wie ook start iui in april?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasje24, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik ben ook erg moe hoor......

ik werk in de zorg ;) dus werk onregelmatig! nu heb ik 4 dagen vrij!1!

2. Amarie85

Amarie85 Lid

14 apr 2011
    27
    0
    1
    Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ha dames,

Wat is er weer veel geschreven zeg! Balen zeg mooibuikje, dat de IUI niet gelukt is... :(

Bijzonder trouwens, dat er tijdens de IUI ook nog aangemoedigd wordt (zouden ze op koninginnendag ook met oranje vlaggetjes gaan zwaaien ;))

De klachten van pregny herken ik wel, al kan dat bij mij ook komen omdat dat icm met een overstimulatie is? Maar pregnyl is zwangerschapshormoon, dus zo raar is dat niet.

Wat betreft de leeftijd, ik zit gemiddeld met mijn net 26 jaar. Ik werk overigens ook in de zorg, aardig wat mensen uit de zorg hier volgens mij?

Ten aanzien van hyves en facebook, ik heb beiden maar gebruik voornamelijk mijn hyves. Lijkt me wel leuk om te zien met wie we hier nu allemaal kletsen.

Aan alle meiden op het wachtbankje, heel veel succes met wachten, wachten, wachten, hopelijk wordt dit snel beloond.

Ik ben zelf vooral in afwachting van de telefonische afspraak met de gyn a.s. dinsdag, dan wordt het plan van aanpak voor de volgende ronde besproken. Daarnaast verwacht ik eind volgende week mijn menstruatie (ik ben iig niet zwanger)

3. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Heey meiden,

Nou vanmorgen weer folikelmeting gehad. Er zitten er rechts 3, 11mm, 14mm en 16mm. En links zitten er nog 2, 18,5mm en 15mm.

Zou dus eigenlijk morgen pregnyl moeten spuiten en zaterdag iui. Helaas kreeg ik de mededeling dat op koniginnedag het lab niet open is :( Dus wordt er geen iui gedaan. Nu moet ik zaterdag terugkomen voor nog een echo, ook om te kijken welke folikels er doorgroeien. Ze was namelijk bang dat rechts toch het 1 en ander gaat doorgroeien. En er wordt geen iui gedaan als er meer dan 3 volgroeide folikels zijn.... Als zaterdag alles goed is en we hebben groen licht, dan hebben we maandag de iui.... Even afwachten dus...

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    sow kelly dat zijn er inderdaad wel erg veel zeg!!!!
    hopelijk groeit niet alles door :)

@amarie pb me maar even je link....

5. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Oh het was niet vervelend hoor, rustig met z'n tweetjes. Was jij alleen? Ik had Jippieman bij me, vond het wel het meest intieme moment van de dag denk ik... Wat ik wel mis is de info, geen idee hoe nu verder haha, hebben ze echt niks over gezegt. Moet ik bellen als het al dan niet gelukt is? Moet ik zelf testen? krijg ik een bloedtest? Gaan we direct hierna verder?? Ik weet het echt niet, mag volgens mij gewoon doen en laten wat ikzelf wil, hihi...;) Ik had ook geen vragen trouwens, geloof wel dat ze dat nog zei, mmm had ik bij nader inzien toch nog een paar kleine vraagjes...

6. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Je moet gewoon bellen als je ongesteld wordt of overtijd bent... Nog even Chillen dus:)

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja idd je ik heb ok gevraagd van wat moet ik als ik ongi wordt dan bellen op dag 1 voor weer een nieuw recept voor clomid.

en zwanger dan volgens mij ook bellen....

8. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Oh K3lly, ik lees net iets verder dan mijn neus lang is... Maar dat is ook wel heeeel spannend, hopen dat het wel allemaal door kan gaan, als je eenmaal zover bent wil je ook graag door... (ik tenminste wel)
    toitoitoi!

9. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    dus zo-wie-zo bellen zeg maar :p

10. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    jep sowieso bellen!! (zoals sasje al zegt) Als je in de mmm zit krijg je ook veel eerder een echo. Normaal volgens mij de 1e bij 8 weken maar ik krijg m al bij 6 weken (gelukkig maar). Ik heb alleen geen idee of ik nou in het ziekenhuis blijf lopen of dat ik ook contact op moet nemen met een verloskundige :(

Nou Kelly dat wordt spannend! :$ Wordt jij gestimuleerd dan? Is dat wel nodig dan?

11. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Je kunt zo toch nog gewoon ff bellen....of ff aan ons vragen misschien weten wij het ;)

12. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Ach nee ik vind het prima zo, ik ga volgende week op vakantie en daar wordt ik dan ongesteld (of niet;)) Ik ga niet vanaf daar bellen dus bel ik wel na de vakantie, hoor ik daar wel verder!

Echo op 6 weken, ah leuk!dat is dan wel een voordeel! We mogen ook wel een beetje voordeel hebben vind ik!!

13. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Dat wij vaker echo's krijgen is inderdaad meer dan verdiend.:)

14. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden...

Sorry dat ik effies zo stil ben hier... ben zo mega moe :$:(
    En sta stijf van de spanning. Kan het nauwelijks opbrengen niet al te testen!

Ik ga morgen rustig lezen en reageren.

xxxLiefsSjors

15. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Over de echo's trouwens... ik had er ook meerdere dan gewoon...
    wij hadden met 5,5 week, 8,5 week en 11,5 week.
    Bij de eerste echo alleen vruchtje te zien maar wel netjes in de bm, 2e echo een kloppend hartje en al groei ontwikkelingen, en 3e echo klopte het hartje niet meer.

Ik heb het als heel fijn ervaren meerdere echo's te hebben en hoop ook dat dit zo blijft zeg maar.

x

16. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Het is inderdaad even spannend of de 2de iui door kan gaan. Ik slik clomid, maar dan de halve dosis dan normaal, dus 50 mg inplaats van 100mg. Ik heb van mijzelf gewoon folikels, maar ze wouden toch extra stimulans geven, vandaar ook de halve dosis. Ik heb van mijzelf ook een eisprong, maar toch ook pregnyl om het in de hand te hebben. Ik zit nu nog vrij vroeg in mijn cyclus, zit nu op dag 9, dus heb nog een paar dagen de tijd. Vorige iui ook op dag 9 de echo gehad, en toen was er 1 te zien van 19mm toen op dag 12 de iui gehad. Ik hoop gewoon heel hard dat die kleinere niet verder groeien, en dat de iui gewoon door kan gaan.

Hier zeiden ze bellen als je ongesteld bent geworden, of als je een positieve test hebt. De eerste echo wordt hier in het ziekenhuis gedaan. En daarna moeten wij ons dan gaan aanmelden bij een verloskundige.
    @ MSI ik zal gewoon even de echo volgende week afwachten, dan kan je ook verder vragen of je je moet aanmelden bij een verloskundige.

17. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ok kelly bedankt!! Daar heb ik wat aan :D ik vraag dat daar wel gewoon ja.
    Ik vind het maar raar dat je die medicatie hebt terwijl het bij jou gewoon van nature ook goed werkt. Lijkt me logisch dat het dan teveel wordt. Maar ja ze zullen er wel verstand van hebben denk ik dan;)

Jeetje Sjors ik begrijp nu pas (nu ik het idee van zwanger zijn heb gevoeld) dat het echt heftig is om een miskraam te hebben. Maakt niet uit bij hoeveel weken. En dan zie ik bij jou bij 11 weken en dan word ik wel een beetje verdrietig ja. Ik dacht eerst altijd 'miskramen komen nou eenmaal voor, en je kunt de pech hebben' maar daar denk ik nu wel heeeeel anders over!!
    Nog ff volhouden meid, dan kun je bijna testen :).... ik zal voor je duimen!!

En jippie gaat niet ongesteld worden, die gaat na haar vakantie gewoon een positieve test in handen hebben!!

18. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @MSI.. Ik had hetzelfde als Kelly.. Ook normaal mijn eieren maar moest toch Gonal F en Pregnyl prikken. Zo kunnen ze je eisprong nauwkeuriger sturen.. Heb nu 1 nadeel.. en dat s dat ik verga van de Endo pijn. De hormonen hebben het weer erger gemaakt. Dat was weer een slapeloze nacht..:(

19. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    ja ik begrijp dat je pregnyl moet prikken....dat moest ik ook....is beter voor de timing. Ik begrijp alleen niet dat je medicatie krijgt om MEER eitjes te krijgen.....je hebt er van jezelf toch genoeg!?

Maar zoals ik al zei....het zal wel ergens goed voor zijn ;)

20. loesje79

loesje79 Lid

29 apr 2011
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik wil mij ook aanmelden om mee te praten. Wij zijn eind maart gestart met iui. Eerste poging is mislukt.
    Tweede poging was 22 april. Rond 6 mei mag ik testen.
    Ben benieuwd. Erg spannend allemaal.

Deel Deze Pagina