Wie ook snel een tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Veertje1979, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hoi hoi,

ik ben nog niet eens bevallen en we praten al over een volgende :)

2. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Ja leuk he!

Zat ik ook al aan te denken! Als jij dit keer nu een jongentje krijgt en ik dit keer een meisje dan kunnen we ze allebei koppelen :)

3. Whahaha! Eerst maar bevallen... ;)

Ik heb net de Vk gebeld. Ze wist nog wie ik was en was helemaal blij verrast. Hééé, die Veronique! Das leuk! :):)

Volgende week maandag heb ik mijn intake en eind nov. mijn eerste echo :)

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Oke, Deal ;) :)

@Veertje ah leuk dat ze je nog herkende! Veel plezier alvast met de intake :D

5. Snoopie

Snoopie Lid

13 jun 2007
    74
    0
    0
    wij gaan naar de volgende ronde ;)

6. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    hoi
    wij willen ook snel een tweede. onze dochter is 5 1/2 maand. als het goed is had ik gister mijn eisprong. spannend
    veertje gefeliciteerd!
    iedereen succes
    groetjes

7. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hi Spooky,

Join the club!

Volgens mij zijn Olivier en Jayda even oud.

Ik heb dit weekend mijn eisprong.

Succes!

8. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    dankjewel
    jayda is van de 27ste.
    spannend he.

hebben iemand weleens een schuldgevoel naar jullie 1ste kindje toe?
    groetjes

9. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Oh, bijna even oud! Olivier is van de 30ste.

Tjsa schuldgevoel, nu nog niet echt maar ik kan me voorstellen dat als het snel zou lukken en hij dus nog erg jong is dat ik me dan wel schuldig kan voelen richting hem.

Hij heeft dan maar 1,5 jaar onverdeelde aandacht gehad van ons.

10. Schuldgevoel naar Esmée heb ik niet. Ik vind het juist erg leuk voor haar dat ze grote zus wordt. Ik hoop wel dat ik van dit kindje net zoveel ga houden. Iedereen zegt dat dat wel gebeurt. Dat je liefde genoeg hebt voor je kinderen. Dus bij mij werkt het een beetje andersom :)

11. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    hoi dames,

Veetje gefeliciteerd!

Wij zijn nu ondertussen ook alweer 8 maanden bezig! :(
    En jammer genoeg wil het nog niet lukken! Mijn droom is altijd al gweest 2 kindjes snel achter elkaar.
    Voordat kaye er was waren we ook 7 maanden voorbij en toen waren we minder mee bezig dan nu!

Ik heb pas een persona gekocht in de hoop dat die ons een beetje gaat helpen en vorige maar had ik ook al oveulatiestesten gebruikt maar jammer genoeg werd ik 8 dagen geleden ongie :(

Dames die bezig zijn succes!

12. tinekec

tinekec Nieuw lid

17 okt 2007
    1
    0
    0
    Ik heb nu een dochter van 1 jaar en wij willen nu toch ook wel een 2de spruit. Het heeft wat tijd gekost om aan die gedachte gewoon te worden dat je dan 2 kids hebt. Maar alles went, en als het weer zo een braaf wordt als ons dochter is dat zeker geen probleem.

13. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Haha onze zoon is nu 13 maanden maare een schat van een kindje! Alleen ook erg bang dat een tweede heel anders is!

Kaye slaapt nu echt lekker uit tot 11 uur ofzo dat heeft die altijd gedaan. En wij vinden uitslapen toch wel heerlijk ben alleen erg bang dat het met een tweede snel voorbij is :)

14. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Allemaal heel veel succes meiden!
    Ik heb vandaag m,n eisprong dus ga proberen vanavond nog te klussen als ik niet te moe ben van het sporten ;)
    En ach... we hebben de tijd :)

15. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hoi dames,

Ik heb niet alle pagina's gelezen dus ben niet van alles en iedereen op de hoogte maar wij zitten in de situatie dat we snel voor een 2e moeten gaan.

Bij mij is een aantal jaren terug endometriose geconstateerd, na een operatie en bijna 2 jr hormonen ben ik wonder boven wonder op natuurlijke manier zwanger geraakt. De gynaecoloog zei toen gelijk dat ivm mijn endo en het feit dat alle vrouwen in mijn familie borst en baarmoeder kanker hebben gehad het verstandiger voor mij was op binnen 2 jr opnieuw zwanger te zijn. (dit ivm de mogelijkheid dat ze mijn baarmoeder mogelijk moeten verwijderen)

Dus kortom: mijn meisje is net geboren en ik moet serieus over een 2e denken. Aan de ene kant heel erg leuk want ik moet voor volgend jr kerst weer in verwachting zijn en dan schelen de kids niet veel in leeftijd. Aan de andere kant lijkt het me heel erg druk.

Wij zijn nu dan ook in discussie wanneer ik met de cerazette pil stop. Nu? wanneer ons meisje 6 of 9 mnd is? blijf het wel beetje lastig vinden omdat je nou eenmaal niet de zekerheid hebt dat het meteen raak is...

liefs,

16. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Wij zijn nu ook alweer bijna 6 maanden bezig voor een tweede. Eerst dacht ik is het niet te vroeg om na 5 maanden er alweer voor te gaan, maar het hoeft dus niet meteen raak te zijn.

Ook ik ben nog niet al mijn kilo's kwijt van de vorige zwangerschap, hoop alleen niet dat er dan bij een volgende zoveel bij komt. Ben nu wel al actiever bezig om ze kwijt te raken, maar het gaat moeilijk.

17. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik twijvel nog zo af en toe ,ik ben ook bang dat ik me schuldigga voelen omdat ons ventje dan minder aandacht krijgt of dat hij t moeilijk e rmee gaat krijgen.

De ene keer (dag) denk ik ik wil het zo graag leuk voor dan wordt hij grote broer en aan de andere kant zie ik grote bereb op de weg en denk ik straks lukt t niet of is de zwangerschap te zwaar etc etc

En hoeft natuurlijk niet meteen te lukken kan ook even duren maar toch.
    stel datt meteen raak is dan is ons ventje 18 maanden., maar aan de andere kant dan heeft hij nog niet zo erg het besef en is misschien 9als hij dat wordt) minder jaloers dan dat hij 2.5 jaar is toch

Wat moet ik hier nu mee? :(

18. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hi makey,

Hier precies hetzelfde hoor!

Soms beren op de weg (peuterbed of ledikant, duobuggy kopen of kiddyboard achter Bugaboo), schuldgevoel richting Olivier of juist leuk 2 dicht op elkaar.

Ik denk dat je echt je gevoel moet volgen en de praktische zaken lossen zichzelf wel op.

Voel je je fysiek weer goed genoeg voor een 2e zwangerschap, heb je een makkelijk 1e kindje, staan jullie er allebei achter.... Dat soort zaken moeten ook goed voelen.

Wij hebben alles goed doorbesproken en we zijn er klaar voor. We gaan deze ronde voor het eerst proberen. Olivier was er super supersnel maar wie weet hoe lang het deze keer kan duren.

19. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Ik ben ook bang dat het bij de 2e langer gaat duren. Bij Sam was het gelijk de eerste ronde raak. Dus wil niet al te lang wachten. En zelfs deze maand bestaat er al een kans. Maandag weten we meer.
    Verder vind ik die verhalen met schuldgevoel tegenover de eerste echt onzin, want wat voor gevoel moet je dan hebben tegenover de 2e die nooit alleen is geweest? Zo blijft het natuurlijk..

20. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hey meiden.
    Onze oudste was net 1,5 jaar toen ik weer zwanger was.
    Ze was 2jaar en 2maand toen ze grote zus werd.
    Het is mij toen niet tegengevallen, 2 kleine meiden.
    We hebben er bij de 3e zwangerschap wel bewust voor gekozen om meer tijd ertussen te laten.
    Deze keer waren onze meiden 5 en 3 toen ik zwanger werd.
    Helaas is deze zwangerschap na 28 weken fout afgelopen.
    We zijn onze 3e dochter verloren.
    Nu willen we weer zwanger worden, en hebben nu dus veel tijd tussen de jongste en een evt. volgende baby.
    Hier is helaas niks aan te doen.
    Bij de geboorte van een volgende baby zijn mijn dochters in ieder geval al 6 en 4jaar.
    Ze kunnen mij dan wel met vanalles helpen; heeft ook weer voordelen.
    Groetjes Miranda

Deel Deze Pagina