goedemorgen meiden, @queen haha ja volgens mij is idd 6 standaard toch? maar heb ook wel eens gehoord dat iemand er mee kreeg...dus we zullen zien. @mooibuikje wij hebben ook heerlijk 3 weken vakantie waarvan we 1 week naar portugal gaan! @hier vanmiddag om kwart voor 2 weer in het zh zijn...denk echt morgen iui! of mijn eitje moet al gesprongen zijn want normaal groeit die toch 2 mm per dag? dan zou die vandaag rond de 19 mm moeten zijn..en die springen toch tussen de 18 en 20 ongeveer of niet? ik zag wel dat er nog een kleintje langs zat maar deze is niet gemeten.....weet eigenlijk ook niet of het eitje pas springt als je baarmoederslijmvlies dik genoeg is zeg maar?? want deze was pas 8 maandag..dus dat is ook nog niet erg dik toch?
Sterkte voor straks sasje.. @mooi.. OWWWWW meis, ik ben jaloers op jou!!!! Lijkt me heerlijk om moe te zijn van een zwangerschap Nee hoor meis.. Maar het is wel een goed teken. Wij houden ook 3 weken vakantie maar gaan maar een paar daagjes weg. Waar ga jij heen mooi?
Die vermoeidheid is erg herkenbaar, Mooibuikje! Ik ben ook super moe, de hele dag door. Maar het is voor een goed doel hè. Ik ga volgende week op vakantie naar NYC Ik hoop dat m'n vermoeidheid me niet al te veel zal beperken. Succes straks in het zkh, Sas!!
Ha Dames, Wat is er ontzettend veel geschreven de afgelopen week, ben er een aantal dagen niet geweest, maar ik ben weer helemaal bijgelezen! Allereerst een felicitatie voor Mooibuikje, wat geweldig meid, dat je zwanger bent, ik ben ontzettend blij voor je! Voor de dames op het wachtbankje, sweetskilly zit vooraan volgens mij.... spannend zeg, ik ga duimen voor positieve testen. @ Sasje, alvast heel veel succes gewenst bij de IUI, ik hoop voor jullie op een geslaagde behandeling! @ chocochick, alvast een geweldige vakantie toegewenst in NYC, klinkt goed! @hier, We hebben vorige week een gesprek met de gynaecoloog gehad over een behandelplan. Aangezien er nu 2 keer een overstimulatie is geweest, met als gevolg meerdere cystes, hebben we een goed gesprek gehad met de gynaecoloog. Uit dit gesprek is naar voren gekomen dat we gaan stoppen met de IUI behandelingen, en van start gaan met de voorbereidingen voor IVF. Dit betekent bloed prikken, de informatieavond bijwonen en dan terug naar de gynaecoloog om daadwerkelijk te kunnen starten. Wat ik van de gynaecoloog begreep zit er tussen dit moment en de daadwerkelijk start nog een aantal weken/maanden. Daarnaast zitten er op dit moment ws nog cystes, en deze moet eerst weg zijn alvorens we kunnen starten. Ik moet zelf nog erg aan het idee wennen, vind het een flinke stap, de overstap van IUI naar IVF. Toen we in de MMM begonnen zijn we gestart met ovulatie-inductie, vervolgens om de zwangerschapskans te verhogen overgestapt naar IUI. Inmiddels 2 overstimulaties en 0 IUI's verder en door naar IVF. Anderzijds begrijp ik ook wel dat doorgaan met IUI met groot risico op overstimulatie ook geen verstandige keuze is. Over 2 weken hebben we de informatieavond voor IVF, en enkele dagen daarna de poli-afspraak. Ik ben benieuwd, denk dat het vooral voor manlief erg fijn is om wat meer informatie te krijgen over alles rondom IVF (door mijn werk ben ik al wat meer thuis in de wereld van de gynaecologie/IVF, al zou het soms ook fijn zijn om nog niet zoveel te weten...)
@amarie, ik snap dat het een hele overstap is, maar zoals ik een tijd gelegen ook al benoemde is denk ik ivf meer uitkomst voor jullie aangezien je iedere vele follikels hebt dit is voor ivf juist e bedoeling!!! meid ik hoop dat je het een plekje kunt geven en je even goed gezellig hier blijft mee kletsen!!!! je kunt ivf dus wel gewoon in hetzelfde zh doen?
hoi allemaal heb nog niet getest ik durf niet hihi moet vandaag ong worden maar heb op dit moment nog geen rode duivel gezien als die wegblijft ga ik morgen testen en zal jullie op de hoogte stellen spannend @ mooi buikje lekker genieten van de moeheid veel rusten heerlijk toch!!! ff nu je mannetje het werk laten doen hihi 18-04 1ste iui mislukt 12-05 2de iui in afwachting!!!!! vandaag nod
Afspraak gynaecoloog 11-04 Nijntje1 12-04 Es22 --> 03-05 vervolggesprek 1e IUI: 04-04 K3lly 05-04 MSI 18-04 sweetskilly mislukt 26-04 ChocoChick 27-04 Jippiejee 15-05 Balou1 22-04 Queenmeisje 13-05 Nijntje1 16-05 denis ??-?? Amarie85 2e IUI: 02-05 K3lly 04-05 Shir26 12-05 sweetskilly 20-05 Sjorsjette ??-05 Sasje24 3e IUI: 10-05 Mooibuikje 19-05 Loesje79 ??-05/06 K3lly Wachtbankje: 13-05 Jippiejee 24-05 Mooibuikje 26-05 sweetskilly 27-05 Nijntje1 29-05 balou1 Zwanger: M84, spontaan al vóór de 1e IUI MSI, 1e IUI Chocochick, 1e IUI __________________
Spannend sweet Enne Amarie.. Wij gaan samen voor IVF. Ben heel benieuwd.. Kunnen we er samen over kletsen. Blijf je hier ook gezellig hangen??
@ sasje, Ik blijf inderdaad onder behandeling in het zelfde ziekenhuis, dus dat ik wel prettig, ook om het met mijn werk te kunnen combineren. Dit ziekenhuis voert daarnaast ook IVF en ICSI behandelingen uit voor andere ziekenhuizen. @ sweetskilly, spannend zeg, alvast heel veel succes morgen! @ queenmeisje, ik blijf hier gezellig meelezen en kletsen, maar zal net als jou ook weinig nieuws te vertellen hebben de komende weken.
Heey meiden, @ Amarie, kan begrijpen dat het een beste stap is van IUI naar IVF. En dat terwijl je eigenlijk helemaal geen IUI hebt gehad... Pfff zal het daar ook even moeilijk mee hebben. @ Mooibuikje, zag dat je jezelf op zwanger kan zetten in het lijstje! Zo wordt het lijstje met zwangere steeds langer @hier, vanmorgen weer de folikelmeting gehad, heb nu op dag 9 van mijn cyclus, 2 folikels van 20mm en 1 van 15mm !! Dus moet vanavond weer Pregnyl zetten, en dan heb ik vrijdag de 3de IUI. Pffff de derde alweer, we zitten alweer op de helft. Als deze IUI niet aanslaat dan hebben we een verplichte maand rust en een evaluatie gesprek met de gynaecoloog. Afspraak gynaecoloog 11-04 Nijntje1 12-04 Es22 --> 03-05 vervolggesprek 1e IUI: 04-04 K3lly 05-04 MSI 18-04 sweetskilly mislukt 26-04 ChocoChick 27-04 Jippiejee 15-05 Balou1 22-04 Queenmeisje 13-05 Nijntje1 16-05 denis ??-?? Amarie85 2e IUI: 02-05 K3lly 04-05 Shir26 12-05 sweetskilly 20-05 Sjorsjette ??-05 Sasje24 3e IUI: 10-05 Mooibuikje 19-05 Loesje79 27-05 K3lly Wachtbankje: 13-05 Jippiejee 24-05 Mooibuikje 26-05 sweetskilly 27-05 Nijntje1 29-05 balou1 Zwanger: M84, spontaan al vóór de 1e IUI MSI, 1e IUI Chocochick, 1e IUI
sow kelly jullie gaan hem toch door laten gaan??? heb je daar niet over na moeten denken? of gaan ze ervan it dat die 2 van 20 al zijn gesprongen? meiden ik ben weg...ik kan vanavond pas laat iets laten horen want moet meteen door gaan wrken!
Afspraak gynaecoloog 11-04 Nijntje1 12-04 Es22 --> 03-05 vervolggesprek 1e IUI: 04-04 K3lly 05-04 MSI 18-04 sweetskilly mislukt 26-04 ChocoChick 27-04 Jippiejee 15-05 Balou1 22-04 Queenmeisje 13-05 Nijntje1 16-05 denis ??-?? Amarie85 2e IUI: 02-05 K3lly 04-05 Shir26 12-05 sweetskilly 20-05 Sjorsjette ??-05 Sasje24 3e IUI: 10-05 Mooibuikje 19-05 Loesje79 27-05 K3lly Wachtbankje: 13-05 Jippiejee 24-05 Mooibuikje 26-05 sweetskilly 27-05 Nijntje1 29-05 balou1 Zwanger: M84, spontaan al vóór de 1e IUI MSI, 1e IUI Chocochick, 1e IUI Nijntje1, 1e iui
@ kelly, dat gaat snel zeg, vrijdag alweer je IUI! Heel veel succes en hopelijk wordt dit voor veel dames een goede maand. @ queenmeisje, ik vind het zelf ook wel spannend allemaal, de IVF, zeker omdat ik nog niet weet hoe lang het gaat duren voordat we daadwerkelijk gaan beginnen. Daarnaast ben ik benieuwd hoe mijn lichaam nu gaat reageren op alle medicatie. (je krijgt namelijk eerst medicatie om alle hormonen stil te leggen, en begint daarna vanaf 0 met stimuleren....) Al met al denk ik dat het een spannende tijd gaat worden, maar hopelijk zijn we hiermee een stapje dichter bij ons uiteindelijke doel....
@Mooibuikje Je hebt NOG een keer maar toch een felicitatie van me tegoed! Duszz GEFELICITEERD !!!! @Choco Wat goed om te lezen dat het goed gaat met je! Tja en die oneidnige vermoeidheid herken ik nog van de zwangerschao... maar meis... je bent zwanger! Haha das wel lekker toch! @K3lly Hoop dat 3xscheepsrecht is meis! Niks rust maand toch!? @ALL Met mij gaat het goed. Ruzie is over, af en toe voel ik nog wat afstand maar mag bijna geen naam hebben. Verders beetje dipje vanwege data... gister was me broertje jarig maar ''was'' ook eigenlijk me pa jarig (overleden) hij zou 65 worden... zucht... moeilijk voor me broertje ook... want zijn verjaardag voelt nu altijd anders. Morgen is het de datum waarop hij was overleden.. beetje sombertjes dus, maar komt goed. Heb mooie lantaarntjes bij z'n graf geplaatst en kaarsjes aangedaan. Morgen ga ik er een bloemstuk leggen. Verders voel ik me ''qua lichaam'' goed... voel niks (haha ook veel te vroeg om iets te voelen) maar goed wacht dus rustig af! xxx Liefs Sjors
@ nijntje, gefeliciteerd!! @ Amarie, deze is heel snel ja, ik zit pas op cd 9 Eerste IUI had ik er ook 1 van 19 mm op cd 9... Daarvoor heb ik de metingen altijd op dag 9. De 2de IUI was op cd 13, en nu heb ik de IUI op cd 11... Ach weer een mooie korte cyclus @ Sas, bij onze 2de IUI had ik 3 groters, de "kleinste" was toen 17 mm Er is een kleine kans aanwezig op een twee/drieling... Dit risico nemen wij, mocht het zo zijn dat er een drieling zit, dan laten we er 1 weghalen.... Het klinkt nu ik dit zo neerzet heel hard er cru, maar mijn vriend en ik hebben hier hele duidelijke gesprekken over gehad.
Wat is er weer een hoop gebeurd. Amerie:ik kan me voorstellen dat jullie je samen goed moet voorbereiden op deze andere stap. Maar hopelijk wel een verandering met succes!!! Hopelijk blijf je hier mee kletsen! Nijntje: wat zie ik nou... Gefeliciteerd !! Kelly: spannend de 3e ronde!! Ik zal voor je duimen! Sweetskilly: je houdt ons wel in spanning hè? Ik duim ook nog steeds voor jou! Sjors: Fijn dat jullie ruzie is bijgelegd. Het is al moeilijk genoeg zonder een gespannen sfeer thuis. Ik hoop dat ik verder niemand ben vergeten... En anders beroep ik me op zwangerschap dimentie!
@ queenmeisje, ik vind het zelf ook wel spannend allemaal, de IVF, zeker omdat ik nog niet weet hoe lang het gaat duren voordat we daadwerkelijk gaan beginnen. Daarnaast ben ik benieuwd hoe mijn lichaam nu gaat reageren op alle medicatie. (je krijgt namelijk eerst medicatie om alle hormonen stil te leggen, en begint daarna vanaf 0 met stimuleren....) Al met al denk ik dat het een spannende tijd gaat worden, maar hopelijk zijn we hiermee een stapje dichter bij ons uiteindelijke doel....[/QUOTE] We hebben dus precies hetzelfde meis.. Ik heb die Lucrin injectie al gehad en tot nu toe valt hij me mee. Of krijg jij iets anders? @Nijntje... Gefeliciteerd wat geweldig.. Enne Sweet... Kan niet he.. Ik ben heeeeeeeel nieuwsgierig.