Ik denk dat deze poging ook niet is gelukt. Mijn buik voelt namelijk hetzelfde als de vorige keer. We wachten het maar weer af, en anders gaan we weer met volle moed voor nummer 3....
Hey meiden, terug van vakantie, balen dat het al weer voorbij is, maar wel erug leuk gehad!!! Helaas wel direct de 3e dag ongesteld, dus IUI 1 is mislukt. Ben wel bijna zeker dat IUI na eisprong was, moet dus even in overleg met gyn, sla een ronde over ivm mijn bloedwaardes die niet helemaal goed waren, even overleg met huisarts volgende week. Ik heb nog niks bijgelezen, dus geen reactie op jullie, ben nu ook te moe... Tot laterrrrr!!
Balen jippie... Sterk maar even goed aan.... @ k3lly... Laten we hopen dat je ongelijk hebt. Ik duim voor je.
@jippie...wat balen meid!! potsjandikkie!! Dikke knuff voor jou! op naar de volgende ronde meisie!! goed weekend allemaal!! geniet ervan, voor we het weten is het weer voorbij.
@jippiee balen zeg! @k3lly spannend weekend voor jou. je weet het nooit . Hier gaat het ok. Ben moed en positiviteit aan het verzamelen voor volgende week. Ik zit ff in een dipje. Veel ruzie met vriend, wij zitten beide toch vol spanning. Echt irritant. Maandag horen wij wanneer iui 3 gaat plaatsvinden. Hoe regelen jullie op zo'n iui dag het met het werk? Krijgen jullie de hele dag vrij? @mooibuikje accupunctuur bevalt goed?
hoi loesje 79 wij regelen het met de werkgever dat mijn vriend anderhalf uur de tijd heeft om zijn werk te doen in het ziekenhuis hij is er niet echt blij mee omdat mijn vriend pas 1 dag ervoor kan aangeven wanneer hij naar het ziekenhuis moet ( wij kunnen immers niet de eicellen verplichten tot springen wanneer het hem uitkomt ) ikzelf vind het hele iui molentje heel stressvol ik word behandeld met alleen pregnyl maar heb daar best last van kan echt niet tegen die hormonen zal nog lachen worden als ik zwanger ben hahaha kan mijn vriend beter even verhuizen ik moet nu afwachten tot 27 mei om te kijken of 2e iui geslaagd is word gek van de zenuwen 18-04 1ste iui mislukt 12-05 2e iui in afwachting tot 27 mei
Hoi Sweetskilly, Dus jouw vriend moet in het ziekenhuis werken? Of begrijp ik het niet goed? En jij? Krijg jij vrij? Vervelend dat je zo op de pregnyl reageert. Ik merk het ook wel. Al is het beide keren wel verschillend geweest. Eerste keer was het heftiger dan de tweede keer. Maar het is gewoon niet de leukste tijd. Vooral de onzekerheid is echt irritant. Erg he de wachtweken.. Je denkt dan vanalles te voelen. Ik zal voor je duimen!
hey meiden, regelen met werk...bij mij zijn ze heel flexibel..mijn baas zei meteen als je naar het zh moet aangeven en dan krijg je vrij als ik eigenlijk moest werken...bij mijn vriend zijn ze er ook niet zo moeilijk over, hij gaat gewoon nadat hij het heeft ingeleverd zeg maar werken....dus ja..en daarbij vindt ik deze wens belangrijker dan werk.....
Wat betreft het werk krijg ik de hele dag vrij, bel naar de planning en geef het door dat ik dan en dan vrij wil hebben, op mijn werk weten ze ervanaf, als ze dat niet wisten had ik ook niet zo makkelijk vrij gekregen. Mijn vriend wou het eerst niet op zijn werk vertellen, maar heeft het uiteindelijk wel moeten doen, omdat hij heeeeeel moeilijk vrij kan krijgen. Nu krijgt hij dan vrij om alleen het potje te vullen zeg maar De IUI doe ik alleen, omdat dat in zijn positie haast onmogelijk is om zo kort van te voren geheel vrij te krijgen.
mijn vriend is er ook niet bij de behandeling zelf hoor! hoeft van mij ook niet.....zo is hij de vorige keer maar 3 uurtjes later begonnen met werken....
Wat balen Jippie!! Hopelijk hebben jullie meer succes de volgende ronde!! Ik heb het mijn hele team verteld dat we IUI moeten hebben met ingevroren sperma omdat mijn man door een chemo (die hij heeft gehad voor een nierziekte) onvruchtbaar is geworden. Iedereen leeft gelukkig erg mee en ik krijg vrij wanneer dat nodig is. Omdat we met ingevroren zaad werken hoefden we niet voor de IUI aanwezig te zijn (mijn man ook niet). En aangezien hij nu halve dagen werkt kon hij het ziekenhuis bezoek heel makkelijk combineren met zijn werk.
Choco, wat geweldig nieuws meid! Dan hebben jullie zelfs misschien nog wel genoeg voor een brusje straks!!!! (ik loop misschien een beetje van stapel, maar ik vind het echt geweldig voor je, zeker gezien de beperkte voorraad! @all, bedankt voor het meeleven, was wel lekker op vakantie, veel afleiding en weinig gedacht aan IUI, komt ook wel een beetje omdat ik zelf al het gevoel had dat er een heeeeel klein kansje was gezien de slechtte timing. Maar toch wel even janken hoor, ook al had ik me zo voorgenomen dat niet te doen en dit alleen als proefronde te zien.... Gelukkig had ik mezelf binnen een uur weer onder controle!
Bij mij doen ze ook niet zo moeilijk,gelukkig! En bij mijn vriend ook niet. Maar ik vroeg het mij gewoon af. Ik zit een beetje in dubio om het aan al mijn collega's te vertellen. Bij mijn vriend op het werk weet ieder het. Maar dat is ook een klein bedrijf. Op mijn werk weten alleen naaste collega's +directie het. Toch is het soms wel lastig. Ik merk dat gesprekken vaak over baby's enzo gaat. Gisteren ging het zelfs over kinderwens. Dan is het toch wat lastig. Ook omdat ik natuurlijk af en toe een dag afwezig ben. Krijg dan toch vragen. Hebben jullie het verteld? Wat is jullie ervaring daarmee?
Oja @ chocochick: had jij al het gevoel dat je zwanger was voor de test? Of verschijnselen? En hoe voel jij je nu?
Ik moet bekennen dat ik helemaal ben vergeten te vragen hoeveel rietjes ze precies hebben gebruikt, Sasja, net zoals ik ben vergeten te vragen wat de kwaliteit was. Vantevoren heeft de gyn gezegd dat ze voor een IUI 4-5 rietjes zouden gebruiken en we zijn met 39 begonnen. Grappig dat je dat je begint over een evt brusje ooit, Jippie, want dat was zo ongeveer ook het eerste wat ik dacht toen ik de positieve test zag. Ik heb mezelf er zo op ingesteld dat ik moet hopen op één dat ik al niet meer durfde te hopen dat er nog voorraad over zou zijn voor een tweede... Loesje, gek genoeg had ik wel een beetje een voorgevoel dat het goed zat. Ik zat eerder op cyslussen van 26-27 dagen afgewisseld met 31-32 dagen. Nu zou ik een korte cyclus hebben gehad en ik had het gevoel dat ik op dag 28 eigenlijk al een paar dagen over tijd was. Ik voel me op zich best goed alleen ben ik wat misselijk (net of ik een ballon heb ingeslikt), mijn darmen zijn wat van streek, ik moet echt om het uur wat eten en ben ik SUPER moe. Een dag voor ik de test deed (dus 13 dagen na IUI) had ik opeens m'n hele schouders vol staan met bultjes, ook m'n voorhoofd staat er inmiddels vol mee. Ook voelden m'n borsten wat pijnlijk, ze stonden gewoon helemaal strak. Eigenlijk zijn het allemaal van die typische zwangerschapskwaaltjes. Ik moet zeggen dat ik ze nu een stuk beter kan hebben dan toen ik van de Pregnyl wat klachten had. Ik ben zelf super blij dat ik mijn collega's heb verteld van het medische traject waar we in verwikkeld zijn. Het voelde echt als een last die van mijn schouders viel. Buiten dat ik me erg gestrekt voel door hun medeleven vind ik het ook veel makkelijker om later op werk te verschijnen of (veel) eerder naar huis te gaan. Bij ons is een "Ga je nu al naar huis" reactie heel normaal, maar als ik dan zeg dat ik naar het ziekenhuis moet veranderd die reactie meteen in een "Veel succes!". Ik ga denk ik maandag mijn collega's vertellen dat de 1e poging succesvol was. Het voelt wel raar om dat al zo vroeg te doen, maar als ze op de hoogte zijn van het traject en ze kunnen rekenen vragen ze het zichzelf toch af. Ik heb me trouwens opgegeven voor Moeders voor Moeders, maandag komt er een dame voor een "intake-gesprek". Vergeten jullie niet het lijstje te updaten? Dan kan ik deze nieuwe ronde voor jullie duimen!
@choco ja dat dacht ik ook al meteen van gh dan kunnen ze toch nog voor een brusje gaan..maar dacht vraag eerst even hoeveel buisjes er nog zijn dus er zijn er nog heel veel over! fijn dat je op hebt gegeven voor mvm!! ga ik ook meteen doen mocht het hier raak zijn..wij moeten het toch immers daarvan hebben
@loesje79 acupunctuur bevalt echt heel goed. Ik ben minder moe, meer ontspannen en hoofdijn is velen malen minder. Echt rust in mijn lichaam, echt heerlijk! Over het vertellen op werk, heb ik tot nu toe niet gedaan. Ik probeer mijn afspraken zo vroeg of zo laat mogelijk op de dag te plannen, niemand heeft er dan last van! En op dagen van IUI..ruil ik mijn vrije dag om. Ik werk namelijk 4 dagen ipv 5 dagen. Mocht ik zien dat die dag niet kan uitkomen op werk, omdat je het met IUI pas de dag ervoor weet...meld ik mij ziek. Gelukkig is het tot nu toe maar 1 keer voorgekomen dat ik me ziek heb gemeld, maar ik ben dan (afkloppen) bijna NOOIT ziek. Ik heb geen zin in elke keer maar vragen en medelijden en zielige verhalen. Ik werk veel met vrouwen die wel kinderen hebben. Nu niemand het weet is mijn werk juist echt een uitweg en afleiding. Wil ik ook zo houden!