wie ook start iui in april?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasje24, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    oh meid wat ontzettend kut!!!!
    waar in limburg ben je?? lekker weertje hiero he :)

2. denis

denis Lid

2 mei 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vrijdag ongesteld geworden, heb gelijk gebeld voor de eerste IUI, 16e kan ik terecht voor een eerste echo.
    Sjors, lees dat je in Rotterdam woont, ik ook? Loop jij ook bij het Erasmus?

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    @denis spannend dan gaat het nu bij jullie ook beginnen....

@jippie hoe zal het maar dr zijn???

4. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @denis.. Spannend meis, hopen dat het voor jou wel lukt:)
    Enne maak je niet druk want het stelt niks voor.
    Ík voelde er helemaal niks van.

5. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Haiiii Ja woon in Rotterdam ja... ik loop bij het mcrz zuider.
    Spannend voor jou de 16e!

6. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden,

Heb me hier heel maf verhaal ben zo mega boos, teleurgesteld en echt aaahhhhh

Er was afgesproken dat ik dus vanaf dag 18 kon testen en als zwanger dan zh bellen voor echo afspraak enz... als niet zwanger dan wachten op ongi en dus op dag 3 meteen beginnen met spuiten en ook zh bellen voor het maken van de echo afspraak (dag 10) om de eitjes te meten... nu belde ik dus vandaag (het is nu dag 3) om die afspr te maken zegt ze doodleuk: OW je komt niet gunstig uit, je moet een maand/cyclus overslaan want je 10e dag is op 16 mei en dan zijn wij dicht ivm de verhuizing! :$:x

Dus ik er nog tegen in van ja hey luister.. nou ze ging overleggen maar er kwam niets positiefs uit. Omdat ik de afgelopen keer op de eerste echo (dag 10) meteen een eisprong had en geen pregnyl nodig was en dus meteen de iui moest op die dag zegt ze dat de kans heel groot is dat dit nu weer is en dan zijn we dus met een echo op de 17e te laat. Pfffffffff vind het echt niet leuk joh. Want zo met hormon is em cyclus dus kort, ik ben nu op dag 27 ongi geworden.. en als ik nu dus niks gebruik heb ik geen idee wat me cyclus gaat doen. En bovendien was ik de vorige keer zomaar begonnen (moest van Rooker) omdat ongi maar niet kwam.. dus ik begon met spuiten meteen toen ik de spullen had en niet op ongi dag 3, dus ik ben van mening dat het nu anders is maar zij snapt me niet.

Ik zei dat ik het echt niet leuk vond en het er niet mee eens ben en ze zei ja dan moet U overleggen met eigen gyn, maar die is er donderdag pas! Pff heb er niks aan als ik hem donderdag pas spreek want dan weet ik nog niet of ik vandaag moet/mag starten met spuiten en dan de echo op de 17e.

Ze doet zo moeilijk en makkelijk zeg maaar (snappen jullie me nog?) bedoel het enige risico wat we lopen is dat we te laat zijn... maar er is dan teminste nog een kans. Als ik nu niks doe gaan we een kansloze ronde in naar mijn gevoel :(

Zucht, nou meiden sorry voor me gemopper. Maar dit is dus ff hoe ik me voel.

xxx

7. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @sjors, wat belachelijk!!! Soms heb ik echt het idee dat die mensen niet weten wat het allemaal met ons doet! Ik heb toen ook een opmerking gehad van het lab, in de trand van dat ik snel een afspraak wou hebben voor het onderzoek van mijn vriend zijn zaad, kreeg toen naar mijn hoofd "en nu wil je zeker ook gelijk zwanger zijn? dat werkt niet zo hoor mevrouw"

Is het de afdeling die verhuist? Zo ja, dan kunnen ze toch ook de echo ergens anders doen :( Wat een moeilijk gedoe allemaal zeg. Blijf op je strepen staan en je niet zomaar laten afschepen hoor!

8. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Nee niet alleen de afdeling maar het hele ziekenhuis. In Rotterdam gaan 2 ziekenhuizen samen. Dat zou in maart al gebeuren maar ging toen niet door omdat de nieuwbouw locatie nog niet af was. Nu wel.
    Ik ga morgen nog proberen me gyn te spreken.

Wat een K*T opmerking die jullie voor je kiezen hebben gehad zeg!
    och dat kan ook echt niet hoor. De aso's.

9. Amarie85

Amarie85 Lid

14 apr 2011
    27
    0
    1
    Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ha Dames,

Allereerst sorry dat ik al even niet meer gereageerd heb, ik heb tussendoor wel wat gelezen, maar had zelf weinig nieuws, aangezien ik in de wachtweken zat na een overstimulatie.

@sjorsjette: Wat is dat nu weer voor een beleid? Kun je dan ook niet al eerder komen voor een echo, zodat ze ook voor je eisprong al een echo kunnen maken? Ik kan begrijpen dat je ontzettend boos en teleurgesteld bent. Ik vind het daarnaast uberhaupt vreemd dat je niet eerst een echo moet laten maken voordat je gaat spuiten (ik neem aan dat je gonal-f, menopur oid spuit?)

@ denis, heel veel succes met je eerste IUI!

@ Sasje, het wordt nu wel erg spannend, laten we hopen dat jij een van de dames bent die deze maand meer geluk heeft.

@ MSI, super zeg, dat je een goede eerste echo gehad hebt :)

@ K3lly, hoe gaat het nu met het bloedverlies? Laten we maar hopen op een innesteling oid.

@ hier: Gisteren weer een echo gehad (cd3) op te kijken of ik weer mocht gaan spuiten. We gingen al met gemengde gevoelens naar de echo toe, aangezien we na de vorige overstimulatie in de volgende cyclus 5 cysten hadden, de daarop volgende cyclus 3 cysten en de cyclus nog 1, waarop een laparoscopie gepland is. Zodoende lagen we al snel 3 maanden stil.

Dit was dan ook de eerste ronde spuiten weer. Zoals jullie weten hadden we circa 2 weken geleden een overstimulatie met circa 15 follikels links en 5 follikels rechts. Vervolgens na de pregnyl 1,5 week veel buikpijn en een gezwollen buik door het vocht in de buikholte, dat werd eindelijk wat minder.

Tijdens de echo een dun BMS(normaal op cd3), toen de rechtereierstok: 4 cystes waarvan de grootste 3 cm, en daarna links.... 8-10 cystes waarvan de grootste 3,5cm. Wederom foute boel dus.... En nog veel meer cystes dan de vorige keer, dus hoe lang dit gaat duren....

Daarnaast circa 1 week geleden een telefonisch afspraak gehad met de gynaecoloog (dezelfde gyn als die gisteren de echo maakte, vervangend gynaecoloog aangezien onze eigen gyn met vakantie was, maar overigens ook een erg goede gyn) over een vervolgbeleid. Nu zijn we de laatste ronde (april) na 10 dagen 75 IE gaan ophogen naar 112,5IE aangezien er geen follikelgroei was. (ronde december na 13 dagen verhoogd van 75 naar 112,5). Nu is het idee om pas na 14 dagen 75IE zonodig op te hogen naar 112,5IE. Ze hopen dat een paar dagen langer doorspuiten voldoende effect heeft, ze kon me niet aangeven hoe groot dan de kans is op overstimulatie bij ophogen. Ze willen dit echter nog 1 keer proberen omdat ze IUI wel een kans willen geven (vanaf december bekend dat we voor IUI gaan, maar IUI 1 moet nog komen....)

Ook is toen besproken dat als er weer cystes zouden zitten, wat afgelopen zondag dus bleek, we weer moeten afwachten tot deze weg zijn voordat we opnieuw mogen starten. Mocht het nieuwe vervolgbeleid weer leiden tot een overstimulatie, dan zullen we over moeten/kunnen stappen op IVF.

Een heel verhaal dus weer, ik ben vooral erg teleurgesteld en verdrietig, en moet het samen met mijn man nog een plekje gaan geven.... En dan al die mensen die zeggen, je moet positief blijven.. dat is soms toch wel erg moeilijk....

Groetjes,
    Annemarie

10. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @ Amarie, jeetje meid, het zit jullie echt niet mee. Wil je even een dikke knuf geven!

Bloedverlies is hier gestop, had er 1,5 dag "last" van. Nu heb ik weer een gevoelige buik. En heb het idee dat ik een soort van spierpijn heb aan beide kanten van mijn buik. Nog een weekje en dan weten we weer mee hier...

11. loesje79

loesje79 Lid

29 apr 2011
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sjors wat balen zeg! Zowel van je ongesteldheid en van dat ziekenhuis. Dat is toch niet te geloven... Dat kunnen ze toch niet maken. Dikke knuffel van mij! Ik hoop dat de gyn jullie kan helpen.
    @sasje hoe gaat het met jou nu? En wat een lompe opmerkingen! Zou mij ook boos maken. Ik ben nog steeds voor je aan het duimen.
    @mooibuikje: dank voor je lieve woorden! 3x is scheepsrecht.
    @k3lly Ik hoop het voor je! Opzich zou het een innestelling kunnen zijn??? Spannend weekje nog.

@hier rustig. Op 16 mei zullen wij horen wanneer de 3e iui is. Ben benieuwd.

12. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames. Kan ik met 14 dagen na IUI een test doen. Heb ik dan geen kans op een Pregnyl vals positieve?

Ik dacht altijd dat ik wel makkelijk tot 16-18 dagen zou kunnen wachten maar dat valt me toch zwaar...

13. loesje79

loesje79 Lid

29 apr 2011
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chocochick: volgens mij is de pregnyl na 8 dagen uit je lichaam. Ik heb beide keren een test gedaan op dag 14 en beide waren ze blanco (helaas..). Maar dat betekent wel dat de pregnyl uit mijn lichaam was. Maar je kunt ook nu gaan testen en is de test positief dan kun je altijd op dag 16 mog een keer testen. Spannend! Succes deze dagen, ik duim voor je!

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanmorgen dus één test gedaan. Heb m'n man op pad gestuurd om een andere test te gaan halen zodat ik morgen nog een keer kan testen.

Ik ben zo bang dat ik spoken zie of dat ik nog Pregnyl test. Wat denken jullie?

15. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

28 jan 2009
    413
    0
    0
    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa choco!!!!!!! Hij is zwaar positief!!!!!!!! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

16. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Whahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa chocochick!!!! Je bent gewoon KEI zwanger!!!!!! Dat is zeker niet van de pregnyl (dat kan echt niet)

:D !!!!!Gefeliciteerd!!!!! :D

17. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

28 jan 2009
    413
    0
    0
    Ja, dat denk ik ook echt voor 100% wat een goed nieuws op deze vroege ochtend!!!

Van harte gefeliciteerd! Geniettt, geniettt, geniettt ervan!! En ontspannn!!! Zoo leukk!! Op naar meer goed nieuws ladies!!

18. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Even alles teruggelezen, tijd voor wat reactie ;)

K3lly, het lijkt wel een innestelingsbloeding. Gezien het tijdstip in de cyclus en de duur van de bloeding. Maar het kan natuurlijk ook een klein gesprongen adertje zijn. Het heeft naar mijn idee iig niks te maken met een menstruatie ofzo.

Sasje, erg he die opmerkingen. Erg belachelijk ook. Tegen mij is ooit op een feestje gezegd dat ik na de sex gewoon op mijn kop moest gaan staan, dan kwam alles goed.... :( nah ja zeg. Haha ik heb die man gewoon uitgelachen (was ook nog een man ja, die hebben daar altijd zon verstand van he haha) Maar dan komt jou vriend er ook nog eens bij met zijn opmerking, lekker dan. Dat was bij mij niet waar geweest oohh. Maar ik neem aan dat je dat wel uitgesproken hebt en dat ie dat nooooooit meer doet ;)

Mooibuikje, nee ik heb niet echt last van kwaaltjes. Alleen ineens een cupmaat groter en enorm last van mijn darmen (opgezet en rommelend) verder mag ik niet klagen. Wanneer heb jij dse volgende poging? Zal niet lang meer duren toch?

Sjors, klote!! En er dan ook nog zon last van hebben, echt vervevelend. Ik duim voor je dat poging 2 meer geluk brengt! Het is wel wat in dat ziekenhuis van jou zeg! Kun je dan niet voor 1x naar een anders ziekenhuis? Zou eigenlijk wel moeten kunnen toch? Misschien heeft de gyn wel een hele goede oplossing voor je. En ze verhuizen maar 1 dag? Kun je dan niet de dag daarvoor komen....en daarvoor een keer wel pregnyl spuiten?

Denis, jij was dus een beetje 'blij' dat je ongesteld werd haha. Kun je eindelijk starten!! Succes!!! Hopen dat 1x genoeg is!

Hè Annemarie, het zit je ook echt niet mee he. Wat je zegt...al zon hoop tijd en moeite ingestoken en IUI 1 moet nog komen!? Wat een ellende. Je weet nu dus niet hoe lang je moet wachten? Wanneer gaan ze dan weer kijken of de cystes weg zijn?

En zeker goed nieuws deze ochtend ja.....ben er helemaal mee eens dat de rest ook gewoon dat goede voorbeeld moet volgen :p (ja ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan:) .....maar we moeten de moed er in houden he!!)

19. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan of durf het eigenlijk gewoon nog niet te geloven. Ben al sinds de test super emotioneel. :)
    Zal zo eens met het ZKH bellen....

20. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    haha zo herkenbaar.....dat duurt nog wel een paar weken hoor voordat je dat wel durft ;). Maar probeer er maar gewoon van te genieten....:D

Deel Deze Pagina