wie ook start iui in april?

Discussion in 'MMM clubs' started by sasje24, Mar 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0

2. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Dankje meiden voor het duimen vast!!

@MSI
    Ja hou wel rekening met ongi... maar gezien eerdere ervaring en cyclus voor mmm tussen de 37 en de 76 kan alles nog.

@Roos
    Heeeeeeeeeel herkenbaar! Ook bij mij kilo's die aanvliegen! en humeurig enz.

3. loesje79

loesje79 Lid

Apr 29, 2011
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Roos voor mij ook heel herkenbaar! Ik ga er nu van uit dat wij 2 maanden rust nemen en dan wil ik mij echt weer lekkerder in mijn vel voelen. Durf nu ook niet actief buikspieren te trainen of te gaan hardlopen ofzo. Mijn buik is vooral wat dikker. Dat zorgt ook voor leuke opmerkingen. Ben je zwanger? Ik snap echt niet hoe mensen dat durven te vragen. Want in wat voor geval ook kan het iemand kwetsen. Maar het zijn er toch genoeg.

@sjors jeetje wat irritant die onzekerheid. Ik duim voor je.

Ik heb nog steeds geen afspraak kunnen maken met gyn. Beperkte bereikbaarheid. Ik ben wel nieuwsgierig hoe nu verder. Maar het liefste wil ik even niks. Al die maanden onbewust en bewust bezig met zwanger worden zijn. Ik zou het gewoon los willen laten voor even. Daarom ben ik niet heel actief op het forum. Lees wel mee en probeer af en toe te reageren.

4. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    Dat ze vragen ben je zwanger, terwijl je gewoon wat aan bent gekomen is een ramp!! Dat heb ik ook wel eens gehad. Ik kan me nog goed herinneren dat die vrouw toen zei....ach joh met de kennis van tegenwoordig ben je zo zwanger! Ik ben er maar niet in op gegaan.

Maar nu ik zwanger ben is het nog steeds een ramp. Ben al 3 kilo aangekomen :(....ik ga nu wel op letten hoor! Ik kreeg zaterdag al te horen: 'tja je lijkt nu eerder gewoon dikker geworden dan dat je zwanger lijkt!' Nou das ook geen pretje..... Ik weet wel dat het voor een goed doel is maar nu is het eindelijk zo ver en dan ben ik zon twijfel geval 'zou ze zwanger zijn of is ze gewoon aangekomen' haha. maar ja......nog even en dan ben ik deze uiterlijke twijfelfase voorbij!

Ik vond het vroeger trouwens wel prettig om me op het lijnen te storten en niet met het zwanger worden bezg te zijn.....was voor mij een goede afleiding en het werkte ook echt. Maar meiden....mensen praten toch wel....is het niet dit dan is het dat wel ;) Maar blijf wel blij met jezelf zonder handicap of wat dan ook.....want dat is natuurlijk ook heel wat waard...succes!

Zaterdag nog met een man staan praten. Die zei dat zijn vrouw en hij het na 6x IUI en 1x IVF hadden opgegeven, meteen de maand daarop was ze spontaan zwanger!!!! Wat kan het toch gek gaan he. Mijn zus zei altijd 'het zit tussen je oren' en daar kon ik echt kwaad om worden!! Maar ooit hoor je verhalen en dan denk ik tja.....misschien zit het bij enkele gevallen wel echt tussen de oren? Ik wil daar niks mee zeggen hoor echt niet! Maar ik vond het zo'n mooi verhaal en hij en zijn vrouw waren er van overtuigd dat het tussen d'r oren zat! Knap dat ze dat kan zeggen.

Ow en sjors, dat is nogal een cyclus dan. Op zich zou dat met IUI niet uit moeten maken toch? Je eisprong is immers geweest.....maar ja...helaas nog even afwachten dus.......succes!

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Ja en dat zullen ze helaas nooit weten of het tussen haar oren zat ;) Sommige mensen zeggen dat inderdaad, je moet er niet teveel mee bezig zijn dan lukt het ook niet he. Ik word soms zo moe van zulke opmerkingen. Dan zeg ik altijd ; kan ook echt he als je 3x per week in de ochtend in het ziekenhuis bent en iedere avond moet prikken. Is dat voorbij moet ik iedere ochtend en avond Utrogestan inbrengen. Ach ik weet het inmiddels wel en voor anderen is het ook moeilijk te begrijpen hoe hard ze ook hun best doen. Alleen degene die hetzelfde doormaken weten wat je voelt! Hier aardig rustig. Gister op tv komt een vrouw bij de dokter gekeken en de tranen vloeden rijkelijk ;) Nu maar weer aan het werk!

Succes allen meiden! Ik duim hard voor iedereen!

Liefs

6. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik denk meiden dat dit verhaaltje voornamelijk geldt voor mensen die niet zwanger worden terwijl ze niks mankeren.
    De meeste van ons mankeren natuurlijk wat.
    Ik heb endometriose de ander heeft te zuur slijm etc etc.
    Iedereen hier heeft denk ik wel eens het gevoel gehad dat ze zwanger was maar dat , dat niet zo bleek te zijn. Zo zie je wat je geest met je lichaam kan doen en ik denk dat vrouwen die niks mankeren en maar niet zwanger worden er te veel mee bezig zijn en het daarom niet lukt.
    Maar nogmaals dat gaat voor ons natuurlijk niet op.

7. Amarie85

Amarie85 Lid

Apr 14, 2011
    27
    0
    1
    Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    @ sjorsjette, voor jou word het nu wel heel spannend zeg, ik duim voor je!

@ all, bovenstaande berichten en ervaringen zijn zoo herkenbaar. Afgelopen weekend op terras met onze vriendengroep, nu hoor ik via de partner van een vriend dat een oude vriendin van me (die nog wel bevriend is met haar) 15 weken zwanger te zijn. Ik reageerde nogal verrast (en ook wel geschokt, maar dat heb ik geprobeerd te verbergen). Haar eerste reactie was, wist je dat dan niet? Nee, tuurlijk niet, anders zeg ik dat niet. Vervolgens zegt ze "Ze had aan het begin van dit jaar enkele weken thuis gezeten van haar werk, (tijdens jaarwisseling gestopt met de pil) en doordat ze zoveel tijd had om te oefenen, was ze zo snel zwanger.

Nou, ik kan je zeggen, zoiets komt op zo'n moment keihard aan! Net of alle dames op dit forum gewoon wat vaker moeten "oefenen" en dan zwanger zijn....

En daarna kwam ze nog het verhaal dat veel vrouwen ook in het 2e of 3e jaar na het stoppen met de pil spontaan zwanger worden. "Jullie zijn na een jaar toch al naar de gyn gegaan". Ofwel, we hadden nog wel even kunnen wachten.
    Nou toen heb ik haar even duidelijk gemaakt dat we nog wel 10 jaar hadden kunnen wachten, maar dat een spontane zwangerschap vanwege het ontbreken van een cyclus er voor ons niet inzit!

Sommige mensen gooien er ook maar gewoon alles uit, zonder daar verder bij na te denken, en dat terwijl ze weet wat er bij ons speelt!

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Er is niets met mij aan de hand.....

9. sunmaid

sunmaid Actief lid

Jan 6, 2009
    184
    0
    0
    Tussen de oren... Bah! Baal altijd zo als mensen dit zo zeggen en dat je het LOS moet laten!!!! Ja, lekker zeg, en dan vertellen dat er mensen zijn die eerst 4 jaar niet zwanger werden en toen ineens 3 snel achter elkaar. Jaja, het kan ik weet het maar ik vind het altijd zo stom om die dingen te horen, soms word ik gewoon boos. Het zegt niets over onze situatie. Het kan wel lukken maar het kan ook niet gebeuren. Laten die mensen gewoon naar de maan vliegen, sorry hoor, ik word hier zo boos over! Niemand is OOIT zwanger geworden door er niet mee bezig te zijn...
    goed, even mijn frustraties geuit dames, moest effe... :)

10. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ok.. En met je partner neem ik aan ook niks dan...
    Kennis van mij hetzelfde verhaal en net toen ze met alle behandelingen gestopt waren... ZWANGER...
    100% zeker ben ik natuurlijk nooit.. want ik ben geen geleerde maar geest kan heel veel met je lichaam doen.
    Even een heel ander voorbeeld.. Als je zwaar overspannen bent voel je, je grieperig en ziek en moe.. terwijl je uitslaapt en geen griep hebt. Ik denk dat, dat toch ook zo kan zijn bij vrouwen die echt niks hebben. Dus niet bij vrouwen waar ze het niet zeker weten, maar bij vrouwen die echt niks hebben.
    Dit bedoel ik niet lullig of raar hoor. Ik spreek gewoon mijn gedachtes uit.
    Zie dit ook niet als aanval...
    Hoe kijken de artsen hier tegen aan?

11. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    zo meiden ik haak vanaf weer goed in... zijn weer terug van een leuk weekend weg!

12. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @Sunmaid.. Je hebt er mee bezig zijn en er mee bezig zijn...
    IK ben er zeg maar MEE BEZIG..
    Toen ik de IUI kreeg heb ik daarna op bed gelegen ik durfde niks te doen en elk krampje voelde ik dubbel.
    Die IUI is overigens niet gelukt maar mijn eilijders zijn open dus ik moet nog kans hebben op een normale manier zwanger te worden.
    Toch denk ik achteraf dat het niet goed is geweest dat ik zo krampachtig dingen ging laten. Waarom zou dat een zwangerschap bevorderen als andere zo zwanger worden.
    Maar ja toch doe ik het bij elke poging van wat dan ook weer..
    Ben ik er zelf dan niet toch te veel mee bezig???
    Ik val niemand aan hoor meiden want ik zit in hetzelfde schuitje maar ik probeer het ook van de andere kant te zien.
    Vaak als het, het eerste half jaar bij mensen niet lukt, gaan ze focussen.. Bij mij duurde het 2 jaar pas voordat ik naar de dokter ging omdat ik ondragelijke pijnen had.

13. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @sasje.. vertel vertel wat heb je allemaal gedaan?

14. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    Ja ik snap je helemaal Queen.....en ik snap de frustratie van de anderen ook wel. Maar het blijft gewoon een onderwerp waar mensen die er geen verstand van hebben gewoon hun mond over moeten houden. Ze kwetsen mensen er alleen maar mee.
    En mijn persoonlijke ervaring is, dat er-niet-mee-bezig-zijn géén garantie is voor een zwangerschap. Ma goed.....ander onderwerp ;) Ik heb genoten van mijn vrije dagen!! Wel alleen maar thuis gewerkt/geklust maar heerlijk was het wel :D

15. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Wij zijn er een jaar niet mee bezig geweest, wegens het overlijden van mijn vriend zijn zusje. En ook toen geen zwangerschap hoor..... Hier gaat het prima, vandaag laatste dagje gewerkt. Nu weer lekker gaan genieten van m'n vrije dagen. Vrijdag alweer NOD...... Ik heb steeds vreemde steekjes als ik veel heb gedaan... Net even gezogen en gedweild hier, en nu zit ik weer even en dan komen die steekjes weer :(

16. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ queen, bij mijn mannetje is er inderdaad ook niets aan de hand. Volgens het ziekenhuis is er niets mis met ons. Maar een samenlevingstest doen ze niet bij ons wat ze geloven daar niet in in het Spaarne. Bovendien heb ik wel netjes een eigen eisprong om de 28 dagen, maar bloed ik wel 21 van de 28 dagen (niet veel maar moet wel inlegkruisjes dragen) vinden ze ook niet raar in het ziekenhuis... zal wel een heftige eisprong zijn zeggen ze dat. Ik denk dat een vrouw heel goed aanvoelt als er iets niet klopt. Daarbij is mijn BMS 0,7 mm bij de IUI (alleen nu voor het eerste 0,9) wat ook erg dun is. Zelfs daar maken ze zich geen zorgen om. Dit terwijl de ivf niet eens gedaan wordt als je minder dan 0,8 BMS hebt. Dus lijkt me toch ergens mee te tellen. Tot nu toe heb ik iedere x mijn rondes gered door fouten in het ziekenhuis (althans protocollen die zij hanteren). Dus ziekenhuizen zegt ook niet alles!

17. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Esther.. Wat vreemd wat een raar ziekenhuis als ik me weer eens mag uiten. Een samenlevingstest is heel belangrijk en de dikte van je baarmoederslijm ook (voor het innestellen) Wat gek dat het ziekenhuis bij jullie daar geen waarde aan hecht...
    Misschien dat die dingen bij jullie juist niet helemaal toppie zijn.
    Kun je niet op je strepen gaan staan en die testen eissen?
    Voor hetzelfde geldt heeft bijv.. het eitje helemaal geen kans op innestellen.. Dan lukt het met geen 1 behandeling.

18. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Ze zeggen bij ons dat ze ook vrouwen hebben gehad die met nog dunner slijm zwanger zijn geworden. En samenlevingstest doen ze niet, als het zo zou zijn dan is IUI al de oplossing en daar zit ik nu in.

Ons ziekenhuis staat erg goed aangeschreven (spaarne hoofddorp) maar goed als iets afwijkt van het protocol heb ik niet echt het idee dat ze daarmee om kunnen gaan. Doordat ik op mijn strepen ben gaan staan heb ik nu wel Utrogestan sinds de laatste ronde zodat ik iig geen bloed verlies zo snel na de IUI of zelfs ervoor al. Na de IUI gaan we naar het VU amsterdam dus dan zullen we daar het verhaal nog eens doen, wellicht dat zij de testen wel alsnog doen. Net zoals een kijkoperatie die ik nooit gehad heb.

19. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik hoop het voor je Es.. Sterkte en hou me op de hoogte als je wil want ben nu erg nieuwschierig geworden want als ik zo je verhaal lees is het niet helemaal goed bij jou.

20. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Ik blijf hier mee kletsen ;) dus bij nieuws meld ik het uiteraard hier. Ik loop al een hele tijd met het gevoel dat het niet klopt maar ja het ziekenhuis zegt dat er niets mis is dus je luisterd dan maar. Gelukkig heb ik nu de Utrogestan wat me al veel meer moed geeft. Wat heerlijk om 3 weken niet te bloeden! Misschien helpt de Utrogestan wel al. Het schijnt iig je baarmoederslijm op pijl te houden. Normaal brak het bij mij al af vanaf de IUI, dus wellicht biedt dit de oplossing ;) Ik was van plan deze ronde gewoon zwanger te raken namelijk haha

Share This Page