hey, Ik heb voor mezelf besloten om een dagboekje te gaan bijhouden over hoe het ons vergaat in de mmm.. dus als je wilt, lees mee, en volg mijn verhaal door de mmm. eventjes de geschiedenis in duiken: mijn man en ik zijn nu ongeveer 4 jaar en 5 maanden samen, waarvan we al 4 jaar bezig zijn om een kindje te krijgen. Ik kan me voorstellen dat er word gedacht ''oh zo snel al'' maar ja, idd zo snel al ja. we zijn inmiddels 2 jaar getrouwd. en staan nog steeds met lege handen. we hebben 2x icsi gehad van t zaad van mijn man, maar de kwaliteit was dusdanig slecht dat we van t ziekenhuis t advies kregen om niet meer met t zaad van mijn man verder te gaan. we zijn daarna een beetje gaan orienteren hoe wat en waar, en kwamen uit in dusseldorf! na 3 iui pogingen met donorzaad waren we zwanger!!! ons geluk kon niet meer op! maar ons geluk duurde ook niet zo lang, met 4 weken en 4 dagen kreeg ik een vmk hierna volgde nog 4 pogingen IUI-D maar helaas zonder resultaat, uiteindelijk begonnen aan poging 8 maar ik bleek een cyste te hebben en deze moest eerst weg zijn, hier had ik medicatie voor gekregen maar dat hielp niet. we hadden besloten om even een pauze te houden en tot rust te komen (ook vanwege nog een aantal andere prive redenen) inmiddels hebben we alles weer op de rit, en zijn we er weer helemaal klaar voor, we hebben ons donorzaad meegenomen uit dusseldorf en dit naar rijnstate in arnhem gebracht. de laatste behandeling in dusseldorf is inmiddels al meer dan een jaar geleden (kwam ik laatst achter ) We hebben IUI-D poging 8 in rijnstate gehad maar ik ben ongesteld geworden, dus deze is helaas mislukt. we gaan nu weer wachten, en op dag 10 van mijn cyclus weer aan de ovutesten in de hoop snel een mooie streep en een smiley te zien op de test! en hopelijk brengt IUI-D poging 9 ons meer geluk!! de mmm is echt een zwaar traject, vol met emoties die niet altijd door iedereen gesnapt word. en soms maakt dat het extra zwaar vind ik. tot zo ver mijn verhaal liefs DarkAngel
DarkAngel@ Lieverd je lust er weer aardig van . De mmm is idd zwaar maar hopelijk voor jullie snel met resultaat ! Heel veel succes ik ga je volgen en duimen . Knuf .
daar is t dan weer, de 2e zondag van de maand mei.....MOEDERDAG... dit is de 5e moederdag met lege handen, en een lege buik.. nouja laten we reëel zijn, eigenlijk de 4e, met de eerste moederdag waren we net met de pil gestopt.. Net zoals wij hier elke zondag doen, sta ik op en dek de tafel, bak broodjes af, maak mijn man wakker en gaan samen heerlijk ontbijten. Mijn man kwam beneden, knuffeld me altijd even, en ik.. ik moest moeite doen om niet te huilen..... Ik houd me groot, doe gezellig en leuk mee, maar voel me eigenlijk verdrietig.. Vandaag...... ja vandaag had het andersom moeten zijn.. ik had wakker gemaakt moeten worden voor een ontbijtje... een ontbijtje op moederdag...... voor vele is dit een dag wat erg commercieel gezien word, dat verplichte gedoe... maar voor vele is dit ook een dag om er extra stil bij te staan dat er weer een moedag is zonder kindje...... nouja... straks maar gezellig naar mijn moeder, en ook naar mijn schoonmoeder, waar waarschijnlijk mijn schoonzusje ook is, die 30 weken zwanger is,... dus t gespreksonderwerp staat ook al vast..Ik vind t leuk hoor dat ze zwanger is, en kan niet wachten tot de kleine er is.. maar op een dag zoals vandaag.... doet t zeer.
Men verwent nu alle moeders En dat is ook wel verdiend Maar toch wil ik even denken En ook even aandacht schenken Aan alle vrouwen zonder kinderen Want dat mag toch ook niet verhinderen Dat ook zij moeders zijn , even goed In hun aderen en in hun bloed Alleen het lot heeft zo bepaald Dat zij het moederschap niet hebben gehaald. Of dat zij weer terug moest geven Haar kind dat had moeten leven Voor hen doet het nu extra pijn om kinderloos , geen moeder te zijn Daarom wil ik even zeggen Ik wil bij jullie ook een bloempje leggen !
@ darkangel , wat hebben jullie een flink pad bewandeld zeg! En wat een dag vandaag hè. Ik wil je een dikke knuffel geven. Hopelijk komt er een tijd, dat wij ook lekker met de commercie mee mogen doen. Maar het gevoel is en blijft het belangrijkste. Een super mooi gedichtje heb je geplaatst!
Heel veel succes meid! Je kunt ook een weblog openen eventueel, daar hou ik mn verhaal bij. Ik hoop dat we allebei volgend jaar niet meer met lege handen staan! Voor jou een gedicht, want ook jij hebt een engeltje zie ik: What Makes A Mother I thought of you and closed my eyes And prayed to God today. I asked: "What makes a Mother?" And I know I heard him say: A Mother has a baby This we know is true But, God, can you be a mother When your baby's not with you? Yes, you can, he replied With confidence in his voice I give many women babies When they leave it is not their choice Some I send for a lifetime And others for the day And some I send to feel your womb But there's no need to stay I just don't understand this God I want my baby here! He took a breath and cleared his throat And then I saw a tear I wish I could show you What your child is doing here... If you could see your child smile With other children and say: "We go to earth to learn our lessons of love and life and fear but My mommy loved me so much I got to come straight here!" I feel so lucky to have a Mom who had so much love for me I learned my lessons very quickly My Mommy set me free I miss my Mommy oh so much But I visit her each day When she goes to sleep at night On her pillow is where I lay I stroke her hair and kiss her cheek and whisper in her ear: "Mommy, Please don't be sad today I'm your baby and I am here" So you see my dear sweet one, Your children are okay Your babies are here in My home And this is where they'll stay They'll wait for you with Me Until your lessons there are through And on the day that you come home they'll be at the gates waiting for you So now you see What makes a Mother, It's the feeling in your heart, It's the love you had so much of Right from the very start Though some people may not realise you're a mother untill their time is done They'll be up here with Me some day and know that you're the best one!
zooo moederdag hebben we ook weer overleeft... ik belde vanmorgen rijnstate op, op door te geven dat de poging mislukt was.. dik 15 minuten in de wacht gestaan, hoefde ik dat niet door te geven, mocht gewoon bellen als mijn ovulatie test weer positief was.. uhm.. okee.... oh vandaag ben ik jarig.......heb/had.. altijd gezegd dat ik voor mijn 25 moeder wou zijn.. of iig zwanger.... vandaag word ik 26........
Goede communicatie dan weer he! Not Lieverd heel erg gefeliciteerd met je verjaardag hoop ondanks alles dat je een leuke verjaardag hebt . Knuffie
Heel veel sterkte DarkAngel!! Wat een verhaal, krijg er een brok van in mn keel. Ben sprakeloos. En gefeliciteerd met je verjaardag.... Liefs jufaman81
dank je wel! vier t vandaag niet, moest ook gewoon werken.. vind het gewoon raar, en verdrietig, dat mijn droom om jong moeder te worden niet te realiseren is. op mijn 21e gestopt met de pil.. juist omdat ik jong moeder wilde worden.. maar goed.. je blijft in de mmm toch je grenzen verleggen, omdat je niet anders kan..
Ja meis helaas hebben we het niet voor het zeggen wij waren ook vroeg gestopt maar helaas resultaat weet je Ik ben nu alleen erg aan het sukkelen lees mijn topic snap geen ruk van mijn lijf.
nee we hebben t ook niet voor t zeggen... ja jullie resultaat weet ik .. heb net in jou topic gereageerd..
Heb terug gereageerd ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat je mij niet gaat volgen maar heerlijk gaat zweven op een roze wolk . En weet je ik spreek dit met je af voor je dertig bent zweef jij daar op ok Zet hem op lieverd knuffie
oh ja dat hoop ik ook.. we gaan er gewoon weer kei hard voor!! bijna weer met ovutesten beginnen.. en hoppa poging 9 gooien we erin.. of nouja... spuiten we erin