Wie ook snel een tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Veertje1979, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Ons menneke is nu 14 maanden en we hebben besloten om te kijken of we weer zwanger kunnen worden. Ik had nooit gedacht dat ik nu alweer de kriebels zou krijgen.

Na de zwangerschap zei ik dat ik zéker wilde wachten tot hij twee jaar zou zijn, maar we kunnen niet wachten tot we weer zwanger zijn!

Kan goed zijn dat het pas zo ver is, als ons zoontje alweer 2 jaar is, maar we zullen zien...

Moontje

2. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    hallo dames.

Ik weet dus niet precies wanneer mijn NOD is, hoe mijn cyclus verloopt.. ik lette er eigenlijk nooit zo op na de zwangerschap van mijn eerste.

Nou heb ik al 2 negatieve testen gehad, vorige week en afgelopen weekend getest... vandaag weer een testje gedaan omdat ik dacht dat ik mijn laatste ongi rond 8 nov heb gehad... Nu heb ik dus een twijfel gevalletje :) Of meer ongeloof.... Er zit een hele lichte streep, 2 streepjes dus.. 1 dikke vette dat de test goed is en 1 hele lichte... zooooo licht dat ik bijna denk dat het gezichtsbedrog is :S

Ik vind het zo vreselijk spannend.. over 2 dagen maar eens even weer testen...:D:D

voor alle inmiddels zwangeren alvast gefeliciteerd met de zwangerschap. Alle klussers succes

groetjes

3. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hoi meiden,

Wij hebben een dochter van 13 maanden en wisten eigenlijk al meteen dat we na een jaar weer voor een tweede wilden gaan. Konden eind okt niet meer wachten en hebben de anticonceptie maar achterwege gelaten, maar zijn er verder niet bewust mee bezig gegaan. Eerste ronde meteen raak,net als bij onze dochter, maar helaas 27 nov miskraam bij 5,5week. De wens voor een tweede kindje is nu alleen maar veel groter geworden, dus we gaan er nu echt serieus voor! Kan alleen niks van mijn cyclus op aan na een mk, kan 4-6 weken zijn. Dus maar extra klussem.....alhoewel ik vandaag wel tekenen van eisprong heb, dus wie weet...

Iedereen heel veel succes he!

p.s. Charissa en Jacq....leuk jullie hier ook tegen te komen.

4. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @ semmi succes en welkom hier

5. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Babsie, gefeliciteerd!

Hier alles z'n gangetje. Zijn al weer druk aan het oefenen ;)

Groetjes, Marieke

6. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Hier negatief ! Heb ook besloten om nog eventjes te wachten voor een tweede dus tot binnekort !

Veel succes allemaal

Grtz x Sylvie

7. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Ik heb zo'n idee dat mijn eisprong 2 daagjes eerder komt dan gepland! Ik heb namelijk al een wee gevoel in mijn buik..

Dus waarschijnlijk dan ook een paar dagen eerder NOD? Of werkt het zo niet? :(:

Moontje

8. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hallo meiden,

Onze meid wordt dinsdag een jaar en ook wij willen nu serieus voor een tweede gaan....hebben deze maand al 'onveilig' geklust dus misschien hebben we een leuk verjaardagscadeautje, al denk ik het niet.

Vind het weer spannend, misschien nog wel spannender als de eerste keer...

Succes allemaal!

9. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Alle dames die weer aan de klus gaan deze maand. Veel succes!

10. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Wat een leuk forum dit! Heb zelf ook een topic geopend met de vraag wanneer de meeste voor een tweede gingen bleek er al 1 te zijn! Ons zoontje is bijna 1 jaar maar wij weten nog niet precies wanneer we gaan beginnen. Het kriebelt al wel!

11. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    jeetje wat een drukte opeens hier. leuk hoor. wij gaan straks weer druk aan het oefenen en ik probeer het wat los te laten. er wat minder mee bezig te zijn. maar ja, je weet hoe dat gaat: je denkt er toch vaak aan.

heel veel geluk voor de zwangeren en veel klusplezier voor de anderen! leuk zo'n grote groep.

12. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    @ dorito, het loslaten is erg moeilijk. Tot m'n eisprong gaat het nog wel, maar tussen eisprong en NOD wordt het moeilijk. Gelukkig geeft de kleine meid veel afleiding...

Uitgaande van m'n laatste cyclus moet ik nog een paar dagen wachten op mijn ei, maar ik heb zo'n gevoel dat ie eerder komt, dus de komende dagen maar weer flink aan de klus... Vindt m'n mannetje helemaal niet erg :)

13. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik ben ongesteld geworden, en ik baalde....

nu weet ik het zeker (wat mijn mannetje al een paar maanden wil) we gaan voor een tweede....

Mijn ei valt met Kerst....haha merry christmas....

14. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    @ moesje. nou dat wordt in ieder geval een leuke kerst voor jullie. mijn ei is wat later volgens mij. even rekenen, ja de 29ste. dan gaan wij met kerst in ieder geval ook klussen.

@ marieke. dat herken ik wel. dan na de ongi denk ik loslaten en dat gaat ook prima de laatste weken, tot mijn ei en daarna dan is het weer heel moeilijk.

vind het thuis ook wel moeilijk. collegaatje is zwanger en dan zeg ik die is zwanger. de tweede komt 1,5 jaar na de eerste en dan het enige wat mijn man zegt is leuk voor haar. hij weet wel dat ik het erover wil hebben, maar vindt dat ik dat dan ook maar normaal ter sprake moet brengen. tja.... hebben jullie dat ook?

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    helaas dames afgelopen zaterdag zijn de :evil: :evil: weer gekomen. weer op naar de volgende ronde

16. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    he jammer tweety. met nieuwe energie verder dan.

17. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    @tweety jammer....nieuwe ronde nieuwe kansen

@dorito wat bedoel je precies? Wil je man het er niet over hebben over een tweede?

Vandaag leuke dag gehad, onze dochter is 1 geworden! Vorig jaar om deze tijd was ze net geboren. Moest wel een paar keer slikken vandaag, wat is het jaar snel gegaan!

18. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Moesje, gefeliciteerd! Speciaal he, zo'n eerste verjaardag. Hadden wij in September. Ik was gewoon de hele dag zo emotioneel als wat!

Dorito: wil jouw vriend nog geen tweede kindje? Of wil hij er alleen niet over praten, dat je er te veel mee bezig zou zijn ofzo? Want ik begrijp dat je wel je eisprong in de gaten houdt?
    Wel jammer als hij er niet over wil praten, zeg.

Ik voel me trouwens nog helemaal normaal, dus denk niet dat er iets is gebeurd deze maand....

Liefs,

Moontje

19. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Meiden,

Kom me hier ook even melden. One kleine meid is nu 6,5 maand en we willen dolgraag een tweede. Het heeft 14 maanden geduurd voordat ik van Isa zwanger werd dus vandaar dat we besloten hadden om snel voor een 2e te gaan. Maar het lijkt me ook erg leuk om een klein leeftijdsverschil ertussen te hebben. Ben toen Isa 4 maanden was al gestopt met de pil maar omdat ik nog BV gaf wilde mijn cyclus niet op gang komen. Nu ik deze maand de BV heb afgebouwd lijkt m'n cyclus ook weer mee te willen werken. Ben even een ronde gaan tempen om te kijken of ik wel een eisprong heb en volgens mij heb ik'm vandaag :D Gisteren nog geklust dus nu maar hopen dat het wil lukken 8)
    Normaal had ik altijd een korte luteale fase (max 12 dgn) dus dat zou betekenen dat ik rond nieuwjaar kan testen, zou een leuk begin van 2008 zijn :)
    Succes allemaal !

20. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Spijkervrouwtje: spannend hé weer....!

Ik vind het ook hardstikke leuk weer, al "beheerst" het me wat minder dan de eerste keer, als jullie begrijpen wat ik bedoel.We hebben nu ook 1 voordeel ten opzichte van toen, we weten zeker dat we in ieder geval zwanger kunnen worden!

Lfs Jessica

Deel Deze Pagina