Ik ben toch redelijk onverwacht zwanger geworden, en ik moet zeggen ik heb die 'spannende klustijd' wel gemist.. zo van deze maand wel/niet.. vond ik niet altijd even leuk als ik weer ongie werd maar het had ook wel wat.. Nu werd ik gewoon een keer niet op de juiste dag ongie.. en heb het 2 weken zo gelaten met het idee ik kan gewoon niet zwanger zijn.. maar goed ik had nog ergens een 'stoffige' test liggen en toch maar even proberen.. ik schrok me een ongeluk! Ik heb er even aan moeten wennen maar na de eerste echo was ik helemaal weer verkocht! Nu ben ik blij dat het zo gelopen is, ik zie nu eigenlijk alleen maar voordelen dat ze vrij dicht bijelkaar zitten. Jullie: Succes met klussen!
Die spannende klustijd is na 10 maanden wat minder spannend en wat meer verplichting geworden. Je bent tenslotte maar paar dagen echt vruchtbaar. En op een gegeven moment ga je dus toch gericht klussen. We proberen het hier allemaal zo spontaan mogelijk te doen, maar is vaak wel moeilijk.... Daar raak je ook wel weer aan gewend, maar was liever spontaan zwanger geworden... Wat ook nog vervelend is dat je denkt je lichaam na 10 maanden te kennen, maar vaak merk je toch dat je de laatste 7 dagen weer overloopt van nieuwe kwaaltjes... Ondertussen heb ik gewoon geen kwaaltjes meer. Ik temp al een tijdje en herken precies wat er gaat gebeuren....Hopelijk komt daar snel verandering in. Wie zitten er al op de wachtbank?
Al voor onze dochter geboren was wilden we gezien mijn leeftijd zo snel mogelijk voor een tweede gaan. Vanaf het moment dat het weer mocht na de keizersnee zijn we er weer voor gegaan. Hopelijk mag het een volgende zwangerschap wel zo zijn.
Hallo iedereen, Mijn dochterje is nu pas bijna 2 maand oud en ik kan al niet wachten om opnieuw zwanger te worden. Ik weet dat het voor men lichaam beter is om nu nog even te wachten dus gericht klussen doen we nog even niet. Maar omdat men dochtertje verwekt is via ivf (zwak zaad) gebruiken we nu geen voorbehoedsmiddelen. Zo kunnen we de kans vergroten om eventueel langst natuurlijke weg zwanger te worden, omdat ik nu nog heel vruchtbaar ben. Zou toch ook eens een andere ervaring zijn om niet door de medische molen te moeten om zwanger te geraken. Ach ja, we zien wel ... en hopen op het beste. We gaan nu toch eerst een jaartje gewoon proberen voor we weer naar de gyn stappen.
hoi hoi, Ik maak deze maand de strip nog af en dan willen wij ook weer langzaam aan voor een tweede gaan. Krijg de kriebels weer.....vind het ook weer onwijs spannend. Wouden eerst wachten tot Britt een jaar is, maar waarom ook wachten?
Je hebt gelijk Moesje. Als je gevoel zegt dat je er klaar voor bent moet je er voor gaan! Ik wens je veel succes en hoop dat je snel weer zwanger bent! Ik vind het ook altijd ontzettend spannend elke maand. Wel of niet? Toch maar testje doen? he he ....
Wordt gezellig druk hiero! Ik heb vandaag mijn NOD maar ben nog niet ongesteld. Voel ook nog geen krampen etc...Als ik morgen nog niks zie ga ik testen. Heb ik destijds bij Esmée ook zo gedaan
Veronique, dat zou toch echt te gek zijn! Binnen 1 keer weer zwanger van nummertje 2. Houd ons op de hoogte hoor!
Heb je mijn tekstje niet gelezen helemaal bovenaan de pagina? Wij zouden dus gewoon graag nr 2 op natuurlijke wijze willen bekomen. Daarom neem ik nu geen voorbehoedsmiddelen en zou het elke maand prijs kunnen zijn. Maar volgens de gyn. zullen we heel lang moeten proberen om zo zwanger te geraken (zwak zaad).
OEPS Te snel gereageerd. Maar even goed heel veel succes met klussen de komende periodes. En de wondertjes zijn de wereld nog niet uit, dus wie weet....
Ja idd. En anders word het binnen een jaartje ofzo terug ivf. Was vorige keer ook van de 1ste keer gelukt! Kost alleen wel heel veel.
Krijg je de IVF kosten niet terug van de verzekering in Belgie dan? Volgens mij krijg je in Nederland 3 IVF pogingen vergoed.
Ja, wij hebben hier gewoon een standaard ziektevezekering dat iedereen verplicht moet hebben. Maar dan nog hebben we zeker een 1000 euro in totaal (met gyn. afspraken, bloedprikken en de behandeling zelf) moeten betalen. Dus je begrijpt wel dat we als het niet ander kunnen heel blij zijn dat er op die manier toch een zwangerschap kan ontstaan maar we willen toch liever het op natuurlijke manier proberen. Niet enkel voor de kosten maar ook voor mezelf, geloof me die behandeling is geen pretje hoor, kan soms zelfs behoorlijk pijn doen en is emotioneel ook heel zwaar.
ik begrijp helemaal wat je bedoelt.onze kleine is nu 4 maanden en we willen er ook nog eentje bij en we willen het vooral nu omdat ze dan niet zo veel met de leeftijd verschillen. wij zijn al eventjes aant proberen en ik ben nu ook al bijna 8 weken niet ongesteld geweest maar als ik een test doe zegt die dat ik niet zwanger ben.snap er niks van maar ja nog even afwachten. groetjes esra