Geitenmelk fv is geen goed idee. De eiwitten in geitenmelk lijken sterk op die van koemelk, dus veel kans dat daar ook op gereageerd wordt.
Geitenmelk is absoluut niet geschikt bij kea. De eiwitten lijken enorm op die van koemelk, dus heeft het weinig effect. Edit, shakes was mij weer P) net voor.
sorry, dacht er aan. Beter een keer te veel gevraagd dan te weinig. Artsen zeggen; Een kind met kea moet 2 van de 3 symptomen hebben; - huidklachten - luchtwegklachten - maag-/darmklachten. Beide kinderen hadden maar 1 van de 3 symptomen. Bij de oudste enorm veel geluk gehad bij een fysio (hij had krijsbuien door extreme krampen en daar kwam ook een aanval) en daarna bij de ka die mij op mijn woord en ondertussen ervaring met pepti geloofde. De jongste was geluk icm door een darmvirus. Zorgverzekeringen doen ook steeds moeilijker kwa vergoeden voeding, schijnt. Maar ik was dus 4 jaar terug al tegen een muur van onbegrip gelopen
Hallo, Pff ik krijg kippevel, het is net of ik ons eigen verhaal weer lees van ons 14maanden oude dametje. Dat ging eerst goed. op borstvoeding na want ik heb helaas niet genoeg klierweefsel, maar dat terzijde. Vervolgens op de gewone voeding gegaan want volgens de lactatiekundige heeft gewone hypoallergeen weinig zin aangezien kinderen die werkelijk een allergie hebben daar ook op gaan reageren. Dus wij de gewone voeding gekocht (dom want we hebben al 2 dames met lactose intolerantie) vervolgens ging dat na twee weken dus helemaal mis. Spugen spugen spugen, vlekjes erbij en op het randje van uitdrogen naar de ha. Die me gelukkig direct doorstuurde. De kinderarts dacht aan een infectie... ik heb doorgezet op een allergie. Klinkt heel eigenwijs, maar heb er echt op gehamerd dat ze met geen enkele zieke in aanraking was geweest en dat er wel allergie en intolerantie in de familie zit bla bla bla. Naar huis gestuurd met nutramigen (hebben we bij de tweede ook gehad was net zon drama als jij nu beschrijft maar goed toch gedaan) ging redelijk tot na een kleine week Weer spugen. Niet een beetje maar hele voedingen. zo zonder pardon (de kraamverzorgende zei nog in de tweede week dat ik haar teveel in elkaar hield.... was mn derde.... en had haar gewoon languit tegen me aan... had flink wat was toen....) maar goed na de nutramigen op eigen houtje over gestapt op de nanny care. Dat is een flinke poos goed gegaan, totdat ik er pap van maakte en het langer in de buik was. Toen ging het weer mis. ik weet nu voor mezelf dat het waarschijnlijk de lactose is. omdat ze er dus meer last van had toen het langer in de darm aanwezig was. Maar goed dat was onzin volgens de arts. Die kan niet zo goed tegen mijn nuchter werkende brein geloof ik. Maar toen het dus weer mis ging en ze inderdaad ging afvallen. (cb zei ach maar mevrouw ze zit nog boven gemiddeld maak je maar geen zorgen) ben ik tegen hun advies het ziekenhuis ingewandeld (vlakbij) en heb een spoed afspraak bij de kinderarts gemaakt. Ik móest per direct over op neocate. Dat ging veel en veel beter. Ze dronk het goed (smaakt ook aardig beter dan nutramigen) en ze groeide weer eindelijk. Nu een flinke poos later blijkt het geen allergie te zijn maar lactose intolerantie. Ik heb het de kinderarts nog niet verteld maar ze eet en drinkt nu van alles inclusief lactose vrije yoghurt etc. dus wel de eiwitten maar niet de melksuiker. Maar goed dat is een ander verhaal. Wat ik je ook nog wil zeggen, ik heb nog neocate staan. nog 1 blik. Ik weet niet waar je weg komt maar dat kun je misschien ook pben. Eventueel kan ik het je sturen tegen vergoeding van de verzendkosten. Je zegt het maar. (nieuw kopen kost zo ontzettend veel geld!!) Beter gezegd we hebben nu een onmogelijk afschuwelijk verschrikkelijk kostbaar meisje na al die maanden neocate Mocht je nog meer willen horen meld je je maar. PB kan ook natuurlijk ! Sterkte en hou vol als mama weet je zelf echt het beste wat er is!!
Ha ik lees nu net bovenstaande reacties op de geitenmelk. Tja als je geen ademhalings problemen ziet is het een schot waard. die is inderdaad erg lekker. Maar mocht het allergie zijn helpt dat weinig waarschijnlijk. De eiwitten zijn wel makkelijker te verteren. Vroeger werd er liever geitenmelk gegeven dan koemelk als de borstvoeding om wat voor reden niet ging. Aangezien kalveren in een jaar tijd flink wat meer kilo's moesten groeien dan geitjes..... toen dachten ze ook al nuchter na.... of ben ik nu heel erg aan het bazelen...
Mijn zoontje heeft ook koemelkallergie, en het spugen was hier een duidelijk symptoom. Aan zijn uiterlijk kon je er niet aan af zien dat hij allergisch was, want hij zat de eerste maanden boven gemiddeld qua groei en gewicht. Maar hij had duidelijk ergens last van. Veel huilen (hele dag), niet meer willen drinken (pas na heel erg aandringen), heel veel kramp, en de hele dag spugen. Standaard na iedere voeding, of zelfs een half uur/uur er na, en regelmatig met hele golven. Dan was het geen mondje terug geven, maar echt overgeven. Alle melk er weer uit. Ik heb borstvoeding gegeven en ben zelf op dieet gegaan dus dat kon ik zelf aanpassen. Maar als het slecht gaat met je kindje, lijkt me wachten tot 14 augustus helemaal geen fijn idee. Zeker niet als je ziet dat hij er veel last van heeft. Ik zou echt proberen om eerder een afspraak te krijgen, desnoods met een andere arts.
Mjmw, wat naar ook allemaal zeg! Jeetje! Ik wil vandaag nog even aankijken... Als het spugen doorzet ga ik nogmaals het ziekenhuis bellen en als ze me dan nog niet willen helpen kom ik ws wel even bij je terug voor de Neocate. Een nicht van mijn man heeft ook kinderen waar ze maanden mee getobt heeft en bij de Neocate was het van de ene op de andere fles over. Geitenmelk heb ik ook wisselende verhalen over gelezen... En aangezien het net zo duur is als neocate is neocate een eerder voor de hand liggende optie. Micera, bedankt voor je reactie ook spugen dus! En dan te bedenken dat de kinderarts spugen niet als symptoom van koemelk erkent! Tenminste in eerste instantie zei hij van niet! Belachelijk!
Ik kan me voorstellen dat je dan qua prijs liever neocate neemt. Wat ik en nadeel van neocate vind is dat het chemisch samengestelde voeding is en we daarom eerst de geitenmelk hebben gegeven omdat daar nog echte geitenmelk als basis word gebruikt. Uiteindelijk hadden wij geen keus meer en zijn we ook blij geweest met de neocate hoor! Dat was inderdaad ook van de 1 op andere fles klaar. En over het groeien. .. Mn dochter is geboren met 4990 dus ja dan heeft ze nog heel wat lijntjes te zakken tot de dokter zich druk maakt... Dus laat je niet ompraten.... (Is makkelijker gezegd dan gedaan weer ik uit ervaring.) Wat ik je wel wil meegeven let goed op dat ze eh hij niet suf word. Want met spugen kan het snel gaan. Maar als hij nog plast niet te snel paniek maken. En als ik het voor 5 uur op de post doe heb je het morgen. Bij de apotheek hebben ze het meestal niet op voorraad namelijk. Zelfs hier in het ziekenhuis niet. Ik heb het een beetje hakketakkerig geschreven maar ja het gaat niet zo handig op de telefoon
Idd bellen en als je weer afgescheept word... Zeg je : zo lang ga ik niet wachten ik kom er nu aan en sta dus met 15 min aan de balie Hier werkte dat perfect! Ik kon ineens wel terecht Mijn kindje is mijn alles Dan maar brutaal zijn! !
Hoewel ik vind dat zowel hel consultatiebureau als de kinderarts hier de koemelkallergie goed hebben opgepakt, vond ik de periode tot diagnose ook lastig. Vooral omdat de klachten ook allemaal horen bij jonge baby's. Spugen, huilen, krampjes, alleen was het hier extreem. Het was wel lastig onder woorden brengen waarom ik vond dat het niet normaal was, zeker omdat het mijn eerste kindje was. Maar er werd wel goed geluisterd. We hebben zowel een provocatietest via het consultatiebureau gehad (in overleg met het ziekenhuis) als later voor soja nog een provocatietest in het ziekenhuis. De diagnose is alleen goed met een provocatietest te stellen, maar daarvoor moet je kindje eerst klachtenvrij zijn. Hoewel ik volledig borstvoeding gaf, kreeg ik toch vrij eenvoudig machtigingen voor kunstvoeding. Uiteindelijk hebben we het niet nodig gehad, maar er werd niet moeilijk gedaan over andere kunstvoeding machtigingen. We hebben wel kunstvoeding getest waar hij tegen kon. Dat bleek inderdaad helemaal koemelk vrij te moeten zijn. Verknipt was niet genoeg. We kregen de machtigingen eerst mee voor een beperkte periode. Een paar weken tot de provocatietest. Daarna, na een positieve test, voor een half jaar met optie tot verlenging. Zoals gezegd, ik heb het niet gebruikt. Alleen om een alternatief achter de hand te hebben mocht de borstvoeding stoppen. Ik vond het wel een hele fijne manier van werken. Bij vermoeden van koemelkallergie een tijdelijke machtiging (dus ook voor de zwaarste categorie) en daarna een echte. Ik kon het overigens zowel krijgen via het consultatiebureau als via de kinderarts. Zolang de machtiging maar ondertekend werd door een arts. Beide keren heb ik met telefonisch overleg met de arts nieuwe machtigingen gekregen voor andere voeding.
Wij zijn zo'n 2 maanden aan t modderen geweest. Kind aan huis bij de huisarts en huisartsenpost. Begon bij ons rond 6 maanden. Eerst dachten ze aan een virus..later reflux. Toen ze op een gegeven moment zoveel spuugde dat ze in een week 300gr afgevallen was, hebben ze haar opgenomen. Sindsdien krijgt ze allergy care van Hero. Gaat heel goed. Ze wordt volgende week een jaar en die week daarna moeten we weer terug op controle. Daarna volgt denk ik provocatietest. Qua groei zit ze nu weer op haar eigen lijntje
Net weer gespuugd... Kinderarts pas op z'n vroegst vlgd week plek... Als ze blijft spugen ga ik morgen naar de spoed! Mjmw het is nu te laat voor de Neocate op de post te doen... Misschien maandag mocht het nodig zijn... Fijn dat jullie uiteindelijk een voeding hebben die helpt mamavanelise!