Ik zat gisteravond toch wel in een dipje. Maar mijn vriend was heel lief. We zijn met z'n drietjes lekker in bad geweest en hebben lekker geknuffeld en daarna was ik toch een stuk vrolijker. Gelukkig eist de kleine meid ook veel tijd op, zodat ik er niet te veel over na denk... En ik ben al supergelukkig, dus ik mag ook helemaal niet klagen
Wat jammer Marieke, heel veel succes in de volgende ronde! En de rest natuurlijk ook, vind het zo leuk dat jullie ook allemaal weer snel een tweede willen
ik heb een vraagje, als het zover is en je krijgt een tweede hoe doen jullie het dan? worden of zijn jullie dan een thuisblijfmama? en hebben jullie al een extra kamer? ik zou bv moeten verhuizen wij hebben een 3-kamerwoning. niet dat ik dat erg vind maar wou weten hoe jullie dat doen of zouden regelen
We hebben vorig jaar een huis gebouwd en hebben met de slaapkamers al rekening gehouden met 2 kinderen, dus wat dat betreft zijn we er al helemaal klaar voor Ik denk dat ik dan thuisblijfmama ga worden. Twee kinderen naar KDV is erg kostbaar, is voor mij bijna een heel maandsalaris. Dan blijf ik liever thuis bij mijn kindjes. Mijn vriend verdient genoeg. Ik probeer dan denk ik wel thuiswerk te vinden zodat we ook nog wat extra's kunnen doen.
wij hebben nog een kamer over, ik blijf wel werken ,heb ook niet de keus om te stoppen (helaas) maar heb wel goedkope oppas hihih mn moeder en schoonmoeder. Het lijkt me wel heerlijk om thuisblijfmama te zijn maar je wereld wordt wel een stuk kleiner denk ik
Wij hebben genoeg ruimte, maar eerst gaan ze met zijn 2en op de kamer. Onze zolder moet nog drastisch aangepakt worden. Ik ga per april maar 24 uur werken wat ik later over 5 halve dagen kan verspreiden als de kids naar school gaan. dus erg handig
Hi Rachel, dat heb je snel uitgerekend Deze ronde doe ik gezellig met je mee. We vertrekken morgen voor een weekje vakantie in Miami dus misschien wel een Amerikaans kindje
fijne vakantie vanesje! zijn er jullie ook naar de jongegezinnenbeurs geweest? ik vond t wel een beetje tegen vallen en het was echt super druk. ik ben blij dat ik niet heb gekozen om van het weekend te gaan. bij ons is het financieel ook geen probleem, alleen ruimte maar we zijn al van plan om te verhuizen het bevalt ons waar we nu wonen niet zo.
wij verhuizen dan de kleine man naar de extra kamer die wij hebben die nu voor de logees is. dat is wel even exra passen, maar gaat prima. en dan de kleine in de babykamer. veel mensen vragen of wij dan gaan verhuizen. dat vregen ze nu al. maar het gaat allemaal prima zo. wel spannend he. vind het wel bijzonder dat wij er allemaal zo voor gaan. en zelfs bij een paar al raak.
mijn bloeding is niet door gezet dus waarschijnlijk gewoon eisprong bloedinkje gehad. dus nu ff afwachten.
Tweety, spannend. Hier alles rustig. Ongi is bijna voorbij, dus we kunnen er weer tegenaan Fijne zondag allemaal. Groetjes, Marieke
sorry dat ik ff inbreek. Ik wou even wat kwijt over mijn ervaring met twee kids redelijk kort op elkaar: Tussen mijn kids zit 2 jaar. Idd heerlijk toen ze nog jonger waren en dezelfde spelletjes konden doen en dezelfde verhaaltjes wilden enzo. Ook naar een attractiepark konden ze mooi met elkaar samen gaan in de attracties. Nu is mijn dochter net 6 en m'n zoontje bijna 4. En nou begint het verschil toch wel groter te worden hoor! Spelletjes en dergelijke zijn meestal op 4 jaar of op 6 jaar geënt. Mijn zoontje is dan net te jong voor de dingen waar m'n dochter dan net te oud voor is. Nog dichter bij elkaar was dan misschien handig geweest. Wat ik echter een groot nadeel vond (behalve dingen dubbel kopen) was vooral...de vuilnis! Ik weet niet hoe het bij jullie is geregeld, maar bij ons wordt de klikobak eens per twee weken geleegd. En ik heb dus twee jaar lang mijn vuilnis bij de buren in moeten proppen omdat met de luiers alleen mijn bak al bijna vol was! Da's nou zo'n praktisch ding waar ik tegenaan gelopen ben. Ook las ik ergens dat je dan een tweede buggy aan moet schaffen. Als je nou 'wacht' tot je eerste kindje net groot genoeg is om te staan, dan kun je makkelijker een plankje achter de kinderwagen hangen (prenatal). Voor jezelf loopt het iets minder handig, maar is veeeeeeeel goedkoper dan een hele nieuwe wagen kopen. En nog 1 tip: koop alleen dubbel waar je nog heel lang mee moet doen. Koop bijvoorbeel voor je fiets alleen een achterzitje erbij. Mijn zoontje is bijna 4 maar kan nog makkelijk voorop op de fiets hoor! Wij hebben ook maar 1 kinderstoel. Toen mijn zoontje werd geboren hebben we alleen een 'hangstoeltje' erbij gekregen die je aan de tafel kan hangen. Nemen niet zo veel ruimte in en zijn ook nog opvouwbaar, dus makkelijk mee te nemen! En wat speelgoed betreft: ik heb een zoon en een dochter dus zowel poppen als auto's. Toch haal ik in principe altijd maar 1 van iets. 'Samen delen, samen spelen' is ons motto. Ik vond het wel erg druk hoor, met twee van die kleintjes tegelijk. Mijn zoontje wordt in januari 4 en ik hoop op dit moment in verwachting te zijn van onze derde! Had al wel voor zijn 4de uitgeteld willen zijn trouwens hoor, maar ja...plannen is nooit onze sterkste kant geweest! Ik wens iedereen veel succes met zwanger raken en veel plezier met twee kleine donderstenen! Liefs Tezzzzzz
Leuk om te lezen over de meiden die weer zwanger willen worden. Mijn mannetje is nu over anderhalve week 3 maanden en ik wil nu nog niet zwanger raken maar samen met mijn vriend denken wij er wel eens over om voor een tweede te gaan. Wij willen er ook niet te lang tussen laten zitten dus wie weet gaan we er volgend jaar weer voor en sluit ik mij weer aan bij de meiden die ook zwanger willen worden. Lijkt mij voor Ben wel leuk een broertje of zusje. Doei groetjes van Teddy.
Hallo, ik heb een dochter van nu 7 maanden en wij willen ook wel snel voor een 2e gaan. Mijn man wil het liefst nu al maar ik wil eigenlijk tot ze 9mnd is. 1,5 jaar ertussen zou mooi zijn. En we hebben nu niet zo'n groot huis, dus wil het liefst eerst verhuizen. groetjes cilia