@An1985 : Welkom bij ons!!! Wat een verhaal zeg..jeetje...SUPER!!! dat je het overwonnen hebt!!! en eisprongen die niet kloppen...daar weet ik alles van, heb ondertussen al 3 follikelmetingen achter de rug en mag morgen voor de 4de. Gezellig dat je met ons mee leest en hopenlijk hebben we veel steun aan elkaar!! @Melanie: ik heb ook zo'n moeder hahah...dan zegt ze: Kind maak je niet zo druk, het komt allemaal goed...en mijn vader zegt dan: Ja wat wil je nou met al die pillen die je geslikt hebt, en dan ook nog zo'n spiraaltje..geef het nou de tijd, kleine meid van me (ben de jongste thuis) Vervolgens loop je bij de gyno vandaan en ziet dat je 3 oproepen hebt gemist. Mededeling: Pa en Ma thuis hahahahahahhaah Verjaardag weer overleefd: We hebben ze allemaal weer gehad hoor. Wanneer nemen jullie nou kinderen? * als ze in de aanbieding zijn! Je bent al 30 hoor, wordt het niet eens tijd * 3 maanden geleden was ik nog 29 en toen vroeg je het ook niet Je bent zwanger want je bent gestopt met roken (deze ging door het hele huis) * Nee ik ben niet zwanger, was gewoon klaar met het roken.. Blij dat ik weer thuis ben lekker rustig hahaha...nou ga ff eten koken voor me ventje want die komt zo thuis na een dag hard werken. Eet smakelijk allemaal!!
Oooh ik ken die opmerkingen ook. Bah bah! Je bent nog jong, het komt vanzelf, het is moeder natuur die d vruchtjes afstoot, geniet nog even lekker en dan de ergste: je moet er niet zoveel mee bezig zijn.... Dan komt t vanzelf.... Aaaaarrrrgggg. Goed bedoelde opmerkingen maar oooh zo vervelend hihi
Die is t ergste van allemaal ja!!!! Moet elke dag ovu.testen doen en temp opnemen. 3x in de week naar de gyno..ik kan er niet, mee bezig zijn. Masr krijg dat maar eens uitgelegd..not..
whahahaha... dit is zo te herkennen ik word zo gestoord van het zinnetje: Je moet er is niet zoveel mee bezig zijn. Euh ik zit aan de hormoontabletten en moet verplicht klussen.. gek he dat ik er dan mee bezig ben flapdrollen!!!! hahaha. owhh een bonk frustratie als ik het typ.. Sjattie (ouders en familie uit limburg) je bent nog zo jong het komt wel je bent pas 21.. Ja moe je na gaan pas 21 en al 3jaar! bezig voor een kindje. ben blij dat ik nu begon en niet pas als ik 34 was en dikke carriere had gemaakt. Of een vriendin die we al peettante in gedachte hadden, ahh wie weet lukt het straks ook wel niet dus denk er maar niet aan... pff pubers denk ik dan..! haha sorry moest het ff kwijt....
Oh ik snap wat je bedoeld melanie. Weet niet of je babyboom hebt gevolgd, maar daar zat ook een jong stelletje tussen. De 1 is er eerder klaar voor dan de ander. Laat je niks wijsmaken! Ik riep als klein kind al ik word later mama.... Tja helaas tot nu toe. Ik blijf maar positief denken. Als ik kanker heb overleefd overleef ik die mmm ook wel!
Hey an, wij hebben babyboom maar voor de helft gevolgd. We waren toen niet zo bezig met het kindjes krijgen want tja ik had toch geen eisprong en helpen wilden ze ons niet. Mijn vriend en ik hebben pas 3.5 jaar een relatie. een half jaar dus toen we begonnen met een kindje te proberen te krijgen. Niemand wist het maar als ze het zouden weten zouden ze zeggen je bent gek.. Snap het van de ene kant wel hoor, maar we hadden samen al zoveel meegemaakt. Elkaar door dik en dun gesteund en kenden elkaar al jaren. En als ik nu terug kijk op wat we samen al hebben doorstaan en hebben bereikt lach ik die mensen zo uit met hun opmerkingen. op momenten dat we ze in ons leven nodig hadden waren ze er niet en nu hoeven ze er niet te zijn want ook zonder hun is het ons samen gelukt. Inmiddels weet iedereen het dat we bezig zijn en ze gunnen het ons ook wel gelukkig, je word alleen zo moe van mensen die steeds maar dezelfde vragen stellen of dezelfde opmerkingen hebben. Ik riep vroeger al dat ik vroeg moeder wilde worden. Tot nu toe ben ik daar me best voor aan het doen.
owja.. ik ken de opmerkingen ook, helaas, geniet van het leven je bent nog maar (toen) 20 jaar, wees er niet zoveel mee bezig... dat ik erover praat wilt niet zeggen dat ik er gestresst van raak hoor!! , zijn meestal ook de mensen die binnen 1 wip zwanger zijn hoor.. @ an, welkom wordt al een leuk clubje haha.. mijn tante had ook telkens miskramen, alleen dan bij 5 maanden iedere x, ze zijn er pas een aantal jaar terug achter gekomen dat zij lupus heeft wat dus miskramen veroorzaakt helaas. hoop voor jou dat het iets simpels is!!! en je krijgt echt kindjes hoor, welke weg je ook neemt!! je gezintje komt
Jeetje jipje, wat naar voor je tante. Heeft ze uiteindelijk kinderen gekregen? Hier aan t stuiteren voor morgen
Hi ladies, net follikelmeting gehad en hij is 14 mm. Woensdag zal de klusdag zijn. Volgende week bloed laten prikken of hij ook daadwerkelijk gesprongen is
14 mm en dan woensdag al klussen? Ik dacht dat die follikels rond de 25mm moesten zitten? Groeit ook maar 2 mm per dag toch? Nja wel lekker dat je nu voor het echie mag gaan klussen! Geniet er van en nu hopen op een positief resultaat.
Welkom An1985 !!! Wat een heftig verhaal. Tot 3 keer aan een VMK, dat lijkt me verschrikkelijk en ik heb veel respect voor je doorzettingsvermogen. Ik hoop dat er snel duidelijkheid voor je is en dat het snel raak zal zijn, voorgoed! 2Karin: Ik ben erg benieuwd hoe het nu met je follikels is. Ik heb eigenlijk alle inentingen al in m'n boekje staan, maar weet alleen niet hoe lang ze houdbaar zijn. Maar dan zit je inderdaad nog met de malariapillen. Wij waren vorig jaar in Indonesië en toen heeft m'n lief ze niet geslikt, hij zou wel met het bijltje hakken als het mis zou gaan. Maar dat risico wil ik uiteraard niet nemen, dus we gaan nu definitief naar Mexico! We willen eind november, dus m'n vriend gaat vandaag even op z'n werk kijken of hij eea kan verschuiven, want het was nogal een gepluis in onze agenda's met vruchtbare dagen, projecten etc. Wat zei je gyn over Mexico? 2Jipje: Wanneer ga je testen??? Ik zit helemaal in spanning voor je en krijg er helemaal testdrang van, bij jou dan hahaha! Ik heb helaas ook een paar maanden mezelf gek gemaakt met dingetje die ik écht voelde, dus geef jezelf ajb niet teveel hoop, dan kan het alleen maar meevallen. Ook al moet ik zeggen dat jouw symptonen wel heel erg wijzen op... Zaterdag is mijn nod, maar ik zit al sinds woensdag vol met pms verschijnselen, dus ik geef deze ronde weinig hoop. Maar goed, ik heb geen idee hoe het voelt om zwanger te zijn, dus je weet maar nooit! 2Melanie: Hoe raar het ook mag klinken op deze site: ik hoop dat je heel snel ongi word!!! Weet je al of je meteen dan aan die andere medicijnen mag beginnen? Word je zonder medicijnen dan helemaal niet ongi? Bij ons weten de families niet dat we aan het proberen zijn. Nu we de mmm ingaan, beginnen we wel te twijfelen. Ook omdat ik in een familiebedrijf werk en ik niet weet hoe vaak ik naar het ziekenhuis moet en of dat voor werktijd kan. Vooral mijn vriend vind het heel moeilijk om aan z'n familie te vertellen, dus hij wil eerst de onderzoeken afwachten. Als het aan mij ligt, vind hij het makkelijker vertellen. Iets van mannelijke trots ofzo... Verder weet alleen een vriendin van ons het. Bij haar zwangerschap was ik er ook vanaf het stoppen van de pil bij betrokken, dus ik vind het fijn ook mijn kant met haar te delen. En het is fijn dat iemand het je zo gunt, want dat doet ze. Het is zo schattig dat ze m'n hele cyclus bijhoudt, me sms't dat ik moet klussen. Wat minder is het "en,en,en?" rond m'n nod. Van 1 persoon kan ik dat aan, maar als we het onze omgeving vertellen en iedereen zich er zo mee gaat bemoeien dan word dat toch minder. We hebben toch altijd de wens gehad om de eerste echo ingelijst en ingepakt aan onze familie te overhandigen om zo het blijde nieuws te vertellen. Hebben jullie het allemaal aan jullie families verteld? Wij hadden gisteren een verjaardag van een nichtje. Ieder stel dat er was had 3 kinderen. Dat was iets teveel kind voor me. Het voelde alsof kinderen baren de normaalste zaak van de wereld was en wij een stelletje mislukkelingen zijn. Hoewel ik heerlijk gespeeld heb met de kids, kwam ik toch een beetje verdrietig thuis. Wat ik hier lees over jaloezie, ken ik niet. Misschien ook omdat ik jaloezie een heel nare emotie vind en misschien wel onbewust onderdruk. Dus ik gun wel de mensen uit m'n omgeving hun kinderen. Het zijn mijn vrienden en familieleden, dus die wens ik oprecht het beste. Maar ik heb wel het gevoel van "ik wil oooooooooooooooook!!!!" Nou, ik ben m'n ei weer kwijt
@danitcha, dat is ook precies wat ik met jaloezie bedoel. Ik gun het hun zo!! maar ik zelf wil ook zooooo graag.. Laatst met het nichtje van manlief naar de Mc geweest. Ze heeft 2 jongens een van bijna 2 en een van 3. Zo super geweldig leuk was dat. Maar als je dan thuis komt je doosje medicijnen ziet te liggen dan denk je tja.. wij moeten nog maar even wachten. Haha tja ik hoop ook dat ik zo snel mogelijk ongi word. Klinkt idd raar op deze site maar als ik ongi word kan ik eindelijk gaan beginnen. Ik krijg zonder de hormonen geen ei-sprong. Ik word wel eens ongi maar dan zonder ei-sprong ???? 1 cyclus ronde duurt bv bij mij 93 dagen.. om maar een voorbeel te geven. Als ik dus eindelijk die ongi ga krijgen moet ik op de 3e dag beginnen met de clomid. en tja dan is het nog ongeveer 11 dagen tot we echt kunnen klussen voor het echie.. In het positieve geval mag ik op 3 okt testen.... al is het natuurlijk eerst maar is afwachten of de ongi ook daadwerkelijk komt. Tot nu toe nog weinig van te merken. Wel wat krampen maar die komen met vlagen en zegt voor mij dus ook niet zo heel veel. Denk dat ik zo even naar het ziekenhuis ga bellen zodat ik toch wat wijzer word. @karin: heb een kaarsje voor je aangestoken in de hoop dat je follikel, en of dat nou links of rechts is, gegroeid is! laat je het ons weten? liefs Mel
Melanie, wat onwijs lief dat je een kaarsje voor Karin hebt aangestoken!!! Hoe snel hoor je dan met Provera ongi te worden? En dan dus aan de chlomid... en als het deze ronde dan niet lukt (gaan we niet vanuit hoor ), moet je dan weer aan de Provera om weer je ongi op te wekken? Of is dan je cyclus op gang en komt het vanzelf?
@danitcha, Binnen 7 dagen na het gebruik van de laatste pil MOET je ongi zijn geworden. Als het niet zo is.. euh tja dan weet ik het eigenlijk ook niet haha. Ik had net met het ziekenhuis gebeld en gevraagd waarom ik 12 dagen moet, en de rest allemaal 5/7/10 dagen. Toen vroeg ze of ik er al wat van merkte.. Ik zo nja weinig. Nou dan moet je toch echt de 12 dagen afmaken. Het is speciaal op jou voorgeschreven en zeker als je nu nog niet veel merkt zou ik gewoon de strip afmaken. Heeel stiekem ben ik zo bang dat ik zelfs hier geen ongi van ga krijgen... Maar we proberen positief te blijven. Al is dat best moeilijk als je hier iedereen voor het echhie ziet klussen en wij maar liggen te vrijen omdat we anders koude voeten krijgen bv hahaha. Nja nog een weekje en dan weet ik ook meer De vorige keren dat ik Clomid heb mogen gebruiken werd ik netjes na 28 dagen ongi. Dat komt dus omdat clomid voor de ei-sprong zorgt en die zorgt weer voor de bloeding (of in het beste geval niet natuurlijk) Dus ik HOOP dat het dit keer hetzelfde zal zijn en ik dus gewoon een normale cyclus krijg.. Pff word gek van dat: ik hoop, ik verwacht, ik denk.. hahaha (sorry denk dat ik het vandaag ff heb gehad hahaha)
Hallo allemaal, Lees dat iedereen weer druk bezig is. Ik ben weer een beetje bijgelezen, ik had er toch echt wel een dip week van. Echt zo van; waarom kan het nu effe niet gewoon en makkelijk gaan ipv zo moeilijk. Maar dat is weer over en we gaan er weer voor. Fijn om "lotgenootjes"als jullie te kunnen lezen en mee kletsen. Jipje; Wááát? Nah, kan wel merken dat die balie-doos niet echt een gevoel voor tact heeft. Ik ben dan zo iemand die een uur later in een keer een messcherpe opmerking verzint die ik had moeten plaatsen, haha. En over het inleveren en produceren in een potje: INDERDAAD! Mijn man had er ook zo'n moeite mee, ik kan me dat zó voorstellen. Bij ons moet je dan ook nog tussen een bepaalde tijd inleveren (ik weet niet of dat overal zo is), en dat ook nog "even " voordat hij moet werken. Vond het zo rot voor hem. Hij heeft dit overigens (heel dapper) wel gemeld bij de gyn en die zei dat het dan misschien verstandig was, mocht het in de toekomst nodig zijn, iets in te vriezen, zodat het als het op een eventueel moment supreme niet zou lukken, er altijd een voorraadje is. Maar hopelijk is dat straks allemaal niet nodig. Vandaag of morgen ei denk ik, ik heb gelukkig een heel regelmatige cyclus. Alhoewel...daar zijn we het afgelopen half jaar ook niet zwanger mee geworden. Good luck, ladies!
Dat word klussen dan zuuske.. Spannende tijden voor jou dus. Lees trouwens dat je ook uit Tilburg komt? leuk me2! Welk zkh lopen jullie? liefs mel
Woeps, heb onbedoeld gejokt in mn vorige berichtje. Ik was nog lang niet bijgelezen, haha. Zo'n vier pagina's over het hoofd gezien.... (Hoe krijg ik het voor mekaar) Dus welkom an en succes Karin @melanie; met dat klussen komt het wel goed. Tis alleen balen dat het soms zo'n moeten is. Wij zijn bij t EZ, en jullie?
Wij zaten eerst ook bij het EZ.. Tot ze de behandeling stopzette. Nu zitten we bij het Maria, euh 2steden.. We zeiden eerst altijd in het 2 steden wil ik nog niet doodgevonden worden (slechte ervaringen daar) maar nu zijn we er zo blij mee. Heb je bij het ez al een vaste arts? liefs Mel
@ danitcha.. ehm.. ik heb 4 testen gekocht hihi, dus kan zondag pas officieel testen geloof ik, maar ehm woensdag vrijdag zondag ofzo hahah maar heb alweer ongikrampen dus, denk toch dat ik het niet ben!! maar weet onderhand ook wel alle symptomen uit me hoofd en iedere maand heb ik wel iets ,dus probeer me daar ook niet zoveel op te richten.. maar dit had ik nog nooit gehad, maja als ik niet zwanger ben kan dat ook weer in het symptomen boekje @ an,, nee mijn oom en tante raakten alleen spontaan zwanger 5x, ze zijn niet zwanger geraakt door behandelingen (zo stom eigenlijk), maar ze hebben er op een gegeven moment voor gekozen om te stoppen met behandelingen omdat het iets teveel druk op hun relatie legde en dat wilde ze niet, ze hebben voor adoptie gekozen en hebben nu 2 super dochters!!