Dit word de 2e iui. Heb vanmorgen echo gehad en had wel 10 follikels! 2 moeten er tussen de 18 en 22 mm zijn. Maar er waren er nog zeker 4 rond de 16. Dan insemineren ze niet, dat geeft teveel kans op een meerling of complicaties. Nu krijg ik maandag een punctie en de inseminatie. De punctie schijnt erg pijnlijk te zijn. Nog meer mensen met dit hele verhaal ervaring? Ps ik spuit Decapeptyl en Gonal Vorige keer ging mijn inseminatie niet door vanwege te dik en te veel baarmoederslijmvlies. Dan kan het eitje zich niet goed innestelen.
vraag bij de punctie wel pijnstilling. hopelijk kunnen er en paar erg mooie de vriezer in voor je. alleen waarom punctie & inseminatie, waarom niet gelijk over op een gehele ivf poging, punctie doe je toch al... en weet je zeker dat er een bevrucht eitje 2 dagen later wordt teruggeplaatst.
Bij ons ziekenhuis is het niet gebruikelijk dat je bij iui oneens IVF krijg. Eerst volg je het traject van 6 x iui en dan gaan we het hebben over eventueel IVF.
dan als nog zonde die overige 8 folikels/ eitjes weg te gooien, toch, ze zitten er nu niet voor niets..
Ik heb 3 puncties ondergaan met 2 tabl oxazepam en smorgens 1 tijdens de behandeling kreeg ik morfine via een infuus dit was zo heel goed te doen je moet je wel proberen te ontspannen het ligt er wel aan hoe je eierstokken liggen maar bij mij viel het met de punctie reuze mee. Ik wil je heel veel succes wensen met de komende behandelingen geef de moed niet op kijk maar naar mijn onderschrift. Groetjes Saskia
Maar wat gaan ze nu doen dan? Met de punctie een aantal weghalen en weggooien en dan een iui op 2 overgebleven eitjes? Of weghalen en invriezen maar dan gaat je verzekering het vast tellen als ivf poging..?
Hier heb ik ook nog nooit van gehoord... Ik heb alleen nog maar gehoord dat ze dan een IUI poging afbreken en je geen gemeenschap mag hebben of dat ze je cyclus laten stoppen met provera. Maar een punctie bij een eigenlijke IUI poging? Klinkt wel positief, maar dan alleen als je die 'gratis' krijgt en ze je eitjes niet weggooien. Zou zeker navragen of de punctie niet voor een IVF telt. Normaal gesproken (bij IVF) telt de poging mee voor de verzekering zodra je een punctie gehad hebt. En als het dus wel meetelt, zou ik een echte IVF poging willen, geen insiminiatie, en overgebleven eitjes laten invriezen. Of dus de handel laten afbreken... Succes in elk geval!!
Lijkt me dat je ook een flinke dosis follikel-stimulerend hormoon hebt gekregen, want anders ontwikkel je geen 10 follikels? dus vraag de arts maar eens waarom ze dat gedaan hebben. want bij iui is het streven naar 2 eitjes, max 3. En bij ivf / icsi is het streven naar 5 tot 7 follikels. ik zou je maandag als nog goed laten informeren, alvorens je overgaat tot een punctie. heel veel succes
Ik vind het wel jammer dat ik allerlei informatie krijg waar ik niet om vroeg. Ik wilde alleen ervaringen horen
Linneke: zo is het niet bedoeld meid. Het zijn wel onze ervaringen namelijk. Het is echt heel uitzonderlijk namelijk dat je 10 eitjes hebt bij IUI... We willen je alleen maar tips geven, want we hebben het beste met je voor. Succes!
Jammer dat jij zo reageert. Blijkbaar is er niemand met ervaring, misschien moet je het zo zien. Het is ook erg ongebruikelijk om maar liefst 8 eicellen 'zomaar' te puncteren en weg te gooien en de IUI door te laten gaan. Bij 1 of 2 te veel zijn er wel enkele ziekenhuizen die dat doen. Een escape-IVF (dus ipv een IUI over te gaan op IVF, omdat je toch zoveel eicellen hebt), ja er zijn zeker ziekenhuizen die dat doen. De overige ziekenhuizen laten de behandeling gewoon niet doorgaan en vragen je de maand later terug te komen. Als je ervaringen over een punctie wilt kun je bij elk willekeurig IVF-topic kijken met ervaringen over puncties. De punctie op zich is namelijk precies hetzelfde. Wat betreft pijn is het voor iedereen anders. De 1 gaat door de grond, de ander merkt er niets van. Ik kan niet zeggen dat ik er voor de lol lag, maar vond het bere-interessant om alles op de echo mee te kunnen kijken. Ik heb geen pijn gehad.
Ik had bij m'n vorige IUI vier dominante eitjes en ze stelden toen ook een punctie voor. Aangezien ze de gepuncteerde eitjes wilden weggooien, ben ik hiermee niet akkoord gegaan. Een punctie is niet niks en als ze die eitjes dan ook nog eens weggooien....no way. Ik heb toen aangegeven dat ik wilde dat ze nog een follikelmeting zouden doen na 2 dagen om te zien of er dan nog steeds 4 dominant waren. Dit was idd het geval, maar aangezien dit al m'n vijfde IUI was (en ik al eerder IUI's heb gehad met 2 of 3 eitjes die op niks uitliepen) hebben we besloten om de inseminatie toch te doen. Helaas is ook dit niet succesvol geweest. Als het ziekenhuis de inseminatie niet had willen doen, dan had ik er voor gekozen om het zelf te proberen. De punctie was voor mij iig een no go! En misschien is dit ook niet helemaal het antwoord waar je op hoopte, maar ik wil je iig wel even laten weten dat er alternatieven zijn en dat je niet te licht moet denken over het voorstel wat je ziekenhuis heeft gedaan. Succes!
Ik zou overigens morgen eerst goed laten checken hoeveel follikels er dominant zijn (nog steeds vier of misschien 'slechts' 2 of 3). Als het er 2 of 3 zijn, dan kan je misschien overleggen met je gyn of ze niet toch kunnen insemineren (al moet je daarbij ook goed nadenken over de risico's mbt een meerling).
Toch wel fijn dat ze bij jullie de optie beiden om wat follikels leeg te halen. Ik ben ook drie keer overgestimuleerd bij de pogingen voor mn 1e, maar ik werd gewoon naar huis gestuurd met pech gehad en maar weer een cyclus wachten.
Ik heb erg veel pijn gehad en nu nog steeds pijn. Ik heb meteen de inseminatie gehad, dat vroeg hier iemand. Er zijn 2 grote blijven zitten. Ik kon beslissen 1 of 2. Er zijn er 4 weggeprikt. En nu dus wachten hè. Dat vind ik nog het ergste, die onzekerheid en hoop
Heb jij wel pijnstilling gehad bij de punctie? En telt deze punctie dan niet als ivfpoging? Ik hoop voor je van niet. Groetjes en sterkte
Pfff....klinkt niet fijn Zijn die vier die ze hebben aangeprikt dan gewoon weggegooid? Ik had daar zelf nogal moeite mee dat dat zou gebeuren, maar ja aan de andere kant kan je nu deze poging wel benutten ipv dat je een ronde moet overslaan. Sterkte met de buikpijn en hopelijk is de pijn niet voor niks geweest!