wie ook start iui in april?

Discussion in 'MMM clubs' started by sasje24, Mar 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe was het om daar alleen naar toe te gaan, k3lly?
    Ik denk dat mijn man wel meegaat, maar misschien hangt dat ook wel van het aantal behandelingen wat nodig is af.

Ons favoriete IUI geintje is wel dat mijn mans aanwezigheid bij (hopelijke!!) bevruchting optioneel is. ;)

2. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Uhmmm vooral heeeeeeeeel saai, ik moest 1,5 uur wachten tussen het opwerken van het zaad, en de daadwerkelijke IUI. Ik heb me vermaakt in het restaurant met een kop koffie :p
    Verder stelde het voor mijn gevoel niet zoveel voor. Ik heb bijvoorbeeld ook een HSG gehad, en dat vondt ik vele malen intenser en zwaarder dan de IUI, bij de HSG was mijn vriend wel aanwezig want alleen mag je hem niet ondergaan in dit ziekenhuis. De IUI was (in mijn geval) niet pijnlijk of vervelend...
    Ik kan je 1 ding zeggen, wij weten niet als we zwanger zijn, of dat door de IUI komt of dat het spontaan is ;)
    Owh en ik ben een vrij nuchter en down to earth persoon dus denk dat dat ook wel meehelpt.

3. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Chocochick
    Was ook een behoorlijk droevig maar zijn ook wel heel blij verder te kunnen.

@sasje
    Ik spuit vanaf vandaag Menopur en hoop woensdag te horen dat het goed is en we pregnyl mogen zetten.

@k3lly
    Jeetje klinkt toch spannend (voor mij dan hé)
    ik ben echt benieuwd of dit gaat aan slaan bij ons.
    welk zh loop jij?

4. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    @k3lly, ik hoef niet te wachten voor het opwerken, want dat doen ze niet. Ik neem aan dat ze (als ik eenmaal een afspraak heb) het zaad ook op tijd ontdooid hebben.

Ik ben eigenlijk ook wel redelijk nuchter, alleen... Wij weten wel zeker dat als het raak is, dat het dan door de ICI komt... misschien dat ik er daarom in m'n hoofd wat meer van maak.

Mijn man was er bij mij ook bij voor de HSG, maar hier in het ZKH wordt eigenlijk alleen maar aangeraden dat je niet alleen moet komen omdat rijden dan niet makkelijk zou kunnen zijn. Ik ben overigens na de HSG gewoon achterop de fiets terug naar huis gegaan... :)

@ sjorsjette: dat kan ik me voorstellen!! Hopelijk krijg je woensdag goed nieuws!

5. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @ chocochick, ik wil even mijn excusses maken, ik praat er een beetje luchtig over, maar het is in jou geval nog even 10 keer zo heftig als bij ons.

Mijn vriend ging tijdens de hsg zowat van zijn stokkie omdat hij zag dat het bij mij behoorlijk zeer deed met inspuiten van het contrastvloeistof. Hij trok helemaal wit weg, en de mensen die erbij waren waren meer met hem bezig dan met mij. ;)

@ sjorsjette, ten eerste welkom! En meid wat een rotperiode hebben jullie gehad. Ik hoop voor jullie dat er gauw mooiere tijden aankomen. Ik zit overigens bij het MCA in Alkmaar.

6. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    Shir26, welkom! Jij bent de eerste die mag testen nu.....laat je wel meteen iets weten. Ben erg benieuwd of het gelukt is. En inderdaad....het wachten duurt erg! lang!. Wij hadden er trouwens ook 12 miljoen.....nu maar hopen dat het ook een beetje sterke jongens/meisjes zijn ;)

Jippiejee, spannend! Ben je inmiddels al wat wijzer?

Sjorsjette,ook welkom je hebt al heel wat achter de rug zie ik. Jeetje, heftig hoor. Ik ben daar ook allemaal zo bang voor. Ik kan de eerste weken echt niet genieten (ALS het uberhaupt ooit lukt). Lijkt me wel prettig voor je om in ieder geval te weten dat je zwanger kunt worden, of zeg ik nu iets heel stoms!? Succes voor de komende tijd in ieder geval!

ChocoChick, nee dat is 29 rondes in totaal (wel iets meer denk ik). In juni 2009 zijn we naar het ziekenhuis gegaan en is toegezegd dat we IUI moesten gaan doen. We hebben dit jaar januari pas echt de stap durven nemen. In januari was het te laat (eisprong al geweest terwijl dat van te voren al aan gaf, ze wilden niet naar mij luisteren). Ik heb nu wel pregnyl gekregen, was een eis van de gynaecoloog......ze wilde nu niet meer dat de biometriste weer een ronde zou missen. Ze hebben sochtends bij mij de pregnyl gezet en de volgende ochtend tijdens IUI had ik mijn eisprong al gehad. Verder groeit het bij mij allemaal prima en volgens schema.
    Ik heb mn man wel meegenomen, vond ik belangrijk de 1e keer. Als er nog een keer moet komen ga ik wel alleen....is toch zo gepiept ;)

7. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    Ik had vandaag rond 6 uur ineens een harde steek in mijn onderbuik toen ik opstond van de bank. Ik schrok er gewoon van......alsof er iets knapte daar vanbinnen. Heb ik nog nooit gehad. Ik krijg nu een beetje spijt dat ik van de bank op ben gestaan...snap je? Stom he....

8. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Dat is niet stom hoor MSI, dat heb ik met plassen, ik krijg namelijk steeds steken nadat ik van het toilet afkom....

9. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    Owja? Heb je dan geen blaasontsteking ;)
    Nee hoor, dat is wel vervelend dat je daar dan zo'n last van hebt...je zou bijna geen zin meer hebben om naar de wc te gaan. Nou ja ik heb nu echt het idee dat ik iets kapot heb gemaakt zal ik maar zeggen. Maar ja....zoals gewoonlijk....afwachten dan maar....

10. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    hihi, nee dit is geen blaasontsteking, en ik weet (helaas) hoe die voelen heb er een keer 6 achter elkaar gehad :(

11. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    haha ja dat kan. Ik had dat toen ik mijn vriend net kende. Klinkt vreemd maar de huisarts zei dat dat kwam omdat mijn vagina zijn 'stofje' (of weet ik wat) niet gewend was en dat mijn lichaam daar eerst aan moet wennen. Heb er ongeveer 1,5 jaar last van gehad en daarna nooit meer.

Nou succes nog met de laatste loodjes....wanneer ga je testen?

12. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik hou het denk ik op de 20ste, ik heb die testen heeeeel lang verbannen uit mijn huis want werd er zo onzeker van. Maar dat ligt compleet eraan hoe ik mij voel en wat ik voel ;) Ik ga hier ook stoppen, pffff kan het niet laten om te reageren steeds. Ik duik lekker mijn bedje, morgen weer op wacht voor een gezinnetje of bevalling. :) Trusten!

13. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    Goed zo ;) Weltrusten....ik ga denk ik gewoon de 19de testen (als het dan nog nut heeft) Langer kan ik denk ik echt niet wachten..... (weet ik trouwens wel zeker hihi)

Doeii

14. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    spannend meiden!!

15. Amarie85

Amarie85 Lid

Apr 14, 2011
    27
    0
    1
    Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Graag zou ik ook mee willen schrijven op dit forum. Ik zal beginnen met het voorstellen van mijzelf en het vertellen van mijn verhaal. Ik ben 26 jaar en heb een kinderwens sinds juli 2009. In verband met een steeds onregelmatiger wordende cyclus (40-70dagen) ben ik in juni 2010 bij de gynaecoloog terecht gekomen. Uit de onderzoeken bleek een PCOS, een hormoonstoornis, wat tot gevolg heeft dat ik geen spontane ovulatie heb.

Vervolgens zijn we gestart met clomid, gecombineerd met ovulatie-inductie, wat inhoudt dat middels echo's (gemiddeld om de dag) gekeken wordt of er een follikel groeit. Op het moment dat de follikel groot genoeg was, heb ik ovitrelle (vergelijkbaar met pregnyl) gespoten om daadwerkelijk een eisprong te krijgen.

De eerste ronde is hierbij zonder problemen verlopen, helaas ging ik 15 dagen na de ovitrelle menstrueren.

De tweede ronde met clomid verliep niet zonder problemen, enkele dagen na het slikken kreeg ik flinke huiduitslag, bij de dermatoloog bleek een overgevoeligheid voor clomid, einde clomid dus.

Vervolgens in overleg met de gynaecoloog gestart met een GNRH-pompje, een soort insulinepompje dat telkens pulsjes hormonen afgeeft die je lichaam moeten aanzetten tot het produceren van follikel stimulerend hormoon (FSH), zodat er een eicel gaat groeien. Aangezien er geen reactie was, is dit iedere twee weken opgehoogd tot de maximale dosering. Aangezien er toen nog geen follikelgroei was, is besloten met deze behandeling te stoppen.

Vervolgens hebben we opnieuw de mogelijkheden met de gynaecoloog besproken, en de enige optie ten aanzien van medicatie om een eisprong te krijgen zou het spuiten van FSH zijn (gonal-f).
    De eerste ronde ging dit goed, en is er een ovulatie opgewekt met ovitrelle. Deze ronde leidde helaas niet tot een zwangerschap.

Om de kans op zwangerschap te vergroten hebben we toen in overleg met de gynaecoloog besloten om van ovulatie-inductie over te stappen naar IUI. Er zou ook een laparoscopie gepland worden om met zekerheid vast te stellen of er geen andere afwijkingen waren en de eleiers open waren. De medicatie die ik voor de OI gebruikte, zou voor IUI namelijk hetzelfde zijn.

In december ben ik opnieuw gestart met het spuiten van gonal-f. In de eerste 14 dagen was er geen follkelgroei zichtbaar, dus is de dosering verhoogd. Hierna was er wel follikelgroei te zien maar dit eindigde in een overstimulatie van 22 follikels, waardoor de IUI geannuleerd werd.

In de maanden hierna bleken er als gevolg van de overreactie cysten te zijn ontstaan op de eierstokken, waardoor we niet opnieuw konden starten, en de gynaecoloog ook nog geen laparascopie kon doen. Uiteindelijk is er in Maart, toen er nog maar 1 cyste zat, een laparoscopie gedaan. Hieruit bleek een endometriose graad I, de eileiders waren beiden open. Eindelijk groen licht voor een IUI.

Inmiddels ben ik 5 April begonnen met het spuiten van gonal-f voor de eerste IUI (vorige IUI is gecanceld, dus dit is opnieuw IUI 1), en heb ik de eerste echo voor follikelmeting achter de rug (helaas nog niets te zien). Vrijdag weer voor de volgende meting, spannend dus!

Het is al met al een erg lang verhaal geworden, maar ik vind het wel fijn om mijn verhaal hier kwijt te kunnen.

Groetjes,
    Annemarie

16. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    Jeetje zeg wat een verhaal!! Daarmee bedoel ik niet lang maar heftig! Je hebt dan al heel wat tegenslagen gehad zeg! Hoe houd je het vol? Ik zou dat niet kunnen hoor....vind het echt knap dat je zo doorzet! Nou welkom hier en we zullen een follikeldansje voor je doen ;) Succes alvast!

17. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    welkom amerie!

sow ook jij al met en heftig verhaal zeg :( het is me toch allemaal waT!!! hopelijk is er vrijdag wel een groeiend eitje te zien!!!!

18. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Amarie85 Welkom hier, heftig verhaal hoor, het zit jullie allemaal ook niet mee.... Moest wel even lachen om het follikeldansje van MSI hihi, ik dans gezellig mee ;)

Hier blijft alles een beetje hetzelfde, voel me een beetje opgeblazen, heb de hele tijd honger en daardoor denk ik ook steeds een misselijk gevoel. Nu gauw te werk, even een gezinnetje opvangen die uit het ziekenhuis komen...

19. Amarie85

Amarie85 Lid

Apr 14, 2011
    27
    0
    1
    Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties! Als n follikel-dansje zou helpen, ik dans graag mee...

@ MSI, voor jou ook nog een paar spannende dagen, heb je er een goed gevoel over?

@ sasje24, ik zag in de berichtjes terug dat jij aanstaande maandag weer voor een FM moet/mag. Spannend altijd weer, hoop voor je op n mooie follikel!

@ k3lly, hopelijk heb je wat afleiding in je werk, dat maakt het wachten misschien wat draaglijker.

20. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Dag dames,
    Ik ben redelijk nieuw op het forum en ik kon de IUI niet vinden voor April 2011:)
    Ik heb Endometriose en 2 cystes op allebei mijn eierstokken 1.
    1 van bijna 3cm en 1 van 2,7cm.. (ben 14feb j.l. geopereerd en toen zijn ze leeggezogen. Ze zijn dus nu alweer terug)
    Volgens de arts bracht een operatie ook weer verklevings risico's met zich mee dus zijn we nu gestart.
    Ik spuit elke dag Gonal F in om meerdere eitjes te laten rijpen. Maandag krijg ik een echo. Als het er 3 of meer zijn blazen ze het verhaal af. Heb nu wel enorme last van mijn eierstokken en ben benieuwd of dit geen kwaad kan.
    Is er iemand hier die een soort gelijke ervaring heeft?

Share This Page