wie ook start iui in april?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasje24, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @choco wat gaat het snel bij jou...gaaf...

2. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    Hebben jullie de kamertje allemaal al klaar? Krijgen we fotos te zien ;)?

3. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het gaat inderdaad zo snel! En het kamertje is sinds afgelopen weekend klaar. De box staat ook al in de woonkamer.. het is nog zo moeilijk om voor te stellen dat onze kleine meid daar straks in ligt. :)

Ik zal snel (overdag met wat beter licht) eens wat foto's maken en deze uploaden. Ik heb ook nog een paar alien 3D foto's van onze kleine meid :D

4. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Showen chic:)

5. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Aaah leuk zo'n telefoon ik bedoel chock.

6. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    oh leuk ik ben benieuwd ;)

hier meiden ide een hsg hebben gehad....herkennen jullie dit??
    toen ik vanmorgen opstond kwam ik er achter dat ik heel erg bloed.......liep er uit.....komt ook rotzooi uit!
    dus net maar ff het zh gebeld met de vraag of dit normaal is....want heb alleen dinsdag beetje gebloed en gisteren helemaal niet.
    ze ging het na vragen aan de gyn en word zo terug gebeld..

7. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Dat herken ik niet sas, heb zelf een dagje gebloed met wat stolsels maar verder niet.

8. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik wacht ook nog steeds op telefoon....

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik heb toch nog maar ff gebeld :)
    volgen de gyn kon het geen kwaad...kwam wel vaker voor!
    alleen goed in de gaten houden dat ik geen koorts krijg!

10. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Gelukkig maar sas!

11. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @MSI
    We hebben zeker een goede band met onze gyn!
    En eh het is nu duidelijk hoor wat er aan de hand was/is…. Post het zo…

@Sas
    Fijn te lezen dat de hsg oke is gegaan en positief uitslag!
    Ja hier gaan ze echt niet tot 10 iui’s…
    Tis dus best bijzonder bij jou. Maar fin dat jij het als positief ervaart meis.

@Roos
    Jeetje meis wat jammer inderdaad dat je door kaduuuuuk niet een uitgebreid onderzoek kon krijgen… leuk leuk leuk dat jullie weten wat jullie verwachten!!!! Hahaha verrassing… nou dan gaan we gissen!

@Benji
    Jeetje meis wil bij jou ook niet echt groeien dan… 8mm nog maar… vanaf hoe groot rekenen ze bij jullie?
    Bij ons noemen ze pas vanaf 9mm (alleen in ons geval soms ook die van 8mm) maar kleiner noemen ze niet eens.
    Jullie dus ook al de ivf info… hoop ook voor je dat je het niet nodig zal hebben!

12. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @ALL
    Nou gister hadden we HET gesprek…. MET ONZE EIGEN GYN!!!!
    J

Het gesprek was heeeeeel lang en veel info. Maar op fijn en duidelijk.

De gyn kan er niet over uit dat ik moest bij-spuiten… hij bleef turen naar me schema en de gegevens in de pc… veel gesproken over de vele metingen en de bij behorende info enz.…. hij heeft echt het gevoel dat er iets is wat we over het hoofd zien. Iets dat de boel verstoord zou hebben en mogelijk nog zou kunnen verstoren. Dit mede omdat het schijnbaar erg raar is dat behalve het gef*ck met me ei-tjes ook het bms dan weer dun en dan weer dik enz. enz. was… hij zei dat dit heel maf is zeker met spuiten.. en helemaal met hogere doseringen mag het niet slinken. Wel evt. het zelfde blijven maar goed. Hij wilt dit alles nog eens goed bestuderen en gaat hier vrijdag over terug bellen. Niet dat hij zijn collega’s niet vertrouwd ofzo maar hij baalde dat de ophoging plaats had gevonden.

Nou verder heeft hij ook direct een echo gedaan.. daarop was alles in orde.

We hebben besproken hoe iui nu voelt bij ons enz.
    Hij gaf aan ons heeeeel goed te begrijpen en zei ook van ja maar inderdaad met deze gegevens heel zwart wit is het ook geen doen… we hebben alle formulieren en info boekjes (totaal pakket) van IVF/ICSI gehad. Woensdag 2/11 hebben we een afspraak en moeten we de formulieren inleveren en word er waarschijnlijk een intake datum geprikt.
    We moesten wel gister starten met Menopur… hij wilt toch kijken hoe en wat… en ook gewoon de normale eenheden. De 1e fm is 02/11 bij onze eigen gyn dus omdat hij zelf wilt zien hoe en wat, dus op voor de 5e iui (tenzij het weer lastig gaat met groei en dergelijke dan staken we het spuiten en stappen we al eerder over). Mocht het wel tot een iui komen en deze niet lukken dan dus over op een andere behandeling. We gaan voor IVF op maar als het zaad dus van mindere kwaliteit is dan word het al la minute omgezet in ICSI.

Verder hebben we open en eerlijk gesproken over dat vage van de receptioniste over dat hij er niet was en mogelijk niet terug zou komen enz.
    Hij heeft enorm de tijd genomen om dit uit te leggen en waardeerde onze directheid en eerlijk/openheid. Zijn vriendin werkt in het Danièl den H.. en hij zei dat ze een moedervlek ontdekte onder zijn voet… en aangezien zij overal kanker in ziet (zei hij zelf zo hihi) wilde ze het laten onderzoeken. Zo gezegd zo gedaan.. en het was geen K maar wel kwaadaardige cellen dus zou operatief verwijderd moeten worden. Maar het was na de onderzoeken gaan ontsteken en er zat een mega abces… zoeken zoeken zoeken en nu kunnen ze dat hele moedervlekje niet meer vinden.. schijnt dat die helemaal opge.. eh ja hoe zeg je dat opgegaan is door de ontsteking. Dus operatie niet meer nodig… maar goed, al die tijd kon hij niet echt lopen en was dus aan het wachten op een operatie… vandaar dat hij voor nog onbekende tijd met verlof was… en hij dus ineens heel onverwacht weer poli kon draaien.

MAAAAARRRR Hij gaf wel aan dat ons gevoel wel goed zit want hij gaat namelijk wel dit ziekenhuis verlaten.
    Hij heeft namelijk grote interesse die verder gaat dan alleen gyn-poli draaien. Hij wilt zich gaan verdiepen in fertiliteit en zeg maar vrouwen met een bepaald ziektebeeld (ff vergeten hoe het heette) maar eh die hebben dus voor ze überhaupt zwanger zijn al 50% kans op een dood geboren baby. Daarnaast wilt hij ook dieper gaan in de onverklaarbare uitblijven van zwangerschap zeg maar. Dit is allemaal niet helemaal mogelijk in dit ziekenhuis maar wel in een Academisch ziekenhuis. Per dec moet er meer duidelijk zijn. Wij hebben aangegeven dat als hij weg gaat wij ook weg gaan. Dat we dan over gaan stappen naar het EMC. Dit vond hij een goede keuze.
    Verder hebben we wel aangegeven dat het niet ligt aan het Maasstad want als hij blijft blijven we ook gewoon.

Al met al word er nu dus goed gekeken en vrijdag mogelijk telefonisch meer info, gister gestart met Menopur voor mogelijk iui nr. 5 en woensdag 02/11 de 1e fm bij eigen gyn.. IVF/ICSI op de planning/formulieren/info e.d. en wat betreft welke gyn welk zh… voorlopig nog Maasstad… mogelijk switch in december.

Nou lang verhaal… maar we zijn er soort van gerust mee!

Liefs Sjors

13. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ow Sjors meid.. Ze zien toch wat.. Nu maar hopen dat ze er iets aan kunnen doen. Enne wat fijn zo'n gesprek met de arts. Nu snel roze. Knuff

14. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Ja hele fijne arts en goed gesprek idd.
    Dank voor de knufff, hoe ist met jou lieverd?

xxx

15. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Goed hoor meis. Maar de angst dat t misgaat blijft altijd. Maar niet te lang aan denken.

16. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Zo sjors dat is een duidelijk verhaal. Fijn ook dat je gyn er zo open en duidelijk over is over zijn afwezigheid. Ook jullie nu wat meer duidelijkheid en een behandelplan.

Over dat IVF/ICSI hebben wij ook gesproken, mocht het zaad bij mijn vriend ook slecht zijn of in ieder gveval onder de normen wordt er ook direct ICSI uitgevoerd.

Suc6 weer met spuiten, en hopen op een goed ei 2/11

17. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey meiden,

@sjors sow dat is een heel verhaal maar wat fijn dat je gyn denkt dat er meer aan de hand is :) of ja fijn....het is maar zoals je het bekijkt natuurlijk.
    en fijn dat jullie nu alles besproken hebben en jullie dus ook al staan ingeschreven voor ivf/icsi! erg spannend!!!
    hopelijk is dit alles niet nodig en gaat deze 5e poging helemaal lukken voor ons allemaal ;)

18. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sas: Gaat het weer wat beter meis? Wanneer krijg je ook al weer de uitslag?

Sjors: Zo te lezen hebben jullie een goed gesprek gehad met jullie gyn! Het klinkt wel als een goed plan. Ik hoop dat jullie er ook vertrouwen in hebben... en ik hoop nog meer dat het ook z'n vruchten gaat afwerpen natuurlijk.

Queen: Het klinkt misschien heel simpel maar probeer je niet zo'n zorgen te maken meid! Ik ben misschien een beetje erg nuchter, maar als het mis gaat, dan gaat het toch wel mis... of je je nou wel of geen zorgen maakt. Maar ja, dat is natuulijk soms wel makkelijker gezegd dan gedaan. Veel meer dan gezond leven kun je nu niet doen voor dat kleine prupke in je buik. ;)

19. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Queen
    Je bent bijna door je eerste trimester heen toch? 3 nov geloof ik…
    Probeer wel te genieten he mop!

@K3lly
    Ja onze gyn schuift de info niet onder stoelen of banken.
    Toen met dat hele gedoe met die bacterie enz deelde hij met ons ook zijn mening aangaande de manier van communicatie van de directie e.d. Tis een goud eerlijke man.

Oke bij Julie dus ook de mogelijkheid tot icsi, jee ik heb de info doorgenomen… maar wat een ‘’gedoe zeg’’ bedoel echt veeeeeeeel info en eh invries contract enz allemaal pfffff klinkt ook echt havy. Niet dat we dachten dat dit effe simpel zou zijn hoor, maar tis toch wel ff ander verhaal dan iui.

Had jij nog bijzondere vragen aan de hand van de 1e intake en info… voor je 2e gesprek????

@Sas
    Ik begrijp wat je bedoeld meid, ik ervaar het ook als fijn dat me gyn denkt dat er meer achter steekt… hij kijkt verder dan z’n neus lang is.
    We hopen ook dat het allemaal niet nodig zal zijn en dat deze 5e iui zal komen tot een mooie en goede zwangerschap!

Meis zou bij ons allen 5x scheepsrecht zijn? Hihi
    Hoe staat het er bij jou voor?

@Choco
    We hebben er zeker vertrouwen in! Ben benieuwd hoe en wat.

@ALL
    Meiden die zwanger zijn…. Spam is een buikpica!! ;) hahaha vind altijd zo gaaf om te zien.

Ben verder benieuwd of de gyn straks iets te melden heeft. Jullie horen het zodra ik het weet.

xxx

20. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @sjors, voor nu rest voor ons alleen nog de vraag, hoe, waar en wanneer. Verder eigenlijk niet, Met de intake hadden we al onze vragen al gesteld, en hebben we een duidelijke uitleg gehad hoe de ivf wordt uitgevoerd. Dat invriezen vondt ik ook behoorlijk ingewikkeld, moesten voor het VU dan weer wat ondertekenen, maar ook wat er met de embryo's moet worden gedaan nadat wij zeg maar helemaal klaar zijn, en geen kindjes meer willen.

Het is inderdaad heeeel wat anders dan de iui, duurt ook langer, 2 weken stilleggen van cyclus, circa 2 weken opwekken van cyclus, punctie, terugplaatsing na 3 dagen, en dan nog 15/16 dagen wachten, ik moet dan bloedprikken om te kijken of ik hcg aanmaak.....

Deel Deze Pagina