Wie ook september de medische malle molen in

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door flower 27, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Ennuh danitcha,

een vriendin van mij (24) heeft ook verouderde eierstokken en tegen haar werd gezegd de kans dat jij kids krijgt is zo klein. Je moet het zien dat je in de overgang zit..

Maar met de eerste IVF behandeling boem hartstikke zwanger. En een mooie kleine gezonde jongen gekregen.

Maar ik zie het altijd zo, alles wat je op internet leest zijn vooral de klaagverhalen of de horror verhalen.
    Waarom zou iemand bij wie het goed ging dat ook vermelden.. Net als bij een klantenservice, je gaat ook niet bellen om te zeggen "goh ben zo blij met jullie goed werkende service, bedankt en fijne dag nog"... (ook ik heb vroeger sales gedaan haha)

Dus meid blijf vertrouwen houden, en je eigen gevoel zegt nog steeds het meest vind ik.

2. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @danitcha, idd pasen is er niets bij.. En heb al zo'n hekel aan eitjes zoeken.. ook kleine eitjes die springen kunnen bevrucht worden meid dus alle kans nog..

De puistjes komen voor mijn gevoel niet van de Clomid, heb het de vorige keren nooit gehad.. Maar verdere bijwerkingen: Moodswings (heftige), Opvliegers (heeel heftig) Soms wat misselijk, Zwarte vlekken, en krampen..

Maar sommige zijn in ronde 1 met clomid al zwanger, en andere pas in ronde 10..
    Ik heb het in totaal voor 9 maanden mee gekregen omdat mijn arts het ziet als Ronde 1.. Dus het plan van hem is eerst maar is 1 jaar kijken met een regelmatige eisprong en daarna weer verder. Al ben ik wel heel eerlijk en denk ik niet dat ik dat vol wil/kan houden..

liefs Mel

3. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Wat een mooi verhaal van je vriendin! Wat zal ze gelukkig zijn met haar wondertje! Wat was bij haar dan de oorzaak van haar verouderde eierstokken? Of is dat niet bekend?

Omdat m'n eitje van 11 mm nog niet gesprongen was, moeten we doorklussen van het ziekenhuis. Dus wel fijn om te lezen dat ook kleine eitjes bevrucht kunnen worden. Ik zal vanavond vriendlief weer eens goed aan z'n haren trekken :p. Soms kost dat me wel wat energie, om weer allemaal moeite te doen om hem in de mood te brengen. Bij mij gaat dat nl wat makkelijker. Misschien moeten we maar naar het altijd gezellige Brabant verhuizen, misschien dat het dan wat makkelijker gaat dan hier in het nuchtere westfriesland :p.

Maar je moet er toch niet aan denken dat het nóg een jaar zou duren? Daar gaan we niet vanuit hoor! Maar als je dat van te voren weet is dat een zware opgaaf, maar als je er middenin zit dan gaat het ook wel vanzelf denk ik. We zullen denk ik allemaal nooit opgeven, ook al duurt het 5 jaar.

Maar tsjeee, wat een bijwerkingen van de chlomid! Is dat alleen de dagen dat je ze slikt of de hele maand door?

4. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Clomid en haar bijwerkingen heb je vanaf dag 3 t/m je NOD. Op dag 3 begin je ze te nemen en krijg je wat lichte bijwerkingen, maar vanaf dag 5 is het bal..

Soms best sneu voor vriendlief, Net als zaterdagavond. Ik had een enorme moodswing. Dus hij heel lief schatje ik wil eigenlijk wat vragen maar ben bang dat je sjaggo reageert.. Tja dat had je nou net niet moeten zeggen. Waren ook nog is onderweg boodschappen aan het halen. Maar in de winkel zelf ging ik nog gewoon door.. Bij de groente afdeling zei vriendlief ineens.. Hoe is het nu hormoontrutje.. Al afgekoeld of lopen we ff naar t vriesgedeelte.. Nja toen zag ik het wel in en moest ik toch wel hard lachen.. Maar vind het zo rot.. Want ja die sorry daarna is wel gemeend maar toch heb je er niet veel aan. Gelukkig is ie wel heel begripvol.

Maar clomid nemen is dus best een feest hahaha.. Ach we doen het ergens voor en zijn al lang blij dat we een ei sprong krijgen. Dus dan maar een aantal dingen op de koop toe nemen.

Nou ik ga nog een keer de paringsdans doen want mijn ovutest was net weer positief.. (snap er helemaal niks meer van..)

En over die vriendin van me, ik weet niet precies wat de oorzaak was. Weet wel dat ze dus in de overgang leek te zitten.

liefs Mel

5. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @ danitcha.. pff klote samenlevingstesten,, (i know) :( Ik voelde me echt heel stom, alsof mijn lichaam gewoon zei: hier komt dus geen zaadje in ;)

oooooohhhh.. ik las van die piri piri muts dat ze gwn zwanger is,, pfff zo oneerlijk! hahaha ;) hatelijk gewoon.. naja, ze moet nog tot de 12 weken he! (gemeen kweet het).

Ik moet vanmiddag weer naar de gyn. voor een follikelmeting en om te kijken of dat ik vanavond al pregnyl moet spuiten. Ik heb echt eipijn aan beide kanten.. spontaan 2 eitjes aant groeien???? vanmiddag zullen we het zien haha!

@ karin,, hoe doe je het zo lang zonder je vent! heb heel veel respect voor je!! :) ik kan nog geneens een dag zonder hem.. pff!

Volgens mij is iedereen zo'n beetje op zoek naar zijn ei! haha.. laten we gewoon pasen met zijn alleen vieren ;)

6. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    hahahah ik dacht het maar durfde het toch niet zo neer te zetten, en wat Mel ook al zei des te minder lang zit ze hier op ZP..positief bekijken hihi.

Geen idee, we moeten wel he...ik weet zeker dat hij niet thuis is vanavond als ik er ben, dus we moeten wel...gewoon heel druk zijn met alles en nog wat en vooral niet te veel aan denken..(ondertussen denk ik 24 uur aan hem, en kan ik wel janken/ben ik aan het janken dat hij er niet is :(
    Maandagnacht komt hij weer thuis...we zijn er bijna hihi..

Suc6 in zkh!! ik ga voor je duimen!!! en ik wil de spuit ook wel voor je zetten hoor, mag je even lang R'dam komen hihihi

Oh en ik 29 oktober langs mijn spiritueel therapeut. even wat negatieve gedachtes weg laten vloeien..

WIJ GAAN OOK OOIT ZWANGER WORDEN MEIDEN!!!!!! Punt!! einde discussie hihihih (werkte het maar zo :D )

7. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    die samenlevingstest, daar ga ik toch mooi ook om vragen morgen bij de FA. Ik hoorde vandaag een verhaal over iemand waarbij bleek dat de zuurgraad ervoor zorgde dat er geen levende zaadcel te bekennen was. Een keertje wassen met zo'n goedje en..tadaaaa,...zwanger. Het zou toch belachelijk zijn als we na anderhalf jaar achter zoiets simpels zouden komen.
    Ach zou bij dat stel wel een toevalstreffer geweest zijn. Ik ga er inmiddels vanuit dat er bij ons vast iets raars en iets goed mis is.
    Dan kan het altijd alleen maar meevallen.
    Dikke lieve knuffels uit het "ozo gezellige brabant" ;) waar het net als in de rest van NL zo'n somber weer is dat ik er chagerijnig van wordt.

8. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Oooooh Jipje ook al op zoek naar d'r ei, de paasdagen zijn hier echt losgebarsten :D. Alleen Karin lijkt hem te vinden en die zit dan weer zonder man.
    Ik ben benieuwd naar je follikelmeting!!! 2e eitjes :$, wauh!!! Ik hoop het voor je! Mag ik er niet eentje van je lenen? :D

Net ovutestjes gedaan, er is een 2e streepje! Weliswaar nog niet zou duidelijk als de andere, maat het geeft hoop. Hopelijk morgen een positest *duim*duim*duim*. Dat zou mooi uitkomen, dan bel ik meteen dat ik donderdag ook een slt wil, als ik er dan toch ben voor een echo kan dat er ook nog wel bij.

Hahaha Mel, hormoontrutje! Wel fijn dat je lief zo goed met je moodswings om kan gaan. Je bent dus eigenlijk maar 4 dagen per maand een "lief meisje"! Opeens besef ik me wel dat als ik zo'n ruziend, tierend en scheldend stel in de supermarkt zie, niet opeens moet oordelen (stelletje aso's, kan dat niet tot thuis wachten:cool:?). Want er kan dus een heel verhaal achter zitten. Misschien moet ik ook eens naar de saleslessen van Karin ;)

Maar Karin, maandag is al bijna! Gewoon lekker genieten van de tijd die je nu voor jezelf hebt en alle dingen doen waar je lief noooooit zin in heeft! En volgende keer ga je gewoon mee. Mijn lief is ook een duiker, dus dan gaan wij ook héél toevallig die kant op. Kunnen wij kameel rijden ofzo als zij de onderwaterwereld aan het onveilig maken zijn :D

9. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Daar hou ik je aan!!!!!! :D :D

10. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Deal Karin! Zou toch een giller zijn, wij met z'n tweetjes met een bollend buikje hobbelend op een kameel door de woestijn :D. Ik zie het helemaal voor me!!!

Zuus, gewoon om vragen! Want het kan een oorzaak zijn. Sommige stelletjes matchen gewoon niet met elkaar. Ik heb het ook wel eens gedacht, dat ik zo'n "zure meid" ben dat ik alle zwemmers meteen dood. Ik vind het ook wel raar dat ze bij een zaadtest van een man wel de ph meten en bij ons vrouwen niet. Is zo makkelijk met een papiertje te doen.

11. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    En de visualiteit is weer toe geslagen hihihi
    GEWELDIG!!!!!! we gaan het gewoon doen!!! :D :D

12. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    meiden ik heb jullie hulp nodig!!!

Volgens mij heb ik mijn eisprong vanavond :( :(
    24 september was mijn laatste eisprong
    8 oktober ongesteld (voor 2,5 dgn)
    en nu op dag 11 van de cyclus heb ik de bekende eisprongkrampen links. Net een ovu.test gehaald bij het kruidvat(was net op tijd) en die is zwaar positief.

Dus is mijn ongi.cyclus nu26 dgn en mijn eisprongcyclus 24dgn...IK SNAP HET NIET !!!!!!!!!!! :(

Wat tevens zou betekenen dat we misschien toch een kans maken want we hebben zondagochtend nog sex gehad voordat ie wegging...ik begrijp er HELEMAAL niks meer van...
    Reken ik nou goed???? please geef me iets van antwoorden....

13. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ow blijkbaar misschien dan 2 dagen voor je ongesteldheid gaan tellen. Zo van; normaal ben je 4/5 dagen en nu maar twee. Dus niet vanaf de eerste dag van menstruatie tellen maar 2/3 dagen ervoor? Ik had dat pas toch ook dat ik twee dagen ongesteld was en achteraf ben ik dus ook weer twee dagen eerder ongesteld geworden. Leg ik het een betje duidelijk uit wat ik bedoel?Nou , ik weet het zelf ook niet meer wat ik nou wilde zeggen :(
    Karin sorry aan mij heb je dus niks. Ik zal nog eens even denken, maar hoop dat het gewoon raak bij je is, hihi.

14. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    hey zuuske dat had ik ook al berekend maar dan klopt mijn vorige eisprong weer niet grrrr....
    wordt er gek van...waarom lopen mijn eisprong en ongi cyclus nou niet gewoon gelijk aan elkaar zoals elk normaal mens....hoor de gyno het weer zeggen....tja Karin...je bent een medisch wondertje :( zo ga ik het toch nooit begrijpen hoe mijn lichaam in elkaar zit....
    Sorry beetje frustie hier.....het kan toch nooit dat ik na 11 dgn mijn eisprong al heb....zelfs bij een cyclus van 26dgn hoor ik het pas woensdag te hebben, en de krampen nemen echt toe, dus het zal vanaaf wel komen....shit zooi....

15. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Zo, nou zijn echt de paasdagen losgebarsten, ook Karin is op zoek naar haar ei!

Maar lieve Karin, van wie waren nou de wijze woorden over ovutesten? Maar ja, ik weet dat onze drang het wint van ons verstand.

Is dag 11 niet erg vroeg voor een ei? Maar ja, niets is onmogelijk hè? Het lijkt er wel erg op dat je je eitje hebt. Dan zou je toch nog kans hebben!!!

Maar wat in mijn hoofd spookt na je 2 daadjes ongi... heb je nog getest laatst??? Want ik heb ook wel eens gelezen dat ovutesten bij een zwangerschap positief uitslaan!

En Zuus, je moet toch tellen vanaf je eerste ongi-dag en niet 2 dagen van te voren beginnen met tellen?

16. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    ok als ik het zo terug lees klopt het eigenlijk helemaal niet meer...heb ik eindelijk mijn ei ben ik er wéér niet tevreden mee :D vrouwen......hahahahahah

17. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    tja......het bewuste wint het van het onbewuste hihihi

heb die maandag verplicht getest door vriendlief en die was omo wit, dus ik begrijp het niet meer hoor ;)

18. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ja ik weet het, Danitcha. Maar ik had dat pas ook. Net of dat je menstruatie twee dagen verstopt heeft gezeten ofzoiets en dat het er dan in twee dagen uit is. Ach laat maar, het was ook maar eenvaag idee, hahahaha.

19. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    tis geen vaag idee hoor, je denk juist mee en daar ben ik heel dankbaar voor!!!!! :D
    net vriendlief ff ge-smsed..hij begrijpt het ook niet hihihi...ach laten we het maar weer nemen zoals het is, we snappen het niet, we begrijpen het niet, maar veranderen kunnen we het ook niet...helaas :)
    Thanx voor het meedenken meiden, ben al een stuk minder gestressed, wat kan je hoofd toch een loopje met je nemen hé...niet normaal :D

20. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland

Deel Deze Pagina