Hoogzwanger en benauwd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1983, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Zijn er nog meer hoogzwangeren die het steeds benauwd hebben of gewoon een ademtekort? Herken het helemaal niet van mijn vorige zwangerschap, irritant is het wel!

2. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik ben dan nog niet zo ver zwanger als jij (26 wkn), maar ik herken het wel en dan vooral als ik ga liggen. Heel irritant!
    Vorige zwangerschappen had ik dit ook niet..

3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ja ik heb het ook gehad. Nu ze is ingedaald gelukkig niet meer! Vooral als ik rechtop zat op een stoel had ik er last van. Als ik half onderuitgezakt zat of lag had ik er geen last van. Nu heb ik het alleen nog bij inspanning dat ik snel naar adem hap maar dat wisselt een beetje.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik ben nog lang niet zover als jij, maar ik ben nu ook al heel erg benauwd- eigenlijk de hele dag door, maar het meest wanneer ik zit. Ik heb voor mn termijn een enorme buik volgens mn vk, dus misschien dat ik er daarom al last van heb :(. Laatst zat ik in een overvol, lawaaierig vliegtuig, waar het heel warm was en ik dacht gewoon dat ik een paniek aanval zou krijgen zo benauwd was ik. Ik ging gelukkig nog net niet hyperventileren, maar het scheelde niet veel. Ben beniewd of het nog veel erger gaat worden (dan moet ik straks aan het zuurstof, haha). Gelukkig is het een echte Hollandse zomer op het moment ;).

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik heb er al weken last van.
    Volgens de vk een combi van meer bloed hebben (dus meer zuurstof nodig hebben) en een kleinere longinhoud ivm de hoogte van je buik.

Mijn tip: Met je hoofd in de wind gaan staan, of voor een ventilator ofzo en opsnuiven die lucht :D Tis een maf gezicht, m'n vriend noemt me soms een zuurstof-junkie :) maar vind het zo enorm lekker!

Succes met de laatste loodjes!

6. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al met 32 weken, zit soms rustig en dan moet ik even een paar keer goed zuchten, omdat ik dan gewoon niet genoeg lucht heb.
    Ook trappen op en af zijn een uitdaging ;)

7. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik had er met me kleine meid ook last van. Pas toen ze begon in te dalen kreeg ik ook weer wat meer lucht!

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Daar had ik ook mijn hoop op gevestigd maar ze is al ingedaald...

9. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik ben nog maar 22 weken en ook ik lig af en toe te hijgen als een vis op het droge... gisteravond merkte ik dat ik benauwd werd nadat ik teveel had gegeten in de pizzeria. Meer gegeten dan normaal thuis dus daar ga ik nu opletten. Maar soms is er ook geen oorzaak van mijn benauwdheid. Plat liggen is het enige wat helpt bij mij. Wat een gedoe....

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier ook, helpt inderdaad niet... Dus ik denk dat ik nog een paar weekjes door snuif, haha...

11. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Hier ook superbenauwd, soms naar adem aan het happen. Krijg nu fysiotherapie met ademhalingsoefeningen om het onder controle te krijgen. Soms ben ik al benauwd al voer ik niets uit en zit ik gewoon op de bank... Het is inderdaad echt niet prettig!

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

heb het ook vaak benauwd! en bij mij zei de verloskundige ook inderdaad dat het komt doordat er zuurstof in je longen zit omdat je buik nu veel hoger ligt zegt maar..

Deel Deze Pagina