@Mooi buikje Spannend meid, ik kan ook hast niet wachten ben nu al aan het af tellen @Sasje Ow wat een mooi nieuws! Ik duim voor je. @CHoco voor jou ook spannend... duimen maken over uren hier xxx
@Amarie Jee ik lees nu je verhaal pas, net overheen gekeken sorry.. wat balen voor je meis! *knuff* voor jou. xxx LiefsSjors
Sjonge Amerie wat een K*Tnieuws! En ja wat sasje al zegt....waarom moet je dan zoveel medicatie innemen?? Echt balen meid! Nu maar hopen dat je volgende maand gewoon opnieuw kan beginnen zonder cystes.....dan kun je in ieder geval weer vooruit! Maar even afwachten dus?
Het lastige met de hormonen is dat er op de startdosering 75 IE geen follikelgroei is. De eerstevolgende stap (is een voorgevulde pen met vaste doseringsstappen) is 112,5IE (er is geen tussenhoeveelheid) en ook dit keer hebben we eerst 2 weken gekeken wat 75 IE deed, niets dus, dus dan moet je wel omhoog (na 2 weken verwacht je geen reactie meer). Ik heb al eens eerder in dit onderwerp mn verhaal geschreven, maar ik ben overgevoelig voor clomid, dus dat is geen optie. Ook een hormoonpompje (GNRH) heb ik 6 weken gehad maar sloeg niet aan, FSH is dus de enige optie om uberhaupt follikelgroei te krijgen. We hebben vandaag de optie IVF ook even besproken, als we wilden konden we en gesprek krijgen met uitleg over wat deze behandeling inhoudt. Aangezien is zelf verpleegkundige ben op Gynaecologie weet ik wat IVF inhoudt, en heb ik dit ook in grote lijnen aan mijn man uitgelegd. Enerzijds zou dit een oplossing zijn, anderzijds hebben we nog geen IUI gehad, en dat zou ik toch graag een kans geven. (Sinds we in het ziekenhuis lopen, slechts 2x een eisprong gehad, 1x in de 1e ronde clomid (juli 2010) en 1x in de 1e ronde gonal-f (november 2010). Daarnaast 2x eisprong van veel te veel follikels (december 2010 en nu). Op dit moment zouden de situatie in geval van IVF prima zijn, voldoende grote follikels, je kunt echter niet a la minute overstappen van IUI naar IVF (ivm voorbereiding door hormonen, onderzoeken voor de start van IVF, je hoofdbehandelaar moet deze beslissing nemen etc). Hopelijk komt er uit de fertiliteitsbespreking iets positiefs naar voren, twee mogelijke opties zijn spuiten met een ander middel (menopur zit in losse ampullen dus kun je zelf makkelijker de dosering aanpassen) of gonal-f (maar dan om en om 112,5 en 75 spuiten, maar of dat zo goed is voor de ontwikkeling van de follikels?) Enerzijds is het natuurlijk fijn dat ik, gezien mijn werk al het een en ander weet over de mogelijkheden en behandelingen, maar dan besef je ook des te meer hoe moeilijk het kan zijn als je nauwelijks bent in te stellen op hormonen. Net als dat ik weet dat in mijn geval FSH (gonal-f of menopur) het enige hormoon is wat voor follikelgroei kan zorgen. En zonder hormonen is er geen of onvoldoende follikelgroei door PCOS.
Hoi meiden, Nou hier even een update.. Moest maandag in het ziekenhuis zijn om te kijken of er mooie eitjes waren en hoeveel. (ik maak zelf gewoon eitjes aan maar doordat ik een pittige vorm van endometriose heb wilde ze dit gecontroleerd met hormonen doen.) Ze kon maandag het verschil niet zien tussen Cystes en eitjes dus ik moest Woensdag terug komen. Woensdag zagen ze 1 mooi eitje en 1 kleintje.. Maar ook 3 Cystes i.p.v. 2. Door de hormonen heb ik er dus gelijk een Cyste bij gekregen. Vandaag heb ik mijn 1e IUI behandeling met (rietje gehad). Als ik nu niet zwanger ben willen ze me waarschijnlijk 4 maanden aan de medicijnen gooien en dan gelijk met IVF beginnen. PFFFFF.. De 28e wordt ik daar over gebeld. Voor die gene die ook IUI achter de rug hebben ik duim voor jullie en bij diegene waarbij het mis is gegaan.. KL.TE!!!!!! Ik hoop dat het de volgende keer raak is bij jullie @MSI.. Nogmaals gefeliciteerd meis... Echt gaaf.
@ sasje, zullen we voor jou dan maar een follikeldansje doen, hopelijk is er maandag een prima (paas)ei te zien. @ chocochick, spannend morgen... wel fijn dat ze zaterdag en maandag in ieder geval wel kunnen behandelen. Maar zou je nu dan toch een IUI krijgen ipv een ICI?
meiden i kga morgen reageren want moet nu gaan! heb wel gelezen pff en daar wordt ik niet bepaald vrolijk van knuffel voor jullie!!!
@ queenmeisje, nu maar duimen dat deze IUI een goed resultaat heeft, dan blijft de verdere lange weg je hopelijk bespaard! En ook mooi meegenomen, tijdens een zwangerschap is de endometriose ook rustig (aangezien er geen menstruaties optreden)
@Amarie85.. Ik hoop het zo meis.. Zucht.. De pijn is af en toe niet te harden enne na 2,5 jaar is een kleine frummel meer dan welkom.
@MSI: Nu is het inderdaad wachten, heb vanochtend pregnyl(HCG) gespoten, dus ik verwacht binnen 24-36uur een eisprong. Vervolgens waarschijnlijk 12-16 dagen wachten op een menstruatie, zwanger worden mag nu namelijk niet ivm "overstimulatie" en de grote risico's die hieraan vast hangen. (je moet er niet aan denken dat alle 15 follikels bevrucht worden). Helaas geeft de pregnyl (is zwangerschapshormoon) wel het gevoel dat je zwanger bent...
Pffff amarie wat een verhaal, en wat rot voor je zeg (zacht uitgedrukt) Denk je eindelijk verder te kunnen, heb je toch weer een overstimulatie. Hier momenteel even een off-day, net te horen gekregen dat een vriendin van ons zwanger was van de 2de, maar helaas een miskraam heeft gehad. Ik vertelde hier al dat ik voor mijn iui mijn tante ben tegengekomen in het ziekenhuis, en aangezien niemand bij ons weet dat wij bezig zijn in het ziekenhuis moest ik een smoesje verzinnen. Ik belde net mijn moeder en die had dus gehoord dat mijn tante mij was tegen gekomen, tegen mijn moeder kon ik niet hetzelfde smoesje gebruiken, dus stond ik gewoon glashard tegen mijn moeder te liegen... Owh en wat voel ik me daar rot onder zeg.... Momenteel vloeien de tranen dus weer even rijkelijk...
Balen zeg, zowel de situatie van je vriendin als het telefoontje van je moeder. Weet je moeder wel dat je een kinderwens hebt? Of heb je dat ook stil gehouden? Ik kan me voorstellen dat het wel prettig is om met iemand uit je omgeving te praten over wat de behandelingen e.d. met je doen. Anderzijds wil je natuurlijk dolgraag gewoon fijn nieuws brengen en kunnen vertellen dat je zwanger bent! Toen ik begon met clomid in juli 2010 heb ik in eerste instantie alleen tegen mijn collega's verteld wat er speelde, aangezien de fertiliteit ook op onze afdeling zit, en collega's je dus ook in de wachtruimte zien zitten e.d. Bij de 2e ronde clomid stond er in de periode met follikelmetingen een vakantie gepland met de hele familie (gezin), dus toen ervoor gekozen om de situatie wel te vertellen. Ik moet zeggen dat ik merk dat ik het nu prettig vind dat mijn omgeving weet waar we mee bezig zijn (niet iedereen weet van dag tot dag hoe het ervoor staat, maar weten wel dat we met hormoonbehandelingen en iui bezig zijn). Ik zou het nl niet prettig vinden als je op je NOD ineens allemaal goedbedoelde vragen krijgt e.d. Mocht je het aan je ouders en/of anderen willen vertellen, heel veel succes. Mocht je het stil willen blijven houden, dan hoop ik voor je dat je moeder het bij dit telefoontje laat. Ik kan me voorstellen dat je als moeder toch bezorgd bent om je dochter?
Ik heb een hele goede band met mijn moeder, dus is ook nog eens extra moeilijk. Ik had het er net over met mijn vriend, maar kiezen er toch voor om het niet te vertellen. Alleen mijn beste vriendin weet dat we bezig zijn met IUI, dit omdat zij bij mij de pregnyl spuit. Tegen mijn tante had ik gezegd dat ik voor controle kwam van mijn borst. Vorig jaar is hier namelijk een (goedaardige) knobbel uit verwijderd. Tegen mijn moeder kon ik dit niet zeggen, omdat ik dat anders sowieso al tegen der had gezegd. Dus verzon ik maar dat ik op visite kwam bij een vriendin die bevallen is, en die vriendin was dan van een gezinnetje waar ik had gewerkt. Ik heb beroepsgeheim dus zei ik dat ik dat zo niet tegen mijn tante had verteld. Vindt het moeilijk om zo tegen mijn moeder te liegen. Maar weet wel dat als ik het vertel ik allemaal vragen krijg etc. Ze weet ook niet dat wij al 3,5 jaar bezig zijn. Gelukkig kan ik het er over hebben met mijn beste vriendin.
@amarie...meid toch! wat heftig dat je zo reageert op de medicatie. Maar echt meid, al met al is gezondheid toch echt altijd nummer 1!!! Vergeet dat niet. Het is echt flink balen. Maar kop op! Gewoon doorgaan en hopelijk valt het allemaal mee en krijg je gauw goed nieuws!!! Na regen komt zonneschijn meis.. @queenmeisje...jeej jij mag ook aftellen! Wat goed dat het achter de rug is en nu hopen dat je de twee weken snel doorkomt en dat je positief nieuws voor ons hebt! ik duim voor je meid!! @k3l..meid toch wat heftig van je vriendin! Echt triest! En dat van je ma niet vertellen over je kinderwenstraject om het maar zo te noemen, en alle anderen begrijp ik heel goed. Ik heb ook echt niemand verteld dat ik in het ziekenhuis ben met behandelingen. niet tegen mn eigen fam, niet tegen vriendinnen, niet tegen collega's en al helemaal niet tegen schoonfamilie. Alleen mijn hubbie en jullie weten het! WIl ik ook niet..geen zin in continu vragen en en en en en? Nu heb ik tenminste ECHT afleiding als ik ze spreek of zie. Ik ben er al meer dan genoeg bezig vind ik. Als de rest het ook al zou weten dan was het al helemaal gekkenhuis hahhaa. Ik voel me misselijk en heb lopen spugen. Ik voel nog wel soort ongikrampen en gevoelige borsten. Maar misselijkheid wordt wel steeds heviger. Hopen dat het morgen weg is. Gisterenavond ook last van gehad! Pfff word je hier nou niet gek van. Gelukkig heb ik een druk paasweekend en hopelijk gaan de dagen gauw voorbij. hoop dat ik het trek om tot de 29ste te wachten me testen. heb namelijk een test hier thuis. Die zijn zeer gevaarlijk!
Dames, bedankt voor jullie lieve reacties! Ik probeer positief te blijven, maar hopelijk begrijpen jullie ook dat ik in het achterhoofd wel bang ben voor het opnieuw ontstaan van cystes (in december totaal 22 follikels en hierna 5 cystes, nu 25 follikels dus.....) En als ik me bedenk dat we vanaf de start van de MM 2 keer een normale ovulatie gehad hebben (in 10 maanden tijd), maar we blijven optimistisch! Ik begrijp jullie heel goed dat je het stil wilt houden en dat niet je hele omgeving weet waar je mee bezig bent. Zelf had ik vanavond (ik zit zelf in de nachtdienst) nog een goed gesprek met mijn collega's van de avonddienst en mijn nachtdienstcollega over de mogelijkheden die er nu nog zijn etc. Het scheelt misschien ook wel dat zij ook medisch onderlegd zijn en weten waar zij het over hebben. Daarnaast hebben mijn collega's geen contact met mijn familie of andere personen in mijn directe omgeving, waardoor alles wat ik op het werk met ze bespreek, ook op het werk blijft. Overigens heeft mijn man, door alle ziekenhuisbezoeken, ook al een aantal van mijn collega's wat beter leren kennen, en ook hij vind het wel fijn om hier zijn verhaal kwijt te kunnen, en voelt zich hierdoor meer op zijn gemak in het ziekenhuis. Wat betreft de rest van mijn omgeving, ik ben er zelf altijd open over geweest dat we graag, als we eenmaal getrouwd zouden zijn, een gezin zouden willen. Na verloop van tijd kreeg ik dan ook wel vragen uit mijn omgeving. @mooibuikje, had je na de vorige IUI deze klachten ook, of is dit nieuw voor je? Spannend zeg, nog 1 week wachten, ofniet?
@amarie85...begrijp je heel goed! de zorgen en angst...dat hebben we eigenlijk allemaal, maar ieder dan met een andere reden. MAar wat je zegt, blijf optimistisch! De wonderen zijn de wereld echt nog niet uit! Het komt ook goed met jou. Fijn zeg dat je er open met je collega's over kunt praten en je man ook! Het is toch lekker die uitlaatklep en al helemaal als je daar werkt, kunnen ze ook gelijk met je meedenken, echt fijn! Over mij hier..heb nog lopen spugen gisteren en mn borsten zijn huge! Ik kan geen BH meer aan, zit niet lekker! alleen als ik naar buiten ga hahah. Dat gevoel gekramp in mn onderbuik is weg vandaag. ik heb daarnaast ook een hele droge mond en keel. Vorige keer voelde ik dit niet en wist ik al dat ik ongie werd, mn gevoel was zo sterk. Idd, nog een weekie! Denk dat ik wel eerder ga testen dan de 29ste, maar wil eigenlijk niet hahahaha
Sow een hoop dubbele gevoelens hier! Ik vind Amaries verhaal zo heftig....heb het er ook even met mijn mannetje over gehad. We worden daar dan allebei wel even stil van. Maaaaaar het is niet zo dat je helemaal niet zwanger kunt worden natuurlijk! Het zit alleen niet mee. Wij hopen voor dat je heel snel dat lichtpuntje weer zal zien!! En dan weer een hoop spanning bij mooibuikje! Hihi.....dat je die dingen al allemaal voelt zeg....heel apart! Ik denk ook wel dat jij eerder gaat testen ja haha. Want wij kunnen natuurlijk ook niet zo lang wachten op de uitslag . Maar doe het nou niet TE vroeg....want dat heeft natuurlijk geen nut. En Kelly, wat shit allemaal zeg. Ik heb ook een goede band met mijn moeder vind het al erg dat ik haar niks verteld heb over de IUI enzo.....laat staan dat ik zou moeten liegen! Dus ik begrijp helemaal hoe jij je voelt! Maar meid, er komt een tijd dat jij het goede nieuws kunt gaan vertellen en dat je dan alles uit kunt leggen....je moeder zal daar zeker begrip voor hebben! Vinden jullie het trouwens misschien vervelend dat ik hier meepraat. Dat zou kunnen....dan moeten jullie het maar zeggen.....dan zal ik alleen nog maar meelezen en niet meer reageren. Ik zal het iig wel begrijpen dus no hard feelings . Ik wil namelijk niet iemand tegen het hoofd stoten (of hoe zeg je dat) Nou toi toi dames!! Op naar een meer belovende leuke week!
Dat niets vertellen vondt ik ook al heel moeilijk, wij delen namelijk bijna alles. Maar inderdaad het nu moeten liegen vindt ik helemaal een drama. En had ook nooit gedacht dat ik dat zou moeten of kunnen doen. MSI ik vindt het in ieder geval niet vervelend hoor dat je nog meeschrijft. Vindt het wel gezellig en kan je ons op de hoogte houden met wat je allemaal voelt
Goede morgen lady's @MSI Ik vind juist gezellig dat je nog kletst hier meis!!! @K3lly Ow wat een nare situatie meid!!! kan me heel goed voorstellen dat je het hier moeilijk mee hebt. *knuff* voor jou. @Mooibuikje hahaha ja gevaarlijk he test in huis hebben, ik denk dat ik ook niet tot de exacte datum kan wachten. Maar goed voorlopig zit ik er nog verder vandaan dan jou. EN ik heb ''nog'' geen test in huis. Vriendlief heeft al 2x gevraagd, zullen we er niet vast 1 halen???? Hahaha het is hem wel duidelijk dat we nog niet kunnen testen maar wilt 'm gewoon vast halen. Hij zei ook al van ja dan die digitale van CB, dat was de vorige keer zo gaaf om die tekst te zien ipv een streep.. hahaha hij is er dus ook goed mee bezig. xxx