Wie ook september de medische malle molen in

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door flower 27, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    hey meiden vanaf schiphol wilde ik jullie nog een hart onder de riem steken. Heel veel succes met t spuiten en de behandeling die daarop volgt. Spannend hoor want jullie lopen nu bijna tegelijk!

Jipje alvast gefeliciteerd metje huweljjk met de liefde van je leven! Maak er een waanzinnige dag van en geniet van elk moment. jullie hebben t zo verdient!!!

moet toegeven dat ik best zenuwachtig ben. Hoe zal t gaan met zo'n klein hummeltje in je buik? hij is in ieder geval klaarwakker en laat dat blijken ook. jammer dat vriendlief t nog niet voelt :(

nogmaals heel veel suc6 en een dikke knuffel van mij!!! :D

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Karin fijne vacantion! ENJOY!

Deb, wat vervelend dat je je zo ziekjes voelt. Luister goed naar jje lichaam en let goed op jezelf. Lekker mentaal al voorbereiden op OZ, lekker wegdromen alvast...super!

Dani welke medicatie heb jij ook alweer? heb je ergens last van? Wanneer heb jij een echo?

An, fijn aan het kroelen met je uk? Geef hem maar een dikke knuff van mij.

Mel hoe gaat het bij je? Het komt nu zo dicht bij!! Hoop dat jeje goed voelt en alles voorspoedig loopt.

Ik zelf prik er maar op los, ik lijk wel een volleerd verpleegkundige ;). Merk er eigenlijk nog niet zo veel van behalve dat ik snel na de injectie vage hoofdpijn krijg en wat moe en misselijk wordt. Maar gelukkig vervliegd dat na een tijdje. En het kunnen goed ook psychische kachten zijn.
    Morgen weer werken na de vakantie... jammmmer..

3. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Hey meiden, sorry als allereerst dat ik al ff niet meer heb mee geschreven. Ben best wel moe geweest de afgelopen tijd en had het ook enorm druk, vaak was het dan even facebook en daarna klaar..

Nja goed om jullie even een update te geven:
    Vanaf afgelopen zaterdagavond lig ik in het ziekenhuis. Ik kreeg ineens extreme buikpijn en ook flinke krampen. VK gebeld.. Mocht langskomen. Tijdens de controle bleek dat ik al 1 vingertop ontsluiting had.. Dus hup aan de ctg. Die laat regelmatige weeen zien dus ik moest blijven want ben nog te kort (morgen 35 weken).

Heb nu verplichte bedrust en mag alleen me bed uit voor te plassen en te wassen. Heb dagelijks een ctg gehad en een inwendige echo. Daar is nog steeds hetzelfde op te zien. Om de 10 minuten flinke contractie's maar het zet verder niet door..

Als het morgenvroeg nog niet heeft doorgezet is de mogelijheid er dat ik naar huis mag, maar daar moest ik niet van uit gaan.

Ook blijkt ons Prinsesje nog in stuit te liggen dus hebben we gister te horen gekregen dat we wss een keizersnede moeten krijgen. We kregen ook extra uitleg er over en moet zeggen valt me heel vies tegen. Dus ik duim dat of ons meisje nog draait of dat ze toch nog een poging gaan ondernemen om het gedraaid te krijgen. Zolang ik deze pijn heb zullen ze dat niet gaan doen.. Dus ja beetje dubbel gevoel nu.

Liefs

4. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Mel, wat schrikken:$. Volgens mij is 35 weken niet te te te vroeg (als je begrijpt wat ik bedoel), maar ik hoop dat ze nog even bij je blijft zitten en de goede kant op draait. Toi toi toi. Denk aan je.

Deb, ik hou het ideetje nog even voor mezelf, misschien is het wel het gouden ei;). Zodra alles klaar is, plaats ik wel een linkje.
    Maar hiernaast twijfel ik nog zo. Ik wil met een opleiding beginnen, maar kan niet kiezen uit 2 opleidingen. En het is volgende maand al. Weegschaaltje hĆØ ;).
    Fijn om te lezen dat je alles even van je af kunt zetten. En voordat je het weet ben je weer ongi.
    En wat lekker bijna een maand naar Australie!!! Toevallig gaat een vriendinnetje van me ook die periode. Dat is toch wel leuk hoor om oud en nieuw daar te vieren. Je hebt iig iets heel leuks om naar uit te kijken!!!

Karin, hoe gaat het op vakantie? Is de vlucht goed gegaan?

Zuus, m'n medicatie staat in m'n onderschrift. Met de iui heb ik ook gonal f gebruikt. Die vage hoofdpijn herken ik wel. Nu ik 300 spuit is dat ook wel wat erger (puregon en gonal zijn hetzelfde, alleen andere fabrikant). Succes met je fm morgen!!! laat je het weten hier?

Ik heb vandaag m'n 1e fm gehad. Beetje teleurstelling, maar de decapeptyl legt alles plat en dan duurt het stimuleren wat langer. Ik had gehoopt meteen vandaag aan de pregnyl te kunnen net als met de iui's. Maar volgens m'n gyn duurt het stimuleren wel 2 weken.
    Ik had tot nu toe 7 follikels en allemaal nog onder de 10 mm. Dus we spuiten nog even door en donderdag weer een fm. 7 follikels is ook geen wereldopbrengst, maar m'n gyn had er met m'n laag amh 5 verwacht, dus eigenlijk was het wel goed ;). Hopelijk groeien ze allemaal door.

5. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Jeetje Mel, dat is natuurlijk wel even schrikken en balen. Hopelijk maakt je meissie een mooie salto zsm en ligt ze dan goed en blijft ze dan nog even daar liggen. In welk zkh lig je?

Dani, nieuwe opleiding? Altijd goed toch? Waar twijfel je tussen?
    Ik heb donderdag pas echo dat is cd 10. maar voel vandaag eigenlijk al wel wat kramp in mijn onderbuik, dus volgens mij gebeurt er daadwerkelijk iets. (or its all in my head';)).
    Ik vind het echt allemaal rete-spannend.

Vandaag eerste dagje weer gewerkt, was eigenlijk ook wel weer heel lekker! Maar wanneer heb ik nou weer vakantie, gheghe.

6. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    ff snel reactie op mel, wat rot meis! ik las al iets op FB en snapte er helemaal niks van!
    ik duim voor je dat de kleine meid draait, warm blijft zitten en het gene ks wordt... oh wat een domper op zo'n mooie zwangerschap mop... positief blijven hoor!!

ladies aan de medicatie: heeeel veel succes! op mooie eitjes en op naar een kindje! (ik zou het prikken niet kunnen hoor ieeeeeeee)

7. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Jeetje mel, dat is schrikken! houd maar goed rust en ik duim voor je dat je kleine meid nog even lekker blijft zitten en vanzelf goed draaid :)

Dani, altijd goed een opleiding! ben benieuwd tussen welke je twijfelt!

Dames die bezig zijn met een behandeling, toi toi toi! komt allemaal goed :) hoop ook echt voor jullie dat de behandeling mag resulteren in een zwangerschap!

Nou even voor een paar daagjes de laatste reactie, want ik ga morgen trouwen !! :D:D:D:D:D:D:D zoveeeel zin in! wel zenuwachtig, maja dat hoort erbij he ;)

8. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Jipje! Superfijne dag morgen, geniet ervan!! X

9. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Jipje!!! HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEL plezier morgen!! geniet ervan en ik hoop dat je je op en top vrouw voelt in een mooie jurk!

geniet van elke seconde!

10. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Jipje, super super super veel plezier vandaag!!! Geniet ervan!!! eindelijk trouwen, yeah yeah yeah

11. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    jeetje mel, dat is schrikken zeg!!! Ik hoop ook echt dat ze nog even blijft zitten en zich toch nog draait!! zijn jullie nu wel thuis?
    dikke knuffel!!

Dani, een opleiding? dat is nooit verkeerd toch? wil je dat wel met ons delen uit welke je wil kiezen? ;) hihihihi
    Ik wil ook wel weer een opleiding doen maar weet niks...

ja we gaan naar australie, yeah yeah yeah... heb er zo onwijs veel zin in...eindelijk weer terug...werd ook wel tijd na 6 jaar!!!

12. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Jipje, je bent nu aan het trouwen!!!:D:D:D Ik wens je een heel fijne dag toe.

Zuus, dat klopt hoor die krampjes (in je lies), dat had ik ook altijd, dan is er iets aan het groeien. We hebben dus morgen allebei een echo, spannend!!! Ik voel nu helemaal niets aan krampjes :(.

Mel, je bent weer thuis hĆØ? Pfieuwwww. Lekker rustig aan doen meis!

Tuurlijk mogen jullie wel weten wat voor opleiding ik wil doen. Een ƩƩnjarige makelaarsopleiding. Heb ik altijd al willen doen, en nu ga ik het gewoon doen (dacht ik). Wat is nu een jaartje om je om te scholen? Ik ben naar een open dag geweest en heb nog een gesprek gehad en het beroep spreekt me echt aan! Vooral de afwisseling van werkzaamheden en dat je niet 40 uur per week achter een computer zit. Nadeel is alleen dat de woningmarkt helemaal ingestort is, maar misschien als ik klaar ben met de opleiding dat dat anders is. Ik ga dan 1 dag per week naar school en dan kan ik nog 3 of 4 dagen werken.
    MAAR nu heeft m'n oude werkgever dus gebeld. Het is een bank en ik heb wel redelijk veel ervaring in de financiƫle dienstverlening. Maar al m'n wft-diploma's zijn verlopen, dus die zou ik dan opnieuw moeten halen. Maar als ik die dan weer heb, dan heb ik wel meer kans op werk dan met de makelaarsopleiding, omdat ik de ervaring al heb. Probleem is alleen dat ik niet weet of ik dat werk nog 30 jaar wil doen.
    Dus ja, wat doe je dan, volg je je gevoel of kies je voor zekerheid??? Die wft-diploma's kan ik gewoon thuis leren, maar die makelaarsopleiding begint 17 september, dus ik moet wel snel een keuze maken, arghhhhh.

Nou, het is weer een heel verhaal geworden, maar jullie vroegen erom :)

13. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Kan je niet en-en doen? Ik weet trouwens niet wat wft diploma's zijn maar ik lees automatisch what the f*ck diploma's haha. stom he?
    Jij ook succes bij je echo!

Mel fijn dat je weer thuis bent, laat die lieverd van je maar lekker voor je zorgen, dat doet ie vast heeel goed!

14. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    JIpje! Gefeliciteeeerd! Ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben gehad!! xxx Ik wens jullie volmaakt geluk, veel gezondheid en oneindige liefde!!

15. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Echo gehad-> 1 blaasje van 12 mm rechts en links nog wat kleine eiblaasjes. Zaterdag nog een echo. Ik had er eigenlijk wat meer van verwacht omdat ik in een eerdere cyclusmeting eigenlijk hetzelfde had zonder hormonen. maarja, nog even doorspuiten en dan maar zien wat er van komt.

16. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    zuuske, vervelend is dat he als je lichaam het weer eens anders doet, zo frustrerend gewoon!! Ik hoop dat er zaterdag meer te zien is...

dani, inderdaad kan je niet beide doen? of is dat teveel van het goede, ook zo naast de mmm....

ik zit nu op dag 30 in mijn cyclus... hahaha helemaal niet bijgehouden en vriendlief vroeg er gister opeens naar...dus toch maar weer even uitgerekend... ben benieuwd wanneer het doorkomt...

17. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Zuus, het is zo herkenbaar! Ik heb ook een iui-cyclus gehad met 1 eitje en had ook zoiets, van waarom neem ik dan hormonen:(. Toch is het hun streven er eentje te laten groeien. Bij een volgende echo had ik toch opeens meer eitjes. Die van 12 mm is nog niet zo groot, en een ander eitje kan nog makkelijk een groeispurt maken. En, beter weinig dan teveel eitjes, want met meer dan 3 eitjes wordt de poging afgebroken en dan heb je helemaal voor jan doedel gespoten. Spannend zaterdag!!!

Ik had vandaag 1 eitje van 18 mm en 5 eitjes van 15mm. Eitje nr. 7 was verdwenen... :(. Morgen weer een echo!

2 opleidingen wordt me wat te gek. Ik ben ook wel het type dat ik me maar op 1 ding kan richten (niets multitasken) en wil me ook maar op 1 ding richten omdat ik daarin ook wil gaan werken.

Jipje, gefeliciteerd!!! :D:D:D Ik zag een heel mooie foto van je voorbij komen. Hoe was het??? Of hoef ik dat niet te vragen? :D

18. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @Dani, Goed bezig hoor opleiding misschien en mooi groeiende eitjes.

@jipje WAUW wat een super mooie jurk heb je aan, nogmaals gefeliciteerd!!

@deb, heerlijk lekker naar Down Under! Dat word genieten!

@zuuske, Ik hoop dat je eitjes mooi doorgroeien en er een prachtig kindje uit mag voort komen :)

@karin hoe gaat het op vakantie? En met je mooie beebje in je buik?

@an hoe doet je kleine stoere bink het?

Nou meiden, hier vandaag van een koude kermis thuisgekomen. Gister heel wat informatie opgezocht over het draaien van het kindje.. Kleven toch nog wel wat risico's aan als het in een onvolkomen stuit ligt, daarnaast nog is een voorliggende placenta, een zeer pijnlijke buik en het is ook nog is mijn eerste zs.

Na lang na denken en na een gesprek vandaag op het ziekenhuis besloten om het niet te laten draaien. We hadden toch maar 15% kans.. Dus ja nu krijg ik een keizersnede... Toch een behoorlijke domper..

De hele zwangerschap is heerlijk geweest.. Tot afgelopen zaterdag toe. 17 augustus krijgen we te horen wanneer ons kleintje gehaald zal worden.

Liefs Melanie

19. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Thanks Mel!
    Wat een domper indd. Kan het ook nog zo zijn dat ze zelf nog gaat draaien?? Hoop dat het snel beter gaat en dat je niet meer zo veel last hebt van je buik. X

Dani, dat zijn een mooie hoeveelheid eiblaasjes, wat fijn! Nu dus maar hopen dat het er niet meer als drie worden. En je hebt gelijk, tuurlijk kan er nog vanalles groeien in die paar dagen, maar liever niet meer als drie, zoals je al zegt. Niet alleen breken ze de poging dan af, we krijgen ook een vrijvebod (of iig moet er dan veilig gevreeen worden) en dat vind ik zeler wel iets te gortig ;)

20. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Mel, wat een dapper besluit! Hoe zouden ze dat draaien dan doen?
    En bekijk het van de positieve kant, misschien word je wel een helse bevalling bespaard ;)
    En hoe gaat het dan nu met de pijn en ontsluiting?

Zuus, ja dat vrijverbod :$. Hebben wij ons destijds ook niet helemaal aan gehouden :).

Deel Deze Pagina