Wie ook snel een tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Veertje1979, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    wat rustig hier.....

2. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Zo ben ik weer ff een tijdje niet meer geweest had t zo druk ook zo rond de feestdagen!
    Hoe is het verder met iedereen nog flink aan t klussen zie ik ;)
    Nou bij mij is mn ei al geweest nu nog even 13 dagen wachten.

Veel nieuwe bij gekomen gezellig!

Moesje78, Gelukkig weten we dat nu wel ja, maar het blijft toch altijd spannend of er ook een 2de zou mogen komen.

3. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Hoi, ik ben er ook weer. Drukke week gehad op het werk, maar ik heb vakantie, jippie. Tot 8 januari lekker niet meer werken!

Vandaag mijn eisprong volgens banner.
    Heb de hele week al raar gevoel in de buik.
    Maar ben ook weer erg verkouden en heb ook weer last van mijn darmen.
    Gelukkig hebben we wel goed geklust, dus het is weer afwachten...

Groetjes, Marieke

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik weet niet of ik mee mag kletsen, maar ik heb in ieder geval even behoefte om mijn verhaal neer te zetten ;)

Ik ben 10,5 week geleden mama geworden van ons zoontje Pete. Voor en tijdens de zwangerschap hadden we al besproken dat we niet teveel leeftijdsverschil willen. Nu is mijn zwangerschap en bevalling zonder al teveel problemen gegaan, dus ik vind het geen probleem om dit snel weer mee te mogen maken. Nu is het eigenlijk de planning om in september naar Turkije te gaan, maar dan mag je dus niet langer als 34 weken zwanger zijn. Vandaar dat we eigenlijk pas vanaf februari weer voor een kindje wilde gaan.

Voor mijn zwangerschap had ik aardig zicht op mijn cyclus, want ik voelde vaak wanneer mijn eisprong is. Het begon met een zeurende buikpijn en wat misselijkheid, daarna wat steekjes aan een kant van mijn onderbuik en weer wat later beetje bloedverlies in mijn afscheiding. Zo werd ik tijdens de ontpil-ronde 11 dagen na mijn 'eisprong' ongesteld. En zo had ik tijdens de eerste ronde 14 dagen na mijn 'eisprong' een positieve test in handen.

Op 1 december had ik weer allerlei klachten die op mijn eisprong wijzen en die nacht heb ik ook steekjes gehad. Op 4 tm 6 december heb ik minimaal bloedverlies gehad bij mijn afscheding. En nu (20 dagen na mijn 'eisprong') ben ik nog steeds niet ongesteld...
    Ik ben 6 weken na de bevalling ongesteld geworden, dat was op 18 november. Dus inmiddels zitten we op dag 34 van mijn cyclus. Nu hebben we tm dag 20 condooms gebruikt, dus ik denk dat het maar een kleine kans is dat ik zwanger ben.
    Ik heb al wel een week wat last van mijn buik, voornamelijk een zeurende buikpijn. Ik moet vaker plassen en ik mijn darmen zijn ook wat van slag.
    Ik heb al wel een CB test in huis gehaald, maar ik wil eigenlijk pas maandag gaan testen. Ik zou eigenlijk gewoon ongesteld moeten worden...

Groetjes Saskia

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Saskia, tuurlijk mag je meekletsen....gezellig!

Jeetje dat je nu alweer zin hebt in alles wat met zwanger zijn te maken heeft....dat had ik toen echt niet. Ik heb ook een vrij zware bevalling gehad, die ik ook echt een beetje moest "verwerken", dat scheelt misschien ook.

Maar ik begrijp dus uit je verhaal dat jullie eigenlijk vanaf februari er weer "voor willen gaan" maar dat het niet erg is als je nu al zwanger blijkt te zijn?
    Nou in dat geval duim ik met je mee! Spannend weer hé...dus je gaat maandag testen?

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi Moesje,

Vanaf 07.30 had ik lichte weeen om de 10 minuten. Vanaf 12.30 lichte weeen om de 6 minuten. Vanaf 15.30 sterke weeen om de 4 minuten. Om 17.30 had ik een weeenstorm. Bij inwendig onderzoek bleek ik 2 cm ontsluiting te hebben. Daarna zijn mijn vliezen gebroken en om 19.30 mocht ik gaan persen, dat is dus erg snel gegaan. Om 21.05 is ons mannetje thuis geboren zonder scheur of knip. De weeen waren op dat moment dan wel heftig, maar het is me achteraf allemaal wel meegevallen.

De reden dat we er pas vanaf februari voor willen gaan, is dat we in september op vakantie willen naar Turkije en je dan niet langer dan 34 weken zwanger mag zijn. Afgelopen jaar zijn we ook al niet op vakantie geweest, dus we kijken er wel ontzettend naar uit. Maarja, mocht ik nu zwanger zijn, dan is het heel erg welkom!

Ik heb trouwens vanmorgen getest en ik kon niet echt een 2e streep ontdekken, maar ik ben ook nog steeds niet ongesteld. Bij Pete testte ik ook pas een week na NOD positief, daarvoor heb ik 3 negatieve testen in handen gehad. Ik weet dus dat dit niks zegt, dus we kijken het nog even een paar dagen aan.

Groetjes Saskia

7. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Zo sassie 1980 dat is een mooie bevalling daar teken ik voor :D bij mij was het echt precies het tegenovergestelde heb er 25 uur over gedaan in totaal en heb alleen maar weeënstrormen gehad na 9 uur gelopen te hebben met weeën had ik maar 1 cm ontsluiting dus naar het ziekenhuis aan de weeënopwekker nou toen had ik het niet meer :( toen eindelijk naar 24 uur had ik volledige ontsluiting en toen bleek mijn meisje te groot te zijn voor mij en kwam ze er niet verder uit dan haar hoofd toen was het echt bijna een nachtmerrie geworden haar navelstreng zat om haar nek haar schoudertje bleef hangen dus ik werd omhoog gegooid en er werd gedrukt tegen mn buik en daar was ze met een gebroken sleutelbeen ze mocht niet bij me moest gelijk naar de reanimatiekamer omdat ze niet ademde of wat dan ook.
    Maar gelukkig is het helemaal goed gekomen! en vergeet je alle pijn en kwaaltjes die je heb gehad :D.
    (hmm volgens mij moest ik even mn verhaal kwijt ;) )
    Maar het is nu wel een spannende tijd voor je!
    Je voelt je verder wel gewoon geen bijzondere dingen dan anders?

Voor de andere die nog bezig zijn met klussen succes en die aan t wachten zijn net als ik ik duim voor jullie!

8. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Jeetje meiden, ik heb er 36 uur over gedaan, met een beste knip door de pomp, uiteindelijk op het laatste moment per ambulance naar het ziekenhuis ivm kruinligging.
    Ik heb toch wel een maand of 3 erg last van de hechtingen gehad.

Maar nu een jaar later willen we heel graag weer een kleintje, mijn ei is rond kerst.

Bij Britt ben ik binnen twee maanden zwanger geworden dus ik hoop dat het nu weer zo snel gaat.

Ik moet trouwens nog foliumzuur halen.....

9. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    @ moesje78 36 uur is ook niet niks zeg ik vond 25 uur al heel lang!
    Van de (20) hechtingen heb ik niet zo'n last gehad mischien een maand ofzo.
    2 maanden dat is snel zeg ik hoop voor je dat het dit keer weer zo snel raak mag zijn.
    Het zwanger worden was bij mij ook niet zo'n probleem maar zwanger blijven wast was 3 keer in een jaar zwanger en gelukkig 1 daarvan was een blijvertje :D

Ik heb een cyclus van 24 a 25 dagen dus als t goed is is 2 Jan mijn NOD.

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Gisteren schreef ik dat ik geen 2e streep zag,, maar ik heb nu wat twijfels. Ik zag 's ochtends wat spikkels waar de verticale lijn van de +/- van CB moet komen, maar ik dacht dat dit niks was. Toen ik gisterenmiddag weer op de test keek, zag ik toch wel een vage verticale lijn? Maarja, misschien dat dit een indrooglijntje is? Ik ben in ieder geval nog steeds niet ongesteld. En ik heb ineens ook weer last van misselijkheid in de auto, dat had ik ook toen ik zwanger was van Pete. En ik heb een opgezette buik, het lijkt alsof ik al 12 weken zwanger ben :(
    Ik denk dat ik dinsdag weer ga testen, ik ben benieuwd.

Sylvia, naast bovenstaande klachten heb ik dus ook last van mijn darmen en moet ik vaker plassen. Ik heb een raar gevoel in mijn buik, soms een brandend gevoel. Allemaal wel herkenbare klachten van toen ik zwanger was van Pete.
    Dat klinkt als een heftige bevalling! Ik heb wat dat betreft wel mazzel gehad, dat het bij de eerste zo soepel is verlopen.

Moesje, klinkt ook erg heftig, wat is trouwens een kruinligging? Mijn mannetje was een sterretjeskijker, hij lag met zijn hoofd naar boven gericht. Ik heb dan ook anderhalf uur moeten persen om hem er doorheen te krijgen, haha.
    Ik ben sinds 3 dagen weer mijn vitaminepillen voor zwangeren aan het slikken, daar had ik nog een half potje van staan. Bij Pete was ik in de 1e ronde zwanger en nu misschien zonder dat we eigenlijk bewust bezig waren...

Groetjes Saskia

11. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    @ sassie1980, spannend hoor. Ben benieuwd hoe het verder gaat....

Ik heb ook een erg zware bevalling gehad, maar ik had na een paar dagen al weer zoiets van: laat de tweede maar gauw komen... Zelfs de verloskundige was verbaasd dat ik al weer zo gauw aan een tweede zat te denken.

Ik ben de afgelopen dagen weer goed ziek geweest. Verkouden, koorts, diarree. Ik blijf maar aan het sukkelen. Hopelijk heeft dit geen nadelige invloed op het zwanger worden...

Groetjes, Marieke

12. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    ik denk dat ik dat ook heb, dit gevoel heb ik nu al heel sterk..ook gezien de leeftijd.

maar leuk joh dus jullie zijn bezig voor de 2e! hoe oud ik jullie eerste kindje nu?

13. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Petty, onze kleine meid is bijna 8 maanden.
    En sinds een maand of 4 zijn we het weer serieus aan het proberen.
    Bij jou is het trouwens ook spannend zie ik....

14. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    oh perfect! zo zou ik het ook willen na 4 maanden voor de 2e als dit het allemaal toe laat natuurlijk he, dat is wel afhankelijk van veel factoren.

jaaaah ben het nog steeds niet...vind het zo spannend! :p

15. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ooooooooooooh Petty spannend zeg!

Volgens mij heb ik gisteren mijn eisprong gehad...en goed geklust...

dusse ikke wil ook! hahahaha

Merry x-mas allemaal!

16. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    heey lady's
    HIer een mamma die ook weer in verwachting is :)
    Ons meisje Maricha is 28/12 4 maandjes oud en broertje of zusje is onderweg.

Zal niet makkelijk worden maar kijk er wel naar uit! Heerlijk 2 ukkies!

liefs,

17. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Mijn kids schelen 1 jaar en 2½ week. Britt was 3 mnd toen we weer zwanger waren van Jørre. Het is flink pittig in het begin, maar ook zo genieten. Jørre is nu 7½ maand en ze doen op hun manier echt contact zoeken saampies en op hun manier spelen samen.
    Echt ... tis druk, maar zo heerlijk.

Ik vond de zwangerschap het zwaarst eigenlijk, vooral op het end. Britt kon nog niet lopen en ik was echt topzwaar van de Jørre.

18. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Petty....wat lees ik?
    mogen we je feliciteren?

19. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    jaaaah ik ben zwanger! :D hihihihihi!

20. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    he pety. super zeg. weer iemand zwanger. heel veel geluk.

en voor kvp tje natuurlijk ook en nog welkom.

hier alles goed. rustige kerst gehad en geregeld klussen. ben benieuwd.

alles goed bij de anderen?

Deel Deze Pagina