Wie ook september de medische malle molen in

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door flower 27, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ja, wij hebben een vaste arts. Mijn HA raadde ook 2st aan, maar daar was de wachtlijst zo lang dat we toch EZ hebben gedaan. Op dit moment moet ik eigenlijk allereerst afvallen. (Wat een contrasten, hè?) Dan kijken ze weer verder. Maar dat duurt zoooo lang..........

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    @ Danitcha
    ik heb dat ook dat ik nu elk pijntje en ander gevoel van mn lichaam herken. Voor dat we aan het proberen en hopen gingen voor een kindje lette ik er nooit zo op. Nu voel ik alles, mn opkomende ong, mn eisprong. Ik hoop dat wij allemaal ook snel een zwangerschap mogen voelen.

3. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @zuuske, moet je veel afvallen? Lijkt me idd ook niet makkelijk om af te vallen. Vele denken van ahh dan eet je toch wat minder.. Tja was het maar zo makkelijk.. Succes ermee in ieders geval.

4. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH ff gillen hoor hihihi

BEN ZO BLIJ!!!! BEN ZO BLIJ!!!! BEN ZO BLIJ!!!!!!!!!!!!:D:D:D

Vanmorgen was ie 16mm en ze gaat hopelijk woensdag springen!!!!! Ze zit nog steeds rechts. Aangezien dit de eerste keer weer is, sinds een jaar dat mijn rechtereierstok weer mee doet, wil ze de eisprong gaan opwekken met Pregnyl. Zodat het in ieder geval geen cyste wordt.
    Dus morgenochtend moet ik een injectie zetten met Pregnyl..
    Aangezien vriendlief verpleegkundige is, smeekte hij de gyno of hij het mocht zetten. Dit is geen probleem, dus we hebben alle spuiten in huis en vriendlief is helemaal gelukkig!!! En ik ook, hoef ik morgen in ieder geval niet terug naar het zkh.

En de opmerking van vriendlief toen we naar buiten liepen: Zó, nou mag ik je lekker 3 x volspuiten..Vanavond, morgenochtend en woensdag!!! Twas super druk in de hal, dus iedereen heeft ons horen schateren om deze uitspraak, en volgens mij lachten er zelfs een paar mensen mee… Ze zullen we gedacht hebben, raar stel!!! Hihihi

Melanie : SUPER lief van je dat je een kaarsje hebt aangestoken voor me!!!! Het heeft geholpen!!! Jij nog 4 dagen toch??? Ga zo hopen dat je ongesteld wordt!!!! (dat klinkt raar hahaha) maar echt hoor ik ga voor je duimen!!!

Danitcha: Wij hebben vanmorgen groen licht gekregen van de gyno om lekker op vakantie te gaan naar Mexico…Ondanks dat we zwanger kunnen zijn, mogen we gewoon gaan vliegen. Bij 4 weken (zover zijn we dan als we heel misschien zwanger zijn) ligt het kindje veilig achter het schaambot en kan het dus geen kwaad. Het is meer het eigen gevoel wat je er bij hebt zegt ze. Enthousiast als ik ben, ga ik vanmiddag nog een vakantie boeken..Daar ben ik zo aan toe J Zwanger of niet : MEXICO here we come!!!!

An1985 : Woensdag klussen dan!!!! Dan zal ie ongeveer 18 mm zijn..Super goed…want tussen de 18 en 22mm is ie groot en vruchtbaar genoeg om voor een zwangerschap te zorgen. Het is je zo gegund!!! Ik ga zeker voor je duimen en hou je in de gaten hoor. Weet je misschien ook de dikte van je baarmoederslijm? Vanaf 5mm of 5cm is het stug genoeg om in te nestelen.

Jipje : Weet je al iets??…Ook ik krijg gewoon testdrang door jouw hahahahahaha… hoe bedoel je : We leven met elkaar mee…laat je het ons wel weten..Ik heb zelf altijd 2v5 van het kruidvat en sinds kort ook de zwanger en kids…Daar heb ik zo’n pakket gekocht…30 ovulatietesten, 3 zeer gevoelige zwangerschapstesten en zo’n clear bleu digitaal voor geloof ik 30 euro…Jij de zwangerschapstesten doen ik de ovulatie testen…J

Sorry dat ik gisteren niet meer geweest ben op het forum. Heb na het eten weer lekker op de bank gezeten met vriendlief.. En routinematig de ovulatietest gedaan, binnen 5 seconden knalde hij van het scherm af..super positief…helemaal blij dus en gelijk weer aan de klus (stom woord trouwens, maar weet het ook ff niet anders neer te zetten) Daarna hebben we nog met de katjes(2 stuks) heerlijk op bed gelegen en zitten brainstormen over namen. Wat een heerlijk moment was dat, daarna als een blok in slaap gevallen, totdat vanmorgen de wekker weer ging..

Nogmaals wil ik benadrukken dat ik blij ben dat dit allemaal gedeeld kan worden met jullie. Ik merk aan mezelf dat ik er toch minder mee bezig ben omdat ik het kan uitspreken.. En nog belangrijker jullie geven met echt het gevoel dat jullie het begrijpen. Dus eigenlijk ben ik er nu meer mee bezig in de praktijk, maar psychisch geeft het meer rust….raar hahahahaha.
    Ok nu gaan we echt wat doen, zit al een uur op mijn werk en heb alleen zp opgestart hahaha

Fijne dag meiden!!! Liefs Karin

5. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @karin, Wat een geweldig mooi nieuws!!! en de opmerking van je mannetje is alleen maar super. Zo zou die van mij ook reageren. En wat andere mensen denken.. tja hun pakkie aan toch haha.

Wel mooi dat je vriend zelf de spuiten mag zetten. Dan heb je ook echt het gevoel dat jullie het samen hebben mogen doen.

Wij zijn ook druk met namen en dergelijke te verzinnen. De jongens naam ligt al 3 jaar in de vriezer en de meisjes naam blijft een twijfel haha.

ik moet idd nog 4 dagen die provera slikken... Word er een beetje gek van en de angst komt ook weer opzetten.. Wat als ik hier niet ongi van word.. Wat als het nog weken duurt..

Van de ene kant snap ik ook niet dat ik provera kreeg, vorige keer met primolut (die hoefde ik maar 5 dagen) werd ik super ongesteld en kon ik gaan beginnen. Nu moet ik maar wachten en wachten.. Ik voel me nu best een zeurderig klein kind want wat zijn nou 4 dagen als je al 3 jaar bezig bent.. Maar ja ik wil zoooo graag eindelijk ook is roepen jaaaaaaaa we zijn bezig en dit keer ECHT!

@allen even een heel andere vraag.. Gaan jullie straks ook iets met het geloof doen als jullie kindje er is of is dat niet zo belangrijk voor jullie?

liefs Mel.

6. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Wow Karin, wat superfijn!!! Succes.
    En melanie, we gaan gewoon met zn allen mee aftellen...

Wij zijn niet religieus, dus daar doen wij niks mee. Jij/jullie?

7. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    4 dagen kunnen ontzettend lang duren hoor meis en je bent helemaal geen klein zeurderig kind. Je hoopt en je droomt, en dat is heel normaal! Ik wilde dat ik iets van je kon overnemen zodat het allemaal wat draagbaarder is voor je...Zit je stevig??? hier komt ie dan hoor: MEGA DIGI-KNUFFEL VOOR JOU!!!!!!!!!! *smak* Ga lekker iets leuks doen vandaag, lekker shoppen in Eindhoven ofzo..is super leuke stad en je kan je zinnen verzetten!! Ik denk in ieder geval aan je!!!

En iets met het geloof..Ik denk het niet...ben zelf niet gelovig en ook niet zo opgevoegd..Ben ervan overtuigd dat er wel meer is tussen hemel en aarde, maar ik wil dit niet benoemen met een naam ofzoiets. Respect voor hetgene wat gegeven en genomen wordt, dat zal ik zeker bijbrengen!!! :)

8. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Karin: WIHOEEEEEEEEEE!!!
    Heerlijk om te lezen dat je zo enthousiast bent, ik zit letterlijk met een big smile mee te lezen. Deze ronde wordt dus echt een serieuze kanshebber.
    Maar als ik het goed begrijp had je gisteren een pos ovutest en gaat je eitje woensdag pas springen? Van die 20 - 48 uur die in de bijsluiter wordt vermeld, klopt dus ook niet veel... voortaan dus maar langer doorklussen.
    Tuurlijk hebben we allemaal ook nog een leventje buiten ZP om, dus geniet lekker van de fijne momenten met je lief. Héél toevallig zaten wij gisterenavond ook op de bank te brainstormen over namen. Wij kunnen juist veel leuke meisjesnamen vinden en maar een enkele leuke jongensnaam.
    Ik ben ook behoorlijk minder productief op m'n werk sinds ik zp heb ontdekt. Het staat vaak gewoon de hele dag open in een verborgen tabblad. Ik zei toevallig gisteren nog tegen m'n lief dat we voortaan op vakantie maar een hotel met wifi moeten hebben... in eerste plaats om zakelijk een beetje een oog in het zeil te kunnen houden, maar ook stiekem een beetje om te zp-en, haha! Maar de eerst volgende 2 vakanties zijn iig nog zonder zp zijn, wordt nog afkicken!

Jipje: Een week voor je nod ongikrampen is volgens mij veel te vroeg om je ongi aan te kondigen... dus misschien zijn het toch andere krampen? Hoeveel dpo zit je nu? Volgens mij kun je al testen vanaf 10 dpo.

Zuuske: Tsja, dat is inderdaad zo, dat je vroeger ook niet meteen vanalles dacht bij een steekje of boertje. Ik merk het als ik ongi ben, dan ben ik ook wel eens misselijk ofzo en dan zoek ik er ook geen zwangerschap achter. Maar als ik een week eerder een keertje maagzuur heb, dan heb ik in gedachten alweer meteen de hele kinderkamer ingericht ;). Dus ik probeer tegenwoordig maar met beide benen op de vloer te blijven. Maar toen vandaag m'n temp steeg, was alweer 1 been op de roze wolk belandt... pfffff!

9. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @zuuske,

Wij hebben tot nu toe weinig met het geloof. We zijn beide gedoopt, beide onze communie gedaan en ook het vormsel. Ook ons huwelijk doen we voor de kerk.

Mijn mannetje is er meer mee bezig gegaan omdat zijn moeder is overleden.. Hij wil gewoon het gevoel hebben dat hij haar straks in de hemel weer tegen komt en wil daarom ook meer van het geloof weten. Hij is van het type als je er nu niets mee doet moet je straks ook niet denken dat je voorrang krijgt..

Ik zelf werk nu in de zorg in een klooster. Dus hoor alle gebeden en verhalen voorbij komen.

We zijn verder totaal er niet mee bezig ofzo maar hebben soms wel het gevoel dat we er wat meer mee moeten doen. Alleen willen we daar niet in doorslaan. Het zou dan juist een extra moeten zijn. Dus geen verplichting ofzo van kerkbezoek of gebeden maar er iets mee doen wanneer je dat wil.

Wat we in ieder geval wel willen is wanneer we een kindje zouden mogen krijgen, deze dan te laten dopen.

liefs Melleke

10. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @danitcha snel kan dat gaan dan he.. Toen ik te horen kreeg dat we eindelijk weer geholpen gingen worden moest en zou het toekomstige babykamertje opgeknapt worden. Dus het oude behang eraf, muren laten stucen, plafond gewit. Nieuwe vloer erin. Behangetje gehaald (ja nu al haha) enz enz.. Nou zeggen ze vrouwen die er echt voor gaan krijgen nesteldrang en moet alles tip top in orde zijn... Nja als dat zo is, kan ik het verklaren.. als dat niet zo is ben ik eigenlijk gek in mijn hoofd om het nu allemaal al te doen haha.

Ik heb nu nog lekker even vakantie en daarna met me nieuwe contract beginnen. Heerlijk lekker even niks doen. Dit jaar voor ons geen reis maar volgend jaar (als het dan nog kan) zeker wel. Sowieso een huwelijksreis.. (mocht ik zwanger zijn, doe ik het ook voor centerparcs hoor haha)
    Maar in de planning staat malta of rhodos als huwelijksreis.

11. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Melanie: tsjeee, je bent écht al met de kinderkamer bezig! Ik zit nog in de fase van fantaseren en struinen op internet. Maar nog erger. Ik vind opeens dat we te klein wonen, ook al hebben we wel ruimte voor een kinderkamer. Dus ik ben nu op zoek naar een groter huis waar de kinderkamer in komt. Over nesteldrang gesproken...

En geloof. Tsja. Mijn familie is gelovig en ik geloof ook, maar niet in één specifiek geloof. Ik kan me in ieder geloof in ieder aspect vinden en denk dat we uiteindelijk allemaal in hetzelfde "er is meer" geloven. Maar mijn lief gelooft niet en het moet van 2 kanten komen. Dus ons kind zal niet gedoopt worden ofzo, maar wel de vrijheid krijgen ergens in te geloven.
    Ik vind het wel heel mooi als een kindje gelovig opgevoed wordt, met bidden enzo, zolang het idd maar geen moeten wordt voor het kindje.

12. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    verborgen tabbladen...tja daar weet ik alles van af hahahaha..

En ovutesten die al vroegtijdig iets aangeven..voor mij de normaalste zaak van de wereld. Mijn ovutesten blijven gerust 4/5 dgn knallen hoor dus het hele verhaal van 24 tot 48 uur heb ik allang opgegeven hahahahahah. En echt super positief zijn hé, test streep gewoon dikker dan controle streep...Als ik zo'n zwangerschapstest in me handen zou hebben, dan zullen ze me in Tokio horen gillen hihihihi.

Namen verzinnen is zo'n leuke bezigheid..een jongensnaam staat zo goed als vast.. meisjes naam in de verste verte niet te bekennen.. Toch heb ik zo'n gevoel dat onze eerste een meisje wordt, we moeten dus nog hard gaan nadenken.

En sinds ik gestopt met alles, voel ik ook van alles haha..steekjes, rommeltjes, krampjes...tzal er wel bij horen...
    Ben nog steeds zo blij dat ik wel kan huilen van enthousiasme!!!
    eerst 2 weken toeleven naar eisprong...dadelijk weer twee weken toeleven naar NOD...pfffff, nog maar ff niet aan denken...nu blij blijven !!!

13. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Niks is leuker dan in je hoofd al een kinderkamertje inrichten toch? Haha, en in het echie is t nog beter.
    Oeh, Rhodos, daar is ook onze huwelijksreis heen geweest...Heerlijk!!!

14. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ook al had ik voorheen nooit aan kinderen gedacht, heb ik in mijn 34 jaar al heel wat favorieten de gedachtes late passeren. Meestal werden de namen om de zoveel tijd wel vervangen, haha. Nu weet ik het eigenlijk helemaal niet meer... ik vind meisjesnamen wel makkelijker dan jongensnamen.
    Man is daar nog niet zo mee bezig, ik ben benieuwd als het ooit zover mag komen, of hij dan iets leuks kan verzinnen. (Of een hele reeks die ik dan lekker irritant ga zitten afleuren, ghaha ;) )

15. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @ karin! : Supeerrrr :D! ben echt heel blij voor je meid!! lekker aan de klus!! ;) haha

hier alweer lekker down.. ik aan me baarmoedermond voelen om te kijken of hij gesloten is, nou niet dus.. echt een ongi baarmoederhals (haha klinkt stom) dus ga er maar gewoon vanuit dat het WEER niet zo is,, anders is de teleurstelling gewoon te groot..

@ danitcha .. ja idd die krampen zijn er al wel vroeg, maar nu me baarmoedermond alweer open staat denk ik toch dat het van een aankomende ongi is (helaas).

Ik ga nu gewoon wachten tot zondag en alsk maandag nog niet ongi ben zalk eens een testje doen,, maar denk dat ie niet nodig gaat zijn.. Mijn vriend zei, je zit nog een week voor nod, je weet nog helemaal niets!! achja we zien wel en anders stap ik gewoon lekker vrolijk bij de gyn. binnen hahaha

16. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @ danitcha .. zit nu op 8 dpo ongv.

17. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Heerlijk he die mannen die mee willen denken...zij heel rationeel denken wij heel emotioneel denken hihihihi...maar wel lief van hem!!!

Heeft iemand eigenlijk ervaring met Pregnyl??? Deze krijg ik morgen in me kont en wil graag wel weten wat ik binnen krijg...

18. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Hahaha droger dan dat kan het volgens mij niet worden gezegd.. maar heb er geen ervaring mee,, maar zijn jullie trouwens allemaal al verder in de mmm ofzo?? ik ben nog bezig met onderzoekjes en jullie krijgen al gelijk medicatie e.d ;)

19. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    hey jipje,

Geen idee of wij al verder zijn...toen ik dit topic voor het eerst las dacht ik: wanneer ben je eigenlijk in de mmm?? als je al een jaar bezig bent, of 2 jaar of langer of zo...geen idee...voor mijn gevoel zit ik al in de mmm..Ik krijg nu deze injectie, omdat mijn rechtereierstok geen eisprongen heeft en alleen maar cystes aanmaakt. De gyno wil zeker weten dat we gaan springen, dus vandaar de injectie!

Voor de rest hebben wij zelf nog geen onderzoeken gehad, met betrekking tot zaad onderzoeken of chromosomen enz. Als het deze maand niet lukt dan naar het EMC om daar verder onderzoeken in te plannen..maar omdat het probleem nu bij mij ligt gaan we eerst zo kijken :)

20. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Karin: meis positief blijven hoor!!! Je hebt wereldnieuws gehad vandaag, je krijgt helpende hormoontjes, dus misschien hoef je deze maand wel voor het laatst te wachten tot je nod.
    Ik heb geen ervaring met Pregnyl. Zit er geen bijsluiter bij?

Jipje: ik zit ook 8 dpo! Ik heb gelukkig nog geen testdrang, maar dat komt vanzelf deze week, weet ik uit ervaring.

Voor mijn gevoel zit je in de mmm zodra je naar het ziekenhuis gaat voor je kinderwens. Onze eerste afspraak moet nog komen en we hebben alleen nog maar een zaadonderzoek gehad. Mag ik nu nog wel legaal meekletsen in dit topic? ;)

Super om te lezen dat jullie ook al met babynamen bezig zijn, ik was al bang dat ik als enige zo "bezeten" was...

Deel Deze Pagina