@ Dorito, tja mijn mams is van de oud stempel en die vindt het maar niets dat veel vrouwen (ook haar dochter dus) laat beginnen met kids (door studie, cariere, reizen etc) en ze daarna snel achter elkaar willen hebben. Het was in hun tijd nou eenmaal anders. Helemaal in mijn moeders situatie. Ze moest stoppen met werken toen ze ging trouwen dus tja dan ga je kids krijgen. Zo zit er tussen de oudste en jongste (ik) in de familie 14 jaar. Ondanks dat het allemaal veel werk is zou ik niet te lang willen wachten. Niet door mijn leeftijd maar gewoon omdat wij graag nog een kindje willen krijgen. Een broertje of zusje waar onze zoon mee kan opgroeien. Lijkt mij gewoon heel leuk om niet te veel leeftijdsverschil te hebben. En als ik had 'geweten' dat ouderschap zo leuk is was ik er ook eerder aan begonnen haha. Het zwanger worden duurde gewoon wat langer. En dat zou deze keer ook kunnen gebeuren. Ik hoop dat iedereen die graag weer snel zwanger wilt worden maar op korte termijn een positieve test in haar handen houdt. Gisteren met mijn man er over gehad dat we van de zomer weer gaan proberen. Als het aan hem ligt deze maand maar dat vind ik te vroeg. Nog niet goed voor mijn lichaam. En ook raar naar mijn baas toe als ik terug kom van verlof en weer kan melden dat ik zwanger ben haha.
he pregnant lady. dat is ook zo dat het soms wat langer duurt. en je leven gaat toch zoals het gaat, met werken en zo. moet zeggen dat ik het zelf wel moeilijk had gevonden op mijn 18e een kind te krijgen. ik ben nu veel rustiger. alleen omdat ik nu wat ouder ben kan ik er zo van genieten en heb ik de rust en het vertrouwen. onze kleine man is nu een jaar en na de BV van 7 maanden kwam de cyclus weer op gang. wij hebben eigenlijk geen anticonceptie gebruikt, behalve tijdens de BV een paar keer condoom, maar dat voelde zo raar. ik wilde niet weer aan de pil beginnen en voor spiraaltje moest ik de eerste menstruatie afwachten. lekker handig, want de eerste ronde kun je ook al zwanger zijn. geniet van je manneke in ieder geval en voor alle anderen: veel klusplezier.
Wij zijn na de bevalling niet meer begonnen met de pil en hebben de natuur zijn gang laten gaan. Mijn moeder vond het in het begin ook te snel. Maar nu een tweede langer op zich laat wachten dan de eerste, ben ik blij dat we er wel weer snel voor zijn gegaan (en mijn moeder kan ook niet meer wachten tot het zover is...).
Dat is nou precies het probleem je weet nooit hoe lang het duurt. Wat als je gelijk weer zwanger wordt. De eerste keer was het de eerste maand raak (mk) de tweede keer hebben we 10 maanden op de positieve test moeten wachten. Ik ga zeker niet aan de pil. We gebruiken nu condooms. Ik heb geen zin in (nog meer) hormoontjes in mijn lijf. En niets mis met condooms maar het kan een keer mis gaan. En dat is het al (heeeeeeeeeeeeel) welkom Wel grappig dat je moeder nu ook zit te wachten. Terwijl 10 maandjes toch ook niet lang is om aan een tweede te beginnen. Ander half jaar tussen 2 kids lijkt mij ideaal hoor. Hopelijk is het snel raak.
Ik ben er nu ook meer klaar voor dan dat ik 10 of 15 jaar geleden was geweest. Ik heb nu meer een innerlijke rust die goed van pas komt bij mijn kleine zijn huilmomenten/daagjes. Ik heb begrepen ondanks dat je niet ongesteld wordt dat je wel zwanger kan worden. Zelf met borstvoeding als er snachts meer dan 6 uur tussen zit. Ik blijf aan de condooms totdat we er echt klaar voor zijn. Ik voel heus wel dat mijn lichaam er nog niet aan toe is. Al is het alleen maar omdat dat kleine monstertje nog niet erg goed slaapt in de nacht. En ik na mij maar al te goed herinneren dat je de eerste maanden van je zwangerschap juist die extra uurtjes goed kan gebruiken
groot gelijk pregnant lady. eerst een beetje rust. moet zeggen dat het voor mij nu ook veel natuurlijker voelt om zwanger te worden dan een tijd geleden. marieke en alle anderen goed weekend. ik heb opeens weer heel veel slijm, terwijl mijn eisprong nog lang niet is, of zou ik een veel kortere cyclus hebben? nou klussen maar dan
Zit ziek thuis. De kleine meid heeft me weer aangestoken. Ben nog nooit zo veel ziek geweest als de afgelopen maanden. Verder alles goed, wachten wachten wachten...
He Dorito zwanger zie ik! Geweldig, gefeliciteerd. Hier ook nog steeds het de 'drang' om weer snel zwanger te worden. Het liefst nu al maar we wachten verstandig met proberen tot na de zomer vakantie. Kan gewoon iet wachten om weer zwanger te zijn. Zijn er nog andere meiden inmiddels zwanger?