Spullen een 2e leven geven

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 22 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Toen wij gingen verhuizen heb ik onze inboedel op marktplaats gezet. Er kwam geen reactie . Terwijl de spullen er nog als nieuw uitzagen en nog niet eens 2 jaar oud waren.
    Pas bij "gratis afhalen " had ik binnen 5!!!minuten, tientallen reacties. Ik heb uiteindelijk alles weggegeven aan de buurvrouw, die had verteld dat ze haar huis zo graag wilde opknappen maar nu eerst een studie wilde gaan doen. Ze was er super blij mee!

Zelfde nu met de babykamer.

Ik geef het liever aan mensen die het écht nodig hebben. En dat weet je natuurlijk nooit via marktplaats o.i.d.

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.878
    7.944
    113
    Herkenbaar. Wat ik meestal doe is toch een vraagprijs erop zetten, maar dan niet al te hoog dan krijg je toch serieuzere reacties en normalere mensen. Soms geef ik het dan alsnog gratis als ze het ophalen, maar dan weet je zeker dat die mensen het graag wilde hebben.

3. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Als je wilt dat het terecht komt bij iemand die het nodig heeft kun je het ook aanbieden bij de plaatselijke voedselbank. Zo hebben mijn ouders hun 'oude' interieur ook weg kunnen doen (meubels uit de tijd maar niet afgeleefd oid)

4. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb het tegenovergestelde gehad met mijn bank. Zag er nog helemaal nieuw uit. Er reageerde een alleenstaande moeder op die weinig geld had en in een scheiding lag. Ze kon het bedrag niet betalen en vroeg om een lager bedrag. Uiteindelijk akkoord gegaan want het voelde goed om zo iets voor een ander te doen. Op de dag van m'n verhuizing kwam ze de bank halen. Ze zag hem en zei: hij is te laag, het past niet bij m'n andere spullen. En weg was ze..... Haar hele verhaal was dus gewoon een leugen en ik kon m'n bank meeverhuizen :(

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik breng zulke spullen gewoon naar de kringloop.

Natuurlijk komen daar ook mensen die het wel nieuw zouden kunnen betalen, maar ook dan is het uiteraard nog steeds goed dat de spullen een tweede kans krijgen ivm het milieu en dat laatste weegt voor mij het zwaarst.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Ik breng het naar een kringloop die hun winst weer in goede doel projecten stopt, dus dan bovenstaande reden + goed doel in 1 :).
    Kleding gaat ook in de bak van zo’n soort kringloop (wel een andere, met ook ander soort goed doel, meer sociale werkplaats achtig)

7. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.390
    1.284
    113
    Vrouw
    Voor een babykamer kun je misschien informeren bij je lokale verloskundigepraktijk? Die van ons zamelt namelijk ook spullen in voor armere gezinnen, misschien dat zij mensen weten.

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Is er geen kraambank bij jullie in de buurt? En anders de verloskundige vragen, die kennen vast wel een stel die een kamertje goed kunnen gebruiken.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bij stichting babyspullen informeren?

Deel Deze Pagina