Welk gewicht houden ze aan in t ziekenhuis voor behandelingen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Troelala21, Jun 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Is er een standaard gewicht die ze aanhouden voor ze beginnen met behandelingen? Me s-zusje heeft na jaren vechten haar 1e kindje gekregen door middel van hormonen spuiten enz. Nu wil ze graag een 2e maar nu moet ze eerst afvallen. Er is gezegd 10 kilo, maar iemand anders zei weer dat het daarna nog wel eens 10 kilo kon worden. Ik vroeg me dus af of er een landelijk gewicht voor staat voor ze beginnen met de medicijnen of dat de gyneacologen dat zelf bepalen? De eerste keer dat ze begon heeft ze niet hoeven af te vallen en nu ineens wel terwijl ze net zo zwaar is. Ze is dus nu druk bezig maar is bang dat ze straks wel nog een keer 10 kilo zal moeten afvallen voor ze echt mag beginnen.....

wie kan mij wat wijzer maken?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De maximale BMI-waarde is in de meeste ziekenhuizen 35. Als je daarboven zit, moet je vaak eerst afvallen voordat je met hormoonmedicatie of behandelingen mag beginnen. Sommige ziekenhuizen hanteren een waarde van 32.

Je BMI-waarde kun je berekenen door je gewicht te delen door je lengte in het het kwadraat. Een waarde van 20-25 is gezond, 25-30 is overgewicht en daarboven ernstig overgewicht.

3. chevelie

chevelie Actief lid

Apr 4, 2011
    221
    0
    0
    deventer
    ik weet niet hoe zwaar ze is maar bij de geertgen kijken ze niet naar
    t gezicht..ik ken mensen die een bmi hebben van 40 en lopen ook daar en toch zwanger geraakt zijn..succes

4. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Idd chevelie hier bmi van 46 en ben gewoon geholpen bij geertgen. Aanvang ivf woog ik 145 kilo (ik weet het schandalig overgewicht)

5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Zoals Jippie zegt 34/35

Ik ben ook te zwaar. Toen ik begon met icsi werd mij ook steeds gezegd o nder de 35 bmi moet je zitten. De 1e echte icsi poging ben ik gaan lijnen tot ik groen licht kreeg. Ik heb zelfs nog een maand langer de pil door moeten slikken omdat ik niet genoeg af was gevallen.

De behandelingen die je moet doen zijn zo ontzettend duur en daarom willen ze dat je je lichaam in goede gezondheid is.
    De kans op een goede zwangerschap is nu eenmaal groter als een een gezond gewicht hebt.

Ik heb nu nog 1 kans over en ook ik was nu weer 10 kilo te zwaar.
    Ik ben nu heel streng aan het lijnen. Inmiddels al 13 kilo eraf en ga nog strak door. Ik wil eerst minimaal 30 kilo kwijt voordat we onze laatste kans gaan wagen.

Oh ja, toen ik begn om zwanger te worden van prinsje was ik nog veel zwaarder dan ik nu geweest ben. Toen was ik ook na de 2e iui al zwanger.
    Nu is me dat niet gelukt. Maar bij de iui's kreeg ik het steeds al te horen dat ik af moest vallen maar toen we voor icsi gingen mocht ik niet eens beginnen.

Dus het beste kan je s-zus wel gaan afvallen. Als ze zorgt dat de op een bmi van 32 zit, zit ze altijd goed.
    En ja tis een rotgevecht tegen die rotkilo's. maar ook zij kan het!

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Op het mck hanteren ze een bmi-grens van 33.

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Vaak hanteren ze een grens van maximaal 35 bmi.
    Maar veel ziekenhuizen trekken hun plan en bij ons is dat zelfs maximaal 30.
    Dat wist ik en ik ben dan ook inmiddels 49 kg afgevallen om onze wens werkelijkheid te laten worden. Ik heb me uiteindelijk aangemeld toen ik een bmi had van 30,5 en toen wilden ze me graag helpen omdat ik al zoveel was afgevallen. Sinds aanmelding moeizaam nog meer kilo's kwijtgeraakt tot nu een bmi van 28. Zodra je hormonen gaat gebruiken, gaat het afvallen erg moeizaam terwijl ik eigenlijk nog wel meer kwijt moet.

Wens je zus veel succes: ze heeft er vast alles voor over om zwanger te worden!

8. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Oke. Ze is al druk bezig met afvallen en de eerste kilo's zijn er al af. En ze wil zoooooooo graag nog een keer zwanger raken, de moed zakte haar een beetje in de schoenen toen ze eerst zeiden 10 kilo en later iemand zei als t niet goed is dan moet er nog 10 kilo af. Haar bmi is 33 op t moment. Ze heeft er alles voorover dat zeker, ze is ook echt een vechter. Want voor de 1e heeft ze al 8 jaar moeten vechten dus ze gaat zeker door. Maar ik vroeg me af hoe het zat, was er wel geinteresseerd in en zij wil er zelf niet zoveel over kwijt op t moment. Wat ik ook best kan snappen, ik dacht dan vraag ik het hier eens of jullie me wat meer kunnen vertellen.

Bedankt voor jullie uitleg meiden!

Share This Page