ik even afstand ga nemen van het forum... want anders ben ik er alsnog teveel mee bezig en wil/moet echt even afstand nemen om de rust terug te krijgen... gelukkig heb ik jullie op fb en hou ik jullie in de gaten!! Lieverds bedankt voor alle positieve woorden en wens jullie allemaal een zonnige week/vakantie toe!! liefs
lieve lieve schatten.. mijn excuses dat ik zo lang niks heb laten horen. ik lees altijd braaf mee, maar ik heb op mijn mobiel problemen met deze site om te reageren... hoe is het mel? lees dat je veel te veel doet met je dikke buik wat fijn dat t allemaal lukt, maar kijk je wel goed uit??? Karin, wat gaat t bi jou toch ook snel zeg...kan me niet inbeelden dat mijn zwangerschap ook zo snel ging! je begint al een mooie buik te krijgen hoor! deb wat ontzettend rot voor je.. weet niet goed wat ik moet zeggen.. ik kan me voorstellen dat je even rust wil. dikke knuffel!! we zijn er voor je zuuske, geniet lekker van je vakantie! hoe is de kermis? ik vind de roze maandag altijd geweldig in tilburg dani, hoe zijn je gesprekken gegaan?? hoop dat er wat tussen zit! en hoe is het met je mannetje? Jipje hoe is het met jou meis?? Hier gaat alles wel goed.. zoals jullie kunnen zien op FB ben ik smoorverliefd op mijn kleine hunk.. hij doet het zo goed! Is ook een beetje de reden dat ik hier wat minder post, zit natuurlijk niet in de MMM en heb al een kleintje, wat me een beetje ongemakkelijk laat voelen naar jullie toe omdat dat bijna t enige is waar ik nu over kan praten.. ik gun het jullie ook zo!! de slapeloze nachten, het ondergespuugd worden en huiltjes waarvan je niet weet wat het nou is.... nee hoor meiden.. we zijn al goed bezig met 1 baby, 2 onderweg en de rest volgt gewoon heel snel! volgende week mag ik alweer aan het werk!! (SNIK SNIK) heb er onwijs veel zin in, maar vind het ook wel weer moeilijk hoor. a, omdat ik Liam niet achter wil laten en B omdat ik gehoord heb dat er flink geroddeld wordt... hoorde zelfs dat mijn vervangster de boel probeert op te stoken tegen mij. ze beweert dat mijn team mij helemaal niet terug wil en ze bespreekt mijn arbo brieven (waar gelukkig niks in staat) open en bloot in t rokershol. maar ja... als mijn team mij niet terug wilt kopen ze niet een cadeau van 100,- en zijn ze echt niet elke keer blij om me te zien (3 dikke zoenen van iedereen en hele verhalen) t jammere is is dat ik dus nog een paar weken met mijn vervangster moet werken. bedoeling was dat ze 3 augustus gelijk zou stoppen, maar omdat ik de eerste 2 weken van september nog met vakantie ga blijft ze dus al die tijd zitten (gelukkig gaat ze zelf nog 2 weken en overlapt t elkaar een beetje) ik blijf 4 dagen werken... eerste week mag ik beginnen met 4 uur per dag, 2e week met 6 uur per dag en de week erop 8 uur per dag... we zullen wel zien hoe het loopt... het is zo dubbel