Wie ook snel een tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Veertje1979, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Beetje snel om het er nu al over te hebben, hier is de eerste nog onderweg... :)

Wij willen(nu tenminste nog ;) ) na dit kindje ook snel beginnen voor een 2e, ook omdat het bij dit kindje 2 jaar heeft geduurd voor ik zwanger was.

Ik zie dat de TO ondertussen zwanger is van haar 2e wondertje, gefeliciteerd Veertje! ;)

2. Ja, wij hebben ook aan de moeilijke dingen gedacht. Maar ik weet dat als de tijd daar is wij dat redden. Ik merk het eigenlijk nu al. Ook al ben ik pas een paar weekjes op weg, tijdens mijn vorige zwangerschap lag ik nu al halve dagen in mijn bed. Nu ben ik ook moe maar ik weet dat ik door moet voor mijn kleine meid en dat lukt ook. Een stok achter de deur om toch actief te blijven :)

3. Dank! :)

4. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hi Veronique,

Wat een fantastisch nieuws! Onwijs gefeliciteerd.

En inderdaad, jullie zijn een mega vruchtbaar koppel :)

Mag ik wat vragen? Werk je? Hoe vertel je het dan aan je baas? Dat is waar ik mee zit (als ik natuurlijk net zo snel weer zwanger mag raken van de tweede als jij :p), ik ben net terug van zwangerschapsverlof en dan binnen paar maanden weer vertellen dat je op verlof gaat.

Gaan ze echt niet blij mee zijn! Ik heb al angst om het te moeten vertellen.

5. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Nu Veronique weer zwanger is geraakt, kan ik niet wachten!

Gelukkig eergisteren ongesteld geworden dus binnen 2 weken kunnen we het proberen voor het eerst.

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ook hier een hele makkelijk eerste kindje.. Die vraag is eigenlijk nooit bij mij opgekomen, dat de volgende geen makkelijk kindje zou worden.

We zien het wel, ik heb dr in iedergeval zin in!

7. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hi Kalush,

Als ik het ff uitreken is Eliza 16 maanden als haar broertje komt.

Hoe doe je dit met haar bed (gaat ze naar een peuterbed) en wandelwagen (krijgt ze een kiddyboard)?

8. Mijn baas vertel ik het pas als we ruim 12 weken zijn. Ze heeft de afgelopen paar weken laten zien dat ze geen goede manager is en alleen maar aan zichzelf denkt. Dus ik maak me daar niet zo druk over. Ik ga mijn eigen weg en het gaat haar niets aan hoe wij met gezinsuitbreiding om gaan en wat we plannen. Daar komt nog bij dat alles gelukkig volgens de wet prima geregeld is en wij een goede CAO hebben waarin staat dat ik gewoon recht heb op verlof etc. Is dus haar probleem en niet het mijne.

Als onze kleine geboren wordt dan is Esmée 15 maanden. We gaan een eigen ledikantje en commode etc voor onze 2de aanschaffen. Mijn moeder heeft nog een ledikant staan en via marktplaats is een commode ook zo gevonden. Ze hebben uiteindelijk beiden een eigen kamer met eigen spulletjes.

Het verschil voor mij nu is wel dat dit kindje gepland is. Esmée was een grote (leuke) verrassing voor ons en gedurende mijn zwangerschap hebben we het huis van mijn vriend moeten verkopen, samen een ander huis terugvinden, verhuizen én moesten we de kamer op tijd af hebben.
    Deze zwangerschap zal dus wat rustiger zijn. En meer genieten hoop ik. (in dit geval hebben we dan al wel een kleine die ook veel aandacht vraagt maar dat is totaal geen probleem :) )

Waar ik me wél zorgen over maak is mijn gewicht. Ik ben tijdens de eerste zwangerschap 20 kilo aangekomen wat er niet af is gegaan. Vlak voor ik zwanger raakte was ik bezig met afvallen en was ik 3 kilo kwijt. Als ik nu weer zoveel aankom ben ik echt topzwaar...en dat wil ik niet. Ik denk dat ik het daar met de VK ook over ga hebben. Volgende week ga ik bellen voor mijn 1ste afspraak.

9. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hi Veronique,

Wat fijn dat je tijdens deze zwangerschap geen andere zaken aan je hoofd zult hebben zoals huis verkopen, verhuizen, kamertje op tijd afkrijgen.

Kun je er echt lekker van genieten.

Goed zeg hoe jij over je werk denkt! Zo moet ik er ook in staan. Het gaat ze inderdaad niks aan hoe wij ons gezin willen plannen. Maar toch (mocht ik snel zwanger raken) zal ik het wel 'eng' vinden om te vertellen. Ik ben pas net terug van verlof, sinds een maandje of zo. Ze zien me aankomen.....

En dat gewicht, ja dat heb ik ook hoor! Maar ik denk dan maar nu de tweede dan krijgen we het wel eraf. En zo niet dan is dat de 'prijs' voor 2 prachtige kindjes.

10. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik hoop ook zoals jij Veronique om van de volgende zwangerschap meer te kunnen genieten! Wij hebben een nieuwe badkamer gemaakt toen ik zwanger was van Rhune en natuurlijk met de nodige problemen en zorgen, ook was ik heel ziek waarvoor ze op mijn werk totaal geen begrip voor hadden dus dat zorgde ook voor de nodige stress! Gelukkig ben ik nu nog thuis tot volgend jaar juni maar wat ik dan ga moeten doen weet ik ook nog niet juist, want als alles goed loopt zal ik dan toch al ver zitten in een volgende zwangerschap en zie me dus dan echt niet gaan werken.

Grtz x

11. swesti

swesti Lid

18 sep 2007
    47
    0
    0
    noord-brabant
    Mijn zoontje is nu anderhalf. EN nu vind ik dat het tijd is voor een tweede.
    Je hebt het niet voor het zeggen ,maar het zou wel leuk zijn als de kleine een broertje of zusje krijgt.
    Ik zal voor jullie duimen! :)

12. Snoopie

Snoopie Lid

13 jun 2007
    74
    0
    0
    Wij gaan nu ook voor een 2e! ons 1e kindje is 10 maanden, het lijkt ons leuk als er niet zoveel leeftijdsverschil is, maar dat is natuurlijk afwachten!.

Groetjes Snoopie

13. Hé Snoopy, ik zie dat je vandaag kunt testen. Zijn jullie al begonnen met proberen of gaan jullie vanaf nu proberen?

En Vanesje, die instelling heb ik wel maar ik vind het toch wel eng om het te gaan vertellen. We willen 3 maanden wachten. Ik werl op een school dus dat betekent dat ik wacht tot na de kerstvakantie. Al denk ik dat mensen het al wel eerder kunnen zien. Ik hoor dat je het bij de tweede eerder ziet en ik merk wel dat mijn buik opgezet is. Ik ben wel al die tijd in mijn positiebroeken blijven lopen dus het zal niet opvallen dat ik die ineens weer aantrek.

Volgende week maar eerst de VK bellen voor een afspraak :)

14. Snoopie

Snoopie Lid

13 jun 2007
    74
    0
    0
    Hai Veertje!

Gefeliciteerd met jouw zwangerschap :D
    Ik heb vanochtend negatief getest, dus ik denk dat het deze ronde niet raak is, maar je weet maar nooit. ;)

15. sharon

sharon Actief lid

17 jan 2007
    323
    0
    0
    dylan is nu bijna 8 maanden.
    ik wil wel ooit een 2 maar nu nog niet.
    ik denk dat er een 2 komt ongeveer over 2 a 3 jaar.
    meschien nog wel langer.
    groetjes

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Spannend Snoopie!

Hier komt de vruchtbare periode eraan...

17. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    HI Rachel,

Hier komt ook de vruchtbare periode eraan!

Voor ons de eerste ronde proberen (zooo spannend), voor jullie ook toch?

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ja voor ons ook de 1e ronde...spannend he!
    Heb rond woensdag m,n eisprong dus ben benieuwd of m,n cyclus mooi 28 dagen is of niet. Ga er vanuit dat het nog wel een paar ronde's zal duren.

Ik ga voor je duimen meid :D

19. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Als ik ff snel reken dan zou ik de sprong dit weekend moeten hebben.

Ik heb precies hetzelfde als jij, ik (wij) ga er ook vanuit dat het wel een paar rondes kan duren. Zou ik ook niet zo erg vinden moet ik zeggen. We weten nu dat we vruchtbaar zijn en we hebben al 1 schatje binnen :)

20. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Onze kindjes zijn ook bijna even oud...zou wel erg leuk zijn als we straks rond dezelfde tijd zwanger worden en weer kindjes hebben die bijna even oud zijn :)

Deel Deze Pagina