Wie ook september de medische malle molen in

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door flower 27, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Karin!!! Wat leuk van je te horen uit het verre Mexico. Geniet ervan en ik hoop je weer te lezen als je terug bent.

Deb, baaaaaaaaalen!!! Maar hij wil toch ook een kleintje? Dan zal hij er toch echts iets voor moeten doen. Ik begrijp wel dat hij wat minder gemotiveerd is na zoveel rondes, maar een verloren ronde is ook niets. Of heeft hij wat anders aan z'n hoofd? Misschien gewoon doortesten en die ene keer dat je pos test hem mee sleuren naar bed?

Mel, thanks voor de info! Jij dus nu ook op het wachtbankje... wat kunnen die dagen lang duren hè?

Ik ben na het gesprek met de gyn van de week gestopt met roken, dit keer echt ;). Ze vertelde dat de kwaliteit van je eitjes echt minder is als je rookt, dus ja wat wil je dan een sigaret of een kind? Het antwoord mag duidelijk zijn, dus ik ben meteen gestopt. Ik zit nu op stopdag 5, maar wat een hel. Maar ik weet waarvoor ik het doe. Als het ons niet uit ons zelf lukt, krijgen we er medicijnen voor, maar dat lijkt dus niet nodig te zijn...

2. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    hahaha danitcha ik wilde dat ik dat kon doen, nee hijwil gewoon niet meer....als ik zwanger ben dan boor ik hem de reis door de neus heen zei hij... en ik mag ook niet meer zo vaak/of liever helemaal niet meer op ZP komen...

3. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @deb27.. Ik mag minder of niet of liever helemaal niet op zp komen.... Ik ga ervan uit dat je een volwassen persoon bent zonder beperking dus je mag doen en laten wat je wil.. Waarom snappen sommige mannen nou niet dat onze kinderwens gewoon een gegeven van moeder natuur is. Het in de oertijd al voor kwam. of zijn sommige mannen gewoon bang om zich te binden? Ook al iets wat in de oertijd voor kwam. Lijkt me super moeilijk meid! Sterkte.

@danitcha, Sterkte meid. De eerste 2 weken zijn het moeilijkst zeggen ze. Er bestaan trouwens ook medicijnen die je kunnen helpen bij het stoppen met roken.

En idd die wachtdagen duren veel te lang.. Ik let nu ook echt op alles, ieder krampje voel ik.. Vaak is het gewoon een scheet die verkeerd zit hahaha maar eerst lette ik daar nooit zo op. Volgens de predictor site zou mijn eitje binnen nu en 2 dagen moeten gaan nestelen.. Dus ik duim ervoor

4. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @ deb.. jeetje wat vervelend zeg :( maar hij wil nog wel een kind dan??

@ danitcha,, you go girl!! haha ik moet ook echt stoppen!! het lukt me gewoon niet! :( iedere keer denk ik ik ga stoppen en dan hou ik het eventjes vol, maar een paar uur later steek ik er weer één op helaas! volhouden hoor en de eerste 2/3 weken zijn idd het ergste!

Kopen/hebben jullie trouwens al spulletjes?? wij hebben een super mooie kinderkamer gezien, die nu met een paar honderd euro korting was,, maarja ik ben nog geneens zwanger, btj stom misschien om die spullen al te halen ??

5. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @jipje, wij hebben eigenlijk alles al... SHAME ON US haha. Maar de ene helft konden we heel goedkoop overnemen van de nicht van me vriend. (zoals babyfoon, box, kinderwagen)
    En de babykamer hebben we via de broer van vriendlief gekregen. Die werkt in een baby super store. De kleur daarvan is wit, precies wat we wilden dus kwam goed uit. En tja waarom heel duur in de winkel kopen als ik het nu voor een prikkie kan ophalen. En het ziet er nog goed uit! De babyfoon hebben ze bv maar 2 maanden gebruikt.

Maar ik heb ook moeite hoor om niet steeds wat bij te komen. Vriendlief roept dan steeds zullen we eerst maar is zwanger worden... En dan lopen we door.. Alleen staat hij dan zelf 10 min later aan de kassa zoals hij vorige week deed met een badjasje voor de toekomstige baby..

Wat heb jij al gekocht dan of nog niet veel?
    Ennuh jip en danitcha, gewoon van die vieze stinkstokken afblijven.. Niet alleen voor je beebje is het beter maar ook voor je zelf. En geloof me ik ben zelf nog niet zo heel lang geleden gestopt, maar vind het nu zoveel beter. Ik had gister heel even de sigaret van vriendlief vast, dat voelde gewoon niet goed. GELUKKIG MAAR! haha maar echt beide heel veel sterkte met t stoppen! want makkelijk is het zeker niet.

6. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hallooow, ben ik weer. Lekker gewerkt, veel in het zonnetje, ik heb een hele leuke weekendbaan, haha.

Ik ben ook gestopt met roken tijd terug, inderdaad zijn de eerste 2 weken het lastigst. Nu rook ik wel af en toe een gezelligheids of stress cigaretje. Maar daar blijft het bij.
    Voor de stoppers; toi toi, je kunt het, houd vol!

danitcha, Overgewicht of ondergewicht kan een onregelmatige cyclus veroorzaken en daarbij kan een eisprong uitblijven, Ik ben netjes regelmatig en voel mijn eisprong bijna iedere maand. Daarover lig ik ook een beetje in de clinch met de FA, maar ja, ik weet ook wel dat het een stuk gezonder is om af te vallen dus ik ben erg fanatiek bezig. Niet alleen voor de FA, niet alleen voor de kinderwens maar ook voor mezelf en mijn gezondheid.
    Maar dat het makkelijk is kan ik niet zeggen ....:( Stoppen met roken was easier.

Dames ik ga lekker genieten van me vent, want die heb ik sind donderdagavond niet gezien. Gelukkig geen ei dit weekend, haha.
    Liefs Zuuske

7. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Welkom terug zuuske! en geniet lekker van je ventje!.. Het is ook raar dat je wel MOET afvallen.. Maar het idd ook beter voor je zelf. Maar in dat ziekenhuis (en vooral die fa) heeft het heel erg op het gewicht. Maar toi toi toi meid die laatste paar kilo gaan je zeker lukken!

8. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Lijkt me een goed plan. Hier nogmaals maar een keer het lijstje:

MELANIE013:
    Clomid 50mg
    28 sept bloed prikken
    4 okt terug naar fa
    NOD 5 oktober

Zuuske:
    21 sept naar fa-> 5 kilo eraf
    Nog 2 kilo te gaan
    Nieuwe afspraak; 19 okt
    Zaadonderzoek ?-? (datum nog onbekend)

DANITCHA:

3 oktober bellen voor uitslag uitstrijkjes
    ? oktober 2e zaadtest
    11 oktober samenlevingstest
    6 november hsg-foto + uitslagen bespreken[/COLOR]

Jipje:
    20/9 pregnyl 5000
    22/9 1ste IUI!!

9. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Hè deb wat balen meis!! Hoop dat er toch een kleine komt op "korte" termijn!

Mijn vader was door het dolle heen!! Zo leuk en emotioneel om hem zo te zien.

Met mij zelf gaat t verre van goed. Ik blijf ondanks de zetpillen maagklachten houden en eet zo weinig. Ik heb honger en dan wil ik wat eten. Bij de eerste hap draait mijn maag om. Ben giga afgevallen en ga morgen contact opnemen met een diëtiste. Dit gaat de verkeerde kant op. Ik merk ook dat ik niks wil en nergens zin in heb.

Moet dus nodig gesprekken gaan houden. Ik baal ervan dat ik me
    zo rot voel nu tijdens de zwangerschap. Ik huil om alles en herken niks!

Sorry voor mijn geklaag hoor dames. Heb het hele weekend jankend bij mijn ouders doorgebracht (buiten de baby shower)

10. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @an, meisje toch! wat onzettend kut en klote voor je dat je je zo voelt... Kon ik het maar overnemen. En lieverd stop aub met je verontschuldigen voor je verhaal hier te doen want daar zijn we hier voor toch. Zodat we met zijn alle elkaar van onze ervaringen op de hoogte kunnen houden, goede of slechte. Ik hoop zo dat je snel geholpen gaat worden met het misselijk zijn. Misschien is een maagzuurremmer wat voor je.. Hoop dat het zoiets simpels mag zijn. Want ja ik gun het je gewoon dat je lekker mag genieten van deze zwangerschap!

Liefs en dikke knuf melanie

11. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Zuus, het lijkt mij ook dat als je cylcus normaal is, dat je lichaam op orde is. Ook al zou het natuurlijk beter zijn als je een paar kilo minder zou wegen (vooral als je een zwangerschap moet voldragen), maar ik begrijp je punt dat je zo wel prima functioneert. Ik heb ietsje ondergewicht, maar het werkt allemaal prima, dus om gezeur te voorkomen heb ik wel een paar kilo erbij gelogen bij de gyn. Ik heb in dit topic (mel was het toch?) nl heel enge verhalen gehoord over behandelstop. Ik heb er toch spijt van en het voelt toch niet goed, dus volgende keer zal ik m'n leugentje opbiechten :). Het is ook nooit goed hè als je niet precies binnen de hokjes past, echt stom!

An, we leven mee hoor! Wat heerlijk dat je het blijde nieuws hebt kunnen delen met je fam. Maar wat balen dat je zo'n last hebt van misselijkheid. Het hoort erbij, maar het kan ook te. Helpen je wonderpilletjes dan niet? Wel goed dat je naar een dietiste gaat, want je moet natuurlijk aankomen ipv afvallen en zo kan het geen 9 maanden door. Succes morgen, ik denk aan je!

Jipje, ik gebruik geen geneesmiddelen. Het lukt zo ook wel. Ik gebruik wel nicotinekauwgom en wil daar voor de samenlevingstest helemaal vanaf zijn. Maar eerst maar een week niet roken en dan afbouwen met de kauwgompjes (ik neem er maar 3 per dag hoor). Vriendlief gaat wel morgen bellen voor medicijnen, want die houdt het nog niet vol. En het is zooooo moeilijk als de ene aan het stoppen is en de ander wel rookt, ik ben gewoon stikjaloers :). Maar goed, ik heb nog steeds 5 dagen niet gerookt en voel me heeeel sterk!

Babyshoppen doe ik nog niet. Ik zou niet durven! Zodra het raak is, zal ik helemaal los gaan. Maar eerst maar eens zorgen dat het raak is. Met dit tempo is alles alweer uit de mode tegen de tijd dat ik zwanger raak. Zit ik dan met m'n retro-babykamer :D. Maar als ik een buitenkansje tegen zou komen, zou ik die ook wel nemen hoor!
    Ik ben wel al heel erg op namenzoektocht, herkennen jullie dat?

En oja... het lijstje mét nod;
    MELANIE013:
    Clomid 50mg
    28 sept bloed prikken
    4 okt terug naar fa
    NOD 5 oktober

Zuuske:
    Nog 2 kilo te gaan
    Nieuwe afspraak; 19 okt

DANITCHA:

28 september 2e zaadtest
    6 november hsg-foto + uitslagen bespreken
    30 september nod

Jipje:
    20/9 pregnyl 5000
    22/9 1ste IUI!!

12. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @danitcha dat van die horrorverhalen, van het ondergewicht, was ik idd. Mijn nieuwe arts, welke ook werkzaam is in mijn oude ziekenhuis, vond dit echter allemaal maar onzin. GELUKKIG

Haha klopt wel wat je zegt over wat in of niet in is, maar de kinderawagens die bv nu helemaal HOT zijn vind ik net boodschappenmandjes.. Dus ik heb er nu een van vorig jaar en dat is wel mijn smaak. En tja als het echt nu nog te lang gaat duren dan kopen we wel een nieuwere, mits hij leuk is..
    Onze babykamer is wit.. Dus ja dat past altijd. Wij vinden het juist wel lekker dat we alles al zowat hebben. Geeft ons een gevoel van rust. Toch zullen we straks nog genoeg bij moeten halen hoor. En geef je zeker geen ongelijk dat je nog niet shopt.. Ik zelf kan het alleen niet laten.

13. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ja ik moet ook echt stoppen met die stinkstokken (ik las eerst stinksokken.. ik dacht huh was heeft dat met zwanger worden te maken hahaha) ben zelfs gewoon een jaar gestopt geweest! helaas weer begonnen,, had een enorme stress situatie, maarja het zit gewoon tussen de oren he!

De oom en tante van mijn vriend die hebben nog allemaal spullen en die mochten we voor niets overnemen.. dusja,, aan de ene kant heb ik zoiets van ach als ik iets leuks zie koop ik het gewoon, heb ook al zo'n trappelzak, een super leuke van de H&M,, maar aan de andere kant heb ik zoiets van hallo ben nog geneens zwanger en dan zit ik iedere avond tegen die babykamer aan te kijken!! maja.. zal wel eens zien, zit nog op het wachtbankje haha!

Hier af en toe nog wat bloedverlies, maar echt heel minimaal.. hoop zoooo dat het gelukt is! en bij iedereen trouwens hier!

@ an,, pff vervelend dat je je zo voelt! die roze wolk zal er nu ook echt wel even niet zijn... ik hoop voor je dat je je snel beter voelt en anders dat het bij de 12 weken over is!!

MELANIE013:
    Clomid 50mg
    28 sept bloed prikken
    4 okt terug naar fa
    NOD 5 oktober

Zuuske:
    Nog 2 kilo te gaan
    Nieuwe afspraak; 19 okt

DANITCHA:

28 september 2e zaadtest
    6 november hsg-foto + uitslagen bespreken
    30 september nod

Jipje:
    20/9 pregnyl 5000
    22/9 1ste IUI!!
    NOD 5 oktober

14. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties.
    we hebben gister een goed gesprek gehad en daarin heb ik hem ook nogmaals goed uitgelegd waarom ik op zp te vinden ben en hij snapt het nu wat beter. hij kreeg juist het idee dat ik er dan nog meer mee bezig was maar dat is niet zo..
    hij vind het zelf ook een super idee om een kleine in de armen te mogen hebben die dan ons kindje is en niet die van een ander, maar die reis wilde hij ook juist maken vanwege mij, omdat ik zo super graag terug wil naar Aus...maar ja voor mij is het geen of of situatie...
    dus nu hebben we afgesproken dat we ervoor gaan met zn 2 en als blijkt, wat we beide echt niet hopen, dat we volgend jaar zomer nog niet zwanger mogen zijn gaan we de reis plannen en alsnog weg...zijn we wel zwanger dan komt die reis later wel...

super lief dat jullie zo met me mee dachten en er voor me zijn...

liefs

15. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @Deb27 ben zo blij voor jullie dat jullie het samen nog hebben besproken en er nu begrip is van beide kanten. Hoop dat je lekker snel zwanger bent zodat je over een jaar of 2 met jullie kleintje samen naar AUS kunt. Geniet ervan meid

liefs Melanie

16. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    hier trouwens best veel last van kleine krampjes en het onderste gedeelte van mijn buik is harder dan normaal. Volgens mijn gegevens zou er morgen een innesteling kunnen plaatsvinden. Laten we het hopen. Morgenvroeg bloed prikken voor de progesteron waarde. Hopelijk overmorgen de uitslag en niet zoals het ziekenhuis wil pas 4 oktober.

Liefs Melanie

17. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    dank je wel melanie, ik hoop het ook...

hoop voor jou ook dat je nu zwanger bent en dat de 'klachten' die je nu hebt een aankomende innesteling gaan zijn...

wat kunnen ze meten uit je progesteron waarde?

18. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Uit het progesteron meten ze of je een eisprong hebt gehad, en hoe goed die was..

Bah zometeen weer werken gelukkig maar tot 8 uur. Dus tot straks (tussendoor) of tot vanavond.

Liefs mel

19. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Spannend mel! hoop op een goeie uitslag voor je!
    En een innesteling daar duimen we voor he :D!

Hier al een hele dag steekjes achter mijn schaambot en wat menstruatiekrampjes,, maarja dat zegt niets natuurlijk!

Vandaag afscheid genomen van de cliënten op het werk,, heb me heel de tijd groot gehouden tot in de auto terug naar huis,, heb toch ff een traanje weg gepinkt ;)
    Ga ze zo enorm missen!! 1 cliënt waar ik echt een hele goede band mee had, was heel de dag aan het huilen en ze had foto's van mij op ons pictobord gehangen voor heel de week. Moest er wel eventjes om lachen,, ze wilde dat ik kwam werken dus had ze mijn foto's maar opgehangen..

20. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Jipje, Fijn dat je met een lach en een traan afscheid hebt kunnen nemen. Lijkt me idd best moeilijk. Ik werk zelf dan in de zorg en als er bij ons een client/bewoner sterft merk ik dat t me toch wel wat doet.. Had dat zelf niet zo verwacht..

Jij trouwens al symptomen? of alleen de krampjes achter het schaambot..?

Waar is de rest trouwens? Stil hier voortaan.. JAMMER!

Deel Deze Pagina