Wie ook snel een tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Veertje1979, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopie

Snoopie Lid

13 jun 2007
    74
    0
    0
    Patricia; gefeliciteerd! :D wat leuk zeg, hopelijk is dit echt een gelukstopic ;)

2. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    dankjewel meiden :)
    Ik merk aanmezelf dat ik nu heel erg rustig ben, vergeleken met mijn eerste zwangerschap, toen stond ik echt te stuiteren :D.
    hebben jullie dat ook die voor de 2e keer zwanger zijn?
    Tis inderdaad een vruchtbare topic :)

patricia

3. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    ik zag jullie topic en wilde mij ook even aansluiten als dat mag. ik ben heel actief geweest op het forum voor onze eerste: begin januari geboren.
    Ik wilde niet de pil weer gaan slikken ivm de afkickverschijnselen bij de eerste en condooms een paar keer gedaan maar dat is helemaal niks.
    Ivm 7 maanden BV werd ik pas na een half jaar ongesteld en nu heb ik een cyclus van 45 dagen ipv voor de zwangerschap van 33 dagenl. Dat is wel balen, want duurt zo lang. Nu zit ik al weer op dag 36.

Ik ben ook wel relaxter, maar het mag van mij ook wel gebeuren. Maar heb meer vertrouwen dat ik zwanger kan worden, al vind ik het nog steeds wonderbaarlijk dat er echt zo'n mooi manneke uit gekomen is en kan niet geloven dat het nog een tweede keer lukt.

Hebben jullie dat ook?

4. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    Phemme gefeliciteerd zeg. leuk om te horen dat het de tweede zwangerschap zo anders kan voelen dan bij de eerste. ik ben namelijk aan het "wachten" totdat mijn borsten groter worden. dat was bij de eerste zo, vlak na de innesteling. maar het kan dus ook heel anders zijn.

@jalea. ik merk wel dat een relatie anders is met een kind. maar gelukkig gaat het bij ons goed. minder dat het bij jullie niet opitmaal gaat. kan mij de wens zwanger te worden voorstellen, maar zoals je zelf ook al aangeeft: je vestand zegt wachten op stabiele tijden. sterkte!

5. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Laat dit vruchtbare topic maar op alle meeschrijvers overstralen ;)

Voor diegenen die nog niet zwanger zijn van nummertje 2, twijfelen jullie niet?

Ikke wel, verschilt echt per dag bij mij. Mijn man twijfelt niet die wil graag snel een tweede schatje maar ik zie beren op de weg qua praktische zaken en drukte die het met zich meebrengt.

Hebben jullie dit ook en zet je hier dan over heen of is er ook twijfel?

6. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Vanesje ik had hetzelfde als jij! Nu ik zwanger ben is de twijfel weg, het lijkt me super! Al zie ik ook best de nadelen qua dingen dubbel aanschaffen, ledikantje, commode, duowagen... en als ik dan volgende zomer ein-de-lijk zou kunnen gaan fietsen met mijn moppie ben ik alweer bevallen en heb ik een kleintje thuis waardoor dat dus niet zo gemakkelijk meer gaat... maar het lijkt me alleen maar leuk, zo'n klein leeftijdsverschil :D

7. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Oh gelukkig! Misschien moet ik dan ook maar gewoon zien waar het schip strandt en hoe lang het duurt. Ik bedoel misschien gaat het niet zo snel als bij Oliver en maak ik me onnodig 'zorgen'. Ik heb dezelfde beren op de weg als jij qua dubbele aanschaf produkten en inderdaad ook wat je volgende zomer weer niet kan doen omdat je dan weer hoogzwanger bent of net bevallen.

Maar inderdaad dat kleine leeftijdsverschil heeft ook zeker voordelen, voor de twee kindjes later qua spelen en gezelligheid.

8. Cendy1

Cendy1 Lid

23 apr 2006
    31
    0
    0
    Nijmegen
    Phemme en Patricia van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wie heeft binnenkort zijn NOD? Ik donderdag maar kan ook langer duren, weet niet of m,n cyclus 28 dagen is...

Ehm woensdag moet het zijn. 31 oktober volgens de banner. Afwachten maar :)

10. mijnkleineboa

22 okt 2007
    79
    0
    6
    ik heb deze week ook nod.

dus afwachten maar

11. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Spannend hoor. Succes allemaal!

Volgende maand doe ik ook mee hoor ;)

12. Niet meer actief

ons zoontje is nu bijna 15 maanden en wij zijn het ook weer aan het proberen ...

13. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Twijfel is er zeker! Lin is nu 9 maand en we willen eigenlijk niet zo heel veel jaartjes tussen onze 2 kindjes, het liefst een 2-tal jaar. Bij ons meisje hadden we geluk na een half jaar proberen en dan begin je te tellen voor een tweede baby'tje... Eigenlijk zouden we nu dan al terug aan de slag moeten :)
    Maar kleine Lin slaapt nog steeds niet goed door, wat het redelijk vermoeiend maakt (alhoewel alle jonge mama's en papa's wel eens oververmoeid geraken, denk ik).

Ik denk of wens dat je het wel weet wanneer je er écht klaar voor bent en dan maar hopen dat je een 2e wondertje gegund is!
    Bij ons zal het dus nog even op zich wachten :)

14. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Hoi,
    Mijn NOD is morgenavond (ik hou zelf woensdag aan). Ik voel weer vanalles. Krampjes in mijn rug en een raar gevoel in mijn onderbuik. Pffff... het wachten vind ik het ergste.
    Gelukkig heeft onze kleine meid een hoop aandacht nodig, dus de tijd gaat vrij snel.
    Succes allemaal en hopelijk tot gauw met goed nieuws...

Groetjes, Marieke

15. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Twijfel is er bij ons overigens niet. We willen allebei dolgraag een tweede. We weten dat er een hoop bij komt kijken, maar dat hebben we er graag voor over. Het enige waar ik me een beetje zorgen over kan maken is het financiele stuk. Als ik twee kinderen naar het KDV moet doen, kan ik net zo goed thuisblijven. Waarschijnlijk gaat het dat ook worden. Maar daar hebben we nog tijd genoeg voor om erover na te denken...

16. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    Ik heb ook erge twijfels gehad van, zal het niet te druk worden, bepaalde spullen dubbel aanschaffen.

Maar Jesper is vanaf het begin al een hele makkelijke baby, sliep toen ie 5 weken oud was al s'nachts door, dus we mogen niet klagen. Dus die drempel was al wat lager, en het is nu nog een heel tevreden manneke.

Mijn ouders en schoonouders hebben we afgelopen weekend het grote nieuws verteld. Ze hadden het beiden al wel een klein beetje verwacht, omdat we aan hadden gegeven dat we niet teveel leeftijds verschil wilden hebben tussen de 2 kindjes.
    Ik moet eerlijk zeggen dat de reacties heel leuk waren, maar bij de eerste waren ze toch wel ietsje enthousiaste, tis net of het een beetje gewoon is geworden.
    Als alles goed gaat wordt de kleine spruit op 29 juni verwacht, en dan is Jesper net anderhalf jaar. :)

Patricia

17. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hi Patricia, ik heb/had dezelfde twijfels. Vooral qua drukte, mijn man is s avonds vaak niet op tijd thuis dus dan komt er veel op mijn schouders aan om kind(jes) van de creche te halen, bad te doen, flesje geven en naar bed. Ben bang dat dit echt te druk wordt.

Maar goed, eerst maar eens zien hoe lang het duurt voordat we zwanger zijn. En tsja, eigenlijk maakt het leeftijdsverschil niet uit, het zal altijd drukker worden met 2 kindjes.

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hier ook al ongi gevoel dus denk dat de duivels eraan komen helaas...

19. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hi Rachel, ik duim voor je door! Totdat de duivels er zijn of niet ;)

20. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Dankje wel meid!
    Hou jullie op de hoogte hoor...

Deel Deze Pagina