Hey meiden, IK heb een vraagje, ik hoop dat iemand me kan helpen.. Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik al 3 keer een erg korte cyclus gehad.. Ook deze ronde zal mijn menstruatie deze avond doorkomen ( nu namelijk al bruin verlies). Dit betekend dat mij cyclus deze ronde 21 dagen zou zijn. Nu heb ik ergens gelezen dat als je zo een korte cyclus hebt het wel eens zou kunnen dat je geen eisprong hebt. Vanaf volgende ronde ga ik beginnen met ovutesten, want wil toch zekerheid. Maar zijn er meiden die hier ervaring mee hebben, meiden die ook een korte cyclus hebben, maar wel zwanger zijn geworden. Of meiden die ook een korte cyclus hebben en inderdaad geen eisprong hebben, ... Alvast bedankt!
hier na het stoppen na 17 dagen ongesteld geworden, daarna weer een keer 17 dagen..beide keren wel eipijn enzo maar met ovutesten gezien dat er toch geen goede eisprong was. deze keer voor het eerst op dag 14 me ei gehad (positieve ovutest en temp omhoog) en dan over 3 dagen me menstruatie. hopelijk zet dit nu door.. sommige mensen hebben ook een korte cyclus maar wel gewoon met een eisprong hoor
Hoi MumL, Ik ben al een jaar van de pil af en het laatste halfjaar heb ik een heel onregelmatige cyclus. Van 21 tot 42 dagen... Vorige ronde had ik een cyclus van 21 dagen en ik heb wel een eisprong gehad. Alleen mijn lf was maar 7 dagen. Te kort om in te kunnen nestelen. Maar kan het zo zijn dat het door het ontpillen komt? X
Ik wil de andere dames niet ontmoedigen, maar een positieve ovutest en ei-pijn willen nog geen eisprong betekenen.... Ei-pijn gaat vooraf aan je eisprong.... En het komt ook best wel voor dat je ei dan alsnog niet springt Hier door tempen erachter gekomen dat ik naast een korte LF (dus korte cyclus) ook wel eens een korte eiloze cyclus had.
Hoi MayD, Hoe ben jij er dan achter gekomen met tempen? (als ik vragen mag) Ik heb een cyclus van 24 a 25 dagen, niet heel lang dus, en met ovu testen 3 maanden aan de slag geweest iedere x maar 1 vruchtbare dag... maar nog niet raak.. nu met tempen bezig, maar ik heb het gevoel dat mijn temp in alle fases gelijk blijft, beha;ve rond de 14de dag, dan daalt hij en gaat hij in 2dagen wat omhoog en dan gaat hij weer terug naar "normale" temp...?
Bedankt voor de reacties. Het kan met andere woorden dus 2 kanten uit. Volgende ronde toch maar ovutesten + tempen. Hoop dat dat duidelijkheid brengt MayD Jij had geen ei, maar bent nu toch zwanger? Heb je heel erg veel moeilijkheden gehad als ik het mag vragen of niet?
@ MumL: Je leest niet helemaal goed... ik had zowel een korte LF als 1x in de 3 of 4 cycli geen ei... maar dan had ik een cyclus van maar 20 dagen ofzo En ik ben wel makkelijk/snel zwanger geraakt.... maar noem het lot of toeval, beide keren in april raak! Desondanks had ik wel al een doorverwijzing naar een gyn op zak, maar deze bleek niet nodig. @ anoniem28: Als je temp "maar" 2 dagen hoger is om vervolgens direct weer te dalen naar de waarde voor de piek ziet het er naar uit dat je geen ei hebt gehad in die cycli. Dat was ook mijn patroon als ik geen ei had. Als je datzelfde patroon vaker tegen blijft komen is het geen verkeerd idee om naar de HA te gaan. Een beetje goede HA verwijst je snel door. Maar hoelang temp je nu? Vaak zie je na 2 of 3 cycli een echt goed patroon opkomen en zie je ook duidelijk een verschil tussen wel of geen ei.
@MayD, ik ben nu voor de 1ste x aan het tempen, dus is nog lastig te zeggen, maar hoe het nu eruit ziet, is heel raar! Mijn temp is eerst gedaald naar 36.1, en dan gestegen naar 36.9 en dan door naar 37.2 , daarna terug gegaan naar 36.9, maar daarna weer omhoog naar 37.1, dan weer omlaag naar 36.9, vanmorgen weer 37.1, dus ja hij schommelt heel erg, weet niet of dat normaal kan zijn? Bedankt voor je reacties, hoop stiekem toch dat ik een ei heb gehad!
Op zich geen verkeerde temp en je hebt gewoon een bergachtig kaartje dan... Maar wat was je temp voordat je je vermoedelijke ei had (zeg maar je basistemp in het eerste deel van je cyclus)? Misschien geen verkeerd idee om een thermometer met 2 decimalen achter de komma te hebben. Juist door afrondingen op 1 decimaal kun je een "onrustig" kaartje krijgen. Zo kan de ene keer dat je 36,9 had wel 36,94 zijn geweest en de keer dat het 37,1 was wel 37,05.... dan is het verschil alweer een stuk minder. Het aantal dagen dat je cyclus duurt zegt niets over of je een ei hebt gehad of niet
Hoi MayD, bedankt voor je reactie, ja ben benieuwd! Nog 1 a 2 dagen wachten, morgen of overmorgen NOD. Ligt eraan of ik deze maand 24 of 25 dagen cyclus heb! Ik heb verder nu nog niet heel veel klachten, alleen wat zere borsten, ben wel heel moe, en slaap onrustig! Verder nog nergens last van. Geen afscheiding, maar kan vandaag nog komen! We wachten af , ik hou jullie op de hoogte! Bedankt voor de reacties
Mijn fertiliteisarts heeft eens gezegd dat als je menstrueert je altijd een eisprong hebt gehad anders is er hormoon technisch niets om af te scheiden (menstrueren). De kwaliteit van een eisprong zal kunnen verschillen denk ik...
Nou, dan is het misschien een FA van de oude stempel... ik (en wel meer dames hier) hebben echt wel een menstruatie terwijl er geen ei was hoor.... Helaas gaan niet alle FA's met hun tijd mee en zijn ze ook niet allemaal van de laatste onderzoeken op de hoogte. Ook verliezen ze vaak uit het oog dat theorie en praktijd wel eens van elkaar verschillen (vooral bij een vrouwenlichaam!).
Maar als er geen ei is geweest? wat is de menstruatie dan?? Ik mesntrueerde nooit dus had ook geen eisprong. Als je geen eisprong hebt hoe kan het dan dat je menstrueert? Is dat dan ook een ontrekkingsbloeding ofzo?
Vind je reactie een beetje fel als ik eerlijk ben. Ik geef alleen aan wat mijn arts gezegd heeft. Beetje raar dat je concludeert dat mijne van de oude stempel is....
@MayD, bedankt, ik hou jullie op de hoogte, sinds vandaag wat licht bruine afscheiding, vanmorgen was mijn temp nog 37.0, ging toen naar de wc, en dacht ja dit is hem weer, de ongi, maar 2 druppels oud bruin, nu niks meer, dus afwachten! Ben wel misselijk! Maar vorige maand ook gehad! We wachten nog af.. Bedankt
Hoi hier heel erg bekend met een korte cyclus en dan bedoel ik 19dagen maar wel een eisprong dit is via een echo bevestigd. Dit kon ook niet volgens de artsen maar na een positieve ov op dag 3 en een echo op dag 4 zagen ze dat mijn ei toch echt al gesprongen was. Dus het kan wel het hoeft niet altijd aan een te korte lf te liggen het kan ook zijn dat je ei heel snel groei te snel zeg maar. Ik ben hier trouwens wel zwanger mee geworden en zoals je ziet word onze zoon bijna geboren.
Het spijt me dat je het zo opvat en het is ook geenszins mijn bedoeling om fel uit de hoek te komen. Dat is een beetje het probleem van een geschreven woord. Sorry daarvoor. Neemt alleen niet weg dat er genoeg FA's werkzaam zijn die heel bekwaam zijn, maar niet van de laatste studies op de hoogte zijn. Dat van de oude stempel is dan misschien wel een beetje kort door de bocht... wellicht had ik beter de woorden "minder belezen" kunnen gebruiken. Feit is wel dat er wel degelijk een pseudomenstruatie c.q. schoonmaak van de BM plaatsvindt als je lichaam bepaalde hormonen afscheidt. Dit kan wel degelijk als je geen eisprong hebt gehad. Net zoals je ook wel degelijk een LH-piek kunt hebben zonder een uiteindelijke eisprong.