uitslag bloedonderzoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama van Sepp, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Ha Dames,

Ik heb gisterenochtend mijn bloedonderzoek gehad ivm de zwangerschap. Nu werd ik gisterenmiddag door de assistente van de huisarts gebeld, dat het labaratorium had gebeld en dat er iets niet goed was. Mijn glucose bleek 2.6 te zijn. Dit is veel te laag en of ik me wel goed voel :( ... nou ehh toevallig niet maar dat klopt dan ook wel. Nu belde de huisarts mij later ook nog dat ik nu dus vanmorgen nuchter nogmaals mijn suiker moets laten prikken en dan morgen weer niet nuchter om te kijken hoe het verloopt. Maar nu vraag ik me af kan een te lage bloedsuiker kwaad voor de baby en wat gebeurd er dan?? Een te hoge te weet ik wel. En wat kan ik er aan doen om die bloedsuiker wat omhoog te krijgen en omhoog te houden.

2. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #2 NathalieD, 24 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
    Volgens mij kan het geen kwaad voor je baby, alleen voor jezelf. Als het heel ernstig is kun je flauwvallen of stuipen krijgen, en er kan dan hersenschade ontstaan. Maar dat is alleen bij extreme gevallen.

Dit las ik op internet:

Bij milde hypoglycaemie kun je jezelf normaalgesproken helpen door suikers te eten. Als je symptomen voelt opkomen, kun je ook je bloedsuikerspiegel meten. De uitslag van de test geeft aan of hypoglycaemie de oorzaak van je symptomen is. Als je bloedsuikerspiegel 3,5 mmol/l of minder is, moet je om je bloedsuikerspiegel weer te verhogen iets eten of drinken waar snelwerkende suikers inzitten.
    Er zijn natuurlijk momenten waarop het niet mogelijk is je bloedsuikerspiegel te meten. In dat geval moet je afgaan op de symptomen en tot actie overgaan (en dus iets eten of drinken waar suiker in zit).
    Waarschijnlijk heb je 10 tot 20 gram suiker nodig om milde hypoglycaemie te behandelen. Je zou dan het volgende kunnen nemen :

200 ml jus d'orange of appelsap
    ½ blikje frisdrank (niet suikervrij)
    4 tot 6 suikerklontjes of 1 eetlepel suiker
    6 tot 7 kleine snoepjes (niet suikervrij)
    3 of 4 druivensuikers
    1 groot glas magere melk
    2 eetlepels rozijnen
    1 eetlepel honing

Als het nog meer dan een uur duurt voordat je gaat eten, neem dan ook een boterham of wat koekjes. Na 15 tot 30 minuten moet je je beter voelen. Anders heb je wellicht meer suikers nodig. De bloedsuikertest kan uitwijzen of je bloedsuikerspiegel dan nog steeds laag is. Als je niet kunt testen, neem dan nog een paar suikerklontjes, drink nog wat sinaasappelsap of neem een andere vorm van snelwerkende suikers.
    Zorg dat je altijd iets bij je hebt dat rijk aan suiker en snel verteerbaar is en dat snel opgenomen wordt. Suikerklontjes, druivensuiker, dropjes of snoepjes zijn makkelijk mee te nemen. Chocola is zeker niet het beste middel om hypoglycaemie te behandelen. Het bevat namelijk zowel vet als suiker. En omdat vet het legen van de maag vertraagt, vertraagt het ook de opname van suikers in het bloed.
    --
    Maar op een andere site las ik weer dat je juist beperkt suiker moet eten..

Deel Deze Pagina